Wymiana tarcz/klocków hamulcowych a zbieżność |
Autor |
Wiadomość |
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-04-2014, 18:31 Wymiana tarcz/klocków hamulcowych a zbieżność
|
|
|
Na dniach zabieram się za wymianę przednich tarcz oraz klocków hamulcowych. Według mojej wiedzy ustawienia geometrii po takim zabiegu nie jest konieczne. Znajomy wymieniał ostatnio w Skodzie i według zaleceń jego mechanika dokonano zbieżności. Nasuwa się pytanie, czy po wymianie przednich hamulców jest to konieczne ? |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-04-2014, 19:32
|
|
|
nie nie jest to konieczne bo nie demontujesz wahacza |
|
|
|
|
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-04-2014, 20:31
|
|
|
Ano właśnie, po co regulować. Coś ten mechanik ściemniał, może chciał dodatkowo zarobić. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-04-2014, 20:44
|
|
|
mógł zalecić wymianę rozrządu i uszczelki pod głowicom. zawsze zgarnął by więcej pieniążków...
może mechec przejechał się skodziną, auto ściągało i zalecił ustawienie zbieżności . bądź zauważył nierównomierne zużycie opon. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-04-2014, 11:31
|
|
|
konikks napisał/a: | może mechec przejechał się skodziną, auto ściągało i zalecił ustawienie zbieżności . bądź zauważył nierównomierne zużycie opon. |
Takiej opcji nie można wykluczyć, pytanie wysnułem z czyste ciekawości. Również obstawiam przy swojej wersji, że jest to zbyteczne. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2014, 17:21
|
|
|
maxi, nie ustawia się zbieżności, mało tego twoje tipko nie ma na przedzie regulacji zbieżności, możesz ją co najwyżej sprawdzić celem zweryfikowania czy układ jest na tyle sztywny ze koła nie stoją w negatywie czy pozytywie tyle, ale na pewno nie robisz tego po wymianie klocków. Zwykłe naciąganie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2014, 17:42
|
|
|
Przemek co regulujesz końcówkami drążków kierowniczych? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-04-2014, 18:23
|
|
|
konikks, zbierznosc kół ocziczywiscie, po robieniu hamulcy nie ma potrzeby robic geometrii, zwykłe naciąganie i tyle, zmien mechanika |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-04-2014, 20:05
|
|
|
Rozebrałem dzisiaj zaciski hamulcowe celem wymiany gumek na tłoczkach. Oj będzie ciężko założyć tą gumową osłonę przeciwkurzową. Najpierw założyć tą gumkę kawałek na tłoczek, następnie włożyć w zacisk i wepchnąć tłoczek? Dobrze kombinuję? |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-04-2014, 21:18
|
|
|
Dobrze kombinujesz , ale odepnij przewód hamulcowy wyciągnij całość na imadło załóż oringa na tłok , a później gumeczkę harmonijkę - a przed składaniem przesmaruj kremem nivea lub kup smar do tłoczków i cylinderków - no i oczywiście pozostanie odpowietrzenie |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-04-2014, 21:55
|
|
|
andyroman napisał/a: | Oj będzie ciężko założyć tą gumową osłonę przeciwkurzową. Najpierw założyć tą gumkę kawałek na tłoczek, następnie włożyć w zacisk i wepchnąć tłoczek? Dobrze kombinuję? |
Tak jak napisales to tego zrobic sie nie da bo oslona przeciwkurzowa sama w rowek nie wpadnie.Robisz to tak-uszczelke w zacisk wkladasz,nastepnie przeciwkurzowa w pychasz w rowek w obudowie zacisku,smarujesz smarem do tloczkow i dopiero jak wszystko dobrze weszlo wpychasz wczesniej nasmarowany tloczek.Pamietaj by dokladnie wyczyscic rowki w obudowie zacisku w ktore wchodza gumki bo inaczej bedzie za ciasno i zacisk bedzie blokowal.Przy wkladaniu tloczka trzeba troche zrecznosci i cerpliwosci zarazem |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-04-2014, 03:48
