Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ssanie na gazie
Autor Wiadomość
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-05-2006, 16:29   Ssanie na gazie

Mam takie pytanko czy jak samochód chodzi na gazie działa wtedy ręczne ssanie i zwiększają się obroty. Oczywiście gaźnik.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2006, 16:32   

tak. Ssanie (zarówno ręczne jak i półautomatyczne) powinno działać normalnie.
     Moneta
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-05-2006, 16:37   

Ale na 100%
Bo chce założyć LPG ale nie uśmiecha mi się odpalanie na benzynie.
Pokonuje krótkie odcinki do pracy i w zimie ssanie by się przydało a instalacja LPG była by wtedy bezużyteczna jeżeli bym musiał odpalac na benzynie
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-05-2006, 16:38   

Tak jak bronek pisze. Obydwa ssania będą chodzić. Tez mam gaźnik.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-05-2006, 16:47   

Dzięki bardzo

[ Dodano: 03-05-2006, 17:00 ]
A mam jeszcze jedno pytanie czy ogrzewanie działa normalnie czy jest jakiś spadek ogrzewania wnętrza po założeniu LPG i silnik osiąga normalną temperature w tym samym czasie co bez LPG
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2006, 18:23   

Adam1971 napisał/a:
A mam jeszcze jedno pytanie czy ogrzewanie działa normalnie czy jest jakiś spadek ogrzewania wnętrza po założeniu LPG


temperatura będzie taka sama, co najwyżej samochód mógłby się dłużej nagrzewać, ale wtedy tekturą zasłaniasz chłodnice i samochodzik szybko robi się ciepły.

Adam1971 napisał/a:
silnik osiąga normalną temperature w tym samym czasie co bez LPG

Nie potrafię Ci na to pytanie odpowiedzieć w 100%, ale wydaje mi się, że tak.

Generalnie nie przejmował bym się na Twoim miejscu problemem ogrzewania przy instalacji LPG. Mogę jeszcze dodać, że przy dobrze wyregulowanym silniku i lpg odpalałem samochód na gazie do temperatury -10st C. Poniżej tej temperatury były już problemy.
     Moneta
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-05-2006, 18:40   

musze powiedzieć, ze mi ssanie nie działa!
Jak tylko na gazie wlącze ssanie samochód od razu gasnie
i nie ma znaczenia czy silnik cieply czy zimny zawsze zgasnie, a na benzynce zawsze wszystko pierwszorzednie chodzi...dziwne nie? nie bylem z tym nigdzie bo mi to nie przeszkadza, jak zima to pale na PB a w lato to bez ssania sie obejdzie
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2006, 18:47   

bronek napisał/a:


temperatura będzie taka sama, co najwyżej samochód mógłby się dłużej nagrzewać, ale wtedy tekturą zasłaniasz chłodnice i samochodzik szybko robi się ciepły.


tekturka działa tylko wtedy, gdy zepsuty jest termostat i cały czas włączony jest "duży obieg". poza tym zasłanianie chłodnicy nie ma żadnego sensu!

[ Dodano: 03-05-2006, 19:48 ]
Adam1971 napisał/a:
Ale na 100%
Bo chce założyć LPG ale nie uśmiecha mi się odpalanie na benzynie.
Pokonuje krótkie odcinki do pracy i w zimie ssanie by się przydało a instalacja LPG była by wtedy bezużyteczna jeżeli bym musiał odpalac na benzynie


Działa na 100%. Tyle, że nie polecam odpalania auta na gazie, zwłaszcza zimą.

