Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak sprawdzić....
Autor Wiadomość
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-08-2008, 11:21   Jak sprawdzić....

Dziś robiłem mały przeglądzik w Tipku i jeden rzeczy niewiem( może dlateog że w poprzednim autku niemiałem chłodnicy ;D )
jak sprawdzić stan płynu chłodzącego ??
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-08-2008, 11:25   

DonBanDitOo, stan znaczy poziom ? zależy gdzie masz zbiorniczek wyrównawczy jak przy chłodnicy to musisz poświecić w niego latarką znaczy w dziurę gdzie jest korek i patrzeć
a jak w nadkolu to powinno być widać od razu

jeżeli chodzi Ci o to czy nie jest to woda albo inne cudo to jedz do mechanika i niech zobaczy przy ilu stopniach zamarza
nie wiem jak to się dokładnie robi ale mechanik wkłada tam takie dwie elektrody i mu się wyświetla temperatura do ilu nie zamarza
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-08-2008, 16:33   

luki21 napisał/a:
jeżeli chodzi Ci o to czy nie jest to woda

wystarczy włożyć palca i dotknąć czubkiem języka - płyny chłodnicze są słodkie bo są oparte na glikolu, ale językiem temperatury zamarzania nie określisz :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-08-2008, 23:15   

heh no jasna sprawa ;)
zbiorniczek mam przy chłodnicy ... ale na czym sie właściwie opierać ... bo niema ani żadnej miarki ani nic .. sorka za tempe pytania ale niewiem zbytnio :P
no i właśnie dzisiaj odnotowałem temperature troche dużo powyżej 100 stopni ...
jaką wy macie średniawą temperature ... bo niewiem totalnie nic o autach lepsiejszych jak maluch (znaczy o rzeczach których maluch niema ;p np. chłodnica)
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-08-2008, 07:56   

DonBanDitOo, to zależy gdzie ta tamp jest osiągana np w korku to jest koło 90 bądź lekko ponad a w trasie nie wzrasta powyżej 75 stopni
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-08-2008, 10:22   

luki21, luki to masz udupiony termostat powinien trzymać blisko 90 wiadomo jak jedziesz spada ale nie powinno to być mniej niż 80 parę miałem tak jak ty że jak tylko jechałem do spadało do koło 70 i to był właśnie uszkodzony termostat. Teraz ładnie trzyma koło 90 to jest temperatura właściwa. W korku powinien ci się załączać wiatrak tak jedna dwie kreski za 90tką i wyłączać jak temp. spadnie do troszeczkę poniżej 90. W zimie jest troszkę inaczej podczas dłuższej jazdy temperatura może bardziej oddalić sie od 90tki. Płyny do chłodnicy fabryczny to Paraflu (niebieski) spokojnie można zastąpić wszystkim co ma temp zamarzania do -36stopni w naszych warunkach to wystarczy. Stanowczo odradzam rozcieńczać płyn albo stosować samą wodę destylowaną albo co gorsza zwykłą widziałem kilku takich klientów co z węża sobie napełniali zbiorniczki :sciana: korozja układu chłodzenia, kamień etc. Poziom płynu dla zbiorniczka nad chłodnicą powinien wynosić tak około 1/3 - 1/2.

Przykład: http://www.allegro.pl/ite...i_sp_z_o_o.html
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-08-2008, 21:38   

nooo odrazu mi sie lepiej zrobiło.. juz myślałem ze jest cos nie tak...
ale w sumie to generalnie chodzi mi o to z kąd mam wiedzieć kiedy i ile płynu dolać???
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 27-08-2008, 21:45   

DonBanDitOo, poprostu czasem (nie za rzadko) sprwdz sobie poziom w zbiorniczku
JAM_BELFEGOR napisał/a:
Poziom płynu dla zbiorniczka nad chłodnicą powinien wynosić tak około 1/3 - 1/2.

jak masz mniej to poprostu dolej ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-08-2008, 22:47   

hmm no właśnie tak zauważyłem te ten zbiorniczek jest chyba pusty :? tak mi sie wydaje dlatego pytam ;D
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-08-2008, 22:48   

DonBanDitOo, a jak odpalisz i przegazujesz to słychać bulgotanie?
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-08-2008, 22:50   

nie. nic takiego niesłychać .....
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-08-2008, 22:52   

DonBanDitOo, jeżeli masz tipka nie długo to pewnie nie wiesz jaki masz płyn radził bym wszystko spuścić i nalać nowego bo nie wiadomo co może tam być
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-08-2008, 22:59   

nom mam go od soboty ;D
tak myślałem żeby zrobić .. ale musze też patrzeć ergonomicznie czeka mnie w nim jeszcze wymiana wachacza ,przerejestrowanie i OC więc chce zrobić wszystko po marginesie...
no ale oky .. jak tak doradzasz...
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-08-2008, 23:03   

DonBanDitOo, wymiana płynu to jakieś 6 litrów po niecałe 10zł więc interes nie drogi a będziesz miał pewność że masz płyn nie wodę
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-08-2008, 08:56   

DonBanDitOo, wymien ten plyn jak najszybciej. Wiem ze tak sie mowi ale im wiecej zeczy odkladasz na potem tym trudniej sie bedzie z tego wszystkiego wydostac. Poziom plynu w zbiorniku nad chlodnica powinien byc rowny z rantem wlewu (kolniezem). Tzn. najlepiej wloz palec do wlewu i dotknij dolnego rantu. Jesli ponizej niego nie ma nadal plynu to znaczy ze jest go za malo.

