Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana piasty
Autor Wiadomość
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 20-04-2009, 06:42   wymiana piasty

witam wczoraj zerwalo mi 3 sruby w kole i sroby zostaly sie w piascie. teraz chce wymienic piaste ale niewiem za co sie zabrac i jaka kupic, czy w tipo 1.4 sa wszystkie takie same piasty.'?
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2009, 07:16   

Musisz wiedzieć czy masz abs czy nie,to najważniejsze,napewno z tyłu masz inne piasty z racji tego,ze zapewne masz tam bebny a nie tarcze. Nie powinnio byc zadnego problemu z kupieniem odpowiedniej piasty.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 20-04-2009, 07:25   

mam bez abs-u , potrzebuje przednia , ale jeszcze chcem sie dowiedziec jak sie zabrac za to wachacz czy co tam odkrecac itd,
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2009, 07:33   

A u Ciebie przypadkiem nie zmienia się samego łożyska na przodzie? Bo coś mi sie wydaje,że chyba tak...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-04-2009, 08:07   

ego napisał/a:
A u Ciebie przypadkiem nie zmienia się samego łożyska na przodzie? Bo coś mi sie wydaje,że chyba tak...


W 1.4 z przodu idzie łozysko piasty jak w seicento więc taniocha, co do samej piasty koło 45zł płaciłem dla ojca.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2009, 08:14   

a nie zastanawiałeś się nad użyciem wykrętaków ?

super sprawa. zerwałem 2 śruby w lagunie. magicy stwierdzili że się nie da nic z tym zrobić trzeba kupić piastę (300zł) z ja załatwiłem to zestawem tych właśnie wykrętaków. polecam
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 20-04-2009, 09:09   

jak takie tanie piasty to lepiej nowa. u mnie az trzy , w alusach:( deb.....l ja na sile wkrecalem te sruby i pewnie gwint przekrecilem i zerwalo po 200km. Wzielem alusy od VW i sruby tez i ciezko sie krecilo to ja na hama krecilem i mam.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2009, 09:38   

cezar60, to nie ma się co dziwić że ci zerwało śruby!!! użyłeś śrub pływających? vw ma rozstaw 4x100 a nie 4x98!

jak uważasz.

** Dodano: 20-04-2009, 10:40 **
cezar60 napisał/a:
i sruby tez i ciezko sie krecilo to ja na hama krecilem i mam.


a to już widzę... powiem tak ciesz się że nic ci się nie stało...


:sciana:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2009, 10:47   

cezar60 napisał/a:
jak takie tanie piasty to lepiej nowa
nie ma potrzeby wymieniania całych piast u Ciebie,wystarczy samo łozysko.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-04-2009, 19:03   

ego napisał/a:
nie ma potrzeby wymieniania całych piast u Ciebie,wystarczy samo łozysko.
koleś ma pozrywane gwinty które są w piaście a nie w łożysku ;) więc wymienia piastę a nie łożysko :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-04-2009, 07:37   

ciechu napisał/a:
ego napisał/a:
nie ma potrzeby wymieniania całych piast u Ciebie,wystarczy samo łozysko.
koleś ma pozrywane gwinty które są w piaście a nie w łożysku ;) więc wymienia piastę a nie łożysko :D
a posta koniksa czytał?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-04-2009, 08:10   

kup uzywane piaste z dobrym gwintem i lozysko bo po co robic na raty zrobic raz a dobrze . a co do demontarzu to tak odkrecasz srobe przegubu ta w piascie na 32 klucz zciagasz kolo odkrecasz koncowke drazka kierowniczego od spodu zwrotnicy jest sroba z nakretka ktora trzyma wachacz odkrecasz i wyjmujesz srobe nastepnie odkrecasz 2 sroby od amortyzatora i wyciagasz cala zwrotnice razem z piasta idziesz gdzies na prase wymieniaz lozysko i skladasz w odwrotnej kolejnosci chyba ze kupisz i nie bedziesz zmieniac lozyska co odradzam bo nie masz pewnosci ze nie posypie sie za 3000km a koszt nwego to w aso miesiac temu do 1,6 placilem 50zł wiec tragedii nie ma sama piaste w sklepie nie wiem za ile kupisz ale nie wydaje mi sie zeby tania byla a uzywke za 50zł z zwrotnica kupisz samej piasty raczej nie kupisz bo nikt nie bedzie sie bawil w wyciskanie piasty na prasie pozdrawiam
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 21-04-2009, 10:18   

