Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem
Autor Wiadomość
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2007, 20:27   problem

Witam po długiej nieobecności. Wróciłem właśnie z warszawy i 50 km przed domem nastąpiła problem z autkiem. nagle stracił moc na wolnych obrotach zaczęło trzepać budą (obroty w granicach 300-500), słaby, ciężko wkręca sie na obroty, dziwne odłosy z tlumika (coś ala strzelanie tylko nie tak glośno)... co to może być? zarównio na lpg i na benzynie tak samo.

moje pytania dodatkowe:
jak sprawdzić czy przypadkiem nie pali na 3 gary?
czy może to być uszczelka pod głowicą? (strzelam)

jutro musze jechać z powrotem... ale lipa :sciana:

proszę o szybką odpowiedź
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
KRT 



Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 397
Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2007, 20:30   

Ojaaa współczuje :( a świece sprawdziłeś :?:
_________________
:drive: NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi :diabelek: Tipo 2.0 8v <-rozbity :death: Calibra C20NE :hipis:
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2007, 20:32   

właśnie nic nie sprawdzłem. łapę tylko oparzyłem. z temperaturką wszystko ok. żadna kontrolka się nie świeci.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-05-2007, 20:44   

Ja miałem podobny problem. Kable WN do wymiany.
Zacznij od tego. A jak ostygnie to chodzi ok?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
KRT 



Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 397
Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2007, 20:45   

No to jak świec niesprawdzałeś to pewnie one w tipo mi ich jeszcze szlak nietafił ale w poldku to często je ch... trafiał i właśnie auto muliło i niechciało jechać a obroty tykały tak jakby miał zgasnąć weż sprawdż świeczki :!:
_________________
:drive: NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi :diabelek: Tipo 2.0 8v <-rozbity :death: Calibra C20NE :hipis:
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2007, 20:47   

miszko, nie mam dziś siły i chęci sprawdzać. jutro sprawdze jak chodzi na zimno. mam nadzieję że to tylko kable... a jakie są objawy wydmuchania uszczelki i jak sprawdzić czy chodzi na wszystkie gary?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-05-2007, 20:47   

Ja przy okazji jak KRT pisze świeczki też sobie zmieniłem.
Ogólnie miałem podobnie, tylko wracałem kiedyś z Poznania. Tuż przed domem (10km) auto zaczeło słabnąć, że ledwo co dojechałem do domu. Jak ostygło było ok.
Objawiało się to tylko jak się dłużej jechało.

Kable WN to podstawa ;) Ja jeszcze jak pisałem świeczki wymieniłem i przeczyściłem palec i kopułkę rozdzielacza. Pomogło ;)

** Dodano: 12-05-2007, 21:49 **
konikks napisał/a:
a jakie są objawy wydmuchania uszczelki i jak sprawdzić czy chodzi na wszystkie gary?


Ja by uszczelka była uszkodzona, to by się mocno grzał - do 130C spokojnie. Pod korkiem od wlewania oleju zapewnie byś miał białą maź (olej+płyn).

Jak nie pali na jeden gar, chmm trzęsie budą, śmierdzi oparami paliwa z wydechu (niedopalonym), czarny dym z rury, słaby, cięzko wkręca się na obroty.

Idz za 1-1.5h do autka. Odpal, przygazuj zobacz jak silnik chodzi. Otwórz maskę zobaczy czy iskry nie skaczą. Jutro może gdzieś dostaniesz kable. Zacznij od kabli, moim zdaniem powinno pomóc.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2007, 08:17   

ale jaja... świecę z 4 garu odkręciłem...palcami :roll: alr gwint jest cały bo wkręciłem nową i jest ok. jeszcze go nie odpaliłem bo mam zły klucz do świec (16 zamiast 21). mam nadzieję że to to. zaraz klucz przyjedzie.

moja teoria: nie było kompresji na 4 garze i dlatego taki słoby. w sumie z rury nie leciał czarny dym ani nie śmierdziało paliwem. modle się żeby to było to bo czekam mnie co tydzię podróż jakieś 700km. autko teraz jest mi niezbędne.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
KRT 



Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 397
Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2007, 08:45   

Ja obstawiam ze kable WN masz całe a szlak trafił którąś ze świeczek :!:
_________________
:drive: NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi :diabelek: Tipo 2.0 8v <-rozbity :death: Calibra C20NE :hipis:
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2007, 13:56   

świeczki wymieniłem. nic to nie dało. kable są dobre. coś tłucze się w silniku i strasznie pierdzi w okolicach sondy lambda. nie wiem musze jechać pociągiem. auto zostawiam tacie da do czarodzieja. napisze cobyło i ile kosztowało :(
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
KRT 



Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 397
Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2007, 14:21   

konikks napisał/a:
da do czarodzieja


Znasz jakiegoś czrodzieja to daj znać może by mi tez cos wyczarował :!:

konikks napisał/a:
napisze cobyło i ile kosztowało


No napisz napisz bo ciekawe :!: :?: :!: Kurde byłem przekonany ze swieczki no ale wiesz jakby zobaczyc na żywo to można by stwierdzić że to cuś innego :hipis: powodzenia w pociągu i z autkiem ;)
_________________
:drive: NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi :diabelek: Tipo 2.0 8v <-rozbity :death: Calibra C20NE :hipis:
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2007, 21:30   

no i zrobione..
1.poszła uszczelka między 3 a 4 zaworem...
2.przy okazji wymiana simeringów wałka rozrządu i
3.wstawienie łącznika elastycznego na wydechu (poprzednik zapomniał i wspawał kawałek rury co przy takim trzepaniu silnika pękło).
4.wymiana sondy lambda która też ucierpiała przy wspomnianym telepaniu

koszt:
części 468 zł
robocizna 340 zł

:sciana:

przy okazji tłucze sie przy skręcaniu na dziurach w prawym kole. podejżemam cośik takiego jak łącznik stabilizatora (ta gałka)...

generalnie osuszyłem konto ale jeździ
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-05-2007, 22:01   

konikks napisał/a:
łącznik stabilizatora (ta gałka)...

Zapewne. Koszt 16-20zł od sztuki + gumy (te przy wahaczu) w cenach po 2-3zł.
Ja ostatnio to wymieniłem, bo u mnie już też się zużyły.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-05-2007, 07:25   

no i gumki wymienione. nic się nie tlucze. jestem teraz poza domem (za warszawa) i mam ograniczony dostep do neta.

autko chodzi teraz jak burza. obroty stabilne, spalanie na trasie 8,7 (nie oszczędzam go). w weekendy robie 800 km i nie narzekam.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load