Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana filterka gazu
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-05-2006, 00:14   Wymiana filterka gazu

Mam pytanie do tych, którzy sami wymieniali bo musze się w końcu zmobilizować ponieważ auto zaczęło chodzić nierównomiernie i lekko szarpać.
Podejrzewam filterek gazu.
Czy zawór odcinający dopływ gazu to to cudo zaznaczone strzałką na zdjęciu 2?
Wolę się upewnić żeby nie mieć odmrożonych rąk :doubt:
Drugie pytanie to czy żeby się dostać do filterka wystarczy wykręcić tą śrubkę u góry na pierwszym zdjęciu???
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-05-2006, 08:27   

od dołu też masz druga śrubke,musisz je obie złpać w klucz i rozkręcić i o ile dobrze pamiętam to to na pierwszym zdjęciu sie rozkręca tzn ta przykrywka u góry z resztą.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-05-2006, 08:48   

Emf, a gdzie u Ciebie jest ten filterek??
Jak miałem auto na gaz to jedyny jaki ja miałem był w butli - na końcu tzw. smoka
_________________

     assistance   Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-05-2006, 09:31   

Rav ten filterek mam przy silniku gdzieś bo go kiedyś wymieniałem ze szwagrem ale zapomniałem gdzie jest ;(
Nie wiem też czy ta śruba to jest od zakręcania butli.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-05-2006, 10:02   

Emf napisał/a:
Rav ten filterek mam przy silniku gdzieś bo go kiedyś wymieniałem ze szwagrem ale zapomniałem gdzie jest ;(
Nie wiem też czy ta śruba to jest od zakręcania butli.



Dokładnie, wkręcasz tę śrubę do końca. Później odkrecasz śrubkę od miksera, zaczyna gaz ulatywać- czekasz chwilkę i odkrecasz dalej. Wyciągasz filterek- ważne- wewnątrz jest magnes- nie zgób go. Wsadzasz nowy filterek na miejsce starego (wraz z magnesem) i skręcasz. Przy okazji można też na chwilkę odkrecic gaz, by wypsikał syfy z instalacji. Później skrecasz wsio zusammen do kupy, odkrecasz zawór w butli. :)


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-05-2006, 10:04   

@Emf

To żeś mnie załamał :D

Ta śruba na zaworze w butli jest do zakręcania dopływu azu do reduktora /zawsze będzie gdyż dochodzi do niej cienki przewód gazu , jak dochodzi taki gruby to jst to przewod od ładowania gazu /

filterek zmieniasz odkręcając dolną śróbkę 8-ką albo 10-tką , ta górna śróba to jest to odkręcenia elektrozaworu . oczywiście odkręcasz obd. filterka gazu po upszegnim wypaleniu gazu żeby nie było że nam spłonołeś bo nikt ci nie powiedział ze to to łatwo palne jest 8)
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-05-2006, 10:12   

Dzięki chłopaki zaraz jadę po filterek i do dzieła :)


moley napisał/a:
po upszegnim wypaleniu gazu żeby nie było że nam spłonołeś


:lol:

Nie no jak wymieniałem ze Szwagrem to wypalaliśmy gaz.
Tylko wolałem się upewnić, która to śruba żeby sie nie okazał że gaz wypalam, wypalam i wypalam aż go w butli zabraknie ;)


P.S. Mam nadzieję że nie odmrozi mi łapek bo będę musial pisać nosem :doubt:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-05-2006, 13:25   

Emf widze że masz instalke "nowszego" typu i z tego co się orjentuje to nie musisz nic zakręcać.Jakiś czas temu wszedł przepis że elektrozawór musi być też przy butli,że w razie wypadku gdy zostanie przerwany przewód pod samochodem gaz jest odcinany już przy butli.Zresztą masz ten zawór na zdjęciu.Ja mam sterszą instalke i go nie mam więc jak wymieniałem filterek to musiałem zakręcić gaz.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-05-2006, 13:59   

ZielonyTBG wolałem jednak zakręcić bo przed gazem czuję respekt :doubt:

Mam tylko pytanko na zdjęciu 1 nr jest założony już filterek i mam pytanie czy dobrą stroną go wsadziłem bo tak akurat pasuje uszczelka w otwór.
W filterku jest mały otworek, którym dałem na dół i większy, w który wsadziłem tą uszczelkę i dałem tym dużym otworem do góry bo tak mi pasowało.
Niestety cholera nie zaobserwowłaem jak był stary założony.
Magnesik wrzuciłem do środka filterka.
Był tak zasyfiony, że zamiast kształtu krążka miał kształt nierównego kamyka :lol:

Na zdjęciu 2 porównanie starego i nowego filterka ;)
Jakość trochę słaba bo telefonem strzelałem foty i zapomnaiłem w nim rozdzielczości zmienić.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-05-2006, 16:20   

ZielonyTBG napisał/a:
Emf widze że masz instalke "nowszego" typu i z tego co się orjentuje to nie musisz nic zakręcać.Jakiś czas temu wszedł przepis że elektrozawór musi być też przy butli,że w razie wypadku gdy zostanie przerwany przewód pod samochodem gaz jest odcinany już przy butli.Zresztą masz ten zawór na zdjęciu.Ja mam sterszą instalke i go nie mam więc jak wymieniałem filterek to musiałem zakręcić gaz.



