Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kto mi opisze mój reduktor ??
Autor Wiadomość
DzIki 


Wiek: 37
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 66
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-04-2006, 16:27   kto mi opisze mój reduktor ??

załączam link do foty i podpisane 2 rzeczy bo już sie pogubiłem ,po 1 gaz mi sie znowu rozregulował i chce sam sprawdzić swoje mozliwości ,dlatego też pokazuję wam jak wyglada mój reduktor i proszę o wytłumaczenie do czego służy to co zaznaczyłem i jak to powinno być

  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-04-2006, 16:41   

Sruba nr.1 jest od ilości gazu podczas jazdy,a śruba nr.2 jest do regulacji wolnych obrotów.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-04-2006, 22:26   

ile ma byc obrotów wykrecona sruba nr1??Ja am wykrecona 2 pełneobroty i pali mi za dużo!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-04-2006, 00:04   

ZielonyTBG napisał/a:
Sruba nr.1 jest od ilości gazu podczas jazdy

Czyli im bardziej przykrecisz tym bardziej mulowate autko. Nie bedzie sie tak rozpedzalo, albo osiagalo Vmax. Uwaga! Zbyt uboga mieszanka powoduje spalanie stukowe w silniku - co prowadzi do jego uszkodzenia.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-04-2006, 15:18   

śruba 1 ogólny pobór a 2 najprawdopodobniej (zdjęcie :? ) od wolnych obrotów;
ta 'ogólna' 1-ka - nie przesadź w żadną stronę bo albo przymulisz autko albo będziesz miał złą mieszankę , za dużo gazu do powietrza i i tak zeżre źle a nic lepiej;
wpierw jakoś ustaw tą pierwszą; 'powiedzmy' na początek, że ma być w środku 1/3 'prześwitu' jak się gwint wkręca; policz obroty kręcąc w oba skrajne położenia; ew na upartego możesz z jednej strony odkręcić wąż przy złączce z zaworkiem jak byś się jakimś cudem zgubił z położeniem śruby, że na wyłączonym odcina gaz to wpierw wtedy zakręć zawór przy butli i wypal gaz z przewodów aż zgaśnie; ale bez potrzeby nie rozkręcaj;
jak ją tak ustawisz to weź się za wolne obroty; zapal sobie autko, by spokojnie pochodziło na wolnych, najlepiej nagrzane już jak popracuje, bo pod taką sytuację regulujesz; śruba od wolnych jest dość 'czuła', więc wpływ odczujesz bardzo, zazw. 1/4 obrotu :!: daje odczuwalny efekt, ale nie natychmiast a po 1-3 sekundach często;
powolutku nią pokręć trochę powiedzmy pół obrotu w jedną, posłuchaj, wróć z położeniem, pół obrotu w drugą... itp. itd. W ten sposób po trochu dojdziesz do położenia , że chodzi już w miarę równo, nie telepie się, ani nie ma zaś za wysokich obrotów, byle trochę równiej ponad 'telepanie';jak masz zwykłą T z wspomaganiem to możesz wejść do autka i skręcić max kierownicę i jednocześnie depnąć hamulec, by obciążyć silnik na wolnych jak stoisz, wtedy poczujesz czy nie gaśnie i go zbyt dławi czy za słabe masz wolne obroty jeszcze;
jak z wolnymi zrobisz to możesz potem bawić się tą 'główną', śrubą '1', ale to niestety raczej jak nie masz sondy itp i wprawy pod swoje autko (każde inne...) to tylko z czasem wyczujesz jak jest OK; znaczy się wstępnie - starczy że pojeździsz troszkę, kilka km szybciej , wolniej i czujesz czy muli się czy nie, tak ustaw by lekko zmuliło a potem odkręć troszkę ponad mulenie, bo jak od razu od max wykręcenia byś w dół (zakręcając) schodził to szybko zbiornik z LPG opróżnisz :D
idealne ustawienie to niestety kwestia czasu i regulacji co pewien odcinek trasy, by 'trafić' w najlepsze miejsce/położenie, by nie paliło 15/100 :D tylko np 10,11 / 100 w mieście (założenia dla gaźniczkowej tempry 1.6). Mi na stacji z sondą itp cudami regulowali a i tak z czasem sam lepiej ustawiłem, regulując przez pewien czas po troszeczku i patrząc na spalanie i osiągi; poświęciłem temu kilka dni i jest lepiej niż u gazowników; spalanie mniejsze a nie zmulony;

PONADTO - w jakim stanie masz reduktor? zbyt duże spalanie i zła praca to też w ogromnym stopniu stwardniałe już nieco, przepalone membrany w reduktorze (patrz "reduktor - reaktywacja" i podobne posty); jak chcesz mieć super, to jak są stare i do D... - wymień membrany a potem reguluj;

trzecia sprawa - na zimę i na cieplejszy okres masz inny skad LPG na stacji nieco, o czym też nawet na forum bywało, zresztgą sam gaz LPG rozpręża i zachowuje się ciut inaczej zimą niż latem; więc początkem zimy i początkiem ciepłka wypada ponownie na ten okres ciut podregulować na nowo; kwestia praktyki na swoim autku co kiedy lubi :)

[ Dodano: 25-04-2006, 16:21 ]
a sam reduktor wygląda mi na starszy typ Lovato, ale w sumie reduktory są o tyle podobne starsze, że pewno się mylę...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
DzIki 


Wiek: 37
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 66
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-04-2006, 17:14   

kurde to sie nazywa odpowiedź :P ,przynajmniej wiem już teraz co jest w tym wszytskim grane,zaraz biorę sie za robotę o efektach napiszę zaraz po skończeniu wstepnych prac :P , jeszcze raz wielkie dzięki .... =D> :D

[ Dodano: 26-04-2006, 17:30 ]
a więc po długich a ciężkich po moim ustawieniu wyszło mi że za 30 zł zrobiłem 120km w cyklu raczej miejskim około 30km poza miastem... jest dobrze auto sie nie muli a jedzie,jeszcze grzebac czy raczej zostawić w spokoju :?:
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load