Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Wałki wyrównoważające i inne zagadki w 1,8 8v
Autor Wiadomość
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-02-2007, 12:11   [Benzyna] Wałki wyrównoważające i inne zagadki w 1,8 8v

Witam .
Nurtuje mnie następujący problem. Od 2,5 miesiaca jeżdżę tipo 1,8 8v( wczesniej było tipo 1,4). W książce obsługi wyczytałem, że silniki 1,8 i 2,0 w wersji 8 zaworowej nie posiadaja wałków wyrównoważających. Mój 1,8 8v natomiast te wałki posiada… po porównaniu tego co jest napisane w książce obsługi to także zapłon mam taki jak w 16v lub 2,0 8v(1,8 8v powinien mieć 2 dwubiegunowe cewki zapłonowe ja mam jedną i rozdzielacz z kopułka na wałku). Także przepustnica jest (chyba-nie znalazłem silnika krokowego regulującego wolne Obr) ) taka jak 2,0.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów jest w stanie ocenić jaka ja mam wersję…czy może to jakaś przeróbka lub wersja na włoski rynek(samochód sprowadzony w 2005 roku z Włoch)…? Mam nadzieje że ktoś z was „rozjaśni „ troche temat.
Pozdrawiam
  
 
 
kro_ma 



Wiek: 40
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 142
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-02-2007, 14:42   

czesc wejdz na ta strone i wpisz na dole numer nadwozia i ci pokaze jaki masz model i kod silnika i inne tam dane
http://www.lancia.co.za/e...ID=3&GUI_LANG=6
_________________
Tipo 1.8 GT rok 94/95 3D
Seat Toledo 1.9 TD rok 94
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-02-2007, 15:57   

...sprawdzałem i mam zupełnie inny nr silnika niz podaje e-per. czy to wogóle jest 1,8(osprzet taki jak w 2,0-zapłon i przepustnica)?I co z tymi wałkami wyrównowazajacymi, których w/g "mądrej" książki 1,8 8v nie powinien mieć ( 2,0 8v tez nie)??
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-02-2007, 16:47   

Wałeczki w 8V też są i będą, możliwe, iż posiadasz starszą wersję silnika 1.8 8V lub jest to 1.8 16V. Może zrobisz zdjęcie samego silnika i przedstawisz na forum. Jest też możliwosć, iż posiadasz składaka samoróbkę - wtedy może być wszystko od wszystkiego.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-02-2007, 21:39   

Dawaj fote spod machy i bedzie wszystko jasne .....
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-02-2007, 22:49   

Spokojnie, Panowie,

Silniki dwuwałkowe (przynajmniej 2.0) posiadały dwie wersje:

1. z wałkami wyrównoważającymi - wersja starsza, i...
2. bez wałków - wersja nowsza, ulepszona.

Sam posiadam auto z wałkami - starsze 2.0.
U znajomego mechanika widziałem części silnika 2.0, bez wałków - czyli nowszego.

Starsze wersje mają pewne rozwiązania (głównie układ tłokowo-korbowy), które okazały się, delikatnie mówiąc, niewypałami. Postanowiono więc silnik zmodernizowac. Urodziła się wersja tak dobrze wyrównoważona, że owe wałki okazały się zbędne.

Oba przypadki są zatem jak najbardzej realne i takie wyjechały z Turynu, bez późniejszych kombinacji u pana Ździsia w stodole...
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-02-2007, 09:42   

Witam
niestety fotek narazie nie moge wam podesłać...ale pewne jest że jest to silnik 8v, bo w 16v głowica wyglada całkiem inaczej( porównywałem z 2,0 16v)...piszecie że starsze 1,8 posiadało wałki wyrównoważajace , moze wiecie do którego roku?A czy ktos z forumowiczów posiadajacych 1,8 8v ma zapłon i przepustnice jak w 2,0? Silnik był u mnie zmieniany - nr w e-perze wychodzi inny przy moim nr nadwozia. Generalnie chodzi mi oto że pasek rozrzadu chce zmienic i nie wiem jaki powinienem kupić? A może ktoś z was posiada wiedzę na temat tego czy np. w serwisie zidentyfikują mi typ silnika po jego nr( teoretycznie jest to typ 159A4046-taki jak powinien być + inny nr niz wychodzi w e-per - tylko te wałki i osprzęt mnie zastanawiają)
Pozdrawiam
ps jak cos zagmatwałem to wybaczcie :roll:
  
