Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
termostat 83C lub 88C ?
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-08-2010, 13:05   termostat 83C lub 88C ?

ostatnio trochę się bawiłem z termostatami, zakładając raz jeden raz drugi :)
no i mam dobre pytanie :)

na termostacie który otwiera się przy 88C silnik ładnie szybko nagrzewa sie do 90C i ciągle tyle trzyma czy to w mieście czy na trasie zawsze deska DGT pokazuje 90C tyle że w przypadku gorących dni i jazdy w mieście, wentylator włącza się dość często.

teraz sprawa termo 83C ( na takim tipo jeździło od lat )
i tu również silnik ładnie szybko się nagrzewa do tych prawie 90C . pisze prawie bo na tym termostacie podczas jazdy w trasie czy ogólnie na odcinkach gdzie nie trzeba co chwile stawać na światłach, deska pokazuje 1 kreską poniżej 90C ( czyli tak jakby miał tam 80 pare stopni ) dopiero w gorące dni,w cyklu miejskim wskakuje 90C...
no więc pytanie: czy jeśli jadę w trasie z tym termo 83C i deska pokazuje jedną kreskę poniżej 90C czy to oznacza że silnik jest nie dogrzany ??? i czy jednak lepiej założyć ten termostat na 88C na którym zawsze, nawet w trasie ma 90C ???

to co widać na foto to silnik nie dogrzany ????
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-08-2010, 13:59   

Niedogrzany.
Zakładaj ten drugi 88C i nie przejmuj się wentylatorem. W benzynówkach w gorące dni dość często się załącza, w dieslu dłużej to trwa gdybyś chciał porównywać czasem.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-08-2010, 14:10   

Guzik, a ty masz dgt ? u ciebie jest zawsze 90C i nigdy nie spada niżej ?

niech się wypowie ktoś jeszcze z właścicieli DGT a najlepiej 2.0
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 28-08-2010, 14:44   

Leśniczy, nie jestem specem od DGT itp ale wydaje mi sie ze jesli jest jedna kreska ponizej 90 to nie jest zle - zawsze moze byc 89*C
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-08-2010, 15:59   

Leśniczy napisał/a:
Guzik, a ty masz dgt ? u ciebie jest zawsze 90C i nigdy nie spada niżej ?

U mnie był uwalony termostat i trzymało 70, a jak włączyłem ciepłe powietrze, to spadało do 50...
Wiem natomiast, że powinno pokazywać równo 90 stopni(czasem 85 w niektórych autach) i to jest odpowiednia temperatura pracy silnika.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-08-2010, 18:22   

Nie wiem jaki mam temrostat, natomiast mam 2.0 w digitalu i u mnie nigdy nie jest przy rozgrzanym silniku poniżej 90 stopni, czasem skoczy jedna kreska wyżej, ale wentylator się załącza i od razu zbija do 90
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-08-2010, 19:06   

jeden zakładaj na lato
a drugi na zimę

takie moje zdanie 8)
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-08-2010, 19:17   

Leśniczy napisał/a:
niech się wypowie ktoś jeszcze z właścicieli DGT

Ja mam 1.4 DGT i umnie wygląda to tak: jak jeżdże po mieście mam pasek na 80*C, jak stoje w korkach pokazuje 90*C, ale włącza się wentylator i momentalnie zbija do 80*C, poza miastem mam między 70 a 80*C, ale to dlatego, że mam chyba termostat do wymiany, bo na początku jak jezdziłem tym autem to w trasie miałem zawsze 90*C. :)

Dodam tylko, że w służbowym 3-letnim Doblo 1.4 8V zawsze mam 90*C, niezależnie czy w korkach mieście, czy w trasie - "sztywno" trzymie te 90*C. ;)
Leśniczy napisał/a:
to co widać na foto to silnik nie dogrzany ????

