Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Koło(a) dziwnie buczą
Autor Wiadomość
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2006, 10:36   Koło(a) dziwnie buczą

Przy jeździe na wprost lub przy skręcaniu w prawo gdzieś od przednich kół dochodzi takie dziwne buczenie a przy delikatnym nawet ruchu kierownicą w lewo ten dżwięk niknie .Ni cholery nie mogę wyczaić co to może tej cholerze dolegać.Może zbieżność szlag trafił albo jakieś łożysko leci? Z elektryką se poradzę ale mechanika ni chu... Więcej jak 80 nie dam rady jechać bo w środku nie idzie wytrzymać od tego hałasu.
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-11-2006, 17:30   

zazwyczaj w większości przypadków są to.. klocki :) gdy np przez zabrudzenie czy przypiekanie się tłoczki Ci źle odbijają (nie cofają się do końca) to albo lekko popiskuje , często tylko jedna strona albo pobuczy... przy skręcie zanika; jak energicznie kilka razy mocno zrobisz podczas jazdy prawo-lewo-prawo-lewo a potem jedziesz prosto to jest cisza? bo jak tak to one, zresztą jak zacznie buczeć to depnij lekko hamulec; wymień może klocki jeśli to to i zajmij się czyszczeniem tłoczków/zacisków...

a jeśli to nie od hamulców to może hmmm łożysko w kole; ale wpierw sprawdź te hamulce;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-11-2006, 20:23   

Witam.Jeśli to "buczenie" brzmi jak wycie ,na bank pada ci łożysko,a dokładniej jedna z bieżni.
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
  
 
 skype
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-11-2006, 12:52   

Dalej o tym "buczeniu" .Jak na razie jeszcze tego nie ruszyłem ale poczyniłem kolejne obserwacje. Mianowicie przy położeniu kierownicy na wprost(kierunek jazdy) to buczą a samochód lekko ściąga w prawo. A jak trzymam kierownicę ok.10-15° skręconą w lewo to ten dźwięk ustaje tyle że za chwilę muszę odbić w prawo żeby nie wjechać na lewy pas. I tak w kółko. :roll:
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-11-2006, 19:56   

jeśli łożysko Ci pada, to przecież będzie w jakimś stopniu 'hamować' cały czas dane koło i ściągać na daną stronę... jak przy złej zbieżności;
BTW: przy źle ustawionej zbieżności po dłuższym czasie też możesz załatwić nią łożysko; sprawdź je, bo jeśli łożysko to szkoda zrobić sobie więcej zniszczeń przez to niedługo;
tak najprościej, najpierwszy test - podnośnik i np koło w rękę - poobracaj ręką czy nie hałasuje a jeśli to jak/gdzie, czy nie ma jakichś luzów dziwnych lub odgłosów przy próbie przechylania ręką/szarpania koła za górę/dół do/od siebie to samo potem zrób z lewym i porównaj też jak po zakręceniu zahamowało zybko się prawe a jak lewe...

na początek starczyno chyba, że w jakiś dziwny sposób coś ci się dzieje z przgubiem półosi ale dźwięk raczej inny byłby, ale to też w w/w sposób zobaczysz;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-11-2006, 19:25   

witam.! już wiem że muszę wymienić końcóki drążków kierowniczych ,czy jakoś tak.poza tym i tak miałem zajechaną lewą szczękę z przodu. rozbieranie i tak mnie nie minie ale na tą chwilę rozruszałem szczękę.
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-11-2006, 00:32   

irekub napisał/a:
poza tym i tak miałem zajechaną lewą szczękę z przodu. rozbieranie i tak mnie nie minie ale na tą chwilę rozruszałem szczękę.
lewą szczękę z przodu?...czy ty na pewno wiesz o czym piszesz? T/T nie ma szczęk z przodu...!
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
 
 skype
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-11-2006, 10:13   

keves napisał/a:
irekub napisał/a:
poza tym i tak miałem zajechaną lewą szczękę z przodu. rozbieranie i tak mnie nie minie ale na tą chwilę rozruszałem szczękę.
lewą szczękę z przodu?...czy ty na pewno wiesz o czym piszesz? T/T nie ma szczęk z przodu...!

no co nikt w ym kraju nie może czasem być ciut przydymiony? więcej tolerancji dla starego piernika :lol: chodziło mi o klocki .Andrzejki były jak by ktos nie pamiętał :lalala:
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
tege 


Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 12
Skąd: Kwidzyn / Poznań
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-05-2007, 13:14   