 
 
mac 



Wiek: 50
Dołączył: 02 Sty 2006
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-02-2007, 12:51   

Moto77,

Możesz spróbować w serwisie.
Jeżeli pan będzie miał o tym pojęcie i będzie wiedział gdzie szukać i będzie chciał to dla Ciebie zrobić - sprawę masz załatwioną.

Po prostu zadzwoń.
Jeżeli nie powiedzą Ci w Kielcach, zadzwoń np. do Wrocławia (Amicar).
Tam jeden z gości naprawdę wie o tych silnikach wiele.
_________________
Tipo 2.0 ie cat 8V GranTurismo
     assistance
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-02-2007, 14:06   

cóż w serwisie w takim razie spróbuje...dzieki

** Dodano: 21-02-2007, 08:29 **
Pytałem jeszcze o osprzet czy to normalne ze mam taki jak w silniku 2,0 -przepustnica i układ zapłonowy???prosze kogos kto ma 1,8 8v o odpowiedx na ten temat ...
Pozdrawiam

** Dodano: 21-02-2007, 16:07 **
Oto linki do zdjęć silnika...

http://www.fotosik.pl/pok...cbd28a4759.html
http://www.fotosik.pl/pok...9d4c1f95ec.html
http://www.fotosik.pl/pok...1db7d422aa.html

..prosze o uwagi
Pozdrawiam
  
 
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 21-02-2007, 17:31   

za żadne skarby to nie jest silnik 1.8 8v popatrz i porównaj sobie foto http://www.fotosik.pl/sho...c44e5a07404a7dc albo to jest 1.8 16v albo 2.0 8v lub 16v innej opcji niema chyba ze to jest z innego modelu fiata i niebyło montowane w tipo tempra !!! a ktos postanowił zrobic swap !! ale mi to wygląda na 1.8 16 v

** Dodano: 21-02-2007, 19:52 **
juz chyba wiem co ty masz za wynalazek jest to silnik 2 litrowy v8 z Lanci 115 koni a z reszta sam popatrz :P http://moto.allegro.pl/it...az_zobacz_.html
luknij na silnik
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-02-2007, 07:42   

To nie jest 1.8 16V - ten model ma inną głowicę i dolot (różnice widziane z góry), Ten twój silnik pasuje pod 1.6 8V DOHC, lub 2,0 8V DOHC, albo stary model - z początku produkcji 1.8 8V - tylkoczy one były DOHC ?
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2007, 08:04   

Tomilee napisał/a:
To nie jest 1.8 16V - ten model ma inną głowicę i dolot (różnice widziane z góry),
Zgoda - to na pewno nie jest żaden 16V !
Tomilee napisał/a:
Ten twój silnik pasuje pod 1.6 8V DOHC, lub 2,0 8V DOHC, albo stary model - z początku produkcji 1.8 8V - tylkoczy one były DOHC ?

Tu już nie ma zgody :
1. nie było silnika 1,6 z wałkami wyrównoważającymi .
2. wszystkie silniki Fiata 1,8 były DOHC
Sam widok głowicy niewiele pomoże , bo podobne , a wręcz identyczne miały silniki 1,6 ; 1,8 ; 2,0 8V stosowane w Fiatach Tipo / Tempra , Fiacie Croma , Lanciach Delta / Dedra .
Najprościej będzie dojść prawdy po numerze - pole numerowe znajduje się obok filtra oleju - wystarczy wejść pod auto i odpisać .
     assistance
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-02-2007, 08:13   

cóż jak widac sprawa nie jest prosta ...dzis koniecznie musze te nr oblukać ...ale jesli będa takie same jak w karcie pojazdu to i tak nie wiele sie dowiem...trzeba będzie jeszcz za pomoca jakiegos drucika skok tłoka zmierzyć(tak mi do głowy ostatnio wpadło-90 mm w 2,0 to jednak sporo wiecej niz 79 w 1,8)
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-02-2007, 08:23   

