|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo 1.4 S Inna ch³odnica, brak zbiorniczka wyrównawczego |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Marek_RADOM
Wiek: 36 Do³±czy³: 11 Lis 2008 Posty: 49 Sk±d: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wys³any: 04-03-2012, 20:12 Tipo 1.4 S Inna ch³odnica, brak zbiorniczka wyrównawczego
|
|
|
Witam jaki¶ czas temu rozwali³em lekko przód, zderzak i ch³odnicê (pêk³a na mocowaniu). Mia³em w gara¿u ch³odnicê od golfa 3, zamontowa³em j± odwrotnie, bo wê¿e by³y po przeciwnej stronie, przykrêci³em wentylator, czujnik wkrêci³em fiatowski (ten sam gwint). W chwili obecnej nie mam zbiorniczka wyrównawczego, p³yn wlewa³em do wê¿a do momentu a¿ wylewa³ siê górnym wyj¶ciem z ch³odnicy i po prostu za³o¿y³em wê¿a. Je¿d¿ê jaki¶ czas tak i pojawia siê problem, bo albo p³ynu jest za ma³o, albo jest zapowietrzony uk³ad, bo nie mam czasem na postoju ogrzewania, wszystko zale¿y jak stoi samochód, czasem w korkach dochodzi do 100°C, wentylator pracuje, ale jest s³aby obieg i czasem muszê w³±czyæ ogrzewanie na max i wentylator na max ¿eby obni¿yæ trochê temperaturê.
Chcia³em zamontowaæ zbiorniczek osobny tylko nie wiem gdzie go pod³±czyæ, mysla³em o jakim¶ trójniku, który by mo¿na by³o zamontowaæ miêdzy ch³odnic± a termostatem i do niego pod³±czyæ zbiorniczek. A mo¿e powie mi kto¶ jak jest pod³±czony zbiorniczek w wersjach wtryskowych ? |
_________________ TIPO 1.4 S |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomóg³: 111 razy Wiek: 42 Do³±czy³: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Sk±d: Kraków
Województwo: Ma³opolskie
|
|
|
|
|
Marek_RADOM
Wiek: 36 Do³±czy³: 11 Lis 2008 Posty: 49 Sk±d: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wys³any: 04-03-2012, 20:38
|
|
|
W chwili obecnej za³o¿y³em t±, bo nie pracuje i jak co¶ mam to idzie przewa¿nie na paliwo. W Radomiu by³a ch³odnica za 80z³ a ta przeróbka to ju¿ koszty praktycznie zerowe. Tipo chyba ju¿ d³ugo nie poje¼dzi, ciê¿ko mi siê go zapala ostatnio, jak jest zimny, raz chyba nawet widzia³em spaliny z przodu silnika w okolicach uszczelki pod g³owic± po stronie 1-go cylindra. Mo¿e gdzie¶ dostanie siê taki trójnik, my¶la³em te¿ ¿eby u¿yæ 2 rurek miedzianych 30mm i 17mm i w tej 30mm wywierciæ otwór, ¿eby wesz³a tam ta 17mm i zalutowaæ.
** Dodano: 04-03-2012, 20:39 **
Nawet ta dolna blacha jest pokrzywiona i pod³u¿nice pozaginane od do³u, wiêc ¿eby dopasowaæ wszystko do oryginalnej ch³odnicy to trochê zabawy bêdzie.
Jeszcze jedno, mam pytanie czy mogê pod³±czyæ zbiorniczek za termostatem ? za pomoc± trójnika takiego jak pod³±czone jest ogrzewanie parownika. Tak by³o by najpro¶ciej. |
_________________ TIPO 1.4 S |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomóg³: 111 razy Wiek: 42 Do³±czy³: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Sk±d: Kraków
Województwo: Ma³opolskie
|
Wys³any: 05-03-2012, 21:43
|
|
|
No nie czaruj tu masz ca³a ch³odnicê za 30z³ jeszcze do tego z wiatrakiem
http://tablica.pl/oferta/...93r-IDE0lH.html i nie mów ¿e nie masz trzech dyszek to jest raptem na 50km jazdy |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maniutek
Pomóg³: 18 razy Wiek: 39 Do³±czy³: 10 Pa¼ 2007 Posty: 1174 Sk±d: Warszawa(O¿arów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wys³any: 05-03-2012, 23:06
|
|
|
JAM_BELFEGOR, nie dyskutuj z nim bo szkoda czasu
Marek_RADOM, zawsze mozesz rowerem smigac, Nigdy nie popieralem naprawy samochodow metoda gowna i patyczka
Po za tym nie sadze, aby tego typu temat byl na forum. Po to producent/fabryka przewidzial chlodnice do tipo, zeby taka wlasnie chlodnica tam byla. Przeraza mnie co sie dzieje. Wszystkim wszystko jest drogo. Nawet 30zl szkoda na chlodnice. Ludzie, opamietajcie sie, drugi tak samo madry jak Marek_RADOM wsadzi nieumiejetnie taka chlodnice do swojego auta i ugotuje silnik tylko przez to, ze przeczytal taki temat.
Czy do roweru jak Ci sie skonczy lancuch , a akurat masz w domu pasek klinowy od tipo to zalozysz? albo jak Ci silnik w pralce padnie to tez zalozysz od elektrycznej kosiarki, bo taki akurat miales w domu? smieszne....
Wiem, ze mam ciety jezyk i niektorym sie to nie podoba, ale im bardziej czytam (jako mechanik) posty niektorych, tym bardziej zastanawiam sie, co ludzie jescze wymysla.....
** Dodano: 05-03-2012, 23:08 **
Marek_RADOM napisa³/a: | Nawet ta dolna blacha jest pokrzywiona i pod³u¿nice pozaginane od do³u | a za to to Ci powinni od razu bezdyskusyjnie dowod zabrac. Bo gdybys tym swoim "samochodem" zrobil komus krzywde, to nie wiem, czy byloby do smiechu..... |
_________________ Maniu¶
Jeste¶ kim¶ - miej swój cel...
By³ Fiat 126p elegant
By³ Fiat Tempra 1,6 Ga¼nik
By³ OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
By³ OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
By³ OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
By³ OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
By³a Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
By³ OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
By³ Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
By³ Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
By³ Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
By³ Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
By³ Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
By³o Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjêcia nale¿± do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich tre¶æ. Zabrania siê kopiowania zdjêæ, tre¶ci oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|