 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Turbo Diesel] rozrząd ustawienie |
Autor |
Wiadomość |
moglaj

Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 16 Skąd: wrocek
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-05-2008, 20:50 [Turbo Diesel] rozrząd ustawienie
|
|
|
Hej ostatnio odpadło mi koło napędowe jakimś cudem odkręciła sie śruba,(rok wczesniej wymieniałem rozrząd w serwisie01.07). Pare dni później skręciłem noge i siedzę w domu z gipsem na szczęście juz nie długo. Pare pytań
1. Jak ustawić zawory oraz pompę paliwa na znaku (tzn czy mogę kręcić kołem dopóki nie bedą się zgrywały znaki)?
2. Czy jest coś takiego ze np po lewej stronie koła ma być 67 a po prawej 70 ząbków?
3. Kiedy bede wiedział że pierwszy tłok jest w górze ?(wystarczy swiece wykręcić)?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hipo


Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-05-2008, 08:06
|
|
|
Kręcisz wałem tak żeby znak z wału ustawił się z tym na korpusie. Później patrzysz jak ustawi się koło od pompy i od wałka rozrządu, w razie potrzeby przestawiasz.
Średnice kół zębatych są dobrane tak że nie musisz kombinowac tutaj ze sprawdzaniem ustawienia tłoka, zaworów itd, po prostu masz ustawić na znaki i tyle. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
 |
moglaj

Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 16 Skąd: wrocek
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-05-2008, 10:09
|
|
|
Ale jak będę krecił wałem to czy tłok nie uderzy w zawór któryś? bo wtym momencie nie mam paska założonego, chce ustawic znaki założyc pasek i skręcic rozrząd.
** Dodano: 26-05-2008, 19:12 **
Wyszedłem dzisiaj coś pokombinować, przy rozrządzie i wyszło mi coś takiego że znaczek przy zaworach jest o jakies 2 zęby przesunięty, jak próbuje przestawic to przeskakuje w druga strone o kilka, to samo mam z pompą paliwa tez brakuje pare zębów.
Pytanie czy to oznacza ze ktos kiedys źle zamontował koła czy poprostu jakos musze to nastawic i zblokowac?,
Hmm na to wygląda że jakos pasowałoby zablokować koło rozrządu jak i pompy Hipo a jak ty wymieniałes to tez blokowałeś ? |
|
|
|
 |
Hipo


Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-05-2008, 20:30
|
|
|
moglaj napisał/a: | Ale jak będę krecił wałem to czy tłok nie uderzy w zawór któryś? bo wtym momencie nie mam paska założonego |
A niby jakim cudem ma Ci uderzyć ? przeważnie luźny wałek staje w takiej pozycji że zawory są zamknięte, poza tym jak kręcisz powoli ręcznie to raczej nie uszkodzisz niczego, oczywiscie nie kręcimy na siłe.
Idealnie jest problem ustawić bo własnie jest tak jak piszesz że ucieka koło w którąś strone, kół nie da się przestawić bo są mocowane na klinie ustalającym położenie na wałku czy pompie.
Ja kół nie blokowałem, po prostu założyłem pasek na wał, napiąłem go i zakładałem wtedy na rozrząd a następnie na pompe, wtedy mi ząbki łapały po prostu koło i nie uciekało ono, na koniec docisłem napinaczem i było OK. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
 |
moglaj

Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 16 Skąd: wrocek
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-05-2008, 20:37
|
|
|
Super dzieki juz wiem wszystko co chciałem jutro moze mi sie uda odpalic Dzieki wielkie i Pozdrowionka |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|