klimatronic kiepsko chodzi |
Autor |
Wiadomość |
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-05-2005, 19:56 klimatronic kiepsko chodzi
|
|
|
Mam problem z klimatronikiem, nie mam przełączania kierunku nawiewu, regulacja temperatury nie działa, jak ustawię 18 stopni to dopiero po kilometrze sie przełącza nz zimne, a mała zmiana siły nawiewu powoduje włączenie ogrzewania. co o tym sądzicie? |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-05-2005, 23:19
|
|
|
Automatyczny system ogrzewania działa skutecznie wtedy jeżeli wybrana temperatura jest wyższa od temperatury zewnętrznej.
Sprawdź:
- bezpiecznik w skrzynce zabezpieczający pracę dmuchawy.
- czujnik temperatury zewnętrznej - jaką pokazuje temperaturę? |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-05-2005, 06:41
|
|
|
czujnik temperatuty działa dobrze, bezpiecznik też ok. brak u mnie także zmiany kierunku nawiewu i nie działa obieg zamknięty. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-05-2005, 18:56
|
|
|
Sprawdź podłączenia do punktów masy, które znajdują się na prawym przedziale kabiny pod schowkiem zamykanym.
Jeżeli nie działa sterowanie tzn. centralka "systemu automatycznego ogrzewania" nie wykonuje poleceń i nie otwiera lub zamyka wskazanych przez Ciebie nawiewów to wskazuje na brak zasilania centralki lub zasilania silniczków wykonawczych wykonujących polecenia z centralki albo też zanieczyszczone styki w klawiszach poleceń na tablicy sterującej.
Przeczytaj pozostałe posty na temat systemów ogrzewania. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-05-2005, 22:26
|
|
|
zabawy z masą nie pomogły, styki w panelu kontrolnym też nie są uszkodzone, po prostu nie działa sekcja odpowiedzialna za kierunek nawiewu, wszystkie inne funkcje działają. |
_________________ tempra 2,0 ie cat sw '91r. |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 25-05-2005, 23:42
|
|
|
mam dokładnie to samo i nie wiem kompletnie co z tym zrobić... |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-05-2005, 12:08
|
|
|
A mógłby ktoś zrobić fotkę elektroniki. Na czym to jest zrobione? |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-05-2005, 10:26
|
|
|
Sprawdź rozgałęźnik izolowany od masy.
Dochodzą do niego przewody w kolorach:
- szaro-czarnym z czujnika temperatury wewnątrz kabiny i dwóch czujników temperatury powietrza zmieszanego oraz czujnika temperatury zewnętrznej a także jeden przewód z tablicy sterującej (razem pięć przewodów w tym kolorze).
- pomarańczowym z silnika nastawczego przesłony powietrza doprowadzanego do pomieszczenia kabiny.
- czerwono-czarnym z silnika nastawczego powietrza zmieszanego.
Ten rozgałęźnik nie może się stykać z masą samochodu. Przewody podłączone do tego rozgałęźnika nie mogą się stykać z masą samochodu.
Masa systemu jest podłączona do punktu masy samochodu w komorze silnika pod podstawką akumulatora - sprawdź czy nie wisi tam jakiś przewód w kolorze czarno - fioletowym lub "udaje" podłączenie. Ten przewód w systemie jest podłączony do tabilcy sterującej.
Masa dmuchawy jest osobna i znajduje się w kabinie, dlatego też dmuchawa pracuje a nie ma sterowania i nie działają silniczki. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-05-2005, 19:48
|
|
|
niestety nie dało to żadnych rezultatów, tam wszystko jest ok. Jeśli by tak nie było to wcześniej pokazywałby złą temperaturę. Czekam na inne propozycje... |
_________________ tempra 2,0 ie cat sw '91r. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-05-2005, 21:44
|
|
|
Czy wyłącza się dmuchawa po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycje rozruch silnika? |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-05-2005, 22:01
|
|
|
włącza się jeśli zgaszę silnik na włączonej dmuchawie. pamięć klimatronica działa, bo włączając stacyjkę powraca do stanu w jakim ją wyłączyłem. Jeśli jeżdzę z wyłączonym nadmuchem i zgaszę silnik to przy ponownym rozruchu się nie włączy. zapamiętuje też temperaturę jaka została ustawiona.
