Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego nie chce odpalić lub gasnie?
Autor Wiadomość
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 31-01-2005, 14:29   Dlaczego nie chce odpalić lub gasnie?

Większość z nas miała zapene ten problem, kiedy auto w różnych sytuacjach nie odpala. Mnie to również dotknęło więc chciałbym abyśmy wspólnie stworzyli "listę serwisową" punktów do sprawdzenia i powodów niesprwaności.
Może ja zacznę:

1.Świece- Źle dobrane lub niesprawne powodują nierówna pracę silnika lub co gorsza jego gaśnięcie na zimno lub po rozgrzaniu. Sama świeca musi być czysta z lekkim suchym nalotem koloru jasnego brązu. Czarny nalot świadczy o rozregulowanym gaźniku lub zbyt małym odstępie. Odstęp jest równie ważny!! Pamiętajmy by mimo wszystko dokładnie ustawić, tak jak podaje producent. Ja moje ustawiłem na 0,9 i silnik chyba takie ustawienie akceptuje bo jak na razie nie gaśnie.
Wg mnie jest to najczęstsza przyczyna dziwnych niedomagań silnika.

2.Przewody WN. Jeśli "biegają" iskry to już do wymiany. Z informacji udzielonych przez NGK kable które nie mają bezpośredniego przebicia mogą być również uszkodzone! Wilgoć powoduje wzrost oporności lub uszkodzenie samych oporników. Dlatego przy starych przewodach warto sprawdzić jaką mają a jaką powinne mieć opornośc. Zależy ona od silnika i rodzaju przewodów. Np w moim silniku opornośc wynosi 6kOhm.

Inne usterki zostawiam Wam. Piszcie co Wam się popsuło i jak to naprawiliście aby kolejni nie przechodzili tej samej drogi przez mękę.
     assistance   Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-01-2005, 21:47   

Jeśli świece mają być do silnika 159A3.046 lub 159A3.048 (czyli większość silnkiów 1,6 na wtrysku) to sprawdziłem numery własne tych świec. I tak:
ISKRA - FE85PRS
NGK - BPR7E
CHAMPION - RN7YC

BOSCHa i BERU nie sprawdzałem.

Aha, literka R odgrywa ważną rolę w każdym z numerów, gdyż oznacza, że dana świeca wyposażona jest w rezystor. Do powyższych silników zalecane sa właśnie takie świece z literką R.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-01-2005, 21:55   

Polece championa , bosha nie polece słabiutkie są :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-01-2005, 21:59   

To fakt, o Boschu także wiele złego słyszałem a nawet czułem na własnej skórze (no, może na skórze Tempry). Championy także miałem (poleca je FIAT) ale czy były rewelacyjne...? Hmmm, no jeżdziły ale po 20.000 km wyglądały raczej śmieciowato.

Dziś właśnie wkręciłem NGK (kupione u kolegi Przemka). Zobaczymy jak będą się sprawować.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 31-01-2005, 22:20   

Temat świec właściwie można uznać za zamknięty, więc piszcie co jeszcze powoduje usterki silnika bo o tym jest temat.
     assistance   Moneta
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-02-2005, 22:51   

Wymieniłem świece na nowe i nadal odpala rano za 10 tym razem. Cholery można dostać.
Nowa pompa paliwa, nowe świece, nowe przewody WN, wreszcie nowa kopółka i palec rozdzielacza.
Może czas na nowe auto :x ??
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-02-2005, 23:25   

Czujnik położenia wału.
Wadliwe działanie jak psuje sie doszczętnie jest łatwe do zlokalizowania.
Lecz zadża się że różnie się zachowuje w przedziale obrotów wyszych.albo
pod wpływem temperatury silnika .
W silniku 1,8 powodował brak mocy szarpania jak stał na wolnych było ok
tylko podczas przyspieszania był z nim problem.Jeżeli utrzymywałem jadąc silnik na stałym poziomie obrotów dochodził do normy i zaczynał normalnie jechać.Lecz dodać ująć gazu zaczynał żle funkcjonować.
Usterke usonełem za pomocą DIAGNOSTYKI KOMPEM błąd pojawiał się po przekroczeniu 2000 obr.Warto zwrócić uwagę czy w jego złączce nie ma wody.To złącze nie jest za szczelne i po myciu silnika dostaje się tam woda.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 10-02-2005, 00:19   

Trafia mnie juz coś jak cały czas do wszelkich przypdałości na forum czytam świece i przewody WN, panowie silnik na każdych przewodach i swiecach odpali byle by jakaś iskra była i miała przez co przejść. A to że będzie chodzić jak kosiarka to co innego
  