Wg mnie Tak

P.S. Jakiej firmy Masz te termostaty :?:
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-08-2010, 09:36   

ten na 83 to behr (oryginał ? )
a ten na 88 to vernet czyli oba dobrej jakości bo innego szajsu ogólnie nie kupuje :)

no to juz zgłupiałem :) jak się troche ochłodzi wrzuce tego na 88 :P
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Gramatyk 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 188
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-08-2010, 10:43   

Leśniczy napisał/a:
jak się troche ochłodzi wrzuce tego na 88 :P

to zmieniaj je może sezonowo :P ten 83 na lato a ten 88 na zimę :P hehe
     assistance   Moneta
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-08-2010, 10:50   

Leśniczy, Ja bym wrzucił tego Vernet-a na 88*C i jezdził na nim przez cały rok ;)

P.S. Ile Płaciłeś za tego Vernet-a :?:
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-08-2010, 12:58   

krzysiek82, za verneta dałem 25zł
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-09-2010, 07:51   

Ja mam jakiś termostat Colrstata czy jakos tak nie pamietam-deska analogowa. problem polega na tym ze w miescie w korkach przekracza mi 90 stopni-wentylator odpala ale nie schodzi mi do 90 dopóki nie rusze. Czy wina mozna obarczyć zapchana chłodnice lub nigdy nie wymieniana pompe wody?
Mechanik ostatnio mi powiedział ze poki pompa sieobraca nie ma co sie w niej popsuc a wymiana często wiąże się z urwanymi śrubami (podobno sie zapiekają) boje sie troche ,że przegrzeję silnik
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-09-2010, 18:52   

88-83*C=5*C - czy te pięć stopni ma jakiekolwiek znaczenie?? Ja bym się tym po prostu nie przejmował. U mnie temperatura zawsze oscyluje w granicach 85-90st, wentylator się włącza w korkach i tak ma być, Dla świętego spokoju załóż ten na 88st i nie przejmuj się wentylatorem ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-10-2010, 17:19   

Dodam tylko od siebie, że zakupiłem verneta przez kolegę Leśniczy i teraz pięknie trzyma mi 90 stopni przy normalnej jeździe, a w korku dobija kreskę wyżej i zaraz włącza się wentylator, który zbija do 90 :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
krzysiek564 



Wiek: 53
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Żywiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-12-2010, 17:44   

co do śrub mocujących pompę wody nie ma problemu, wymieniałem pompę i kręcą się elegancko (tipo 1.6 i.e.)
  
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 28-01-2012, 10:48   

No i zmieniłem wczoraj na VERNETA 87st. + czujnik temp. wody niebieski: i dalej nie ma 90stopni!!! - Tylko 80, jak wskoczy na postoju na 90, to po chwili włącza się chłodnica, spada do 80...po chwili 90 i znowu wiatrak się włącza? Co do cholery jest nie tak? :|
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-01-2012, 11:00   

gru, czujnik walnięty, za wcześnie wentylator załącza..
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 28-01-2012, 17:15   

Jaki czujnik? Przed całą operacją było tak samo?! - Tylko wcześniej miałem termostat Behr A116 (zdaje się z Punto 1.2), w którym to wąż zrobił się ciepły przy 50-60stopni, a na liczniku i tak dochodziło do 80 podczas jazdy i nie spadało, na postoju 90 i po chwili wiatrak się włączał...poprzedni właściciel to olewał, dzban i druciarz :evil:


Ten termostat co założyłem wczoraj, wąż dzisiaj rano zrobił się letni jak miał 2 kreski przed 80...a ciepły gdy wskazywał 80 i została 1 kreska do 90...jak ma 90 to na postoju i ta sama akcja z włączaniem wentylatora...


I gdzie niby jest czujnik co podaje sygnał na wskaźniki...odpiąłem wszystkie możliwe, a temp dalej była na liczniku, oczywiście przekręcałem zapłon on/off i jakoś nie znalazłem takiego czujnika...

Jak go zmierzyć (jakie powinien mieć wartości) - na forum nic do tej pory nie znalazłem...

Marzłem wczoraj 4h...a efekt gówniany...jedynie po zmianie samego czujnika niebieskiego auto zaczęło lepiej pracować...to zmiana na +, ale czemu nadal nie widzę 90 podczas jazdy...?