[ Dodano: 30-05-2005, 22:06 ]
i zapomniałem, że wieje tylko na klate, nogi czy szyby choćbym chciał to nic z tego.
[ Dodano: 30-05-2005, 22:08 ]
może jest jakiś bezpiecznik zabezpieczający silniczek kierunku nawiewu? |
_________________ tempra 2,0 ie cat sw '91r. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-05-2005, 22:19
|
|
|
W moim samochodzie po włączeniu stacyjki na pozycję "MAR" sytem automatycznego ogrzewania włącza się i dmuchawa rozpoczyna pracę a system ustawia kierunek nawiewu w zależności od odczytów z czujników temperatury znajdujących się w pobliżu przesłon sterowanych silniczkami.
Jeżeli przełączę na rozruch to automatycznie wyłącza się system automatycznego ogrzewania wraz z dmuchawą na czas rozruchu. Po uruchomieniu silnika system ponownie jest zasilany i od nowa ustawia się.
Czy w Twoim samochodzie również tak reaguje system automatycznego ogrzewania? |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-05-2005, 22:29
|
|
|
niestety, tak luksusowo u mnie nie jest, nawet nie wiem czy sterownik dostaje sygnał temperatury z czujniów, ale chyba tak bo w pozycji auto zmienia się temperatura i siła nadmuchu, niestety kierunek nie. Jeśli wyłączyłem silnik przy włączonej dmuchawie to po przełączeniu w "mar" włączy się dmuchawa w takim stanie jak przed wyłączeniem tzn siła i temperatura, z kierunkiem nawiewu nic nie robi. Zastanawiam się czy działa silniczek sterujący kierunkiem nawiewu, nie wiem jak go sprawdzić i nawet nie wiem gdzie znależć. Jedyny silniczek który napewno działa to od obiegu zamkniętego. |
_________________ tempra 2,0 ie cat sw '91r. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-05-2005, 22:50
|
|
|
W skrzynce bezpieczników :
- sprawdź przekaźnik E7 odciążający styki wyłącznika zapłonu - z tego przekaźnika jest zasilanie "plusa" na dmuchawę i czujnik temperetury w kabinie. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-05-2005, 15:43
|
|
|
przekaźnik jest sprawny. które przewody kierują położeniem przepustnicy kierunku nawiewu? |
_________________ tempra 2,0 ie cat sw '91r. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2005, 22:18
|
|
|
Jeżeli przekaźnik E7 jest sprawny i od niego jest zasilanie to przewód pomarańczowy (+) doprowadza napięcie do kostki 12-sto pinowej na pinie 12-stym przyłączonej do tablicy sterującej. Jest to zasilanie czujnika temperatury pomieszczenia pasażerkiego z elektrowentylatorem oraz sterowania tablicy sterującej wraz z pozostałymi czujnikami temperatury i regulatorem prędkości dmuchawy.
Do tablicy sterującej są jeszcze przyłączone dwie kostki:
- jedna 5-cio pinowa zawiera przewód żółto-czarny (+) na pinie 1-szym dochodzący od skrzynki bezpieczników (złącze "H" pin nr - załączany stycznikiem E13 (przekaźnik swiateł pozycyjnych - umieszczony jest powyżej przekaźnika sterownia centralnym zamkiem).
Sprawdź bezpiecznik nr 6 i nr 4 (są dwa takie same oznaczenia ikonkami "swiatła pozycyjne").
