Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z trójką-ale inny.
Autor Wiadomość
czarek 



Wiek: 54
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 12
Skąd: Karlino
Wysłany: 17-03-2006, 18:32   Problem z trójką-ale inny.

Jestem na forum od wczoraj więc pytam trochę nieśmiało.
Wszystkie biegi wchodzą normalnie(jedynka trochę ciężko) z wyjątkiem trójki.Jeśli chcę ją wrzucić w czasie jazdy tak jak każdy inny bieg to usłyszę zgrzyt.Muszę wyrzucić na luz odczekać chwilkę i delikatnie wrzucić trójkę.Każdy inny bieg wrzucam normalnie i zgrzytów nie ma.
Nie jestem mechanikiem więc proszę o poradę.
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-03-2006, 18:39   

Synchronizator pewnie powli szlag trafia.
Spróbuj przegazować przed wrzuceniem biegu, jeśli to pomoże tzn. że mam rację i rozejrzyj się powoli za nowa skrzynią bo za naprawę mechanik weźmie tyle albo więcej niż za wrzucenie używki.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
czarek 



Wiek: 54
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 12
Skąd: Karlino
Wysłany: 17-03-2006, 18:54   

Dzięki za odpowiedź.Jutro sprawdzę.
_________________
Fiat Tempra SW 1.9 TDs
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-03-2006, 20:33   

sprawa czy kupic uzywana czy zrobic tą jest dosyc sporna,ja osobiście polecam zrobić tą co masz obecnie,fakt,że za naprawe obecnej skrzyni zapłacisz tyle co za druga uzywaną albo i nawet wiecej,ale przynajmniej bedziesz wiedzial co masz.Kupując druga uzywana skrzynie nie wiesz co kupujesz,byc może jeszcze gorszą od obecnej.Ja tez mialem problem ze skrzynia i za nic nie bralem pod uwage kupno uzywanej,choc naprawa wyniosła mnie ponad 800 zl a dlaczego? po rozebraniu okazało sie ze mam skrzynie w idealnym stanie,tylko padł mi element ktory zawsze pada we fiatach z mocnymi silnikami,synchronizatory i cała reszta była idealna.No ale decyzja nalezy juz do Ciebie
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
tnnn 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 120
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-03-2006, 22:27   

Tez tak mam, ale po pewnym czasie nauczylem sie wrzucac 3ke bez tego nieprzyjemnego zgrzytu - kwestia wyczucia ;)
_________________
...
     Moneta
 
 
czarek 



Wiek: 54
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 12
Skąd: Karlino
Wysłany: 18-03-2006, 16:42   

Dzisiaj sprawdziłem.Przegazowałem i to samo.Jednak tnnn ma rację,zbyt krótko jeżdżę tym samochodem i muszę się nauczyć wrzucać trójkę.
_________________
Fiat Tempra SW 1.9 TDs
     Moneta
 
tnnn 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 120
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-03-2006, 12:57   

Mala wskazowka na poczatek - jak redukujesz na 3ke to wrzuc najpierw 2ke (nie puszczajac sprzegla) a potem dopiero 3ke - szybciej opanujesz podstawy obslugi skopanej skrzyni ;)
_________________
...
     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-03-2006, 13:28   

czarek

To jest tylko i wyłącznie problem w układzie zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów.

Skrzynię masz dobrą.

Najczęstszym elementem , który lubi się zapiekać jest tzw. "sierżant" wymieniany często na tym forum. Wygląda jak mała lornetka. Jedna tuleja wchodzi do śruby na układzie kierowniczym. Druga tuleja zbiera w sobie trzy wodziki i poziomy drążek zmiany biegów. Te dwie tuleje w jednym korpusie uniezależniają mechanizm zmiany biegów od położenia skrzyni biegów i silnika podczas jazdy.

Trzeba to zdemontować, wyczyścić z korozji, nasmarować i uszczelnić przy montażu. Przy okazji można nasmarować przeguby wodzików. Dostęp jest na kanale w komorze silnika.

W innym przypadku można WD40 i może kiedyś się poluźni i będzie normalnie.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load