Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to wlasciwe wskazanie temp.silnika?
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2012, 08:05   Czy to wlasciwe wskazanie temp.silnika?

Witam.Podczas jazdy(jest juz tak od kiedy go mam)wskaznik temperatury lezy jakby za nisko-tak mi sie wydaje.Ile macie w silnikach 1.6 ie.Odczyt wg mnie to 75 C a moze sie myle (stoi na 3 kresce liczac od 90 w dol)Jak bym nie jechal to temperatura taka jest non stop.W korku rowno 90 i wentylator sie zalacza ale to po dlugim staniu wiec wskaznik i wlacznik wentylatora raczej sie pokrywaja wiec ok.Wymieniac termostat?Jakiej firmy ewentualnie kupic by wskazowka wyzej szla?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 26-01-2012, 09:22   

shagger78, całego termostatu nie trzeba wymieniać, wystarczy wkład sam zmienić ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
gadziszczak 


Wiek: 48
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 18
Skąd: Drozdowo
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 26-01-2012, 09:27   

Ja w swojej TEMPERÓWCE miałem taki sam problem I takie same objawy ! Wymieniłem termostat i teraz trzyma kreskę przed 90 :lol: Tylko u mnie jest deska digital ! termostat to koszt 53 zł. a wymiana zajęła mi jakieś 20 minut, i spalanie spadło o jakieś 2 l. lpg. teraz mieści się w 9-10l. ;D
_________________
Był Maluszek 126bis
Trabant 601S historia
Astra 1.7 d
Volvo 740GL Smok!
Teraz TEMPRA 1.6 91r. i jest Super
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2012, 20:06   

W moim 2.0 8v na digitalu tez jest zawsze podczas jazdy kreska ponizej 90.A 90 tylko chwilami w upalne dni jak sa przestoje.
Ale w tym 1.6 widocznie za nisko idzie wskazowka.Termostat sie wymieni w takim razie a poki co przyslonie chlodnice nieco czyms-bedzie wiadomo jaki efekt.Dzieki koledzy :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 26-01-2012, 20:46   

shagger78 napisał/a:
poki co przyslonie chlodnice

uważaj bo jak się zapomnisz i depniesz np na autostradzie to może Ci się przegrzać ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2012, 09:39   

Ja mam manie ciglego zerkania na wskazniki wiec wszystko pod kontrola jest :) Na szczescie samochody z tamtych lat posiadaja wskazniki choc w tych wspolczesnych ich brak.Ani kontrolki oleju,ani temperatury a ladowanie gasnie bez wzgledu na to czy silnik uruchomiony czy nie...Poprostu chyba jedzie sie az stanie(wtedy wiadomo ze czegos nie bylo w normie)Ach ta wspolczesna technika :) Na szczescie trzymam sie motoryzacji z dawnych lat.

** Dodano: 07-02-2012, 23:56 **
Poczatkowo dla sprawdzenia co sie bedzie dzialo zaslonilem caalkiem chlodnice ale silnik dalej sie nagrzewa za malo i powoli.
Dzis zalozylem nowy termostat.Kupilem najdrozszy jaki byl w sklepie by dzialalo to wreszcie poprawnie.Termostat wahler-85zl.Po wymianie roznica jest odrazu widoczna.Silnik zagrzewa sie szybko-widac jak skazowka sie przesuwa.Dochodzi do 90 po czym odrobine spada i tak w kolko.
Temperatura w granicach ok 80-90 st.W srodku tez ogrzewanie lepiej grzeje a zapewne i spalanie spadnie nieco choc na to akurat nie narzekalem.Wskazanie temperatury prawidlowe.Problem rozwiazany :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load