Ja mam elektrozawor przy butli i pod maska i musze zakrecac gaz. A jak widze Emf ma identyczną instalację jak moja.


pzdr.

[ Dodano: 27-05-2006, 17:22 ]
Emf napisał/a:
ZielonyTBG wolałem jednak zakręcić bo przed gazem czuję respekt :doubt:

Mam tylko pytanko na zdjęciu 1 nr jest założony już filterek i mam pytanie czy dobrą stroną go wsadziłem bo tak akurat pasuje uszczelka w otwór.
W filterku jest mały otworek, którym dałem na dół i większy, w który wsadziłem tą uszczelkę i dałem tym dużym otworem do góry bo tak mi pasowało.
Niestety cholera nie zaobserwowłaem jak był stary założony.
Magnesik wrzuciłem do środka filterka.
Był tak zasyfiony, że zamiast kształtu krążka miał kształt nierównego kamyka :lol:

Na zdjęciu 2 porównanie starego i nowego filterka ;)
Jakość trochę słaba bo telefonem strzelałem foty i zapomnaiłem w nim rozdzielczości zmienić.


Jeżeli chodzi czy dobrze założyłeś filterek- chyba tak ;) -> sam czesto mam ten sam problem. Ale raczej na 99% dobrze- niech ktoś mnie poprawi jak się mylę.
Mam nadzieję, że magnesik wyczyściłeś.

ps- mozesz wziasc ten stary filtr i popukać nim... założę się, że nie dasz rady "wypukać" całego syfu;). Troszke tego jest ;) .


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-05-2006, 17:24   

z wymianą nie ma problemów, ja mam eleltkrozaworki ale i tak zawsze zakręcam gaz przy butli (jeden główny zawór, niektórzy mają dwa -we i wy, jak nie ma pewności lepiej oba) a potem wypalam gaz nim rozszczelnię i jest OK;
filterku źle nie założysz, zazw. są identyczne nawet jak obrócisz do góry nogami to jest to samo, a jeśi masz ciut inny to pewno trafisz i tak :) nie zgub magnesika i przeczyść obudowę filterka (gdzie dajesz nowy) z opiłek ze starego; tak to nie ma jakichś komplikacji;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-05-2006, 09:28   

tak tak
filtr jest symetryczny.

A mój po prawie 50tyś km był czysciutki.
Z wyglądu minimalnie ciemniejszy niż nowy.
Tankuję właściwie tylko na dwóch Orlenach
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-05-2006, 08:45   

z tymi elektrozaworami to jest tak
trzeba je zakręca. nawet gazownicy tak robią ze względów bezpieczeństwa.
na zdjęciu wida ze jest ten elektrozawór i są one montowane już od dosc dawien dawna. dodatkowo na instalacjach nowszego typu montowane są na butli zawory z zaworem upustowym tak jak widac na zdjęciu - zamiast sruby zaworu od wlwu gazu jest zawor upustowy że jak jst za duze cisnienie na butli to on leciutko popuszcza zeby je wyrówna , taka mala informacja dal tych co niewiedza i w razie czego jakby uslyszeli lkkie krotkie syczenie przy butli to zeby nie panikowali tak jak ja i cała obsluga stacji benzynowej
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-05-2006, 09:14   

Ja dodam tyle, ze mam 2 elektrozawory. Jeden w butli i drugi przed reduktorem.
I jak wymienialem filterek gazu to nie musialem zakrecac zaworu w butli, bo elektrozawor zamknal obieg przy butli.

Stosowanie 2 elektrozaworow to wymog bezpieczenstwa. Jakos 2 czy wieciej temu lat go wprowadzili.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-05-2006, 09:54   

taka ciekawostka:

dla wymogu bezpieczeństwa samochód który uległ groźnemu wypadkowi albo powstał pożar w komorze silnika i tenze samochod jest wyposazony w instalację gazową straż pożarna gazi pozar poczym miażdżą swymi kombinerkami przewody przy butli -wlewu i do reduktora- po czym przewracają samochód dogórynogami . niewierzyłem ale bylem świadkiem na trasie takich poczynań.


