Problem z gaśnieniem 2.0 - 16V |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2011, 06:01 Problem z gaśnieniem 2.0 - 16V
|
|
|
Potrzebuje rady posiadaczy dwu litrowej szesnastki, co prawda moja siedzi w Lanci ale to ta sama co w sedi. Mianowicie ślinik ma problem z zapaleniem gdy nie jest rozgrzany, dodatkowo lubi sobie zgasnąć jak chwile nie przytrzyma mu się gazu. Po zejściu gwałtownie z obrotów też gaśnie, choć nie zawsze. Gdy robi się to delikatnie tego efektu nie ma. Silnik jak się rozgrzeje to już tak nie marudzi. Dodatkowo dodam iż mam wrażenie że obroty są ciupkę za małe (powiedziałbym trochę ponad 700 obr.) Kable, świece, kopułka paluch, w dobrym stanie, kompresja po 15bar na gar. Ponadto po rozgrzaniu silnik lekko faluje obrotami między 800 a 900 tak delikatnie, ale słychać to. Co i jak można sprawdzić? Czego może to być przyczyna? Jeśli to pomocna informacja zaczynają już puszczać uszczelniacze zaworowe bo na powierzchni tłoka widać trochę oleju, plus przy prze gazówce na postoju lubi puścić delikatny czarny dymek. Mam tez wątpliwości (z zapach spalin budzi moje wątpliwości) czy sonda działa jak ja sprawdzić? gdzie wpiąć się z miernikiem i jakich wartości oczekiwać? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-05-2011, 06:04
|
|
|
JAM_BELFEGOR, mi to ewidentnie wygląda na zawór VAE Pewnie wystarczy go przeczyścić |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-05-2011, 08:24
|
|
|
JAM_BELFEGOR, na zimnym silniku odczyty z sondy nie są brane pod uwagę. sonda musi się rozgrzać do ok 300C i dopiero wtedy zaczyna przekazywać informacje do komputera. a tak po za tym sondy raczej miernikiem nie sprawdzisz.
ja bym się zainteresował czujnikiem wału korbowego i zaworem VAE |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2011, 10:12
|
|
|
egon napisał/a: | JAM_BELFEGOR, mi to ewidentnie wygląda na zawór VAE Pewnie wystarczy go przeczyścić | co to jest, gdzie to jest i jak to wyczyścić? Leśniczy napisał/a: | JAM_BELFEGOR, na zimnym silniku odczyty z sondy nie są brane pod uwagę. sonda musi się rozgrzać do ok 300C i dopiero wtedy zaczyna przekazywać informacje do komputera. a tak po za tym sondy raczej miernikiem nie sprawdzisz.
ja bym się zainteresował czujnikiem wału korbowego i zaworem VAE | A w którym miejscu mógłbym znaleźć CPW w tym silniku? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-05-2011, 10:50
|
|
|
JAM_BELFEGOR, a CPW masz koło koła pasowego na wale korbowym z kanału świetnie widoczny Jeśli okaże się, ze masz czasniety, to mam taki 100% sprawny jesli chcesz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2011, 13:39
|
|
|
Jak sprawdzić czy CWP zdechło? można np. pomierzyć jego rezystancję? Jakie to by wartości? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2011, 15:34
|
|
|
Jeśli nie boisz się lutownicy i z angielskim nie najgorzej to możesz spróbować podłączyc swój pojazd i nie wróżyć z fusów.http://www.nailed-barnacle.co.uk |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2011, 21:35
|
|
|
JAM_BELFEGOR, można zmierzyć rezystancje na wtyczce CPW, jeśli się nie mylę to powinno trzymać w granicach 680 ohm (612-748) |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2011, 21:40
|
|
|
Tu masz dokładniej.
|
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2011, 22:01
|
|
|
Dzięki chłopaki za pomoc. W najbliższym czasie zawalczę z tym póki co ogołacam silnik z osprzętu.
Tu małe pytanko, co to jest za ustrojstwo pod cewką zapłonową?
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2011, 22:03
|
|
|
Moduł zapłonowy.
Wiedza niezbędna----->coupemanual |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-05-2011, 07:52
|
|
|
Offtop, widzę że kupiłeś jednak od Alana Lancię |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-05-2011, 18:46
|
|
|
lordabarth, dzięki trzeba będzie odrdzewić angielski miszko napisał/a: | Offtop, widzę że kupiłeś jednak od Alana Lancię | a no tak.
** Dodano: 28-05-2011, 23:18 **
Dobra rozebrałem v.a.e tylko mam pytanie bo nie zwróciłem uwagi a zauważyłem to dopiero przy składaniu którą sprężynę dać na spód pod siłownika, grubsza czy cieńszą?
Wydaje mi się że cieńsza była jako pierwsza, a pod siłownikiem ta grubsza ale nie jestem już pewien.
P.S: w tym mądrym opisie niestety tego nie ma |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|