 
 
rtomik 



Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2005, 18:22   

ja mam podobny problem ale w druga strone
u mnie pali idealnie na zimnym lub goracym
w zakresie srodkowych temperatur zapala fatalnie
_________________
Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie.
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 12-02-2005, 08:59   

u mnie właśnie jak gorący postał 20-30 min to nie mogłem odpalić. Zmieniłem świece i kable i jest dobrze.
Sam nie wiem czy to była ich wina, bo dodatkowo grzał sie wtrysk i sam starałem się wiele rzeczy czyścić i naprawiać. Jeśli chcesz to opiszę co robiłem, a było tego troszkę :)
     assistance   Moneta
 
 
rtomik 



Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-02-2005, 09:19   

U mnie tez tak jest, jak postoi goracy 20-30minut to pozniej nie mozna zapalic za pierwszym razem.
Rano zapala wrecz idealnie wraz z przekreceniem kluczyka. Gdy jest goracy rowniez.
Niestety gdy troche ostygnie tragedia.
Swiece, kable, kopulke, palec wymienialem.
Niektorzy mowia ze to wina gaznika, niektorzy ze wina czujnika temp. silnika. Nie chce wydawac w ciemno kasy by potem okazalo sie ze wcale to nie jest to.
Ja nie mam wtrysku tylko gaznik.
_________________
Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie.
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 12-02-2005, 10:06   

Wg mnie może to być czujnik temp wody lub położenia wału.
Czujnik poł. wału: sprawdź czy czasami we wtyczce połączenia nie ma wilgoci, najlepiej zabezpiecz dobrze. Sprzwdź przykręcenie i czystość samego czujnika. Oporność chyba ok 560ohm. Niestety nie sprawdzałem więc nie wiem pomiędzy którymi stykami bo masz 3. Sprawdź pomiędzy wszystkimi.
Czujnik temp: przy ok 90 stopniach oporność ok 200ohm (ja mam 270), 4000 ohm przy zimnym. To niebieska wtyczka na kolektorze. Najlepiej rozgrzej do 90, podłącz omomierz i sprawdzaj ciągle opór aż do ostygnięcia. Sprawdź czy czasami przy niższych temp nie ma przerwy, bo to też się podobno zdarza. Opór przy 60-80 bedzie 0.
To zajmie troszę, ale chyba warto oszczędzić trochę kasy.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2005, 16:12   

mkaminski100 napisał/a:

Czujnik temp: przy ok 90 stopniach oporność ok 200ohm (ja mam 270), 4000 ohm przy zimnym. To niebieska wtyczka na kolektorze. Najlepiej rozgrzej do 90, podłącz omomierz i sprawdzaj ciągle opór aż do ostygnięcia. Sprawdź czy czasami przy niższych temp nie ma przerwy, bo to też się podobno zdarza. Opór przy 60-80 bedzie 0.
To zajmie troszę, ale chyba warto oszczędzić trochę kasy.


Tylko, że w gaźnikowcach nie ma czujnika temperatury odpowiadającego za pracę gaźnika. Są dwa termowłączniki jeden steruje podgrzewaczem kolektora a drugi układem korekcji podciśnienia. One nie mają charakterystyki oporu w zależności od temperatury. Jedyne co można sprawdzić to przy jakiej temperaturze się wł./wył.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Robson 


Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2005, 14:30   Dwie przyczyny

1. uszkodzony przewód (przetarty)od czujnika położenia wału korbowego. Nie mogłem w ogóle uruchomić. Ponieważ naprawiałem pompe wody więc zacząłem szukac przyczyny w okolicach gdzie grzebałem i znalazłem.

2. Przesuniety palec rozdzielcza w aparacie zapłonowy. Jak zdjąłem kopułkę to wyglądał normalnie ale był nie w tej pozycji. Sprawdzie, bo mozliwe , że trzpień pozycjonujący się wyłamal.

Obie usterki powodowaly, ze samochód nawet nie zagadał.
_________________
TIPO 2,0 ie GT
Robson
  
 
Miras 



Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2005
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 10-04-2005, 21:06   

Ja mam problem tego typu:
Jak kupiłem Tempre pojechałem na przegląd i nie przeszedł bo były spaliny za duże i gosciu mnie na serwis komputerowy wysyłał (co kosztuje).
Ale kumpel który studiuje mechanike podniusł maske do góry!
Przy gaźniku? są dwa przewody gumowe zwiazene z powietrzem (dokładnie nie wiem jak sie one nazywają -mechanik ze mnie nie zbyt..). jeden z nich przepuszczał lewe powietrze, no i przy tym silnik gaśnie na wolnych obrotach i spaliny są wyższe.
kumpel zastosował poxipol przewód ten "zajechał" klejem jest on też ściśnięty opaską uciskową ..... i jak ręką odją!! spaliny OK przegląd przeszedł!! uufff
No ale nie wiem o co chodzi bo chyba poxipol pod wpływem temperatury puszcza i co jakiś czas Tempra gaśnie na wolnych i nie da sie tak jeżdzic na każdym skrzyżowaniu gaśnie.
Teraz sam co troche ten przewód oklejam poxipolem, no ależ wkońcu ile można już mnie to powoli wkórza i nie mam pojęcia jak to rozwiązać raz a dobrze!!!!

Może mieliście podobną sytuacje, podajćie antidotum!!!

Pozdr., Miras
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-04-2005, 19:11   

Miras, a nie prościej wymienić ten przewód?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2005, 22:54   

czemu autko nie odpala... poza np układem paliowwym, zapchanym filtrem paliwa (zdarza się) może na wesoło raz (niekon dla blondynek :-) ) - czy w baku jest paliwo? :lol:
[nie bijcie :D , ożywiam dyskusję ]
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load