Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowa Zabudowa Car audio
Autor Wiadomość
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2011, 12:56   Nowa Zabudowa Car audio

W koncu wzialem sie na powaznie za zrobienie porzadnej instalacji car audio w Tipo.

Osprzet:

Zestaw odseparowany: najwyzsza seria PowerBass 3XL-60C 3 OHM- 165mm
Jednostka Sterujaca: KultowyAlpine CDA-9812RB
Wzmacniacz: AXTON C202
Sygnalowki: OEHLBACH seria Orange Limited
Przewody glosnikowe: Stinger OFC 2,5mm
Przewod Zasilajacy: Stinger OFC 25mm2
Konektory: Stinger
Lutowanie: Cyna ze srebrem



Technika wykonania:

Dzwi wygluszone dekarką od wewnatrz i na zewnatrz, wszystkie otwory montazowe zabite szczotkowana blacha aluminiowa 2mm, za glosnikami grubsza warstwa dekarki i panele Dynaxorb.

Tweetery umieszczone w trojkatach lusterek.

Glosniki Sub-Mid w srodkowej czesci drzwi na 4cm dystansach z MDF'u.

Podloga wygluszona przy okazji naprawy blacharskiej, tunel srodkowy + tlumik wygluszony grubo dekarka, podloga dodatkowo wygluszona filcem, gabka 3cm i roztopionym fabrycznym bitumem w ryflowaniach blachy, dodatkowo podluznice siedzen wygluszone painka montazowa.

Dodam jeszcze, ze wygluszylem puste przestrzenie za zegarami.

Basu w bagazniku brak i nie bedzie - przod to ciagnie wystarczajaco dobrze i naturalnie.

Podloga:



Drzwi:







Jednostka sterujaca:




I jako gratis: Topienie bitumu
: :lol:





Calosc wystrojona precyzyjnie pod katem korekcji czasowych. Gra to wszystko niezwykle jakosciowo i naturalnie.


W niedlugim czasie wygluszenie bagaznika, nadkoli i blotnikow co by zmniejszyc ilosc db w kabinie oraz kondensator. Pozniej doloze moze jeszcze dach...
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
  
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-12-2011, 13:11   

Gratuluje zaangażowania :)
Szkoda że nie masz fotek jak to wygląda od wewnątrz drzwi, bo też się przymierzam do wygłuszania. Podłogę też będę robił ale najpierw musze uzbierać kase na progi i blache żeby to zrobić jak należy.
Ładnie ogólnie to wygląda, powiedz w czasie jazdy jest dużo ciszej w środku? :)
Co do kabli zasilających to chyba przesadziłeś ;D Takie grube aż nie trzeba było stosować ;D Ja mam 10mm i dają rade wystarczająco no ale wiadomo że też nie zaszkodziłeś :)
Powiedz jak je puściłeś? Po podłodze bezpośrednio czy przy progu zaraz? Ja mam przy progu i ciężko było spasować tą listwe więc co dopiero 25mm tam zmieścić ;D

** Dodano: 18-12-2011, 13:16 **
A i jeszcze jak byś mógł to powiedz ile Cię wyniosło wygłuszenie podłogi. Tu lub na PW. Z góry dzięki ;)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2011, 13:53   

Cytat:
powiedz w czasie jazdy jest dużo ciszej w środku?



Po naprawieniu 4 wielkich dziur i rozwarstwien czesci blach podlogi (przespawanie od gory i dolu), wygluszeniu od wewnatrz spora iloscia materialu, a takze zabezpieczniu i wygluszeniu podwozia, a takze wygluszeniu drzwi jest po prostu gigantyczna roznica!

dodam ze nie mam w ogole tlumika srodkowego wiec sila rzeczy bylo glosno, co wiecej po uporaniu sie z elektronika silnika, zaczal on znacznie ciszej pracowac i na innych czestotliwosciach.


Przymierzam sie tez to zarzucenia po 5kg blachogumu pod nadkola, celem eliminacji szumow opon, ktore swoja droga sa i tak super ciche - szerokosc 175.