powinienem dac rade sam to zrobic, a trzeba cos jeszcze smarowac smarem? a te alufelgi zaloze znowu tylko nowe sruby kupie które beda pasowac.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-04-2009, 11:09   

no sroby nowe koniecznie a sam dasz rade majac kilka kluczy najtrudniej nakretke od przegubu odkrecic a reszta to banal jest pozniej mozesz przesmarowac wszystkie sroby przy zakladaniu zeby bylo lzej odkrecac na przyszlosc i trzpien od przegubu lekko latwiej wejdzie w piaste
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 21-04-2009, 19:24   

odkrecilem ta nakretke 32 i myslalem ze mlotkiem po stukam z drugiej strony tej tarczki co gwiny do kól w niej sa ale nie zeszlo tylko luz jakis sie zrobil, ciemno bylo to wrocilem. czyli bede musial odkrecac od amorka itd. Probowalem dczepic od wachacza ale nie dalem rady tez.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-04-2009, 20:39   

ego napisał/a:
a posta koniksa czytał?
może ja czegoś nie zrozumiałem, ale przypuszczam że chodzi Ci o wykrętaki. Tylko wykrętaki służą do wykręcenia zerwanych/ukręconych śrub (przynajmniej na to wskazuje ich nazwa). Natomiast cezar60, napisał że
Cytat:
ja na sile wkrecalem te sruby i pewnie gwint przekrecilem i zerwalo po 200km.
więc wnioskuję że piasta jest do wyrzucenia. Kiedyś miałem podobną scenkę z Polonezem w którym komisant podmieniał koło z Samary i popieprzył śruby. Okazało się, że różniły się gwintami, ale dowiedziałem się o tym dopiero po wyjechaniu z komisu i przejechaniu 4-5km. Koło odpadło. Piasta (z półosią - bo szybciej na szrocie) do wymiany.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-04-2009, 21:01   

ciechu napisał/a:
może ja czegoś nie zrozumiałem, ale przypuszczam że chodzi Ci o wykrętaki. Tylko wykrętaki służą do wykręcenia zerwanych/ukręconych śrub (przynajmniej na to wskazuje ich nazwa)
otóż to,a kolega cezar60 napisał
cezar60 napisał/a:
...wczoraj zerwalo mi 3 sruby w kole i sroby zostaly sie w piascie
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-04-2009, 20:18   

kolego cala zwrotnice wyjmij bo lozysko sie posypie na bank i czesc zostanie na piascie a czesc w zwrotnicy i to tylko na wyjetym elemencie a na pewno bedzie dluzo latwiej
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2010, 10:48   

Witam.
Odgrzebalem temat gdyz wlasnie wszedlem w posiadanie 2szt



Z racji tego ze nie moge sobie pozwolic na kilka dni przestoju auta mam pare pytan:
1. Czy warto zabierac sie za to samemu (w 2 os) bez mechanika?
2. Jaki jest stopien trudnosci procesu ;p
3. Czy trzeba zdejmowac/rozbierac bęben, odpinac przewody?
4. Jakich KONKRETNIE narzędzi potrzeba?
5. Czy jest jakiś element który może być zapieczony na tyle skutecznie, że przeszkodzi w pomyślnym zakończeniu procesu?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-11-2010, 14:10   

pisario napisał/a:
1. Czy warto zabierac sie za to samemu (w 2 os) bez mechanika?
warto, bo za wymianę piasty wołają około 50zł, więc wymiana dwóch to oszczędność 100zł.
pisario napisał/a:
2. Jaki jest stopien trudnosci procesu ;p
Od 1-10 jak na TT myślę że 4 stopień trudności. Jedynym problemem może być wybicie ośki.
pisario napisał/a:
3. Czy trzeba zdejmowac/rozbierac bęben, odpinac przewody?
bęben tak, przewody nie
pisario napisał/a:
4. Jakich KONKRETNIE narzędzi potrzeba?
gruba długa rurka, klucz od kół oraz 8 i 32 (ale może być też 30 lub 28), wd40 także się przyda, młotek...
pisario napisał/a:
5. Czy jest jakiś element który może być zapieczony na tyle skutecznie, że przeszkodzi w pomyślnym zakończeniu procesu?
nakrętka na ośce i sama ośka w łożysku się może zapiec. To jedyny problem przy wymianie łożysk. No i ośkę trzeba wybijać tak, żeby nie uszkodzić gwintu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2010, 14:17   

no to za porządkiem ;)

