Tipo 1.4 ie 95' dusi się i nie równo przyspiesza |
Autor |
Wiadomość |
dechain
witamy nowego
Wiek: 48 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 1 Skąd: stare siołkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-05-2013, 09:54 Tipo 1.4 ie 95' dusi się i nie równo przyspiesza
|
|
|
Witam. Może ktoś ma jakieś sugestie co do mojego problemu. Silnik 1.4 ie na monowtrysku był już u dwóch mech. podłączany do kompa i nic nie znalźli, auto 'nie idzie". Dziwne jest to że nie zawsze jest tak samo raz lepiej raz gorzej. Wciskam gaz a auto nie przyspiesza dostaje obrotów jak się trochę popuści pedał gazu. Jak go przegonić na obrotach to idzie ale czuć takie nierówne szarpnięcia jakby miał przerwy w dopływie paliwa. Zdażyło się parę razy że całkiem zgasł. Filtry paliwa , powietrza nowe świece nowe układ wydechowy drożny sonda według komp. ok. Jakieś pomysły? |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 25-07-2013, 06:19
|
|
|
sprawdzałeś silnik krokowy i czujnik położenia przepustnicy? u mnie w temprze był rozregulowany CPP komputer tego nie wykrywał ,a może nieszczelne przewody podciśnienia są |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-07-2013, 07:34
|
|
|
Wyglada to tak jakby braklo paliwa.Warto sprawdzic cisnienie/wydajnosc pompki paliwa.Moze byc pekniety/nieszczelny wezyk w zbiorniku przy pompce i wtedy czesc cisnienia gubi a wyciekow nie widzisz bo wszystko sie dzieje wewnatrz zbiornika.Warto tez sprawdzic czy regulator cisnienia paliwa pracuje prawidlowo albo czy wtryskiwacz nie zapchany. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-07-2013, 22:03
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Warto sprawdzic cisnienie/wydajnosc pompki paliwa. | i popatrzeć na weżyki podcisnienia czy nie sa dziurawe |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-08-2013, 12:47
|
|
|
Witam podepne sie troche pod temat mam bardzo podobne dolegliwosci wiec z ciekawosci zmierzylem wskazanie potencjometra na cpp i na dwoch srodkowych pinach zobaczylem dziwne zachowanie ktore wedlug mnie jest nieprawidlowe a mianowicie jak sie przystawi omomierz to wskazuje 2.1k ohm czy jakos tak jak sie otwiera przepustnice to rosnie jednostajnie i jak jest gdzies w 3/4 ma wartość 3,75k ohm i po tej wartosci zaczyna spadac i na pelnym otwarciu jest 2.7k ohm i mam prozbe czy ktos mogł by sprawdzić u siebie wskazania dodam ze to jest silnik 1.6 na mono Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-08-2013, 19:37
|
|
|
mam 2 przepustnice i obie działają podobnie jak opisujesz |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-08-2013, 22:28
|
|
|
pawcio0706, chodzi Ci o potencjometr pieciostykowy? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-08-2013, 05:24
|
|
|
W CPP sprawdzasz wartość napięcia, nie oporność. CPP dział dokładnie tak że napięcie rośnie albo maleje, już sam nie pamiętam wraz z otwarciem przepustnicy zaś sam czujnik ustawia się do odpowiednich wartości np. na zamkniętej ma być 5V a na otwartej np 0,5V |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-08-2013, 20:39
|
|
|
pawcio0706, napisz dokladnie jak mierzysz.Mam nowke sztuke to moge pomierzyc porownac.Gdzies mialem kiedys instrukcje ustawiania potencjometru w 1.6 i.e 835.C1.000.Napewno na zamknietej przepustnicy nalezalo zmierzyc opornosc miedzy pierwszym i ostatnim stykiem i mialo byc 1100ohm.Inna wartosc ponoc swiadczy o wszkodzeniu potencjometru.
