|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Wałki wyrównoważające i inne zagadki w 1,8 8v |
Autor |
Wiadomość |
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-02-2007, 12:11 [Benzyna] Wałki wyrównoważające i inne zagadki w 1,8 8v
|
|
|
Witam .
Nurtuje mnie następujący problem. Od 2,5 miesiaca jeżdżę tipo 1,8 8v( wczesniej było tipo 1,4). W książce obsługi wyczytałem, że silniki 1,8 i 2,0 w wersji 8 zaworowej nie posiadaja wałków wyrównoważających. Mój 1,8 8v natomiast te wałki posiada… po porównaniu tego co jest napisane w książce obsługi to także zapłon mam taki jak w 16v lub 2,0 8v(1,8 8v powinien mieć 2 dwubiegunowe cewki zapłonowe ja mam jedną i rozdzielacz z kopułka na wałku). Także przepustnica jest (chyba-nie znalazłem silnika krokowego regulującego wolne Obr) ) taka jak 2,0.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów jest w stanie ocenić jaka ja mam wersję…czy może to jakaś przeróbka lub wersja na włoski rynek(samochód sprowadzony w 2005 roku z Włoch)…? Mam nadzieje że ktoś z was „rozjaśni „ troche temat.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kro_ma
Wiek: 40 Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 142 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-02-2007, 14:42
|
|
|
czesc wejdz na ta strone i wpisz na dole numer nadwozia i ci pokaze jaki masz model i kod silnika i inne tam dane
http://www.lancia.co.za/e...ID=3&GUI_LANG=6 |
_________________ Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94 |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-02-2007, 15:57
|
|
|
...sprawdzałem i mam zupełnie inny nr silnika niz podaje e-per. czy to wogóle jest 1,8(osprzet taki jak w 2,0-zapłon i przepustnica)?I co z tymi wałkami wyrównowazajacymi, których w/g "mądrej" książki 1,8 8v nie powinien mieć ( 2,0 8v tez nie)?? |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-02-2007, 16:47
|
|
|
Wałeczki w 8V też są i będą, możliwe, iż posiadasz starszą wersję silnika 1.8 8V lub jest to 1.8 16V. Może zrobisz zdjęcie samego silnika i przedstawisz na forum. Jest też możliwosć, iż posiadasz składaka samoróbkę - wtedy może być wszystko od wszystkiego. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-02-2007, 21:39
|
|
|
Dawaj fote spod machy i bedzie wszystko jasne ..... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-02-2007, 22:49
|
|
|
Spokojnie, Panowie,
Silniki dwuwałkowe (przynajmniej 2.0) posiadały dwie wersje:
1. z wałkami wyrównoważającymi - wersja starsza, i...
2. bez wałków - wersja nowsza, ulepszona.
Sam posiadam auto z wałkami - starsze 2.0.
U znajomego mechanika widziałem części silnika 2.0, bez wałków - czyli nowszego.
Starsze wersje mają pewne rozwiązania (głównie układ tłokowo-korbowy), które okazały się, delikatnie mówiąc, niewypałami. Postanowiono więc silnik zmodernizowac. Urodziła się wersja tak dobrze wyrównoważona, że owe wałki okazały się zbędne.
