|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
zużyte (zardzewiałe!) tylne zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-01-2006, 01:02 zużyte (zardzewiałe!) tylne zawieszenie
|
|
|
Mam kolejne pytanie odnośnie zawieszenia. Dziś zlokalizowałem luz na tylnym wahaczu. I przy okazji wyszło, że tuleje mocujące belkę do nadwozia również jest zużyta. I tu moje pytanie, czy w belce jest kołnierz stalowy, w którym siedzi tuleja i o krawędź którego zapiera się dolna podkładka spod śruby? Czy ktoś ma wyraźne zdjęcia tego elementu?
Jeżeli jest tam taki kołnierz to nie pozostaje mi nic innego jak kupienie belki lub najlepiej kompletnego tylnego, sprawnego zawieszenia... Ciężka sprawa... |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-01-2006, 09:36
|
|
|
Nie mam niestety zdjęć. Ale tam raczej nic nie powinno zgnic, tak zeby bylo to cale do wymiany. Jesli juz to musisz wymienic lozyskowanie tylnich wachaczy, tutaj masz przykladowy link do takiego zestawu -> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81871313
Oczywiscie x2 musisz takie cos kupic, bo na lewa i prawa stronę. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-01-2006, 13:58
|
|
|
Cześć,
Rodzynek, co do mocowania belki do nadwozia to łączy się ona za pomocą 4 takich elementów gumowo-metalowych które się wymienia w całości (nie trzymałem ich w ręku). Koszt wymiay jest dość duży bo komplet tych łączników to z tego co się orientuję jakieś 250 zł (zamienniki bo oryginalnie to trzeba je kupić chyba z całą belką) ale żeby je wymienić to trzeba wyjąć belkę czyli prawie wszystko tam rozebrać.
Ja tego problemu nie mam ale znajomy tak i mechanik (fakt że nie jest tani ale dobry) wycenił wymianę na jakieś drugie 250 zł.
W Twoim wypadku należałoby zrobić jedno i drugie (czyli łożyska wahaczy i mocowanie belki) za jednym zamachem to pewnie będzie niewiele drożej niż jedna z tych rzeczy robiona osobno.
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-01-2006, 21:54
|
|
|
Pisałem kiedyś na forum o tym że wyciągałem belkę i robiłem wymianę wszystkiego wraz z malowaniem. Łączniki metalowo-gumowe mogą pordzewieć (tak było u mnie na 2) i mają delikatny luz w dziurach ale belki nie zgubiłem. Wymieniłem cena chyba 30 za mniejszy a 40 za większy. Do wciśnięcia ich użyłem prasy własnej konstrukcji czyli prostokąt pospawany na wymiar z 2-teownika i winda hydrauliczna. Wymiana ekspresowa. Do wachaczy kompletów naprawczych nie kupowałem bo uszczelki gumowe były ok więc dokupiłem same łożyska (stożkowe) wyczyściłem nasmarowałem i jest ok. Miałem tylko problem z wybiciem starych szalek łożysk ale nawet poszło i obyło się bez uszkodzenia tej dużej plastikowej tulejki co jest w środku.
Przy robocie łaciny trochę poleciało bo oczywiście jak to w fiacie bywa śruby się nie odkręcają tylko się ukręcają po prostu musiałem grzać aby odkręcić stabilizator. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|