luki21 napisał/a:
a jak odpalisz i przegazujesz to słychać bulgotanie?
jesli slychac bulgotanie to znaczy ze uklad jest zapowietrzony. Aby tego uniknac przed wymiana plynu nalezy zastosowac sie do wskazowek wg jakiej kolejnosci dokonac wymiany. Oczywiscie potem tez mozna odpowietrzyc uklad :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2008, 12:17   

Ciechu78, za dużo płynu też nie dobrze, musi być trochę luzu na gazy wytwarzające się podczas nagrzewania płynu 1/3 do 1/2 to optimum nie ma co lać pod korek. Co do wymiany to również polecam zrobić, nie wiadomo co tam ktoś lał. Jeśli po spuszczeniu płynu poleci brunatna ciecz to masz pewność że jakiś osioł ładował tam wodę i skończyło sie to korozją układu. Wtedy można tylko przeczyścić układ specjalnym płynem do chłodnic a następnie latać tylko mocne (bardziej z kondensowane) płyny chłodnicze żeby ograniczyć dalszą korozje. Ograniczysz sobie tym wydatki. Jeśli w porę nie zbadasz o to to na dzień dobry do wymienny pójdzie chłodnica pompa wody i metalowe łączniki, a to koszt większy niż 6 literków prawdziwego płynu chłodniczego. Niestety kupno nowego / używanego samochodu zawsze wiąże się z wydatkiem. Rejestracja, nowy pasek rozrządu, nowe płyny eksploatacyjne i filtry, tak masz przynajmniej pewność że wszystko jest ok. Ja do tego jeszcze wziąłbym samochód na totalny przegląd do aso żebym wiedział co w przyszłości jest do wymiany a co już trzeba robić.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-08-2008, 00:53   

no wiem że jest wahacz do wymiany :P
a co do paska rozrżadu ... słyszałem wczoraj że jest dość duży problem z ustawieniem naciągu paska.. i że samemu newt jest niewarto sie zabierać bo co kolwiek sie niezorbi to i tak sie to "spieprzy".... że musi być to wyregulowane idealnie ze względu na tłoki czy coś .. prawda to??
dodatkowo zapytam .. niechce mi sie zakładać nowego tematu więc tu napisze.. ile wam żre gazu 1.4... bo mamv butlce 26l jeśli sie niemyle(wlazło 25 z hakiem)
i przejechałem zaledwie 110 km i pół butli niema... (czyli jakieś 11-12l/100) fakt że spokojnie niejeżdże.... ;D ale niewiem czy to normalne spalanie..
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-08-2008, 09:36   

DonBanDitOo, ustal naprawdę jaką masz pojemność butli (musisz mieć homologacje instalacji i butli bardzo ważne papiery bez tego nie zrobią ci przeglądu, tam masz pojemność i nastawy zaworów) bo nie nie może być tak że masz butle dajmy na to 30l i wchodzi do niej 30l każda butla ma pojemności mniej więcej 80% swojej możliwości ze względów bezpieczeństwa (gaz zwiększa - zmniejsza objętość ze względu na temperaturę itp.) dlatego zawór w butli odcina ci przy 80% Ja mam butle 34l i realnie zawsze tankuje około 27l to raz co do spalania to masz kilka tematów w dziale LPG pisze to bo znowu każdy będzie tu dopisywał jakie ma spalanie jak już tych tematów było od groma, mnie przeciętnie 10-11l w mieście zależy od korków. w trasie 8-9l (120-130km/h). Z paskiem to nie ma problemu z tego co wiem zwłaszcza że masz tylko 8 zaworków. Nigdy tego nie robiłem ale w dziale porady bodajże znajdziesz jak wymienić pasek.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-09-2008, 09:13   

Tak dla sprostowania:

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Ciechu78, za dużo płynu też nie dobrze, musi być trochę luzu na gazy wytwarzające się podczas nagrzewania płynu 1/3 do 1/2 to optimum nie ma co lać pod korek.
Jak napisalem wczesniej poziom plynu w zbiorniku nad chlodnica powinien byc rowny z dolnym rantem wlewu. Nie wymyslilem tego, tak podaje ksiazka. Co wiecej, zbiornik jest ustawiony z wlewem pod skosem co powoduje ze ten dolny rant i tak okresla okolo 2/3 pojemnosci zbiornika.



Na zdjęciu zaznaczylem czarna strzalka o ktory rant chodzi. Jest on na poziomie napisu "min", a wiec okolo 2/3.

pozdrawiam :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-09-2008, 12:34   

Ciechu78, Ok zgadza się tylko napisałem żeby nie przesadzać masz absolutną rację ja nawet lej troszkę niżej niż dolny rant. Polecam również raz w miesiącu kontrolować stan płynu bo ja raz sobie zapowietrzyłem układ i było bardzo ciężko potem pozbyć się tego denerwującego dzwięku "przelewania się wody" lub bulgotania. Dopiero postawiłem auto na mocnym podjeździe (przodem do góry) i przegazowałem silnik dolewając co jakiś czas płyn aż przestało go ubywać w zbiorniczku. Potem jeszcze odpowietrzyłam malutkim zaworkiem na chłodnicy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-09-2008, 17:13   

no ok .. więc dziękuje panom za pomoc .. ;D
do następnego problemu :lol: :D
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load