Oba przypadki są zatem jak najbardzej realne i takie wyjechały z Turynu, bez późniejszych kombinacji u pana Ździsia w stodole... |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2007, 09:42
|
|
|
Witam
niestety fotek narazie nie moge wam podesłać...ale pewne jest że jest to silnik 8v, bo w 16v głowica wyglada całkiem inaczej( porównywałem z 2,0 16v)...piszecie że starsze 1,8 posiadało wałki wyrównoważajace , moze wiecie do którego roku?A czy ktos z forumowiczów posiadajacych 1,8 8v ma zapłon i przepustnice jak w 2,0? Silnik był u mnie zmieniany - nr w e-perze wychodzi inny przy moim nr nadwozia. Generalnie chodzi mi oto że pasek rozrzadu chce zmienic i nie wiem jaki powinienem kupić? A może ktoś z was posiada wiedzę na temat tego czy np. w serwisie zidentyfikują mi typ silnika po jego nr( teoretycznie jest to typ 159A4046-taki jak powinien być + inny nr niz wychodzi w e-per - tylko te wałki i osprzęt mnie zastanawiają)
Pozdrawiam
ps jak cos zagmatwałem to wybaczcie |
|
|
|
|
mac
Wiek: 50 Dołączył: 02 Sty 2006 Posty: 95 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-02-2007, 12:51
|
|
|
Moto77,
Możesz spróbować w serwisie.
Jeżeli pan będzie miał o tym pojęcie i będzie wiedział gdzie szukać i będzie chciał to dla Ciebie zrobić - sprawę masz załatwioną.
Po prostu zadzwoń.
Jeżeli nie powiedzą Ci w Kielcach, zadzwoń np. do Wrocławia (Amicar).
Tam jeden z gości naprawdę wie o tych silnikach wiele. |
_________________ Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
lisvegas
Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 55 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2007, 17:31
|
|
|
za żadne skarby to nie jest silnik 1.8 8v popatrz i porównaj sobie foto http://www.fotosik.pl/sho...c44e5a07404a7dc albo to jest 1.8 16v albo 2.0 8v lub 16v innej opcji niema chyba ze to jest z innego modelu fiata i niebyło montowane w tipo tempra !!! a ktos postanowił zrobic swap !! ale mi to wygląda na 1.8 16 v
** Dodano: 21-02-2007, 19:52 **
juz chyba wiem co ty masz za wynalazek jest to silnik 2 litrowy v8 z Lanci 115 koni a z reszta sam popatrz http://moto.allegro.pl/it...az_zobacz_.html
luknij na silnik |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 07:42
|
|
|
To nie jest 1.8 16V - ten model ma inną głowicę i dolot (różnice widziane z góry), Ten twój silnik pasuje pod 1.6 8V DOHC, lub 2,0 8V DOHC, albo stary model - z początku produkcji 1.8 8V - tylkoczy one były DOHC ? |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 08:04
|
|
|
Tomilee napisał/a: | To nie jest 1.8 16V - ten model ma inną głowicę i dolot (różnice widziane z góry), | Zgoda - to na pewno nie jest żaden 16V !
Tomilee napisał/a: | Ten twój silnik pasuje pod 1.6 8V DOHC, lub 2,0 8V DOHC, albo stary model - z początku produkcji 1.8 8V - tylkoczy one były DOHC ? |
Tu już nie ma zgody :
1. nie było silnika 1,6 z wałkami wyrównoważającymi .
2. wszystkie silniki Fiata 1,8 były DOHC
Sam widok głowicy niewiele pomoże , bo podobne , a wręcz identyczne miały silniki 1,6 ; 1,8 ; 2,0 8V stosowane w Fiatach Tipo / Tempra , Fiacie Croma , Lanciach Delta / Dedra .