Nalezy cofnac silniczek biegu jalowego lub go wykecic tak by nie podpieral przepustnicy.Na podlaczonej wtyczce i wlaczonym zaplonie mierzysz napiecie miedzy stykiem 1 i 2.Ma byc dokladnie 0,20-0,25V.Jesli masz inna wartosc regulujesz polozeniem potencjometru tak by po dokreceniu srub bylo tyle co powinno.Trzeba to robic precyzyjnie bo zmiana kata o 0,1 st powoduje zmiane mieszanki az o 4 proc.U mnie jest 0,19V bo nie mialem czasu skorygowac ale spalanie i praca silnika sa w normie.Aby cofnac silniczek krokowy serwisowka kaze posluzyc sie bateria plaska 4,5V ktora podlaczamy do dwoch gornych stykow silniczka.Jesli sie nie cofa po podlaczeniu to zamieniamy bieguny na odwrot i sie cofnie.Cala procedure ustawiania testowalem u siebie i wszystko sie zgadzalo co pisza. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-08-2013, 22:35
|
|
|
silnik 835 nie jest silnikiem fiata tylko lanci i był montowany w t.t sporadycznie - silnik 159A3.046 montowano w 1,6 i JAM_BELFEGOR dobrze napisał że sprawdza się napięcie a nie oporność ma być od 0,5v +- 0,1v do minimum 4,5 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-08-2013, 03:38
|
|
|
pit14, silnik 835 mam u siebie w tipo i z takim opuscilo fabryke.Z tego co wiem na forum w ostatnim czasie byly 3 takie egzemplarze wiec najpierw sprawdz dokladnie a potem sie wypowiadaj.Dane ktore podalem sa z instrukcji obslugi Boscha monomotronica Ma.1.7.Te 0,5 V ktore podajesz to tak widnieje w ksiazce ,,sam naprawim"i nie sa to dane prawdziwe.Zreszta w tej ksiazce jest masa bledow lacznie z tym ze silnik 2.0 8v pomylono z 2.0 16v.Uwierz przerabialem temat doglebnie zarowno w 2.0 jaki i 1.6.Ustawialem na 0,5V w bylym tipo i cuda sie dzialy z wolnymi obrotami.Pozniej dopiero znalazlem fachowe wydanie BOSCHA w ktorym kilkanascie stron poswiecono czujnikom tego silnika.Zakupilem rowniez nowa,wyregulowana przepustnice z plombami na regulacjach i na CPP po podpieciu do instalacji bylo rowno 0,25V.
Czujnik silnika 835 posiada dwie sciezki.Jedna z przedzialu 0-18st druga 18-90st uchylenia przepustnicy.I te przedzialy sie lekko na siebie nakladaja.Stad az tyle przewodow przy czujniku.W wiekszosci silnikow sa jednak tylko 3 przewody w tym 2 zasilajace +5V i jeden wyjsciowy sygnalowy.Wtedy napiecie ma rosnac w wyjsciowym wprost proprcjonalnie do uchylenia przepustnicy.Ten pojedynczy latwiej sprawdzic i wyregulowac. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-08-2013, 14:25
|
|
|
Widzisz kolego że Ty masz taki silnik to nieznaczny że wszyscy go mają należy się wyczytać w post tak samo jak w książkę nie ma błędów tylko ciężko i niedokładnie opisana ale da się wg. niej naprawiać miałem silnik 160 A flagowy fiata a założyłem 836A Wyjdź di kanału i zobacz wytłoczenie na bloku co pisze fiat czy lancia . Pozdrawiam |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-08-2013, 22:13
|
|
|
pit14 napisał/a: | Widzisz kolego że Ty masz taki silnik to nieznaczny że wszyscy go mają należy się wyczytać w post tak samo jak w książkę nie ma błędów tylko ciężko i niedokładnie opisana ale da się wg. niej naprawiać miałem silnik 160 A flagowy fiata a założyłem 836A Wyjdź di kanału i zobacz wytłoczenie na bloku co pisze fiat czy lancia . Pozdrawiam |
Czy fiat, czy lancia to nie ma nic do rzeczy (fiat większość tajli, jak nie wszystkie drukuje z logiem fiat-lancia).W większości tipo/tempra po lifcie można spotkać silnik 1.6 z osprzętem mono-motronic (czyli 835C1.000) |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-08-2013, 00:07
|
|
|
maciek_wk, masz racje Kolego.U mnie na bloku silnika widnieje FIAT-LANCIA. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-08-2013, 19:06
|
|
|
przepraszam za dluzsza nieobecnosc
ja to mierzyłem że przyłożyłem sondy od miernika do dwoch środkowych pinów (jest ich 4 ) i jak przekrecałem przepustnice to do 3/4 rosło a potem spadało i na pełnym otwarcu było prawie tak samo jak na zamknietym.