Odczytaj numery z silnika - z przodu obok albo pod kolektorem wylotowym - na podstawie tych numerów będziesz wiedział co to za silnik.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-02-2007, 09:03   

Z 99,9% pewnością stwierdzam że jest to silnik o oznaczeniu 159A6.046 czyli 2.0 8V, siedzi u mojego kumpla w temprze ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-02-2007, 10:33   

dziś po pracy zerknę na nr i zmierze skok tłoka dla pewnosci ...w sumie wcale mnie to nie martwi jeśli to 2,0
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-02-2007, 11:10   

moto77 napisał/a:
dziś po pracy zerknę na nr i zmierze skok tłoka dla pewnosci ...w sumie wcale mnie to nie martwi jeśli to 2,0


W sumie jak Ci sie nudzi to zmierz, ale jestem pewien ze to jest 2.0 8V, swoja droga bardzo fajny silnik, ladnie zbiera sie z dołu, elastyczny i ogolnie tipek w niego wyposazony juz fajnie pomyka. Widze ze masz LPG wiec jesli mozesz napisz tak szczerze ile gazu lyka na miescie to zweryfikowalbym to ze spalaniem u kumpla.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-02-2007, 15:27   

mój silnik zabiera sie do roboty od około 2,5 tys obr( czy to prawidłowo jest to nie wiem) spalanie po zakupie: 16 l gazu, po paru poprawkach wprowadzonych przezemnie spalanie oscyluje w granicach 12 -13 l gazu ... przy w miare normalnej jeździe(nie mylić z wolna jazdą). w korkach to nie wiem bo nie sprawdzałem pozatym mieszkam w miejscowości gdziekorki są margonalnym zjawiskiem :) Ciekawe czy (jesli sie okaże że u mnie 2,0 jest) to i kompa zmienili czy na tym od 1,8 by chodził? tego nie wiem?
Skrzynie biegów to napewno od 1,8 mam, jeszcze te krótsza bo na 5 biegu przy 2 tys obr mam 65 km/h....
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-02-2007, 17:44   

Co do kompa to w 99% przelozony razem z silnikiem, jesli chcesz go sprawdzic zerknij od strony pasazera pod schowek tam on jest po prawej stronie, spisz i podaj na forum oznaczenie a ci podam czy jest od twojego silnika napewno.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2007, 08:24   

Witam
...i cóż, sprawdzałem .... nr silnika zgadza się z tym w papierach(159A4.046)...skok tłoka przy prymitywnym pomiarze wyszedł mi około80mm...wniosek jest to jednak silnik 1,8...tylko dlaczego wyglada jak 2,0??..pod te osłone gdzie komp sie mieści zagladałem ale nie ma na wierzchu żadnego oznaczenia (moze przyjrze się dokładnie- chyba powinna być jakaś naklejka a nie ma?)
Pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-02-2007, 09:17   

Widocznie jest to jakiś Włoski wynalazek blok od wersji 1.8 a góra od 2.0 :) Jak widać z twojego przykładu rozwiązanie takie też może działać.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2007, 14:07   

tylko ciekawe czy moze lepiej jeździc niz jeździ szkoda że niemmam w poblizu nikogo kto miałby 1,8 8v tak dla porównania...

** Dodano: 21-03-2007, 11:15 **
Powiedzcie jeśli to mozliwe czy dobry model komputera mam: IAW 4U7 ,
poza tym przepustnica 52 CFL 94, potencjometr przepustnicy PF 09/04 , czujnik temp. powietrza ATS 04 , czujnik temp. cieczy chłodzacej BOSCH 864...czy to standardowe wyposarzenie 1,8 czy 2,0 czy może jeszcze inna konfiguracja powinna być ....
Pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
tempra211 
witamy nowego


Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 2
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-06-2007, 13:16   

GrzesiekK., Witam ...szukam silnik do tempry 2.0 e.i. o numerze 159A6.046 pod automata , gdyby sie Pan natkna na takowy prosze o kontakt ...Pozdrawiam
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load