|
|
|
No ja mam to wymontowane, na stole. Smar też mam. Chodziło mi o kolejność. Myślę, że oringa na tłok to nie, w zacisk najpierw go włożyłem. Rowki na te uszczelki wyczyściłem wacikami do uszu. Oj trzeba będzie dużo tej cierpliwości. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-04-2014, 12:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | maxi, nie ustawia się zbieżności, mało tego twoje tipko nie ma na przedzie regulacji zbieżności, możesz ją co najwyżej sprawdzić celem zweryfikowania czy układ jest na tyle sztywny ze koła nie stoją w negatywie czy pozytywie tyle, ale na pewno nie robisz tego po wymianie klocków. Zwykłe naciąganie. |
Dokładnie tak myślałem, chciałem się tylko upewnić ponieważ przeszukałem nasze tematy na forum i zbytnio nie znalazłem odpowiedzi
palidzojnt221 napisał/a: | zbierznosc kół ocziczywiscie, po robieniu hamulcy nie ma potrzeby robic geometrii, zwykłe naciąganie i tyle, zmien mechanika |
Czytaj ze zrozumieniem Sytuacja dotyczyła mojego znajomego , tarcze i klocki wymieniam zazwyczaj sam, ponieważ jestem do tego odpowiednio przygotowany. Mechanikom nie ufam
shagger78 napisał/a: | Przy wkladaniu tloczka trzeba troche zrecznosci i cerpliwosci zarazem |
Zestaw do wciskania tłoczków hamulcowych załatwia sprawnie wciśnięcie tłoczka w zacisk, a jeżeli nie to zwykły ścisk stolarski przy odpowiednim wysiłku załatwi również problem.
Jak tylko pogoda okaże trochę łaski, to na dniach w Renault montuje widoczny na zdjęciu zestawik tarcz oraz klocków TRW. Aktualnie w autku siedzą jeszcze oryginały z fabryki
|
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2014, 13:44
|
|
|
Gwoli ścisłości :
JAM_BELFEGOR napisał/a: | maxi, nie ustawia się zbieżności, mało tego twoje tipko nie ma na przedzie regulacji zbieżności, możesz ją co najwyżej sprawdzić celem zweryfikowania czy układ jest na tyle sztywny ze koła nie stoją w negatywie czy pozytywie |
Co nie jest prawdą - zauważył to konikks :
koniks napisał/a: | Przemek co regulujesz końcówkami drążków kierowniczych? |
Negatyw , czy pozytyw kół - nie ma nic wspólnego ze zbieżnością . Kątów pochylenia kół w Tipo faktycznie się nie reguluje , zbieżność - tak ! |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-04-2014, 13:49
|
|
|
Jezeli mechanik odpina koncowki drążków co jest sporym ułatwieniem dla niego to jak najbardziej powinien zalecać zrobienie zbierzności po wymianie/naprawie. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-04-2014, 14:19
|
|
|
vego21 napisał/a: | Jezeli mechanik odpina koncowki drążków co jest sporym ułatwieniem dla niego to jak najbardziej powinien zalecać zrobienie zbierzności po wymianie/naprawie. |
Z tym nie ma co dyskutować, po takim zabiegu zbieżność powinna być wykonana. Temat przeistacza się w trochę innym kierunki
** Dodano: 10-04-2014, 15:22 **
schab napisał/a: | Negatyw , czy pozytyw kół - nie ma nic wspólnego ze zbieżnością . Kątów pochylenia kół w Tipo faktycznie się nie reguluje , zbieżność - tak ! |
Jasne, nikt tego nie neguje. Po za tym temat nie dotyczył wymiana czy demontażu drążków kierowniczych, a tylko samej istoty ustawienia geometrii po wymianie tarcz oraz klocków hamulcowych. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-04-2014, 17:20
|
|
|
maxi napisał/a: | vego21 napisał/a: | Jezeli mechanik odpina koncowki drążków co jest sporym ułatwieniem dla niego to jak najbardziej powinien zalecać zrobienie zbierzności po wymianie/naprawie. |