Cytat:
Co do kabli zasilających to chyba przesadziłeś


Absolutnie nie, im wiekszy kwadrat tym lepiej - mniejsze straty, a zasilacz musi miec potezne dawki energii, zwlaszcza dobry zasilacz.

Kod:
Powiedz jak je puściłeś? Po podłodze bezpośrednio czy przy progu zaraz?


Tez mialem problem ze spasowaniem progow. Jako, ze mialem wszytsko rozkrecone "na golo" to mialem pole do manewru, kabel zasilajacy leci po podlodze, miedzy wygluszeniami, odseparowany od wiazki 12v.

Kabel sygnalowy leci po prawej stronie, najpierw mial leciec gora, zeby uniknac jakichkolwiek interferencji z druga wiazka 12v. Ostatecznie polozylem go po prawej stronie na podlodzeodpowieni separaujac od wizaki.

Kod:
A i jeszcze jak byś mógł to powiedz ile Cię wyniosło wygłuszenie podłogi.


Na wygluszenie poszla rolka dekarki, puszka blachogumu, puszka pianki montazowej, filc i gabka + wygluszenie od spodu 3x puszka permatexu (guma w sprayu). Czesc materialow juz mialem, koszt wygluszenia raptem ze 100zl. Wszystko robilem sam wiec odeszly koszty robocizny.


Dodam na marginesie ze slabe jakosciowo mp3 rozkladaja ten system na kolana objawiajac sie znacznymi znieksztalceniami przy skrajnych poziomach glosnosci. Na dobrym zrodle (wszystko oczywiscie z CD) gra to o niebo lepiej.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-12-2011, 14:18   

no no widzę profesjonalne podejście do sprawy :)
wygląd tych głośników i zwrotnic nie zbyt estetyczny ale wiadomo ma to grać, a nie wyglądać :)

przód wszystko fajnie, a co z tyłem ? i nie chodzi mi o bagażnik tylko o tylne głośniki ?

z przewodami zasilającymi naprawdę kolegę poniosło :d
niby wiadomo, że grubszy kabel to mniejsze opory czyli lepiej ale w takiej sytuacji ( gdzie liczy jakość a nie moc ) 100 razy lepiej niż gruby kabel sprawdzi się kondensator, który nie tylko rekompensuje spadki napięcia ale przede wszystkim niweluje zakłócenia generowane przez alternator itp

w każdym razie gratuluje dobrego podejścia do sprawy i wykonania

Prawdziwek napisał/a:

Dodam na marginesie ze slabe jakosciowo mp3 rozkladaja ten system na kolana objawiajac sie znacznymi znieksztalceniami przy skrajnych poziomach glosnosci. Na dobrym zrodle (wszystko oczywiscie z CD) gra to o niebo lepiej.

no niestety takie przykre czasy wszystko wszędzie w mp3 i przeważnie z bitratem 128kbps.
osobiście zawsze szukam utworów z minimum 192 a najlepiej 320kbps ale coraz ciężej takie znaleźć :( później przepalam na audio cd ( chociaż to akurat nie istotne bo jakości i tak nire podniosę )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2011, 14:41   

Cytat:
przód wszystko fajnie, a co z tyłem ? i nie chodzi mi o bagażnik tylko o tylne głośniki


Zadne tylne glosniki nie wchodza w gre, oprocz ewentualnie idealnie wystrojonego czasowo glosnika basowego i tez nie na ultra niskich czestotliwosciach. - to nie brzmi naturalnie.

scena dzwiekowa znajodowac sie musi ZAWSZE z przodu sluchacza, tylko wtedy uzyskuje sie najlepsze parametry odsluchu.