@miszko:

masz rację ale te elektrozawory po pewnym czasie padają i zaleca się ich wymiane tak więc zawsze warto zakręci zawór.
pozatym moja pierwsza w zyciu zmiana filterka gazu, robiąc tak jak piszesz objawiał się tym ze ten gaz leciał i leciał :evil: i się nie konczył . po czym się zorientowałem że puszczał zawór na filtrze gazu - przyczyną była źle zamontowana instalacja gazowa i nie podłączono kabelków od elektrozaworu na filtrze gazu :sciana: ale cuż trzeba walczy z kiepskimi fachowcami
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-05-2006, 12:55   

moley napisał/a:
ale cuż trzeba walczy z kiepskimi fachowcami

Dlatego jak mi zakladali instalacje, to powiedzialem ze chce byc przy montazu. I sam zakladalem z monterem instalacje :) Dokladnie wiem gdzie i i jak srubka jest przykrecona :)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-05-2006, 22:35   

to masz farta
ja jak pamietam raz jak chcialem byc przy wymianie amorkow przednich w aso fiata (mieli qrna taniej ) to mnie pogonili i zaczela sie awantura a potem tylko zwrot kasy za montaz nie tych amorkow co trzeba ( jeden byl chyba uszkodzony bo po zmianie okazalo sie ze samochod jest jakis przyklapniety z prawej strony co tlumaczyli ze kolo nie napompowane potem ze pękła sprezyna a jak wjechał na podnosnik wyszlo odrazu ze ciekl z amorka olej i frajera szukali na jakies gowno

tak więc chciałbym ostrzedz pare osob z GDYNI :

UWAŻAJCIE NA ASO FIAT - KAJA AUTO SERVICE gdynia pogórze dolne
oszusci i kanciarze kumplowi cholerną belke tylną zawieszenia prostowali młotkiem zeby śruby wlazły a skasowali go za nową belke :red_kartka: :sciana: :sciana: :evil: nei liczac starych amorkow i sprezyn ktore mialy byc nowe to zostaly stare i reparaturka miejsca na kolo zawasowe zostala zastapiona wyklepaną blachą
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pitagor 


Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2006, 07:30   

Gaz trzeba zakrecać później odkręcamy 10 śrubę u dólu filtra, wyjmujemy starty, zakładamy nowy nie gubiąc magnesu. Zakręcamy filtr, odkręcamy zawór gazu na butli i sprawdzamy regulcaję silnika nagazie.
  
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-01-2007, 13:07   

Emf napisał/a:
ZielonyTBG wolałem jednak zakręcić bo przed gazem czuję respekt :doubt:

Mam tylko pytanko na zdjęciu 1 nr jest założony już filterek i mam pytanie czy dobrą stroną go wsadziłem bo tak akurat pasuje uszczelka w otwór.
W filterku jest mały otworek, którym dałem na dół i większy, w który wsadziłem tą uszczelkę i dałem tym dużym otworem do góry bo tak mi pasowało.
Niestety cholera nie zaobserwowłaem jak był stary założony.
Magnesik wrzuciłem do środka filterka.
Był tak zasyfiony, że zamiast kształtu krążka miał kształt nierównego kamyka :lol:

Na zdjęciu 2 porównanie starego i nowego filterka ;)
Jakość trochę słaba bo telefonem strzelałem foty i zapomnaiłem w nim rozdzielczości zmienić.



Witam wczoraj robilem regeneracje reduktora gazu i wymienialem filterek gazu masz zle wsadzony jak odkrecilem z dolu srube mniejszy otwor mialem u gory a wiekszy na dole. Pozdrawiam
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-01-2007, 17:54   

Mam nadzieję, że nie wpływa to zbytnio na pracę silnika bo jeżdżę tak parę miesięcy, a teraz w ten śnieg nie zamienię go :(
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-01-2007, 11:50   

Emf napisał/a:
Mam nadzieję, że nie wpływa to zbytnio na pracę silnika bo jeżdżę tak parę miesięcy, a teraz w ten śnieg nie zamienię go :(


Witam moze byc poprostu slabszy, jest mniejsza przepustowosc gazu, nie radze teraz zmieniac bo pewnie bedzie trzeba regulowac na nowo parownik poniewaz bedzie wieksza przepustowsc gazu. Najlepiej zmienic przy nastepnej wymianie filterka bądż regulacji.
     assistance
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-03-2007, 08:37   

regulacja instalki gazowej to nie jest wcale skomplikowana sprawa..raptem dwie srubki...raz mi gość pokazał i od tamtej pory zawsze to sam robię i sprzęt dobrze działa...Mam natomiast pytanie : po co i gdzie jest ów magnesik o którym tu czytałem?? bo coś mi sie wydaje że u mnie nie ma żadnego magnesika??
Pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-03-2007, 13:22   

Magnesik jest w filtrze gazu,włożony do środka filterka,żeby przyciągał opiłki metalu.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-03-2007, 13:29   

A nie wiesz czy ten magnesik dostepny w handlu jest czy to może byc jakikolwiek magnesik?
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-03-2007, 13:37   

Zwykły chamski kawałek magnesu,żeby tylko Ci się zmieścił do wnętrza filterka. 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load