|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Podłączenie wygaszacza |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-03-2009, 13:39 Podłączenie wygaszacza
|
|
|
Witam. Panowie, sprawa wygląda następująco. W mojej omedze znajduje sie oświetlenie wnetrza, czyli lampka nad lusterkiem(nie śmiejcie się, wiem, ze kazde autko ma cos takiego ale musialem jakos zacząć). Po otwarciu drzwi owa lampa zaświeca sie od razu. Wiem ze omegi maja cos w rodzaju rozjasniacza i przyciemniacza po otwarciu i zamknieciu drzwi. Krotko mowiac - gdy otwieramy drzwi, lampa stopniowo sie rozjasnia, a gdy je zamkniemy, chiwle jeszcze sie swieci i potem wygasa....
teraz tak: chcialbym zamontowac wlasnie cos w formie takiego wygaszacza. pytanie, czy musze szukac calego tego elementu, ktory jest za to odpowiedzialny, czy moge tez zastosowac jakis kawalek elektroniki.....idziemy dalej. wpadlm rozniez na pomysl, aby dac cienkie listewki z 3 diodami led (modul flux) pod klamkami na zewnatrz, ogolnie chodzi o to, zeby podswietlic klamki na zewnatrz.
I wlasnie po to potrzebna mi lampka z wygaszaczem...chcialbym wpiac sie bezposrednio pod zarowke i od niej zasilanie dac na owe diodki...
Jeszcze jeden problem sie pojawia. Posiadam zwykly, niefabryczny alarm. Lampe w srodku trzeba czyms pobudzic, zeby zaczela swiecic w momencie ,gdy nacisne pilot i podchodze do samochodu. Z alarmu wychodza dwa przewodu, ktore na chwile po nacisnieciu guzika na pilocie daja krotki impuls elektryczny. ten impuls jest wykorzystany do centralnego zamka, ktory otwiera/zamyka drzwi w momencie ,gdy dostanie sygnal od alarmu. czy tym impulsem bede mogl takze pobudzic lampke/ten kawalek elektroniki??
Podsumowujac (wiem ze zamotalem juz tak, ze niektorzy moga mnie nie zrozumiec):
po nacisnieciu pilota, alarm sie rozbraja, centralny zamek otwiera drzwi, lampka w srodku z diodkami sie zapala, wsiadam do auta i po chwili po zamknieciu drzwi lampka swobodnie i powoli sie wygasza....
Mam nadzieje, ze ktroys z kolegow umialby rozwiazac ten problem. bede wdzieczny za kazde slowa...
Nie bede ukrywal, ze bardzo licze na pomoc Kolegi JAM_BELFEGOR, ktory jest dla mnie wielkim autorytetem (bez podlizywania sie oczywisicie) . No nic, to by bylo tyle ode mnie, serdecznie pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2009, 14:07
|
|
|
maniutek napisał/a: | Nie bede ukrywal, ze bardzo licze na pomoc Kolegi JAM_BELFEGOR, ktory jest dla mnie wielkim autorytetem (bez podlizywania sie oczywisicie) . | toś mi teraz posmarował wazeliną co trzeba a to dlaczego jestem takim autorytetem ??? bo nie bardzo wiem Wracajac do twojego tematu to sprawa wydaje mi się prosta do rozwiązania gdyż takich modułów uniwersalnych jest od groma na allegro kupujesz montujesz zgodnie z instrukcją i po sprawie. Będzie działać tak jak właśnie chcesz, i przy okazji nie będziesz musiał nic już budować. maniutek napisał/a: | ten impuls jest wykorzystany do centralnego zamka, ktory otwiera/zamyka drzwi w momencie ,gdy dostanie sygnal od alarmu. czy tym impulsem będę mógł takze pobudzic lampke/ten kawalek elektroniki?? | na 99% tym właśnie będziesz sterował wygaszacz zależny od zakupionego modelu.
** Dodano: 28-03-2009, 14:13 **
Tak na szybkiego znalazłem http://moto.allegro.pl/it...na_auta_fv.html małe w miarę tanie i mnóstwo programowanych funkcji, ma wszystko co opisałeś że chcesz mieć. Sam się teraz zastanawiam czy tego nie kupić bo planuje sobie zrobić lepsze podświetlenie kabiny, mam już oświetlenie nóg jak np. w nowszym audiku (tam po naciśnięciu pilocika podświetlają się z efektem kinowym wszystkie lampki sufitowe plus podświetlenie nóg) na razie na zwykłym włączniku. Było by to nie głupie gdyby się zapalało po naciśnięciu centralnego |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-03-2009, 15:31
|
|
|
Ja mam takie coś w wersji najprostszej, ale nie umiem tego podłączyć jak ma być. Mam w kabinie diodowe żarówki rurkowe i już jedno takie ustrojstwo spaliłem Wpinam 2 kable w prąd po otwarciu drzwi (plus i masa) a z trzecim kablem nie wiem co robić. Koleś mi odpisał, że trzeba wpiąć za żarówką, ale nie czaje jak to mam zrobić skoro diody mają swoje biegunowanie. Z resztą nie wiem czy wpiąć to od strony plusa czy minusa. |
_________________
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-03-2009, 17:03
|
|
|
Dzieki za linka i za szybka odpowiedz.
JAM_BELFEGOR napisał/a: | toś mi teraz posmarował wazeliną co trzeba a to dlaczego jestem takim autorytetem ??? bo nie bardzo wiem | a pokaz mi drugiego takiego na forum, ktory zawsze tak obrazowo i wprost udziela sensownych odpowiedzi :):)
(bez obrazy dla calej reszty)
|
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2009, 19:09
|
|
|
maniutek napisał/a: | a pokaz mi drugiego takiego na forum, ktory zawsze tak obrazowo i wprost udziela sensownych odpowiedzi :) | znalazło by się parę osób |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|