Dla fanow glosnikow z tylu polecam:

KLIK

Kondesator i owszem, ale zapewniam ze kazdy expert od Car Audio na wstepie powie Ci ze PODSTAWA jest wlasciwy przekrojprzewodu zasilajacego min. 20mm2. Zaden dobry wzmacniacz nie ma prawa zagrac na przewodzie 10mm2. Takze Przewod i kondensator to jest dopiero optymalne rozwiazanie. Z tym sie zgodze.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-12-2011, 15:12   

Ślicznie, a co najważniejsze wykonane własną pracą. Prawdziwek, przy wysokich basach nie chodzą drzwi, mam na myśli charakterystyczny 'zgrzyt', który słychać na zewnątrz w czasie jazdy ?
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-12-2011, 15:25   

Prawdziwek, bez obrazy ale ten artykuł nawet nie jest śmieszny, a wręcz żałosny to mieszanka prawdziwych informacji z kłamstwem ... wszystko ma swoje granice nawet audiofilizm i koleś od tego artykułu dawno ją przekroczył... opinia jednego człowieka i jeśli na podstawie takich opisów, a nie własnych testów decydujesz się aby budować scenę muzyczną w swoim aucie to ja gratuluje.

a fragmentu o min przekroju 20mm2 to jakieś zupełne herezje, te rzeczy wymyślają najbardziej zboczeni kolesie od car audio, nie mający pojęcia o tym co tymi kablami ma płynąć czyli prąd wyrażany w amperach. Prawdziwek, włącz myślenie, a nie wierzysz we wszystko co wyczytasz w necie ....
dla rozrusznika potrafiącego pobrać 100A wystarcza przewód 10mm2 ale do wzmacniacza który potrzebuje nie więcej jak 15A dajesz 25mm2 .... ( i proszę mi tu nie pisać o różnicy w długości, że tu jest 1 metr a tam 5 metrów ... )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2011, 15:48   

Lesniczy powiem Ci tak, moj skromny config ustawiany byl od A do Z osobiscie pod okiem aktualnego mistrza Polski EASCA (III miejsce na zawodach europejskich 2011), Marka Myke z AIS, w najbardziej audiofilskiej kategorii Outlaw. Zreszta czlowiek bardzo dobrze znany w srodowskiu Car Audio,

Mialem pzyjemnosc kosztowac dzwieku w jego zawodniczym Audi i jest to absolutny wzor do jakiego kazdy fan car-audio powinien dazyc, pod wzgledem czystosci i jakosci odsluchu.

Z tymi teoriami na temat glosnikow w tyle i przewodach rzedu 10mm2 to przepraszam Cie ale zostalbys doszczetnie zmiazdzony, osobiscie slyszalem roznice w poziomie znieksztalcen dla moich wzmacniaczy zasilanych przewodem 10mm2 HE, a multizylowym Stingerem 25mm - wiec nie wierze w opinie wyczytane w necie - roznica jest kolosalna.

Sa pewne wyznaczniki budowania tych systemow i zasilka dla wzmaka to podstawa, bez niej nie ma to prawa dobrze zagrac.

Leśniczy napisał/a:
włącz myślenie, a nie wierzysz we wszystko co wyczytasz w necie ....
dla rozrusznika potrafiącego pobrać 100A wystarcza przewód 10mm2 ale do wzmacniacza który potrzebuje nie więcej jak 15A dajesz 25mm2 .... ( i proszę mi tu nie pisać o różnicy w długości, że tu jest 1 metr a tam 5 metrów ... )


Jeszcze cytat z Bartosza Nazara:




mozesz mi wierzyc lub nie, Ci kolesie naprawde wiedza co mowia i robia, a przekonac sie mozna dopiero na odsluchu...
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
  
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-12-2011, 16:05   

Prawdziwek napisał/a:
Zaden dobry wzmacniacz nie ma prawa zagrac na przewodzie 10mm2