[ Dodano: 03-05-2006, 19:50 ]
Adam1971 napisał/a:

A mam jeszcze jedno pytanie czy ogrzewanie działa normalnie czy jest jakiś spadek ogrzewania wnętrza po założeniu LPG i silnik osiąga normalną temperature w tym samym czasie co bez LPG


LPG na wyższą temp. spalania od Pb- różnicy w czasie nagrzewania nie widać.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-05-2006, 20:14   

O ogrzewanie to chodzi mi o to ze jak kolega zalozyl sobie lpg w poldku to rzadko mogł osiągnąć 90 stopni a w środku to mial taką picówkę że nie chciało się wsiadać do niego. I tak mu się zrobiło po założeniu lpg
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2006, 20:33   

Adam1971 napisał/a:
rzadko mogł osiągnąć 90 stopni

Rozumiem, że chodzi o temperaturę silnika - w takim przypadku być może popsuł mu się termostat. IMHO przyczyna wcale nie musiała leżeć bezpośrednio po stronie instalacji gazowej.

Adam1971 napisał/a:
w środku to mial taką picówkę że nie chciało się wsiadać do niego

To wskazuje na zapowietrzenie układu chłodzenia, bądź zbyt niski poziom płynu.

[ Dodano: 03-05-2006, 21:38 ]
MiKuS, podreguluj gaźnik i parownik - być może "zalewa" Ci gaźnik - tzn. dostaje zbyt bogatą mieszankę. Miałem coś podobnego.
Gdy jednostka napędowa jest całkowicie sprawna, wówczas ssanie na gazie działa tak samo dobrze jak na benzynie - osobiście tego doświadczyłem.
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2006, 21:42   

ja też mam gaźnik z LPG długo i jest OK... ssanie ręczne oczywiście działa, automatyczne też... co do odpalania na LPG - robiłem tak przez dwie zimy i robię nadal, na benzynie odpalałem może raz na miesiąc, dwa jak się LPG akurat skończył :D

jedyny zły efekt - szybsze zużycie membran w reduktorze, znaczy się po ok 2 latach nie są już takie super, czyli autko ma troszkę gorsze przyspieszenie, moc i spalanie jest dość większe... ale gdy wymieniłem membrany (w zestawie z innymi uszczelkami i duperelami do reduktora, ceny 70-100zł, bliżej 80zł) jest super... bardziej mi się opłaca kupić raz na czas membrany niż palić benzynkę jak krótkie odcinki robiłem;
przy zapalaniu w mrozy starałem się nie dławić go odrazu LPG by nie zmrozić przesadnie, tylko odpalić i poświęcić na postoju kilka minut by się ciut zagrzał, minimalnie co jakiś czas podsycając gaz... skuteczne i tańsze od beny...
jeden jedyny raz tylko mi się zdarzyło, jak mróz był większy niż te -20'C , że niezbyt na LPG chciał zapalić, wtedy nie przesadzałem i pierwszą fazę na benzynce...

co do temp silnika i wnętrza - przy sprawnym ukł chłodzenia, z normalnym petrygo, wiosną/latem nie odczujesz różnicy; w zimie - trochę dłużej, o może kilka minut się będzie nagrzewał, ale się nagrzeje, jedynie w poważne mozy temp ogrzewania wnętrza może być minimalnie mniejsza niż na benzynie, ale jak będziesz gonił autkiem to się zagrzeje dobrze, minimalnie mniejszagdy powoli bez grzania silnika krótkie kawałki zrobisz... podobnie z temp silnika; zamiast np 89/90 to dojdzie do np 85' i bydobić do 89 trzeba by porządnie pojeździć... ale to w naprawdę zimne dni... chyba wszystko...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2006, 22:50   

unknown napisał/a:
jeden jedyny raz tylko mi się zdarzyło, jak mróz był większy niż te -20'C , że niezbyt na LPG chciał zapalić, wtedy nie przesadzałem i pierwszą fazę na benzynce...

szok!!!! przy -20 to mi na benzynie juz nie chce zapalać! :roll: unknown, jak temu zaradzić?
     Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-05-2006, 23:12   

Hmmm Ja bym sprawdzil ( zaznaczam ze tego gaznika nieznam jeszcze :) ) dysze od ukladu ssania jesli tam takowa istnieje...a niechce zapalac to znaczy ( lapie cos czy nic ) ?? moze w gazniku zamarza paliwo z woda..
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-05-2006, 06:38   