Rozumiem, że jest mróz itp., ale jadąc 20km powinienem ujrzeć taką temp...ehhh normalnie ręce opadają :sciana:

W dodatku się przeziębiłem i już mnie denerwuje to auto, człowiek się stara, chce jak najlepiej, ładuje kase, a tu oczywiście nic z tego!

Czekam na dalsze sugestie.
Moderowany:
proszę inaczej dobierać słownictwo


** Dodano: 28-01-2012, 19:06 **
Ok znalazłem takie czujniki:



http://www.motoneo.pl/img/21/mid/700002.jpg

Oba pasują pod ten sam numer ricambi...7588802 :roll:

Już nic z tego nie czaję.

PS. Sorki Jelcyn, że się uniosłem, ale takie są fakty :evil:

** Dodano: 28-01-2012, 19:11 **
Włącznik wentylatora:



Wymiar gwintu:22x1.5
Rozmiar klucza:29
Temperatura zamknięcia [°c]:87
Temperatura otwarcia [°c]:92

Jak mam sprawdzić też ten czujnik? Ma ktoś parametry?
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 28-01-2012, 19:36   

gru, a może poprostu wskaźnik na desce jest uwalony :?:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 29-01-2012, 10:39   

W jaki sposób? Jak pokazuje 90 czasem... :D
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-01-2012, 11:33   

czujnik przekazujący temp. na desce powinien się znajdować między drugim, a trzecim cylindrem ( jest do niego wpięty 1 kabelek ) możliwe że on przekłamuje ( najczęściej sprawę załatwia poprawienie masy pomiędzy szkieletem auat - silnikiem - akumulatorem )

ewentualnie uszkodzony jest czujnik załączający wentylator i włącza sie za wcześnie, ten z kolei znajduję się w chłodnicy i jak wygląda to już wiesz :)
jak go sprawdzić bardzo proste. przykładasz miernik do dwóch pinów w czujniku ( nie powinno być przejścia ) wkładasz czujnik do gotującej się wody i powinno pojawić się przejście między pinami. oczywiście w twoim przypadku kiedy jest podejrzenie uszkodzenia czujnika przydało by się tez termometr, żeby sprawdzić w jakiej dokładnie temp. pojawia się przejście.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2012, 18:55   

Pomaranczowy czujnik na 1 pin to czujnik temp do zegara.Jest miedzy cylindrami 3 i 4 jak kolega Leśniczy napisal.Opornosc w tem.20 C ok 3.15 kohm-masa na jego obudowie i jest on tylko do wskaznika.Jak dolaczysz zdjetym kabelkiem do masy zapala sie wszystkie kreski temperatury az do czerwonego pola.
Wentylator zalacza sie jak temp na digitalu troche powyzej 90C.Potrafi na chwilke zapalic sie kreska 100 i za kilka sec.wentylator.
Podaje to co wiem na temat 2.0 ale to akurat jest takie samo.Wentylatora juz u siebie nie slyszalem od zeszlego roku-nawet w niewielkich korkach.Temp dochodzi do 90 i dalej ma juz nie idzie z racji ze jest mroz.W czasie jazdy bez wzgledu na pogode-lato,zima kreska przed 90.Tak jest u mnie.
Czujnik niebieski przy termostacie daje info do sterownika.Po zdjeciu wtyczki z tego czujnika beda podwyzszone wolne obroty tak ok 1200-1400.Opornosc tego czujnika w 20C rowniez 3.15komh przy 80C 0.28kohm.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-01-2012, 19:02   

odnośnie tego niebieskiego czujnika to dokładnie ma się to tak :


tyle że kolega juz go wymienił ...
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 30-01-2012, 00:57   

Tak tak niebieski jest wymieniony i jest ok.

Kwestia pokazywania na desce...co ciekawe gdy odłączyłem wtyczkę od tego czujnika co idzie na deskę, kreski nie zniknęły...wyłączałem zapłon itp. Była pokazana cały czas aktualna temperatura...co do zwarcia kabla sygnałowego do masy to nie słyszałem sprawdzę :)

Ale martwi mnie to, że kreski nie zniknęły po odpięciu wtyczki, nawet po wyłączeniu zapłonu...no chyba, że komp to pamięta :roll:
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load