Czy udało się uporać z tym problemem? Co ostatecznie było przyczyną?
Mam dosłownie identyczny problem - w trakcie jazdy pojawia się buczenie/wycie, które zależy od prędkości, nie od obrotów. Przy pewnej prędkości (ok 70-80 km/h) hałas nieco cichnie, lecz przy wyższej znowu zaczyna narastać. Przy prędkości >= 100 km/h nie słychać już nawet silnika. Hałas zanika całkowicie przy większych prędkościach w trakcie skrętu w lewo.
Dźwięk dochodzi wg mnie z przedniej części samochodu od strony kierowcy.
Klocki hamulcowe były ostatnio wymieniane, nie załatwiło to jednak problemu. Czy przyczyną może być zużyte łożysko przy lewym przednim kole? Czy może jest to kwestia jego zabrudzenia? Dodam, że dawno (o ile w ogóle) łożyska nie były wymieniane.
Czy w takiej sytuacji może też chodzić o łożysko przy tylnym kole?
Gdzie takie części można dostać najtaniej bądź naprawić porządnie w Poznaniu?
Samochód to Tempra 1.6ie '95

Pozdrawiam.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-05-2007, 14:33   

U mnie klocki w Temprze na przodzie wytrzymują około 100tys.km. Efekt był taki, że jak jechałem to jak by coś mieliło lub szumiało. Jeżeli nic nie robiłeś z łożyskami to zapewne to będzie Twój problem. Jak byś miał uszkodzone przeguby to byś je wyraźnie słyszał podczas skręcania kołami podczas jazdy.

Co do łożyska, to kupisz je w prawie każdym motoryzacyjnym sklepie.
Co do wymiany, to jeżeli nie masz małego warsztatu to nie dasz rady. Potrzebna jest jeszcze do tego prasa, albo stara obudwa łożyska + duży młot + drewno (żeby nie odksztacić nowego łożyska).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bombel 


Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 40
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 16-05-2007, 17:36   

u mnie w firmowej skodzie tez tak bylo a przyczyna byla niedokrecona półoś do piasty
     assistance
 
tege 


Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 12
Skąd: Kwidzyn / Poznań
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-05-2007, 09:27   

Łożyska wymienione, hałas jest nadal. To się powoli przestaje robić opłacalne...
_________________
Fiat Tempra 1.6ie '95 - 256 000 i śmiga aż miło :)
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-05-2007, 10:24   

a próbowałeś by np podjechać na stację diagnostyczną czy gdzieś na rolki i tam by auto 'jechało' a z dołu z kanału posłuchać? może znajdziesz bliżej źródło hałasu...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
sabam123456 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 23
Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-08-2007, 07:21   

no to tak u mnie mam podobny problem ktory wyglada tak

jade sobie na wprost i jest tak jak by cos ocieralo o cos i taki dzwiek przerywany jak skrece kola w prawa lekko to jest dzwiek ciagly. dodam jeszcze ze kiedys bylo to tylko przy skrecie kol ...w srode jade na stacje diagnostyczna i wyjdzie szydlo z worka...ale moze ktos ma z was pomysly...klocki odpadaj .. ?
  
 
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-08-2007, 21:04   

sabam123456 mam to samo i dokładnie te same objawy i wiem że u mnie to przegub napędowy tak hałasuje,jest do wymiany...jeszcze nie wiem po której stronie bo do wymiany mam oba ale jutro już będe wiedział bo już wszystko kupione i jutro wymiana...ehhh znowu wydatki.... :sciana:
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2007, 07:25   

Takie dźwięki mogą powodować hamulce, moze to być też wina łożyska w piascie lub przeguby. Ewentualnie zdarza się że ktoś ma niedokręcone koło. Innych możliwości nie ma bo nie ma tam po prostu więcej elementów ruchomych.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2007, 16:16   

koledzy powiedzcie mi jakie są wymiary lub symbol łożysk w kolach przednich

** Dodano: 24-09-2007, 17:26 **
koledzy jakie są wymiary łożysk w kołach przednich fiata tipo 1,4 89 rocznik
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
PIETREK 


Wiek: 49
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 14
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 25-09-2007, 22:55   

miałem podobny problem,klocki hamulcowe były już mocno wytarte i wyrobiona tarcza której ranty ocierały o metalową część klocka
_________________
TEMPERKA 1.8 SW ,KŁOPOT ALE ILE RADOŚCI
     assistance   Moneta
 
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2007, 07:37   

tege napisał/a:
Czy udało się uporać z tym problemem? Co ostatecznie było przyczyną?
Mam dosłownie identyczny problem - w trakcie jazdy pojawia się buczenie/wycie, które zależy od prędkości, nie od obrotów. Przy pewnej prędkości (ok 70-80 km/h) hałas nieco cichnie, lecz przy wyższej znowu zaczyna narastać. Przy prędkości >= 100 km/h nie słychać już nawet silnika. Hałas zanika całkowicie przy większych prędkościach w trakcie skrętu w lewo.
Dźwięk dochodzi wg mnie z przedniej części samochodu od strony kierowcy.
Klocki hamulcowe były ostatnio wymieniane, nie załatwiło to jednak problemu. Czy przyczyną może być zużyte łożysko przy lewym przednim kole?

U mnie właśnie to jest to. :sciana: Prawe przednie koło ,konkretnie łożysko.
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load