Dzięki za wszystkie wypowiedzi moja biała dama będzie miała już niedługo LPG :dance:
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-05-2006, 10:21   

marcinwodnik napisał/a:
Hmmm Ja bym sprawdzil ( zaznaczam ze tego gaznika nieznam jeszcze :) ) dysze od ukladu ssania jesli tam takowa istnieje...a niechce zapalac to znaczy ( lapie cos czy nic ) ?? moze w gazniku zamarza paliwo z woda..

a) do temp. -13st zaskakuje, ale od razu gaśnie. Robie 2-3 próby próby i silnik zapala.
b) przy temp -13st - -17st silnik zaskakuje, ale nie na wszystkie gary,prycha i od razu gaśnie. Pokrece kilka razy i z trudem, ale w końcu zapala tak jak w a).
c) przy mrozie większym niż -17st silnik w ogóle nie reaguje. Katowałem rozrusznik kilka- kilkanaście minut (warunek to sprawy akumulator wyniesiony z domu), po czym zaskakiwał jak w b), a potem w końcu jak w a) i.... uffff czasem udało się gdzieś pojechać :sciana:
     Moneta
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-05-2006, 10:40   

u mnie w temperce , pod wawką w te cholerne mrozy kiedy była max temperatura tj około -25-28 odpalił bezproblemowo i jechał dobrze przez około 180km później kumpel był zmuszony jechać na benzynce bo niemugł wysiąść z samochodu przez uszkodzony termostat, a akurat wtedy było około 40litrów benzynki i odziwo nie zdławił się na benzynce przez zbyt bogatą mieszanke
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-05-2006, 14:09   

A swiece...sprawdzales je jak wygladaja jak niechce zapalic?? Moze to byc np. przyczyna zaolejonych swiec..itd
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
DzIki 


Wiek: 37
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 66
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2006, 21:47   

u mnie na ssaniu, czy to gazie(jakaś stara instalacja lovato-podstawowa),czy to na benzynce ,zawsze odpala i jedzie tak samo,nie kicha nie pstyka,kiedyś zaczeło przerywać na ssaniu ale winę za to ponosiły wiekowe już swiece,wymieniłem i narazie jest oki :)
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-05-2006, 21:38   

u mnie serio nawt przy - kilkunastu zapalała temperka na LPG, ale:
-do pewnego 'poziomu' mrozu (jak pisałem, jak było widać, że jest już baaaadzo ciężko zapalić na LPG to nie dobijałem już jej)
-po zapaleniu na LPG podrzymywałem na postoju nie jadąc od razu gazem albo ssaniem, z czasem minimalnie podnosząc obroty , powoli co jakiś czas, by się ciut rozgrzało/rozruszało nawet na LPG nim ruszę i większy zastrzyk LPG zmrozi reduktor;
-świece w miarę nowe;
-gaźniczek był czyszczony, dysze i inne zakamarki;
-reduktor był czyszczony i grzebany przez mnie , choć membrany były już stare, blisko "do wymiany";
-zapalanie w duże mrozy to nie było jedno cyk i jest tylko z naście sekund nawet pokręcić trzebab było, czasem z 2-3 razy w duże mrozy;
-przy mrozach,jak się zapala na LPG i dodatkowo dobija - bo zamraża redutkor - dobija konkretnie jego membrany, to te szybciej twardnieją, starzeją się, ogólnie - p..ą :)
w moim przypadku miałem to w D... bo membrany i tak miały już swoje, a robiłem co rano krótkie trasy więc bardziej kalkulowało mi się za te 80zł kupić membrany + wszelkie inne duperele i wymienić teraz po zimie niż odpalać na benzynce, bo przez 2 lata odpalania na LPG benzynki za 80zł by w to miejsce nie starczyło raczej na zapalanie i przejechanie kawałka...
na nówkach membranach odpala jeszcze lepiej, 'na już', często, od razu, nawet jak jest zimniej jeszcze...
chyba nic więcej nie popiszę... ale da się na LPG spokojnie zapalać... ja już tak chyba ponad 2 latka
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load