Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana tarcz/klocków hamulcowych a zbieżność
Autor Wiadomość
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-04-2014, 18:31   Wymiana tarcz/klocków hamulcowych a zbieżność

Na dniach zabieram się za wymianę przednich tarcz oraz klocków hamulcowych. Według mojej wiedzy ustawienia geometrii po takim zabiegu nie jest konieczne. Znajomy wymieniał ostatnio w Skodzie i według zaleceń jego mechanika dokonano zbieżności. Nasuwa się pytanie, czy po wymianie przednich hamulców jest to konieczne ?
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-04-2014, 19:32   

nie nie jest to konieczne bo nie demontujesz wahacza
     assistance   Moneta
 
 skype
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-04-2014, 20:31   

Ano właśnie, po co regulować. Coś ten mechanik ściemniał, może chciał dodatkowo zarobić.
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2014, 20:44   

mógł zalecić wymianę rozrządu i uszczelki pod głowicom. zawsze zgarnął by więcej pieniążków...

może mechec przejechał się skodziną, auto ściągało i zalecił ustawienie zbieżności . bądź zauważył nierównomierne zużycie opon.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-04-2014, 11:31   

konikks napisał/a:
może mechec przejechał się skodziną, auto ściągało i zalecił ustawienie zbieżności . bądź zauważył nierównomierne zużycie opon.

Takiej opcji nie można wykluczyć, pytanie wysnułem z czyste ciekawości. Również obstawiam przy swojej wersji, że jest to zbyteczne.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2014, 17:21   

maxi, nie ustawia się zbieżności, mało tego twoje tipko nie ma na przedzie regulacji zbieżności, możesz ją co najwyżej sprawdzić celem zweryfikowania czy układ jest na tyle sztywny ze koła nie stoją w negatywie czy pozytywie tyle, ale na pewno nie robisz tego po wymianie klocków. Zwykłe naciąganie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2014, 17:42   

Przemek co regulujesz końcówkami drążków kierowniczych?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-04-2014, 18:23   

konikks, zbierznosc kół ocziczywiscie, po robieniu hamulcy nie ma potrzeby robic geometrii, zwykłe naciąganie i tyle, zmien mechanika
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-04-2014, 20:05   

Rozebrałem dzisiaj zaciski hamulcowe celem wymiany gumek na tłoczkach. Oj będzie ciężko założyć tą gumową osłonę przeciwkurzową. Najpierw założyć tą gumkę kawałek na tłoczek, następnie włożyć w zacisk i wepchnąć tłoczek? Dobrze kombinuję?
     Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-04-2014, 21:18   

Dobrze kombinujesz , ale odepnij przewód hamulcowy wyciągnij całość na imadło załóż oringa na tłok , a później gumeczkę harmonijkę - a przed składaniem przesmaruj kremem nivea lub kup smar do tłoczków i cylinderków - no i oczywiście pozostanie odpowietrzenie
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-04-2014, 21:55   

andyroman napisał/a:
Oj będzie ciężko założyć tą gumową osłonę przeciwkurzową. Najpierw założyć tą gumkę kawałek na tłoczek, następnie włożyć w zacisk i wepchnąć tłoczek? Dobrze kombinuję?


Tak jak napisales to tego zrobic sie nie da bo oslona przeciwkurzowa sama w rowek nie wpadnie.Robisz to tak-uszczelke w zacisk wkladasz,nastepnie przeciwkurzowa w pychasz w rowek w obudowie zacisku,smarujesz smarem do tloczkow i dopiero jak wszystko dobrze weszlo wpychasz wczesniej nasmarowany tloczek.Pamietaj by dokladnie wyczyscic rowki w obudowie zacisku w ktore wchodza gumki bo inaczej bedzie za ciasno i zacisk bedzie blokowal.Przy wkladaniu tloczka trzeba troche zrecznosci i cerpliwosci zarazem :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-04-2014, 03:48   