Najprościej będzie dojść prawdy po numerze - pole numerowe znajduje się obok filtra oleju - wystarczy wejść pod auto i odpisać . |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 08:13
|
|
|
cóż jak widac sprawa nie jest prosta ...dzis koniecznie musze te nr oblukać ...ale jesli będa takie same jak w karcie pojazdu to i tak nie wiele sie dowiem...trzeba będzie jeszcz za pomoca jakiegos drucika skok tłoka zmierzyć(tak mi do głowy ostatnio wpadło-90 mm w 2,0 to jednak sporo wiecej niz 79 w 1,8) |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 08:23
|
|
|
Odczytaj numery z silnika - z przodu obok albo pod kolektorem wylotowym - na podstawie tych numerów będziesz wiedział co to za silnik. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 09:03
|
|
|
Z 99,9% pewnością stwierdzam że jest to silnik o oznaczeniu 159A6.046 czyli 2.0 8V, siedzi u mojego kumpla w temprze ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 10:33
|
|
|
dziś po pracy zerknę na nr i zmierze skok tłoka dla pewnosci ...w sumie wcale mnie to nie martwi jeśli to 2,0 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 11:10
|
|
|
moto77 napisał/a: | dziś po pracy zerknę na nr i zmierze skok tłoka dla pewnosci ...w sumie wcale mnie to nie martwi jeśli to 2,0 |
W sumie jak Ci sie nudzi to zmierz, ale jestem pewien ze to jest 2.0 8V, swoja droga bardzo fajny silnik, ladnie zbiera sie z dołu, elastyczny i ogolnie tipek w niego wyposazony juz fajnie pomyka. Widze ze masz LPG wiec jesli mozesz napisz tak szczerze ile gazu lyka na miescie to zweryfikowalbym to ze spalaniem u kumpla. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 15:27
|
|
|
mój silnik zabiera sie do roboty od około 2,5 tys obr( czy to prawidłowo jest to nie wiem) spalanie po zakupie: 16 l gazu, po paru poprawkach wprowadzonych przezemnie spalanie oscyluje w granicach 12 -13 l gazu ... przy w miare normalnej jeździe(nie mylić z wolna jazdą). w korkach to nie wiem bo nie sprawdzałem pozatym mieszkam w miejscowości gdziekorki są margonalnym zjawiskiem Ciekawe czy (jesli sie okaże że u mnie 2,0 jest) to i kompa zmienili czy na tym od 1,8 by chodził? tego nie wiem?
Skrzynie biegów to napewno od 1,8 mam, jeszcze te krótsza bo na 5 biegu przy 2 tys obr mam 65 km/h.... |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-02-2007, 17:44
|
|
|
Co do kompa to w 99% przelozony razem z silnikiem, jesli chcesz go sprawdzic zerknij od strony pasazera pod schowek tam on jest po prawej stronie, spisz i podaj na forum oznaczenie a ci podam czy jest od twojego silnika napewno. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-02-2007, 08:24
|
|
|
Witam
...i cóż, sprawdzałem .... nr silnika zgadza się z tym w papierach(159A4.046)...skok tłoka przy prymitywnym pomiarze wyszedł mi około80mm...wniosek jest to jednak silnik 1,8...tylko dlaczego wyglada jak 2,0??..pod te osłone gdzie komp sie mieści zagladałem ale nie ma na wierzchu żadnego oznaczenia (moze przyjrze się dokładnie- chyba powinna być jakaś naklejka a nie ma?)
Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-02-2007, 09:17
|
|
|
Widocznie jest to jakiś Włoski wynalazek blok od wersji 1.8 a góra od 2.0 Jak widać z twojego przykładu rozwiązanie takie też może działać. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-02-2007, 14:07
|
|
|
tylko ciekawe czy moze lepiej jeździc niz jeździ szkoda że niemmam w poblizu nikogo kto miałby 1,8 8v tak dla porównania...
** Dodano: 21-03-2007, 11:15 **
Powiedzcie jeśli to mozliwe czy dobry model komputera mam: IAW 4U7 ,
poza tym przepustnica 52 CFL 94, potencjometr przepustnicy PF 09/04 , czujnik temp. powietrza ATS 04 , czujnik temp. cieczy chłodzacej BOSCH 864...czy to standardowe wyposarzenie 1,8 czy 2,0 czy może jeszcze inna konfiguracja powinna być ....
Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
tempra211
witamy nowego
Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 2 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-06-2007, 13:16
|
|
|
GrzesiekK., Witam ...szukam silnik do tempry 2.0 e.i. o numerze 159A6.046 pod automata , gdyby sie Pan natkna na takowy prosze o kontakt ...Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|