|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wałki do 2.0 16V - ostre jak brzytwa |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2013, 06:17 Wałki do 2.0 16V - ostre jak brzytwa
|
|
|
Jakie najostrzejsze można dać wałki do 836A3.000 (czyli 2.0 16V 139KM)? i o jak dużym czasie otwarcia? Tak by bezpiecznie zwór mijał się z tłokiem. Nawet gdy wskazówka oprze się na czerwonym polu Mam już własne przemyślenia ale chciałbym poddać je weryfikacjom. Z góry dziękuje za odpowiedzi. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2013, 09:25
|
|
|
Wygrzebałem z neta
Rzuć okiem jeszcze na forum Guy'ą Croft'a
tabelka |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2013, 16:50
|
|
|
Z doświadczenia wiem, że żeby to miało ręce i nogi należałoby zrobić wszystko kompleksowo.
Wałki, trochę pogrzebać w kanałach, doprężenie silnika, wydech, strojenie (ale zapłon głównie, paliwo przy okazji).
Ja w 8v nie doprężyłem i rewelacji nie było, zapłon też był problemem |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2013, 19:39
|
|
|
Po czym raku stwierdziłeś, że nie ma sensu grzebać w N/A i poszedłeś w stronę turbo. Moim zdaniem zmiana samych wałków to duża głupota, która może przynieść więcej złego niż dobrego, a koszt kompleksowego zrobienia N/A będzie równy zrobieniem 16vt mającym dużo większe i prostsze możliwości. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2013, 20:54
|
|
|
mac1us,
Tak najpierw jeszcze trzeba mieć cały komplet, praktycznie wszystko do silnika mechaniki elektryki po zawieszenie, a to już robi różnicę. W sumie najlepiej kupić drugiego dawcę na którego trzeba mieć najmniej 3k
Kajlon, Catcamsy zaznam i nawet rozmawiałem z przedstawicielem który sugerował że najlepszy będzie do drogowej wersji 1900416 tylko cena studzi zapał
Raku, No przeróbki zawsze trzeba kompleksowo. Głowica się obrobi wałki też, poprawa wydechu i dolotu plus jakieś strojenie ECU od tego chce zacząć. Będę miał na kompleksową zabawę z VT to ktoś będzie mógł odkupić poprawionego wollno ssaka w przystępnej cenie
P.S wałek w sumie mam do obróbki zobaczymy co z tego wyjdzie
http://forum.tempra.org/t...delta&start=225
Tylko zastanawiam się jak go mocno zastrugać wstępnie planowałem 10,8 wzniosu i coś koło 230 stopni dla uchylenia ok 1mm. Oczywiści wiadomo sam wałek nie ma większego sensu bez skorygowania ECU |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2013, 23:47
|
|
|
mac1us, z dłubania wolnossącej 8v. Miałem catcamsy + kółka, głowicę po obróbce z wynikami z flowbench, dolot, pełen wydech, podłączone smt6 które nie poradziło sobie z przyśpieszeniem zapłonu (DET też by nie ogarnął) no i nie doprężyłem konkretnie, tyle co planowanie (liźnięte).
Pogadaj z Rewarem, oni mają kopiały do mocniejszych wałków do 16v (zdaje się).
Komp, może EPROM z programem + DET? Bo live mapping to gdzie IAW zrobić, nie znam.
Ze swojej strony mogę podpowiedzieć tyle. Odbuduj 16v w wersji ori, popraw co się da..może płaskie tłoki i wałek również ze starszej wersji, do tego wydech przeprojektować może dolot, dorzucić RPlab, i autka nie poznasz tyle, bez zbędnego spuszczania się nad 'grubymi' tuningami. a, przyda się jeszcze powietrzna chłodnica oleju.
Jeździć, i powolutku 16vT składać. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 06:23
|
|
|
Ponieważ silnik i tak mam na posadzce a że wymaga sporego dopieszczenia (już sam jego wygląd budzi mocną konsternację bo cieknie z każdego możliwego otworu), tak wiec w związku z tym postanowiłem co nieco poprawić. Oczywiście w przyszłości planuje 16VT również do kapitalnego remontu i drobnej poprawy, ale póki co to dość odległa historia, jak mówię wiąże się to raczej z zakupem drugiego dawcy.