No ja mam to wymontowane, na stole. Smar też mam. Chodziło mi o kolejność. Myślę, że oringa na tłok to nie, w zacisk najpierw go włożyłem. Rowki na te uszczelki wyczyściłem wacikami do uszu. Oj trzeba będzie dużo tej cierpliwości. :)
     Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-04-2014, 12:13   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
maxi, nie ustawia się zbieżności, mało tego twoje tipko nie ma na przedzie regulacji zbieżności, możesz ją co najwyżej sprawdzić celem zweryfikowania czy układ jest na tyle sztywny ze koła nie stoją w negatywie czy pozytywie tyle, ale na pewno nie robisz tego po wymianie klocków. Zwykłe naciąganie.

Dokładnie tak myślałem, chciałem się tylko upewnić ponieważ przeszukałem nasze tematy na forum i zbytnio nie znalazłem odpowiedzi :)
palidzojnt221 napisał/a:
zbierznosc kół ocziczywiscie, po robieniu hamulcy nie ma potrzeby robic geometrii, zwykłe naciąganie i tyle, zmien mechanika

Czytaj ze zrozumieniem :lalala: Sytuacja dotyczyła mojego znajomego :zolta: , tarcze i klocki wymieniam zazwyczaj sam, ponieważ jestem do tego odpowiednio przygotowany. Mechanikom nie ufam :)
shagger78 napisał/a:
Przy wkladaniu tloczka trzeba troche zrecznosci i cerpliwosci zarazem

Zestaw do wciskania tłoczków hamulcowych załatwia sprawnie wciśnięcie tłoczka w zacisk, a jeżeli nie to zwykły ścisk stolarski przy odpowiednim wysiłku załatwi również problem.

Jak tylko pogoda okaże trochę łaski, to na dniach w Renault montuje widoczny na zdjęciu zestawik tarcz oraz klocków TRW. Aktualnie w autku siedzą jeszcze oryginały z fabryki :drive:

_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2014, 13:44   

Gwoli ścisłości :
JAM_BELFEGOR napisał/a:
maxi, nie ustawia się zbieżności, mało tego twoje tipko nie ma na przedzie regulacji zbieżności, możesz ją co najwyżej sprawdzić celem zweryfikowania czy układ jest na tyle sztywny ze koła nie stoją w negatywie czy pozytywie

Co nie jest prawdą - zauważył to konikks :
koniks napisał/a:
Przemek co regulujesz końcówkami drążków kierowniczych?

Negatyw , czy pozytyw kół - nie ma nic wspólnego ze zbieżnością . Kątów pochylenia kół w Tipo faktycznie się nie reguluje , zbieżność - tak !
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-04-2014, 13:49   

Jezeli mechanik odpina koncowki drążków co jest sporym ułatwieniem dla niego to jak najbardziej powinien zalecać zrobienie zbierzności po wymianie/naprawie.
  
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-04-2014, 14:19   

vego21 napisał/a:
Jezeli mechanik odpina koncowki drążków co jest sporym ułatwieniem dla niego to jak najbardziej powinien zalecać zrobienie zbierzności po wymianie/naprawie.


Z tym nie ma co dyskutować, po takim zabiegu zbieżność powinna być wykonana. Temat przeistacza się w trochę innym kierunki :P

** Dodano: 10-04-2014, 15:22 **
schab napisał/a:
Negatyw , czy pozytyw kół - nie ma nic wspólnego ze zbieżnością . Kątów pochylenia kół w Tipo faktycznie się nie reguluje , zbieżność - tak !

Jasne, nikt tego nie neguje. Po za tym temat nie dotyczył wymiana czy demontażu drążków kierowniczych, a tylko samej istoty ustawienia geometrii po wymianie tarcz oraz klocków hamulcowych.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-04-2014, 17:20   

maxi napisał/a:
vego21 napisał/a:
Jezeli mechanik odpina koncowki drążków co jest sporym ułatwieniem dla niego to jak najbardziej powinien zalecać zrobienie zbierzności po wymianie/naprawie.