Ostatnio przypomniało mi się że mam jeszcze jeden monowtrysk z czymś wadliwym tylko nie wiem z czym i jak tam zmierzyłem na tych samych pinach to rosło do samego końca az dochodziło na pełnym do 5 k ohm czy coś koło tego więc zrobiłem mały eksperymen i troche pomieszałem 2 monowtryski mam przepustnice z cpp od tego starego a krokowy i wtrysk od tego co obecnie jeździłem. Czuć różnice ale to dalej nie to co pamiętam kiedyś i teraz też mam delikatne problemy z wolnymi obrotami i jak się przekreci tylko na zapłon to słychać jak ciągle skacze silniczek krokowy ale za to jest jeden plus bo spalanie zeszło z 7.5 na 6 |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-08-2013, 20:42
|
|
|
pawcio0706, jak Ci skacze silnik krokowy to po prostu masz za wysokie napięcie na pin 1-2 potencjometru przepustnicy (regulacja położeniem potencjometru) |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-08-2013, 11:58
|
|
|
Dzis podczas jazdy zaczely mi sie dziac bardzo dziwne rzeczy strasznie szarpal spaliny mialy straszny sapach az szczypaly w oczy i ciagle gasl na wolnych obrotach. Jak wrocilem do domu zaczelem nznow mierzyc wartosci na pinach i wychodzily cuda na kiju miedzy 1 a 2 pinem w pewnym polozeniu przepustjicy pokazuje 58kohm miedzy 1 a 4 3.56kohm nie wazne jak jest przepustnica a miedy dwoma srodkowymi chyba jest dobrze bo rosnie jednostajnie. Zalozylem spowrotem ten co mialem wczesniej bo chociaz sa wolne obroty i tak nie smierdzi ale za to jest blad na srodkowych pinach bo rosnie i gdzies przy 3/4 spada rezystancja. Wychodzi na to ze musze szukac sprawnej prsepustnicy
** Dodano: 10-08-2013, 13:00 **
Czy od uno 1.4 bedzie pasowac? |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-08-2013, 12:51
|
|
|
Sprawdź regulator biegu jałowego jeśli jego zderzak będzie otwarty to za dużo paliwa idzie i śmierdzi po prostu złe spalanie mam 2 przepustnice ale musisz mi zdać numery oryginalnej bo były 4 moduły na mono i przepustnice się różnią dogadamy się ;-) |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-08-2013, 17:59
|
|
|
pawcio0706, pisalem Ci jak masz to zrobic.Cofnij krokowy lub go odkrec i ustaw by miedzy 1 a 2 pinem bylo 0.20-0.25 V i sprawdz pojezdzij.Jak chcesz mam nowa oryginalna cala przepustnice.Zalozona byla tylko na probe.Plomby na srubach regulacyjnych. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-08-2013, 20:38
|
|
|
w tych samochodach nie ma żadnego krokowego to jest regulator biegu jałowego - zwykły silniczek na ślimacznicy , na zderzaczku ma odcięcie paliwa jeśli będzie źle ustawiony to właśnie będzie tak się działo - śmierdzące spaliny |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-08-2013, 00:39
|
|
|
shagger78, ja nawet ustawiałem ostatnio kumplowi na 0,15V ,bo przy wymianie krokowego na nowy to przy ustawieniu 0,20-0,25 V silniczek zaczął brzęczęć i skakać (chociaż kiedyś u siebie bez problemu ustawiałem na 0,20-0,25V). |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-08-2013, 13:38
|
|
|
przeczytaj najpierw post pawcia0706 a później pisz . kolega pisze że mu gaśnie szarpie i śmierdzą spaliny więc przyczyna leży w regulatorze biegu jałowego (zapewne go wkręcił i uszkodził stycznik odcięcia paliwa) i nie jest to silnik krokowy ! |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-08-2013, 20:40
|
|
|
pit14, łapiesz za słówka a każdy wie o co chodzi (
potocznie zwał jak zwał) |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 14-08-2013, 10:31
|
|
|
shagger78, moj tez ma takie czarne kapturki na srubkach ale watpie zeby dalo sie go dobrze ustawić bo jak podlaczam miernik na piny to dzieja sie cuda na kiju pozniej postaram sie wstawic filmik ze wskazaniami a ta przepustnice mialem orginalnie tylko zaczely sie dziac dziwne rzeczy z autem podczas jazdy odcinalo mu calkiem paliwo i jeszcze wiecej dziwnych rzeczy to wymienilem caly mono i tak do tej pory jezdzilem na wymienionym az na tym czaczol mulic |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-08-2013, 19:03
|
|
|
sprawdź kolego piny 3-4 (dolne} na regulatorze biegu jałowego mają mieć zworę przy zamkniętej przepustnicy sprawdź też termowyłącznik ssania na kolektorze dolotowym ten obok czujnika temp. czy jest zwarty - tak ma być one są ze sobą powiązane . Pytanie? czy kręciłeś regulatorem? |
|
|
|
|
|