Wymiana filterka gazu |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-05-2006, 00:14 Wymiana filterka gazu
|
|
|
Mam pytanie do tych, którzy sami wymieniali bo musze się w końcu zmobilizować ponieważ auto zaczęło chodzić nierównomiernie i lekko szarpać.
Podejrzewam filterek gazu.
Czy zawór odcinający dopływ gazu to to cudo zaznaczone strzałką na zdjęciu 2?
Wolę się upewnić żeby nie mieć odmrożonych rąk
Drugie pytanie to czy żeby się dostać do filterka wystarczy wykręcić tą śrubkę u góry na pierwszym zdjęciu??? |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-05-2006, 08:27
|
|
|
od dołu też masz druga śrubke,musisz je obie złpać w klucz i rozkręcić i o ile dobrze pamiętam to to na pierwszym zdjęciu sie rozkręca tzn ta przykrywka u góry z resztą. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-05-2006, 08:48
|
|
|
Emf, a gdzie u Ciebie jest ten filterek??
Jak miałem auto na gaz to jedyny jaki ja miałem był w butli - na końcu tzw. smoka |
_________________
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-05-2006, 09:31
|
|
|
Rav ten filterek mam przy silniku gdzieś bo go kiedyś wymieniałem ze szwagrem ale zapomniałem gdzie jest
Nie wiem też czy ta śruba to jest od zakręcania butli. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-05-2006, 10:02
|
|
|
Emf napisał/a: | Rav ten filterek mam przy silniku gdzieś bo go kiedyś wymieniałem ze szwagrem ale zapomniałem gdzie jest
Nie wiem też czy ta śruba to jest od zakręcania butli. |
Dokładnie, wkręcasz tę śrubę do końca. Później odkrecasz śrubkę od miksera, zaczyna gaz ulatywać- czekasz chwilkę i odkrecasz dalej. Wyciągasz filterek- ważne- wewnątrz jest magnes- nie zgób go. Wsadzasz nowy filterek na miejsce starego (wraz z magnesem) i skręcasz. Przy okazji można też na chwilkę odkrecic gaz, by wypsikał syfy z instalacji. Później skrecasz wsio zusammen do kupy, odkrecasz zawór w butli.
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-05-2006, 10:04
|
|
|
@Emf
To żeś mnie załamał
Ta śruba na zaworze w butli jest do zakręcania dopływu azu do reduktora /zawsze będzie gdyż dochodzi do niej cienki przewód gazu , jak dochodzi taki gruby to jst to przewod od ładowania gazu /
filterek zmieniasz odkręcając dolną śróbkę 8-ką albo 10-tką , ta górna śróba to jest to odkręcenia elektrozaworu . oczywiście odkręcasz obd. filterka gazu po upszegnim wypaleniu gazu żeby nie było że nam spłonołeś bo nikt ci nie powiedział ze to to łatwo palne jest |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-05-2006, 10:12
|
|
|
Dzięki chłopaki zaraz jadę po filterek i do dzieła
moley napisał/a: | po upszegnim wypaleniu gazu żeby nie było że nam spłonołeś |
Nie no jak wymieniałem ze Szwagrem to wypalaliśmy gaz.
Tylko wolałem się upewnić, która to śruba żeby sie nie okazał że gaz wypalam, wypalam i wypalam aż go w butli zabraknie
P.S. Mam nadzieję że nie odmrozi mi łapek bo będę musial pisać nosem |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-05-2006, 13:25
|
|
|
Emf widze że masz instalke "nowszego" typu i z tego co się orjentuje to nie musisz nic zakręcać.Jakiś czas temu wszedł przepis że elektrozawór musi być też przy butli,że w razie wypadku gdy zostanie przerwany przewód pod samochodem gaz jest odcinany już przy butli.Zresztą masz ten zawór na zdjęciu.Ja mam sterszą instalke i go nie mam więc jak wymieniałem filterek to musiałem zakręcić gaz. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-05-2006, 13:59
|
|
|
ZielonyTBG wolałem jednak zakręcić bo przed gazem czuję respekt
Mam tylko pytanko na zdjęciu 1 nr jest założony już filterek i mam pytanie czy dobrą stroną go wsadziłem bo tak akurat pasuje uszczelka w otwór.
W filterku jest mały otworek, którym dałem na dół i większy, w który wsadziłem tą uszczelkę i dałem tym dużym otworem do góry bo tak mi pasowało.
Niestety cholera nie zaobserwowłaem jak był stary założony.
Magnesik wrzuciłem do środka filterka.