Raku napisał/a: | Pogadaj z Rewarem, oni mają kopiały do mocniejszych wałków do 16v (zdaje się). | coś mają 10,8 i kąt 302 i 290 tylko coś mi się te kąty nie podobają. Przez 302 stopnie otwarty zawór? coś to nie bardzo. Fabryczny wałek pracuje w przedziale mniejszym niż 180 stopni i prawdziwej pracy przy uchylaniu ok 1mm jest w przedziale 120-130 stopni więc Rewar coś czaruje. Catcam's podaje nawet dla dość hardcorowego wałka ok. 230 (oczywiście realnej pracy a nie na wysokości 0,1mm gdzie zawór praktycznie jest zamknięty). Poza tym przy 302 stopniach gdzie jest miejsce dla wydechu? Chyba przez dolot |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 08:14
|
|
|
roznice w "czasach" walkow wynikaja z tego, ze pewnie rewar podaje je przy innym luzie niz cat-cams, mozemy rozmawiac o tym samym walku caly czas ale kazdy bedzie mial przed oczami parametry mierzone przy innym luzie i bedziemy snuli eseje ktory walek lepszy:P:)
Fiat zawsze podaje czasy przy tym samym luzie{ nie pamietam jakim teraz, ale na 90% 0.8mm} , silniki dohc 1.6-2.0 w starszych aplikacjach {RWD} mialy czasy z przedzialu 236-250 stopni, roznice we wzniosie wynosily gdzies 1.5mm. Najmocniejszy seryjny walek fiata jaki znam to byl +270 stopnie{272 czy 276, nie pamietam} z fiata 128 coupe sohc 1300, ale to byly czasy taniej benzyny i brak norm eko.
Nowsze dohc {FWD} mialy troche "gorsze" na papierze czasy z podobnymi wzniosami co walki starsze.
16V ma seryjne walki dostosowane do potrzeb rynku, czyli liche, aby bylo ekonomicznie ekologicznie itp..... Dobrym walkiem mozna dopycic 16v baardzo plus remap wtrysku i zaplonu, bo tu tez jest cienko, ledwo leci benzinka:)
Z moich doswiadczen z "walkami" w dohc{ mowa o silnikach 8v, ale jakies odniesienie bedzie}:
Do argenty 2.0 ie zamowilem w rewarze walki "turystyczno-sportowe", seryjnie 2.0 ie mial najmocniejsze walki {poza ritmo abarth chyba} 250 stopni. te nowe byly w okolicy 270 stopni i wznios 0.9 wiekszy, ze 20 stopni wieksze wspolotwarcie. Czuc bylo roznice in plus, bez straty "dolu" silnika.
Kolega zamowil walki praktycznie wyczynowe{wyscigowe, tez w rewarze} do swojego 1800 dohc, walki 302 stopnie,wznios ze 2mm wiekszy, ostrzegali go wszyscy{nawet Halczynski z Rewaru:)}, ze bedzie kupa sromotna i byla:) walki wyscigowe nawet w porobionym silniku nadaja sie tylko na wyscigi, klopoty z wolnymi obrotami, bardzo bogata mieszanka, zerooooo jazdy ponizej 4000 obrotow{od 4000 do 7500 bylo "ciekawie":)}, albo jedziesz w systemie 0-1-0-1, czyli pelna pi*da albo stoisz, albo auto gasnie na kazdych swiatlach jesli nie wcisniesz przynajmniej jednej trzeciej gazu zeby ruszyc.
Co kto lubi:) Ja bym raczej nie kupil nic powyzej najlepsze "fast road cams"
Ile kosztuja te walki Cat-a ?
tu masz seryjne walki z 16v, dumaj ten 10.15 to jest stare sedi, a 9.57 nowe sedi.
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 19:40
|
|
|
Catcam'sy zestaw 416 i najmocniejsze na drogę ok 3k
bart128, dzięki za opinię. Tabelkę dobrze znam to od niej zaczęło się knucie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|