Bez obrazy, ale masz 190W RMS na mostku a nie 1900. Z tego co napisałeś wynika że mój wzmak (Pioneer GM 5100T ) to szajs, bo gra i to dobrze. U mnie maksymalny pobór prądu to 30A i co? Mam 10mm, co prawda jest też kondensator, ale to nie zmienia faktu że dla takiego wzmacniacza nic nie da czy kabel będzie 10 czy 25. Poza tym idąc dalej Twoim tokiem rozumowania wystarczy kupić sobie słaby wzmak za grosze i kable zasilające 50mm i będzie wymiatał jak JBL czy Pioneer o dwa razy wyższej mocy. Taj jak by tylko przewód był odpowiedzialny za jakość dżwięku. Rozumiem przewód sygnałowy, ale zasilający?? Owszem ma być odpowiedniej średnicy, ale grubość dobiera się pod moc wzmacniacza i pobór pradu właśnie. Szkoda że nie mam nigdzie kawałka 25mm bo z ciekawości bym sprawdził tą różnice...

** Dodano: 18-12-2011, 16:10 **
Prawdziwek napisał/a:
Na wygluszenie poszla rolka dekarki, puszka blachogumu, puszka pianki montazowej, filc i gabka + wygluszenie od spodu 3x puszka permatexu (guma w sprayu). Czesc materialow juz mialem, koszt wygluszenia raptem ze 100zl. Wszystko robilem sam wiec odeszly koszty robocizny.


Dzięki

** Dodano: 18-12-2011, 16:11 **
Leśniczy napisał/a:
no niestety takie przykre czasy wszystko wszędzie w mp3 i przeważnie z bitratem 128kbps.
osobiście zawsze szukam utworów z minimum 192 a najlepiej 320kbps ale coraz ciężej takie znaleźć :( później przepalam na audio cd ( chociaż to akurat nie istotne bo jakości i tak nire podniosę )

Swoją drogą są jeszcze gdzieś stronki gdzie można ściągać muze w formacie audio?
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-12-2011, 16:18   

Prawdziwek, mam prośbę bo chciałbym zobaczyć to 25mm2 zrób zdjęcie tego przewodu i obok połóż monetę 10gr dla odniesienie ok ? :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2011, 17:26   

Prosze bardzo:




Srednica niekwadratowa przewodu 15mm.


Nie wiem tylko czemu to ma sluzyc. Powiem tak, podlacz sobie do przewodu 10mm2 wzmacniacz Helixa HXA 400 wygainuj go na maksa i krec glosnosc i zobacz co sie bedzie dzialo. Nastepnie zrob to samo na przewodzie 25mm2...

Sam kiedys nie wierzylem w "manie przewodow", prawda jest jednak taka ze caly system jest tak dobry jak jego najslabsze ogniwo, dobry wzmacniacz do osiagniecia minimalnych znieksztalcen potrzebuje znakomitego zasilania i wyeliminowania wszelkich mozliwych strat pradowych. Tyczy ssie to calej instalacji...

Cytat:
Poza tym idąc dalej Twoim tokiem rozumowania wystarczy kupić sobie słaby wzmak za grosze i kable zasilające 50mm i będzie wymiatał jak JBL czy Pioneer o dwa razy wyższej mocy.


Absolutnie nie, do VoiceKrafta wystraczyl by pewnie przewod 5mm2. Dobry wzmacniacz musi byc napedzany wysokiej jakosci (multum cienkich drobych zyl), grubym przewodem, aby zminimalizowac znieksztalcenia dla wyzszych poziomow glosnosci. Dobry wzmacniacz zagra tez na kablu 10mm2 z tym, ze juz nie tak czysto przy wiekszym poborze/glosnosci i tyle.

Przewody nie sa takie drogie, wszytsko zalezy od calego configu, u mnie na 10mm2 bylo bardzo slabo, dzwiek sie gubil i rozjezdzal, przy wiekszych glosnosciach byly starszne znieksztalcenia.

Generalnie zeby dobrze gralo wsyztsko powinno byc zrobione tak jak sztuka mowi.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-12-2011, 21:47   

pogratulować samozaparcia.. ;) ale tą 16stke to nie dało sie troszke do przodu dac? bo ona tak troche w siedzenie bedzie grac czy tylko sie tak wydaje?
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load