Na schemacie jest zaznaczony nr 6 , a w opisie skrzynki bezpieczników zaznaczony jest bezpiecznik nr 4 i opis brzmi tak: bezpiecznik 10A zabezpiecza obwody: Światła pozycyjne przednie lewe i tylne prawe, elementy sterownia dmuchawy układu ogrzewania i przewietrzania.
Ten przewód nie zmienia koloru - od skrzynki bezpieczników do kostki przyłączeniowej pośredniej i potem do tablicy sterującej ma taki sam kolor.
Jego kostka przyłączeniowa pośrednia ma 6-ć pinów w tym jeden jest zasilaniem dmuchawy - to tak dla orientacji.
- druga 10-cio pinowa zawiera tylko wyjścia na trzy silniki sterujące tj.: jeden nastawczy powietrza z zewnątrz, drugi powietrza zmieszanego i trzeci powietrza doprowadzonego do przestrzeni pasażerskiej.
Teraz kolego miernik napięcia i trochę czasu .... Życzę powodzenia.
[ Dodano: Sro 01 Cze, 2005 23:20 ]
Dopisek: zamiast śmieszka powinien być wpisany "nr 8". |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-06-2005, 10:37 naprawiłem !!!
|
|
|
znalazłem silniczek sterujący kierunkiem nawiewu. w niewyjaśnionych okolicznościach zablokował się. po rozebraniu połowy konsoli dotarłem do niego, rozebrałem, przesmarowałem, rozruszałem i chodzi. cały patent tego wynalazku polega na tym, ze wybierając kierunek nadmuchu ustala się na potencjometrze znajdującym się w obudowie silniczka jakaś wartość od 0 do kilkudziesięciu ohmów. w ten sposób klimatronik poprzez jakiś komparator porównuje oporność z rezystora z ustalona wartością i w ten sposób określane jest położenie przepustnicy. nawiew na nogi, szyby tułów ma inną oporność., ważne, że działa. teraż muszę złożyć konsolę do kupy.
[ Dodano: 04-06-2005, 10:58 ]
swoją drogą ten silniczek jest mniejszy od silniczka jaki był zamontowany w kojejce piko |
_________________ tempra 2,0 ie cat sw '91r. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2005, 16:21
|
|
|
Gratujace!
Napisz jeszcze gdzie ten silniczek jest umieszczony i jakiego koloru przewody do niego dochodzą.
Dwa takie silniczki występują jeden miesza powietrze gorące z zimnym a drugi kieruje odpowiednio nawiewy w kabinie.
Wnioskuję, że znalazłeś ten od kierunku nawiewu. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
lotarr
Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2005 Posty: 79 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-06-2005, 17:41
|
|
|
ten silniczek znajduje sie z lewej strony nagrzewnicy, nie pamiętam kolorów przewodów jakie do niego dochodzą. jest ich 5 albo 6. Ale wyjmując panel klimatronica biegną w lewą stronę dwie wiązki przewodów. w jednej są 4 przewody i biegną chyba do czujnika temperatury wewętrznej, a w interesującej nas wiązce 5-6 przewodów. napewno przewód biały i zielony napędzają ten silniczek, reszta z tych przewodów wiązki podłączona jest do potencjometru zamontowanego na zębaqtce. zauważyłem, że na silniczku jest założona przekładnia ślimakowa, która napędza zwykłe zębatki. jeśli ślimak będzie żle dociśniętr do zębatky do zębatki to będzie ona przeskakiwała i nie będzie napędu przepustnicy. naszczęście jest regulacja docisku- jest to mała zębatka za silniczkiem ( od strony przewodów ) przekręcając ja można regulować dociśk slimaka do zębatki
** Dodano: 13-03-2008, 12:09 **
Porozkręcałem to wszystko, silniczki bez obciążenia pracują prawidłowo, rozruszałem wszystkie magiczne klapki i zawory i zaczęło działać jak powinno. |
_________________ tempra 2,0 ie cat sw '91r. |
|
|
|
|
|