Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Drążek zmiany biegów
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-02-2008, 10:48   Drążek zmiany biegów

Czy drążek zmiany biegów jest taki sam niezależnie od wersji silnikowej?
Chodzi mi o to czym w aucie zmieniamy biegi, to na czym mamy założoną gałkę i to co przykryte jest mieszkiem :D :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-02-2008, 11:39   Re: Drążek zmiany biegów

Raku napisał/a:
Czy drążek zmiany biegów jest taki sam niezależnie od wersji silnikowej?
Chodzi mi o to czym w aucie zmieniamy biegi, to na czym mamy założoną gałkę i to co przykryte jest mieszkiem :D :lol:


W sumie chyba takie samo w każdej wersji, róznią się chyba tylko ciut sierżant dopiero w wersjach aut ze wspomaganiem i bez.

A co gałka się wytarła ta na której się porusza drążek w "podłodze" i masz luz? Jak tak to cały nowy ten drążek pionowy wraz z mocowaniem w podłodze kosztuje w ASO 127zł. Do tego od razu zamów sobie tulejki które idą na połączeniu drążka z wodzikiem który idzie do sierżanta bo kosztują śmieszną kasę a to one przeważnie ponoszą winę za luzy na mechanizmie zmiany biegów.

A teraz Cie pociesze ile Cię czeka rozbierania :D Aby wymienić drążek bedziesz musial rozebrac tunel w srodku, odkrecic od góry z przodu przed drążkiem srube jedna na klucz 13mm, potem dwie 10mm mocujace drazek w "podlodze", teraz włazisz pod auto, demontujesz wydech, osłony tworzące tunel nad wydechem, piersza połowka tego tunelu się zdejmuje,druga uchylasz bo bedzie sie trzymala na srubach mocujacych reczny, i metoda na chirurga wsadzasz łapy miedzy podloge a tylna pozostala polowke tunelu i rozkrecasz polaczenie drazka zmiany biegów i wodzika idacego do sierżanta tu jest jedna sruba na klucz 13mm, i dopiero teraz mozesz od gory wyjac drazek zmiany biegow, ewentualnie go wymienic plus wymien od razu tulejke na ktorej jest polaczenia drazka z wodzikiem idacym do sierzanta.

AAAAAAA zapomniałem o najważniejszym, kup minimum 4-ro pack piwa i cole na zardzewiałe sruby ;] Inaczej Cie może coś trafić a tego byśmy nie chcieli....



pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-02-2008, 13:42   

hehe,
dzięki za rozpiskę krok po proku :)
Napewno sie przyda :)

Mam zajebisty plan, ale nie wiem czy wypali :lol:
Pytanie jeszcze czy wygląda on, ten drążek tak jak to w paincie narysowałem? ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-02-2008, 14:06   

Raku napisał/a:
hehe,
dzięki za rozpiskę krok po proku :)
Napewno sie przyda :)

Mam zajebisty plan, ale nie wiem czy wypali :lol:
Pytanie jeszcze czy wygląda on, ten drążek tak jak to w paincie narysowałem? ;D



Tak wygląda tak jak narysowałeś.

Chyba wiem co kminisz :D ShortShifter? Jeśli tak to tam pod spodem jest niewiele miejsca aby dolna cześć lewarka[ta ponizej osi obrotu czyli tej kulki teflonowej] przedłużyć w celu skrócenia jego skoku przy zmianie biegu i druga sprawa to to że mocowany on jest w kawałku blachy który jest zgrzany z osłoną metalową pod podłogą wiec osłony nie można od tak sobie wyrzucić.

Tak na oko to max. z 1,5cm da się wydłużyć dolną część lewarka, ciekawe ile to skróci skok lewarka przy zmianie biegu ??

Tu masz jak to dokładnie wygląda pod podłogą:
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-02-2008, 14:37   

Mógłbyś mi przestać czytać w myślach? :lol:

Zgadza się, rozkminiam shorta :D I właśnie jakoś 1cm chciałem wcisnąć więcej :D
W takim razie musze kupić drążek :)

Halo, halo!!
Kto ma do sprzedania drążek zmiany biegów?
Nówki nie ma sensu kupować, co najwyżej tulejki które tam są :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-02-2008, 14:53   

Raku napisał/a:

Kto ma do sprzedania drążek zmiany biegów?
Nówki nie ma sensu kupować, co najwyżej tulejki które tam są :roll:


Nówka jak pisałem w ASO 127zł dokladnie ;] Ja musiałem kupić nowy bo w moim kulka tak sie wytarła franca że drążek wpadł w podłogę ;]

Wracając do short'a, to lekkim problemem może być to że pod spodem drążek z tego co pamiętam pod pewnym kątem schodzi, więc wydłużenie go sprawi też odsunięcie punktu łączenia z wodzikiem idącym od sierżanta w kierunku tyłu auta i nie wiem czy wtedy na górze lewarek pod jakimś smiesznym kątem nie bedzie ustawiony :D

Dzis to oblukam dokładnie, mam gdzies stary lewarek to sie pomysli...

Tymczasem borem lasem spadam do domu, koniec pracy na dziś, teraz pora na przyjemnosci ...... idę poupalac troche ;D


pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-02-2008, 15:00   

Grzesiek, jak będziesz go oglątał- drążek śmiesznie to brzmi ;) :lol: ,to zobacz czy osi obrotu nie dało by się poprostu przesunąć wyżej ;D Czytaj kulki przepchnąć w górę :)
Nie było by dużo roboty ;D

Poza tym co za różnica czy będzie pod innym kątem stał, ważne że będą szybciej biegi wchodziły :twisted:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load