Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tempra 1,9 td - temp. silnika ok. 55 st. C.
Autor Wiadomość
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-12-2005, 20:39   tempra 1,9 td - temp. silnika ok. 55 st. C.

Witam,

kłopotów ciąg dalszy.

Otóż silnik nie potrafi się zagrzać do właściwej temperatury, max. jakie udało mi się osiągnąć to ok. 60 st. ale z reguły jest mniej. W aucie da sie nieco nagrzac ale bez cudów. Czyli prosta diagnoza - padnięty termostat.

Ale powrotny wąż z chłodnicy jest zimny, w przeciwieństwie do tego do chłodnicy i dwóch do nagrzewnicy. Znaczy to, że termostat jednak zamyka duży obieg. To dlaczego silnik ma tylko 55 st.???


Dodam, że od miesiąca (czyli od chwili zakupu auta) jest założona nowa chłodnica, płyn nowy, układ odpowietrzony (jest korek na chłodnicy a nie ma na wężu do nagrzewnicy), a biorąc pod uwagę, że termostat jest najwyższym punktem układu i jedynie zbiornik wyrównawczy jest wyżej to chyba nie powinno być kłopotu z odpowietrzeniem. Hmmm...

Poradźcie coś bo zimno i auto pali prawie 9 ltr/100.
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-12-2005, 20:44   

Termostat na 99%?
Jesli zamyka duzy obieg to obydwa przewody do chlodnicy powinny byc zimne!!!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-12-2005, 20:55   

wobec tego pytanie, termostat zamyka oba węże czy wąż prowadzący do chłodnicy czy powrotny? Bo w moim aucie, Audi 100, termostat zamyka jedynie powrót płynu z chłodnicy (i zamyka obieg wody) a silnik ma piękne 90 st. Stąd moje zaskoczenie...


Ale może faktycznie w mojej Temprze tak jest, że duży obieg jest otwarty, gorąca woda wpływa do chłodnicy a tam zostaje tak zmrożona, ze wąż powrotny jest zimny...
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-12-2005, 21:05   

Termostat zamyka wąż prowadzący do chłodnicy.

[ Dodano: 30-12-2005, 21:08 ]
Miszko ma racje.
Przewody do nagrzewnicy powinny być gorące, natomiast przewód idący do chłodnicy powinien się zacząć nagrzewać dopiero przy ok 60 st. C (strzelam - nie pamiętam), czyli wtedy następuje otwarcie termostatu.
Sprawdź termostat - na stronce głównej jest, zdaje się, opis tego rytuału ;)
     Moneta
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2006, 13:40   

rodzynek napisał/a:
Bo w moim aucie, Audi 100, termostat zamyka jedynie powrót płynu z chłodnicy (i zamyka obieg wody) a silnik ma piękne 90 st.
Ale może faktycznie w mojej Temprze tak jest, że duży obieg jest otwarty, gorąca woda wpływa do chłodnicy a tam zostaje tak zmrożona, ze wąż powrotny jest zimny...


Dziwne rozwiąznie zastosowali inżynierowie Audi. Aż mi się nie chce wierzyć. Silnik musi się przez to nagrzewać dużo wolniej.

Termostat jest przy wężu doprawadzającym wodę do chłodnicy i jeśli jest zamknięty to oba węże są chłodne bo ciepła woda do chłodnicy nie wpływa. Termostat powinien otwierać się dopiero przy 85 stopniach (może w tym diselu przy 81 :-k nie wiem). Ostanio miałem z tym do czynienia i Temperka na gazie paliła 13 w trasie.
100% termostat.
Pozdrawiam.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-01-2006, 23:12   

miszko napisał/a:
Termostat na 99%?
Jesli zamyka duzy obieg to obydwa przewody do chlodnicy powinny byc zimne!!!


Tu jest raczej problem tego, że nie zamyka lub otwiera przy zbyt niskiej temperaturze - woda cały czas krąży więc przewody do chłodnicy są ciepłe ale skoro płyn nie jest gorący to w chłodnicy z łatwością się studzi (tym bardziej, że zimno) i przewody powrotne są chłodne. Przy wydajnym chłodzeniu (niska temp. otoczenia) silnik nie jest się w stanie nagrzać.
Jak dla mnie na bank termostat - najwidoczniej nieszczelny albo uszkodzony.

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2006, 23:39   

kamin napisał/a:

Dziwne rozwiąznie zastosowali inżynierowie Audi. Aż mi się nie chce wierzyć. Silnik musi się przez to nagrzewać dużo wolniej.


Silnik się nagrzewa do normalnej temperatury po przejechaniu ok. 6-7 km, niezależnie od temperatury na zewnątrz (sprawdzone do - 12 st. C.). I oczywiście przy włączonym ogrzewaniu wewnątrz :D . Dodam jeszcze, że woda stale przepływa przez nagrzewnicę, a ogrzewanie steruje się przepuszczając przez nią powietrze lub puszczając bokiem (5 cyl. diesel).

kamin napisał/a:
100% termostat.
Pozdrawiam.


Przyjąłem już taką wersję. I mam znowu z tym pewien problem. Otóż są termostaty (tzn. zamienniki za ok. 60 zł) do silnika 160.A6 ale ja mam 160.B6. I co ciekawe, do obu są inne termostaty. Czy ktoś wie, czy mimo tego będzie do mojego silnika pasował ten z 160.A6 bądź 160.D1? Bo nieuśmiecha mi się go wyciągać i jechac autobusem aby to sprawdzić a potem znowu zakładać stary...
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load