Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja Bębny na tarcze...
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-06-2005, 19:17   Konwersja Bębny na tarcze...

Jak myślicie, dużo było by zachodu? Tak sobie myślę czy byłby wielki problem zmienić tarcze i zaciski z przodu na jakieś wieksze np. od Tipo 2.0 16v, 8v albo od Mareii hlx. A co za tym idzie to co bym zdjął z przodu wrzucił bym na tył, czyli jak w temacie konwersja...
Dużo było by problemów z taką przeróbką? Co by pompa powiedziała na to? Zaznacze może że ABS'u brak (ale to chyba nie ma znaczenia).
POZDRO
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2005, 20:15   

Z przodu nie ma problemów z wymianą na zaciski z 2.0 8v, nawet nie potrzebujesz całych zacisków wystarczy jak kupisz same wsporniki(jarzma) i już możesz wsadzać tarczę 257/20 zamiast 240/11, jedyne co, to wymagane są koła 14".
Ja przy najbliższej wymianie tarcz przechodzę na taki zestaw nawet mam już zakupione całe zaciski :)
Co do zacisków z 16V, wymagają one 15" felg i nie wiem czy tak prosto wygląda sprawa z ich wymianą, może trzeba wymieniać zwrotnice, ale tego tematu nie zgłębiałem.
Przerzucenie zacisków z przodu na tył raczej jest nie wykonalne, z tyłu stosowane są inne zaciski, muszą obsłużyć hamulec ręczny.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-06-2005, 20:46   

Spoko, 14" mam cały czas wiec ten punkt mozna ominąć... :D
Zaznaczę na samym początku że układ hamulcowy nie jest moją mocną stroną... 8)
A wiec jak rozumiem wystarczy że będe miał jarzma i bez problemu wsadzam 257/20 od 2.0 8v. W zupełności mi wystarczy. A zacisk jest taki sam w 2.0 i 1.6, pewnie nie (raczej napewno).
Czyli potrzebowałbym:
-jarzma od 2.0 8v
-zaciski od 2.0 8v
-no i tarcze oczywiście
Dobrze rozumiem? Jakie to są koszta? Powiedzmy bez tarcz, bo tu pewnie od razu bym wsadził mocniejsze zamienniki... :)

I drugie pytanie. Czy w 2.0 8v z tyłu nie ma tarcz? Nie można tego przeszczepić? :>
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2005, 21:32   

Według katalogu zaciski się różnią, ale jeden z użytkowników tipo z innego forum kupił kompletne zaciski z 2,0 8v i wymienił tylko jarzma(oczywiście oprócz tarcz i klocków), później pytałem się go jeszcze raz i potwierdził, że wymieniał tylko jarzma.
Ja za oba zaciski z jarzmami zapłaciłem 100 zł.
Co do tyłu to oczywiście w 2,0 są tarcze i pewnie wystarczyłoby cały taki zestaw pszeszczepić.
Ostatnio też się zastanawiałem nad zmianą bebów na tarcze, jak wymieniałem bębny i szczęki i zobaczyłem tę masę sprężynek dżwigienek to aż mi przeszła ochota na robotę, przy tarczach o wiele prościej to wygląda, no ale jak mam nowe hamulce z tyłu to na razie sobie odpuścilem.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-06-2005, 12:34   

Spoko, w takim razie z przodem nie jest tak dużo problemów.
Bardzo mnie jednak interesuje przeszczep tarcz na tył... Ciekawe jak dużo roboty trzeba by żeby coś takiego zrobić. Ciekawe...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-06-2005, 15:43   

Wsadzając z przodu większe hamulce będziesz musiał wymienić jeszcze osłony tarcz hamulcowych, koszt orginałów ok 30 zl za 2 szt.
Z tyłem rzeczywiście jest więcej zabawy, trzeba załatwić:
- zaciski
- takie płytki do których one są montowane,
- przewody hamulcowe,
- linki hamulca ręcznego,
- osłony tarcz hamulcowych,
Nie wiem jak wygląda sprawa z korektorem siły hamowania i piastami, ale powinny pasować te, które są oryginalnie.
Mając dawcę częsci to nie jest problem, odkręca sie wszystko co jest potrzebne i przykręca do swojego, trochę więcej jest robocizny i pewnie trochę drożej wyjdzie, ale wszystko jest do załatwienia :)
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load