|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czy wyższy profil da lepszy komfort jazdy?? |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek_Kraków
Wiek: 54 Dołączył: 07 Wrz 2006 Posty: 47 Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-06-2007, 07:39 Czy wyższy profil da lepszy komfort jazdy??
|
|
|
Witam. Nadszedł czas na wymianke opon. No i myślenice
Obecnie mam 165/65 r14 . Tipka mam bez wspomagania i kierownica chodzi jak atlas na siłowni Jak założe zimówki które mają inny kształt i duży bieżnik to znacznie lżej kierownica chodzi. Po za tym opony są twarde i każda nierówność jest odczuwalna. Na zimówkach jest dużo lepiej.
Wpadłem na pomysł że kupie teraz nowe ale 165/70. Pomyślałem że wyższy profil spowoduje że opony będą bardziej miękkie ( no i nie będzie tak czuć dziur) a po za tym kierownica powinna trochę lżej chodzić. Tak czy nie ??????
Czy wyższy profil nie będzie przeszkadzał w nadkolu ????
Czy może zmienić szerokość opon? Ale szersze - będą większe opory toczenia!?
Za dużo tych pytań. Doradźcie coś |
_________________ Rysiek - Tipo 1.4 gaźnik LPG 1995r.
NIESTETY BYŁO !!!!!!!!
Jest Alfa Romeo 1.4 TS ! 1998 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-06-2007, 12:01
|
|
|
Rysiek_Kraków napisał/a: | szerokość opon | Im szersze opony, tym w miejscu Ci się będzie gorzej kręciło, ale za to auto będzie stabilniejsze. Na większym profilu nie odczujesz tak nierówności. Oponki powinny spoko pasować, bo przecież zakładasz to na 14". Do Tipola zakładali niektórzy nawet 16'' i przecież dochodziła do tego opona. Tylko z szerokością musisz sprawdzić, żeby się pomieściły |
_________________
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-06-2007, 12:22
|
|
|
Wyższy profil poprawi deko komfort bo część nierówności zostanie wytłumiona odrazu na samym kole. Niestety ma to też drugą strone medalu, na zakrętach auto będzie bardziej się kładlo.
Szersza opona poprawi trzymanie na zakrętach, niestety zwiększy opory toczenia. Nie masz wspomagania wiec będzie w tym wypadku jeszcze gorzej kręcić niż na tych co masz teraz.
Na zimówkach łatwo sie kręci kierownicą i miekko auto idzie ze względu na to ze sama opona jest bardzo miękka. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-06-2007, 20:15
|
|
|
W pierwszym Tipku mialem 155/70/14 i rzeczywiście kierownica lżej pracowała (potem założylem 165/70/14) ale trzęsło gorzej niż przy późniejszych szerszych no i opór na kierownicy wzrósł. |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2007, 20:26
|
|
|
Wyższe opony-->lepszy komfort i wachacze się tak nie wybijają... Natomiast sprawdź i wymień sobie łożyska Mc Personów. W moim już Pudzian mógłby trenować , wystarczyło wymienić wspomniane łożyska i mogłem wykruszonym "Giewontem" kierownicą obracać... |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-12-2007, 13:24
|
|
|
Witam
Osobiście nie polecałbym stosować zbyt wysokich opon, pogorszy się zachowanie auta na zakrętach, może lepiej zastosuj opony np. 175/65? sam profil się nie zmieni, natomiast sama opona nieco się podwyższy, nie na tyle jednak by coś ocierało o nadkola. Zużycie paliwa i opory na kierownicy nie powinny wzrosnąć w jakiś drastyczny sposób.
Ja sam jestem zdziwiony że u mnie w Temprze ktoś zastosował opony 165/65, kiedy w Ładzie o niemal 200 kg lżejszej fabryczny standard to 175/70 R13 lub identyczna srednica koła dla felg 14" 175/65 R14.
PS Tipo w najsłabszej wersji silnikowej waży mniej więcej tyle samo co Łada i ma zdecydowanie lepszy układ kierowniczy układ listwy zębatej kontra ślimacznica z podporami pośrednimi - to apropos szerokości opon i oporów na kierownicy |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-12-2007, 13:50
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | Ja sam jestem zdziwiony że u mnie w Temprze ktoś zastosował opony 165/65, kiedy w Ładzie o niemal 200 kg lżejszej fabryczny standard to 175/70 R13 lub identyczna srednica koła dla felg 14" 175/65 R14. |
W Temprze to chyba też standard http://www.tempra.org/instrukcja/039hamulce.html
A tak poza tematem - to TIPEK kolegi Rysiek_Kraków, od lipca już nie istnieje , więc rozumiem te porady, dla innych klubowiczów |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|