|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
pompa hamulcowa a kolejność przewodów hamulcowych |
Autor |
Wiadomość |
george
Dołączył: 29 Kwi 2006 Posty: 25 Skąd: rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-08-2009, 09:55 pompa hamulcowa a kolejność przewodów hamulcowych
|
|
|
Ma może ktoś zdjęcie przewodów hamulcowych idących do pompy z opisem co gdzie i jak ponieważ podczas demontażu zapomniałem zaznaczyć który przewód od koła idzie w jakie miejsce do pompy. Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-08-2009, 22:47
|
|
|
george, podłączenie powinno być zgodnie z kolejnością kół. Stojąc przodem do auta. Lewe wyjście bliżej przodu to lewy przód, prawe - prawy przód itd. |
_________________
|
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-08-2009, 23:48
|
|
|
U mnie jest inaczej i sądząc po przewodach tak było orginalnie, chociaż nawet w innym aucie patrzyłem bo myślałem że coś jest źle, a mianowicie przewody bliżej przodu są na jedną stronę auta, bodajże na lewą, a te bliżej serwa są na prawą stronę auta, siedząc w aucie przewody z lewej strony są na przód, a z prawej na tył. Nie jestem pewny co do kolejności, bo nie mam samochodu pod ręką akurat. |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-08-2009, 10:32
|
|
|
Fabrycznie jest taki układ ja mówi marchewa, prawie taki, nie pamiętam jak to jest dokładnie ale np. przewody blirzej przodu PP i LT, a te bliżej serwa LP i PT, w każdym razie hamulce połączone są jakby na krzyż |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-08-2009, 12:34
|
|
|
lazik666 napisał/a: | Fabrycznie jest taki układ ja mówi marchewa, prawie taki, nie pamiętam jak to jest dokładnie ale np. przewody blirzej przodu PP i LT, a te bliżej serwa LP i PT, w każdym razie hamulce połączone są jakby na krzyż |
potwierdzam
** Dodano: 23-08-2009, 13:35 **
lecz zawsze zastanawialo mnie, jaki to ma sens? jakbys nie podlaczyl tych przewodow to i tak bedzie dobrze.....co za roznica ktory gdzie? w pompach dwu obiegowych to ma znaczenie, ale w T/t? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-08-2009, 18:32
|
|
|
Według książki napraw WKŁ fiat tempra i tipo mają pompę hamulcową dwuobwodową
|
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 23-08-2009, 18:42
|
|
|
marchewa napisał/a: | Według książki napraw WKŁ fiat tempra i tipo mają pompę hamulcową dwuobwodową |
No tak, bo gdzie jest napisane, ze jesli z pompy wychodzą cztery przewody to nie moze byc dwuobwodowa
Wiec tak czy siak lepiej podłączyc tak jak byc powinno |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-07-2015, 21:14 Przewody!
|
|
|
Odgrzewam post!
Powrócił u mnie temat pedału hamulca w podłodze, co przekłada się na bardzo długą drogę hamowania.
Wczoraj zregenerowałem i wyczyściłem zaciski, kupiłem nowe tarcze, klocki, przewody giętkie.
Niestety "jakość" materiału, z którego zrobione są końcówki sztywnych przewodów jest delikatnie mówiąc "do d..."
Obrabiają się i niczym tego nie odkręci. Musiałem ciąć i wyciągać. Jutro kupię nowe.
Zastanawia mnie jednak połączenie przewodów na pompie.
Stojąc przodem do samochodu, mamy taki oto schemat.
Hamulce już dawno są tak słabe, ale dopiero teraz znalazłem czas na ich zrobienie.
Szukałem na forum i opinie są różne: pierwsza sekcja-przód, druga sekcja tył; przód-przód, tył-tył... Ale żeby "sekcja" szła pionowo i to jeszcze nie "na krzyż"...?
Jeśli po założeniu i odpowietrzeniu okaże się, że problem nie zniknął, gdzie szukać przyczyny?
Pompa?
Nigdzie nie przepuszcza...
Serwo?
Po napompowaniu na zgaszonym i przekręceniu kluczyka, pedał wpada niżej. Nieznacznie, ale wpada...
Może spróbować połączyć przewody inaczej?
Jeśli tak, to jakie są Wasze propozycje?
Liczę na Was i dziękuję!
P.S.
Czy warto kupić bez gwarancji?
Są tam elementy, które z powodu upływu czasu mogły "sparcieć"?
http://allegro.pl/pompa-h...5536650813.html |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-07-2015, 15:46
|
|
|
mam pompę - ile - za free daj adres to ci ją podeślę |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-07-2015, 20:52
|
|
|
Poszlo na priv!:-)
Czy zostawic takie podpiecie przewodow?
** Dodano: 30-07-2015, 17:04 **
Czy takie podpięcie będzie dobre (zał. "pompa")?
Krzyżowy układ zachowany, ale co mam rozumieć pod słowem "sekcja"?
Rys. 1 czy rys. 2?
Moje podpięcie to układ nr 2.
Siedząc w samochodzie: przód po prawej stronie pompy, tył po lewej.
Może jednak powinienem zmienić na układ nr 1, czyli przód bliżej świateł, tył bliżej serwa, z zachowaniem układu krzyżowego?
mrk69 opisał układ nr 1, marchewa układ nr 2, lazik666 i maniutek również układ nr 2, ale już w wersji krzyżowej...
Czy to wszystko jest naprawdę tak skomplikowane...?
|
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|