Był tak zasyfiony, że zamiast kształtu krążka miał kształt nierównego kamyka
Na zdjęciu 2 porównanie starego i nowego filterka
Jakość trochę słaba bo telefonem strzelałem foty i zapomnaiłem w nim rozdzielczości zmienić. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-05-2006, 16:20
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Emf widze że masz instalke "nowszego" typu i z tego co się orjentuje to nie musisz nic zakręcać.Jakiś czas temu wszedł przepis że elektrozawór musi być też przy butli,że w razie wypadku gdy zostanie przerwany przewód pod samochodem gaz jest odcinany już przy butli.Zresztą masz ten zawór na zdjęciu.Ja mam sterszą instalke i go nie mam więc jak wymieniałem filterek to musiałem zakręcić gaz. |
Ja mam elektrozawor przy butli i pod maska i musze zakrecac gaz. A jak widze Emf ma identyczną instalację jak moja.
pzdr.
[ Dodano: 27-05-2006, 17:22 ]
Emf napisał/a: | ZielonyTBG wolałem jednak zakręcić bo przed gazem czuję respekt
Mam tylko pytanko na zdjęciu 1 nr jest założony już filterek i mam pytanie czy dobrą stroną go wsadziłem bo tak akurat pasuje uszczelka w otwór.
W filterku jest mały otworek, którym dałem na dół i większy, w który wsadziłem tą uszczelkę i dałem tym dużym otworem do góry bo tak mi pasowało.
Niestety cholera nie zaobserwowłaem jak był stary założony.
Magnesik wrzuciłem do środka filterka.
Był tak zasyfiony, że zamiast kształtu krążka miał kształt nierównego kamyka
Na zdjęciu 2 porównanie starego i nowego filterka
Jakość trochę słaba bo telefonem strzelałem foty i zapomnaiłem w nim rozdzielczości zmienić. |
Jeżeli chodzi czy dobrze założyłeś filterek- chyba tak -> sam czesto mam ten sam problem. Ale raczej na 99% dobrze- niech ktoś mnie poprawi jak się mylę.
Mam nadzieję, że magnesik wyczyściłeś.
ps- mozesz wziasc ten stary filtr i popukać nim... założę się, że nie dasz rady "wypukać" całego syfu;). Troszke tego jest .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-05-2006, 17:24
|
|
|
z wymianą nie ma problemów, ja mam eleltkrozaworki ale i tak zawsze zakręcam gaz przy butli (jeden główny zawór, niektórzy mają dwa -we i wy, jak nie ma pewności lepiej oba) a potem wypalam gaz nim rozszczelnię i jest OK;
filterku źle nie założysz, zazw. są identyczne nawet jak obrócisz do góry nogami to jest to samo, a jeśi masz ciut inny to pewno trafisz i tak nie zgub magnesika i przeczyść obudowę filterka (gdzie dajesz nowy) z opiłek ze starego; tak to nie ma jakichś komplikacji; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-05-2006, 09:28
|
|
|
tak tak
filtr jest symetryczny.
A mój po prawie 50tyś km był czysciutki.
Z wyglądu minimalnie ciemniejszy niż nowy.
Tankuję właściwie tylko na dwóch Orlenach |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 08:45
|
|
|
z tymi elektrozaworami to jest tak
trzeba je zakręca. nawet gazownicy tak robią ze względów bezpieczeństwa.
na zdjęciu wida ze jest ten elektrozawór i są one montowane już od dosc dawien dawna. dodatkowo na instalacjach nowszego typu montowane są na butli zawory z zaworem upustowym tak jak widac na zdjęciu - zamiast sruby zaworu od wlwu gazu jest zawor upustowy że jak jst za duze cisnienie na butli to on leciutko popuszcza zeby je wyrówna , taka mala informacja dal tych co niewiedza i w razie czego jakby uslyszeli lkkie krotkie syczenie przy butli to zeby nie panikowali tak jak ja i cała obsluga stacji benzynowej |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 09:14
|
|
|
Ja dodam tyle, ze mam 2 elektrozawory. Jeden w butli i drugi przed reduktorem.
I jak wymienialem filterek gazu to nie musialem zakrecac zaworu w butli, bo elektrozawor zamknal obieg przy butli.
Stosowanie 2 elektrozaworow to wymog bezpieczenstwa. Jakos 2 czy wieciej temu lat go wprowadzili. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 09:54
|
|
|
taka ciekawostka:
dla wymogu bezpieczeństwa samochód który uległ groźnemu wypadkowi albo powstał pożar w komorze silnika i tenze samochod jest wyposazony w instalację gazową straż pożarna gazi pozar poczym miażdżą swymi kombinerkami przewody przy butli -wlewu i do reduktora- po czym przewracają samochód dogórynogami . niewierzyłem ale bylem świadkiem na trasie takich poczynań.
