|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Hamulce |
Autor |
Wiadomość |
dexus
witamy nowego
Dołączył: 10 Paź 2005 Posty: 1 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-10-2005, 10:18 Hamulce
|
|
|
Na początek witam wszystkich. Od jakiegoś czasu należe do lanciaclub, posiadam Lancie Dedre z silnikiem 2.0 8v a to prawie bliźniak z Temprą więc z tąd pytanie do Waszego szanownego grona.
Po pierwsze wymieniłem servo oraz pompę hamulcową. Zaznaczam wszystko jest odpowietrzone i w miarę działa, to znaczy hamulce są jednak pedał wciśnięty do połowy oznacza dopiero początek hamowania, a do oporu wtedy to dopiero następuje zblokowanie kół. Czy istnieje jakaś regulacja tego czy może coś zostało pochrzanione przy montażu. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2005, 10:58
|
|
|
W przypadku Tempry mam tak, ze musze wpier troche wcisnac i od pewnego momentu zaczyna hamowac.
Regulacja? Chmm, o ile idzie to wyregulowac, to jedynie przy pedale hamulca probowac cos zrobic. Ale nie wiem czy Ci sie uda. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2005, 12:21
|
|
|
Jedyne co mozesz regulowac to skok jałowy pedalu hamulca. Najpierw upewnij sie ze odpowietrzyles caly uklad po koleji(pompe hamulcowa rowniez). Upewnij sie rowniez ze tylne hamulce dobrze dzialaja,wyreguluj reczny i wyreguluj skok pedału. Jesli uklad szczelny i klocki masz nowe+ tarcze to wszystko powinno byc si. |
|
|
|
|
mak_abra
witamy nowego
Wiek: 44 Dołączył: 04 Paź 2005 Posty: 5 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-10-2005, 17:45
|
|
|
Cześć!
Moja rada to taka abyś sprawdził sobie gumowe węże problem może tkwić w nich, a pozatym popieram Robertino jeśli wszystko jest w dobrym stanie to powinno być ok. Aha sprawdź jak pracuja klocki w jarzmach i same jarzma powinny pracować płynnie.
Pozdrufki |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-10-2005, 15:10
|
|
|
no tak jak przedmówcy, możesz wszystko obejrzeć; hamulce z tyłu czy są OK, bo jak rozjechane/słabe to same przednie nie będą dawać dobrze rady, poza tym szybko zejdą a tylne możesz przesadnie spsuć;
pooglądać zaciski na klocki, jak chodzą też warto i przeczyścić, dobrze np zdjąć klocki, wypompować pedałem tłoczki, obejrzeć, popsikać płynem hmulcowym czy takim spec, smarem do tego jakimś (nie pam. ale jest) i wsunąć tłoczki kluczem żabką, znów wypompować i znów po spryskaniu wsunąć; taka operacja kilka razy dużo też daje hamulcom;
a przewody elastyczne gumowe - to prawda też, lubą się ze staroci przytykać w środku (pękają wewnątrz i np kawałki odpadające je przytykają) a wtedy gorzej autko hamuje aż pewnego pięknego dnia nagle możesz znienacka całkiem stracić hamulce mimo, iż przed chwilą jeszcze działały..... a skutki mogą być ... wiadomo... to więc też można sprawdzić, jeśi nie są przesadnie stare a tłoczki chodzą to OK, ale jeśli tłoczki mimo np przesmarowania/czyszczenai nie chodzą ładnie to przewody hamulcowe elastyczne/gumowe (odcinki te) warto kupić nowe, koszt zazw ~35zł za obydwa, od CNQ też nawet bodajże podchodzą takie jak do Tipo/Tempry/Bravy itp, nie wiem jak Dedra. A sam płyn ładny/pompa OK? jeśli wszystko w/w sprawdzone - to chyba tylko grzebanie przy pedale zostaje..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-10-2005, 23:13
|
|
|
Robertino napisał/a: | Jedyne co mozesz regulowac to skok jałowy pedalu hamulca. |
Z tego co wiem (wyczytałem w instrukcji), Tempry/Dedry z silnikami 1.8/2.0 z ABS'em NIE MAJĄ SKOKU JAŁOWEGO PEDAŁU HAMULCA!!! Jest to system SAMOREGULUJĄCY się - zawsze powinien łapać "od razu", więc coś innego jest spierniczone... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|