Z tym nie ma co dyskutować, po takim zabiegu zbieżność powinna być wykonana. Temat przeistacza się w trochę innym kierunki :P

** Dodano: 10-04-2014, 15:22 **
schab napisał/a:
Negatyw , czy pozytyw kół - nie ma nic wspólnego ze zbieżnością . Kątów pochylenia kół w Tipo faktycznie się nie reguluje , zbieżność - tak !

Jasne, nikt tego nie neguje. Po za tym temat nie dotyczył wymiana czy demontażu drążków kierowniczych, a tylko samej istoty ustawienia geometrii po wymianie tarcz oraz klocków hamulcowych.
otóż jeśli tylko odpięcie i podpięcie (ale te same drążki) to zbieżności nie trzeba robić jedynie sprawdzamy czy nie pozostawiliśmy luzów , i do wymiany klocków czy tarcz nie trzeba tego odpinać (no chyba ,że ktoś chce mieć na warsztacie całość wtedy odpina drążek , macphersona , półoś z przegubem )- i ma samą piastę na warsztacie , a o hamach zapomniałem :lol: , tylne zawiachy mają wpływ na zbieżność - oczywiście tył jest nieregulowany , ale ustawcie zbieżność gdy wahacze takie są /:] - prawy padnięty :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-04-2014, 22:03   

maxi, nie chodzilo o samo wcisniecie tloczka przy wymianie klockow ale o zmontowanie zacisku po wymianie gumek i regeneracji.Twoj zestaw ktory pokazales akurat do tego sie nie przyda bo nie sluzy do montazu zaciskow a tylko i wylacznie do cofania tloczkow.Czytaj ze zrozumieniem.

** Dodano: 10-04-2014, 23:07 **
vego21 napisał/a:
Jezeli mechanik odpina koncowki drążków co jest sporym ułatwieniem dla niego to jak najbardziej powinien zalecać zrobienie zbierzności po wymianie/naprawie.


Pierwsze slysze by ktos odpinal drazki kierownicze do wymiany tarcz.Nie znam takiego mechanika ktory robi sobie dodatkowa niepotrzebna robote.Niby co ma to ulatwiac?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-04-2014, 22:14   

shagger78, po prostu źle zinterpretowałem twój tok myślenia - my mistake :D
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-04-2014, 22:18   

maxi, swoja droga jakis przyzad do montazu tloczkow po wymianie gumek powinien istniec.Ja nigdy nie widzialem czegos takiego bo trzeba by takim przyzadem rozciagnac oslone przeciwkurzowa by tloczek swobodnie chcial wejsc.

Tu dobry filmik z regeneracji zacisku.Montaz oslony przeciwpylowej nieco pominiety :)

http://www.youtube.com/watch?v=LM0PZJyL5Lw
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
andyroman 


Dołączył: 16 Lis 2013
Posty: 107
Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-04-2014, 03:31   

Jak mechanikowi drążek kierowniczy przeszkadza przy wymianie klocków, to może niech sobie jeszcze błotniki z nadkolami zdemontuje. :)
     Moneta
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-04-2014, 05:05   

shagger78, to była taka aluzja, różni szpece się trafiają sam wiesz. Zawsze takie rzeczy robię sam i wiem jak wygląda wymiana tarcz :)
pit14, tu się nie zgodzę, wymieniałem u siebie makpersony i jednak zbierznosć się trochę rozjechała ponieważ zaczęło ścinać lekko prawą oponę od środka, a było to już po wymianie końcówek.
  
 
 
milky 


Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 32
Skąd: Gorzów
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 21-09-2016, 10:11   

Nie jest konieczne ustawianie geometrii. Ja już od dłuższego czasu wymieniam sam hamulce i nigdy tego nie robiłem. Jeśli będziesz wymieniać pierwszy raz hamulce to poczytaj sobie trochę o tym. Polecam fajny artykuł na iparts http://www.iparts.pl/arty...ulcowe,242.html
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load