@miszko:
masz rację ale te elektrozawory po pewnym czasie padają i zaleca się ich wymiane tak więc zawsze warto zakręci zawór.
pozatym moja pierwsza w zyciu zmiana filterka gazu, robiąc tak jak piszesz objawiał się tym ze ten gaz leciał i leciał i się nie konczył . po czym się zorientowałem że puszczał zawór na filtrze gazu - przyczyną była źle zamontowana instalacja gazowa i nie podłączono kabelków od elektrozaworu na filtrze gazu ale cuż trzeba walczy z kiepskimi fachowcami |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 12:55
|
|
|
moley napisał/a: | ale cuż trzeba walczy z kiepskimi fachowcami |
Dlatego jak mi zakladali instalacje, to powiedzialem ze chce byc przy montazu. I sam zakladalem z monterem instalacje Dokladnie wiem gdzie i i jak srubka jest przykrecona |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 22:35
|
|
|
to masz farta
ja jak pamietam raz jak chcialem byc przy wymianie amorkow przednich w aso fiata (mieli qrna taniej ) to mnie pogonili i zaczela sie awantura a potem tylko zwrot kasy za montaz nie tych amorkow co trzeba ( jeden byl chyba uszkodzony bo po zmianie okazalo sie ze samochod jest jakis przyklapniety z prawej strony co tlumaczyli ze kolo nie napompowane potem ze pękła sprezyna a jak wjechał na podnosnik wyszlo odrazu ze ciekl z amorka olej i frajera szukali na jakies gowno
tak więc chciałbym ostrzedz pare osob z GDYNI :
UWAŻAJCIE NA ASO FIAT - KAJA AUTO SERVICE gdynia pogórze dolne
oszusci i kanciarze kumplowi cholerną belke tylną zawieszenia prostowali młotkiem zeby śruby wlazły a skasowali go za nową belke nei liczac starych amorkow i sprezyn ktore mialy byc nowe to zostaly stare i reparaturka miejsca na kolo zawasowe zostala zastapiona wyklepaną blachą |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
pitagor
Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 11 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-10-2006, 07:30
|
|
|
Gaz trzeba zakrecać później odkręcamy 10 śrubę u dólu filtra, wyjmujemy starty, zakładamy nowy nie gubiąc magnesu. Zakręcamy filtr, odkręcamy zawór gazu na butli i sprawdzamy regulcaję silnika nagazie. |
|
|
|
|
karols77
Wiek: 46 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 97 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2007, 13:07
|
|
|
Emf napisał/a: | ZielonyTBG wolałem jednak zakręcić bo przed gazem czuję respekt
Mam tylko pytanko na zdjęciu 1 nr jest założony już filterek i mam pytanie czy dobrą stroną go wsadziłem bo tak akurat pasuje uszczelka w otwór.
W filterku jest mały otworek, którym dałem na dół i większy, w który wsadziłem tą uszczelkę i dałem tym dużym otworem do góry bo tak mi pasowało.
Niestety cholera nie zaobserwowłaem jak był stary założony.
Magnesik wrzuciłem do środka filterka.
Był tak zasyfiony, że zamiast kształtu krążka miał kształt nierównego kamyka
Na zdjęciu 2 porównanie starego i nowego filterka
Jakość trochę słaba bo telefonem strzelałem foty i zapomnaiłem w nim rozdzielczości zmienić. |
Witam wczoraj robilem regeneracje reduktora gazu i wymienialem filterek gazu masz zle wsadzony jak odkrecilem z dolu srube mniejszy otwor mialem u gory a wiekszy na dole. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-01-2007, 17:54
|
|
|
Mam nadzieję, że nie wpływa to zbytnio na pracę silnika bo jeżdżę tak parę miesięcy, a teraz w ten śnieg nie zamienię go |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
karols77
Wiek: 46 Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 97 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 11:50
|
|
|
Emf napisał/a: | Mam nadzieję, że nie wpływa to zbytnio na pracę silnika bo jeżdżę tak parę miesięcy, a teraz w ten śnieg nie zamienię go |
Witam moze byc poprostu slabszy, jest mniejsza przepustowosc gazu, nie radze teraz zmieniac bo pewnie bedzie trzeba regulowac na nowo parownik poniewaz bedzie wieksza przepustowsc gazu. Najlepiej zmienic przy nastepnej wymianie filterka bądż regulacji. |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 08:37
|
|
|
regulacja instalki gazowej to nie jest wcale skomplikowana sprawa..raptem dwie srubki...raz mi gość pokazał i od tamtej pory zawsze to sam robię i sprzęt dobrze działa...Mam natomiast pytanie : po co i gdzie jest ów magnesik o którym tu czytałem?? bo coś mi sie wydaje że u mnie nie ma żadnego magnesika??
Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-03-2007, 13:22
|
|
|
Magnesik jest w filtrze gazu,włożony do środka filterka,żeby przyciągał opiłki metalu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 13:29
|
|
|
A nie wiesz czy ten magnesik dostepny w handlu jest czy to może byc jakikolwiek magnesik? |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-03-2007, 13:37
|
|
|
Zwykły chamski kawałek magnesu,żeby tylko Ci się zmieścił do wnętrza filterka. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|