1. Spokojnie sam dasz radę
2. dużo łatwiejszy niż wymiana łożyska z przodu bo nie trzeba prasy !
3. bębęn musisz zdjąć, przewodu metalowego odkręcać od cylinderka nie musisz
4. Duży młotek (ok 2.5kg wystarczy), klucz oczkowy (nie pamiętam dokładnie ale duży chyba 36mm...łatwo sprawdzić bo nakrętkę masz na wierzchu, zanurkuj pod koło.
5. Najgorszy moment to wybicie czopa ale nie ma takiej opcji aby nie poszedł.

Opis jak ja to robiłem:

najlepiej jest na wyjętym wahaczu bo wówczas uderzenia młotka nie przenoszą się na łożyskowanie wahacza ale to można wyeliminować jeżeli miałbyś jednak kogokolwiek do pomocy kto Ci zrobi kontrę drugim młotkiem od strony bębna. Pamiętaj o zasadzie: duży młot robi kontrę, małym bijemy.

Opiszę jak robiłem na zamontowanym wahaczu (druga stronę robiłem na zdjętym bo wymieniałem tez łożyskowanie zawiasu).

Poluzowujesz nakrętkę czopa (z tyłu za bębnem). Łatwi się odkręci jak masz koło zablokowane. Ja robiłem nawet bez kanału bo miałem krótki klucz oczkowy i pare razy mu z kopa sprzedałem i nakrętka puściła.
Odkręcasz koło, zdejmujesz bęben, demontujesz szczęki i sprężynki. Zostaje piasta.
Odkręcasz nakrętkę czopa całkowicie (zdejmujesz).
Zajmujsze dobrą pozycję pod autem i ćwiczysz bicepsik masując śrubę czopa młotkiem. UWAGA: uderzaj centralnie aby nie sklepać gwintu (chyba, że masz nowy czop).
Postukasz chwilę i czop zacznie wychodzić.

Jak go wyjmiesz to drobny papierek ścierny i polerka czopa bo będą na nim ślady rudej. To trzeba robić z wyczuciem aby nie zebrać za dużo materiału bo będzie mały luz.

Zwróć uwagę jak wybijesz czop na podkładkę kasująca luz - jest między czopem o tuleją wahacza. Bardzo łatwe ale uważaj żebyś nie nie założył źle.

Zakładasz nową piastę, wbijasz czop (jak przepolerujesz to wchodzi przy bardzo lekkim popukiwaniu młoteczkiem.

Tyle. Cisza i spokój na następne 100k km :)

powodzenia
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2010, 14:35   

Dzięki ciechu.
Mosior powinienes poradniki pisac! :) Rewelacja. Operacja zaplanowana na jutro... zobaczymy :)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2010, 14:42   

dzięki za dobre słowo :) lubię przy swoim aucie grzebać a i nie pogadzę podzieleniem się doświadczeniem. "pomógł" się należy ;D i powodzenia !

jak napotkasz na jakiś problem po drodze to pisz. Generalnie wieczorami zaglądam na forum.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2010, 14:44   

Należy się, ale nie ja temat zakładałem :/ w poprzednim topie dostales :)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2010, 14:55   

ja mam teraz inną zagadkę z która muszę powalczyć...wymieniłem amorki, łożyska i poduszki McPersona + zały zawias włącznie ze śrubami zwrotnicy (łączenie zwrotnica - sworzeń) ...wydałem jakieś 600zł żeby było cicho i komfortowo a tu mi z prawej strony coś co jakiś czas stuk i puk...

3 razy sprawdzałem już czy wszytko dobrze dokręcone i git, na szarpakach u znajomego diagnosty wszystko tak jakby auto wyjechało z salonu ;D a jednak coś stuka.

Najgorsze, że nie jest to powtarzalne więc ciężko zasymulować. Uginasz auto z przodu - cisza. Jedziesz po dużych dziurach - cisza. Bujasz budą - cisza...a czasem na małej dziurce .."puk". Odgłos trochę przypomina sprężynę, która się źle ułożyła na amorku i co jakiś czas koryguje swoje położenie ale żadnych poszlak nie widać ... :?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load