Z tym nie ma co dyskutować, po takim zabiegu zbieżność powinna być wykonana. Temat przeistacza się w trochę innym kierunki
** Dodano: 10-04-2014, 15:22 **
schab napisał/a: | Negatyw , czy pozytyw kół - nie ma nic wspólnego ze zbieżnością . Kątów pochylenia kół w Tipo faktycznie się nie reguluje , zbieżność - tak ! |
Jasne, nikt tego nie neguje. Po za tym temat nie dotyczył wymiana czy demontażu drążków kierowniczych, a tylko samej istoty ustawienia geometrii po wymianie tarcz oraz klocków hamulcowych. | otóż jeśli tylko odpięcie i podpięcie (ale te same drążki) to zbieżności nie trzeba robić jedynie sprawdzamy czy nie pozostawiliśmy luzów , i do wymiany klocków czy tarcz nie trzeba tego odpinać (no chyba ,że ktoś chce mieć na warsztacie całość wtedy odpina drążek , macphersona , półoś z przegubem )- i ma samą piastę na warsztacie , a o hamach zapomniałem , tylne zawiachy mają wpływ na zbieżność - oczywiście tył jest nieregulowany , ale ustawcie zbieżność gdy wahacze takie są /:] - prawy padnięty |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-04-2014, 22:03
|
|
|
maxi, nie chodzilo o samo wcisniecie tloczka przy wymianie klockow ale o zmontowanie zacisku po wymianie gumek i regeneracji.Twoj zestaw ktory pokazales akurat do tego sie nie przyda bo nie sluzy do montazu zaciskow a tylko i wylacznie do cofania tloczkow.Czytaj ze zrozumieniem.
** Dodano: 10-04-2014, 23:07 **
vego21 napisał/a: | Jezeli mechanik odpina koncowki drążków co jest sporym ułatwieniem dla niego to jak najbardziej powinien zalecać zrobienie zbierzności po wymianie/naprawie. |
Pierwsze slysze by ktos odpinal drazki kierownicze do wymiany tarcz.Nie znam takiego mechanika ktory robi sobie dodatkowa niepotrzebna robote.Niby co ma to ulatwiac? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-04-2014, 22:14
|
|
|
shagger78, po prostu źle zinterpretowałem twój tok myślenia - my mistake |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-04-2014, 22:18
|
|
|
maxi, swoja droga jakis przyzad do montazu tloczkow po wymianie gumek powinien istniec.Ja nigdy nie widzialem czegos takiego bo trzeba by takim przyzadem rozciagnac oslone przeciwkurzowa by tloczek swobodnie chcial wejsc.
Tu dobry filmik z regeneracji zacisku.Montaz oslony przeciwpylowej nieco pominiety
http://www.youtube.com/watch?v=LM0PZJyL5Lw |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
andyroman
Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 107 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-04-2014, 03:31
|
|
|
Jak mechanikowi drążek kierowniczy przeszkadza przy wymianie klocków, to może niech sobie jeszcze błotniki z nadkolami zdemontuje. |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-04-2014, 05:05
|
|
|
shagger78, to była taka aluzja, różni szpece się trafiają sam wiesz. Zawsze takie rzeczy robię sam i wiem jak wygląda wymiana tarcz
pit14, tu się nie zgodzę, wymieniałem u siebie makpersony i jednak zbierznosć się trochę rozjechała ponieważ zaczęło ścinać lekko prawą oponę od środka, a było to już po wymianie końcówek. |
|
|
|
|
milky
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 32 Skąd: Gorzów
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 21-09-2016, 10:11
|
|
|
Nie jest konieczne ustawianie geometrii. Ja już od dłuższego czasu wymieniam sam hamulce i nigdy tego nie robiłem. Jeśli będziesz wymieniać pierwszy raz hamulce to poczytaj sobie trochę o tym. Polecam fajny artykuł na iparts http://www.iparts.pl/arty...ulcowe,242.html |
|
|
|
|
|