Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wałki do 2.0 16V - ostre jak brzytwa
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2013, 06:17   Wałki do 2.0 16V - ostre jak brzytwa

Jakie najostrzejsze można dać wałki do 836A3.000 (czyli 2.0 16V 139KM)? i o jak dużym czasie otwarcia? Tak by bezpiecznie zwór mijał się z tłokiem. Nawet gdy wskazówka oprze się na czerwonym polu :D Mam już własne przemyślenia ale chciałbym poddać je weryfikacjom. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2013, 09:25   

Wygrzebałem z neta 8)
Rzuć okiem jeszcze na forum Guy'ą Croft'a

tabelka
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-01-2013, 16:50   

Z doświadczenia wiem, że żeby to miało ręce i nogi należałoby zrobić wszystko kompleksowo.
Wałki, trochę pogrzebać w kanałach, doprężenie silnika, wydech, strojenie (ale zapłon głównie, paliwo przy okazji).

Ja w 8v nie doprężyłem i rewelacji nie było, zapłon też był problemem ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2013, 19:39   

Po czym raku stwierdziłeś, że nie ma sensu grzebać w N/A i poszedłeś w stronę turbo. Moim zdaniem zmiana samych wałków to duża głupota, która może przynieść więcej złego niż dobrego, a koszt kompleksowego zrobienia N/A będzie równy zrobieniem 16vt mającym dużo większe i prostsze możliwości.
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2013, 20:54   

mac1us,
Tak najpierw jeszcze trzeba mieć cały komplet, praktycznie wszystko do silnika mechaniki elektryki po zawieszenie, a to już robi różnicę. W sumie najlepiej kupić drugiego dawcę na którego trzeba mieć najmniej 3k

Kajlon, Catcamsy zaznam i nawet rozmawiałem z przedstawicielem który sugerował że najlepszy będzie do drogowej wersji 1900416 tylko cena studzi zapał :D

Raku, No przeróbki zawsze trzeba kompleksowo. Głowica się obrobi wałki też, poprawa wydechu i dolotu plus jakieś strojenie ECU od tego chce zacząć. Będę miał na kompleksową zabawę z VT to ktoś będzie mógł odkupić poprawionego wollno ssaka w przystępnej cenie :lalala:

P.S wałek w sumie mam do obróbki zobaczymy co z tego wyjdzie
http://forum.tempra.org/t...delta&start=225
Tylko zastanawiam się jak go mocno zastrugać :D wstępnie planowałem 10,8 wzniosu i coś koło 230 stopni dla uchylenia ok 1mm. Oczywiści wiadomo sam wałek nie ma większego sensu bez skorygowania ECU
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-01-2013, 23:47   

mac1us, z dłubania wolnossącej 8v. Miałem catcamsy + kółka, głowicę po obróbce z wynikami z flowbench, dolot, pełen wydech, podłączone smt6 które nie poradziło sobie z przyśpieszeniem zapłonu (DET też by nie ogarnął) no i nie doprężyłem konkretnie, tyle co planowanie (liźnięte).

Pogadaj z Rewarem, oni mają kopiały do mocniejszych wałków do 16v (zdaje się).
Komp, może EPROM z programem + DET? Bo live mapping to gdzie IAW zrobić, nie znam.

Ze swojej strony mogę podpowiedzieć tyle. Odbuduj 16v w wersji ori, popraw co się da..może płaskie tłoki i wałek również ze starszej wersji, do tego wydech przeprojektować ;) może dolot, dorzucić RPlab, i autka nie poznasz :) tyle, bez zbędnego spuszczania się nad 'grubymi' tuningami. a, przyda się jeszcze powietrzna chłodnica oleju.
Jeździć, i powolutku 16vT składać.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2013, 06:23   

Ponieważ silnik i tak mam na posadzce a że wymaga sporego dopieszczenia (już sam jego wygląd budzi mocną konsternację bo cieknie z każdego możliwego otworu), tak wiec w związku z tym postanowiłem co nieco poprawić. Oczywiście w przyszłości planuje 16VT również do kapitalnego remontu i drobnej poprawy, ale póki co to dość odległa historia, jak mówię wiąże się to raczej z zakupem drugiego dawcy.

Raku napisał/a:
Pogadaj z Rewarem, oni mają kopiały do mocniejszych wałków do 16v (zdaje się).
coś mają 10,8 i kąt 302 i 290 tylko coś mi się te kąty nie podobają. Przez 302 stopnie otwarty zawór? coś to nie bardzo. Fabryczny wałek pracuje w przedziale mniejszym niż 180 stopni i prawdziwej pracy przy uchylaniu ok 1mm jest w przedziale 120-130 stopni więc Rewar coś czaruje. Catcam's podaje nawet dla dość hardcorowego wałka ok. 230 (oczywiście realnej pracy a nie na wysokości 0,1mm gdzie zawór praktycznie jest zamknięty). Poza tym przy 302 stopniach gdzie jest miejsce dla wydechu? Chyba przez dolot :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2013, 08:14   

roznice w "czasach" walkow wynikaja z tego, ze pewnie rewar podaje je przy innym luzie niz cat-cams, mozemy rozmawiac o tym samym walku caly czas ale kazdy bedzie mial przed oczami parametry mierzone przy innym luzie i bedziemy snuli eseje ktory walek lepszy:P:)

Fiat zawsze podaje czasy przy tym samym luzie{ nie pamietam jakim teraz, ale na 90% 0.8mm} , silniki dohc 1.6-2.0 w starszych aplikacjach {RWD} mialy czasy z przedzialu 236-250 stopni, roznice we wzniosie wynosily gdzies 1.5mm. Najmocniejszy seryjny walek fiata jaki znam to byl +270 stopnie{272 czy 276, nie pamietam} z fiata 128 coupe sohc 1300, ale to byly czasy taniej benzyny i brak norm eko.
Nowsze dohc {FWD} mialy troche "gorsze" na papierze czasy z podobnymi wzniosami co walki starsze.
16V ma seryjne walki dostosowane do potrzeb rynku, czyli liche, aby bylo ekonomicznie ekologicznie itp..... Dobrym walkiem mozna dopycic 16v baardzo plus remap wtrysku i zaplonu, bo tu tez jest cienko, ledwo leci benzinka:)

Z moich doswiadczen z "walkami" w dohc{ mowa o silnikach 8v, ale jakies odniesienie bedzie}:

Do argenty 2.0 ie zamowilem w rewarze walki "turystyczno-sportowe", seryjnie 2.0 ie mial najmocniejsze walki {poza ritmo abarth chyba} 250 stopni. te nowe byly w okolicy 270 stopni i wznios 0.9 wiekszy, ze 20 stopni wieksze wspolotwarcie. Czuc bylo roznice in plus, bez straty "dolu" silnika.

Kolega zamowil walki praktycznie wyczynowe{wyscigowe, tez w rewarze} do swojego 1800 dohc, walki 302 stopnie,wznios ze 2mm wiekszy, ostrzegali go wszyscy{nawet Halczynski z Rewaru:)}, ze bedzie kupa sromotna i byla:) walki wyscigowe nawet w porobionym silniku nadaja sie tylko na wyscigi, klopoty z wolnymi obrotami, bardzo bogata mieszanka, zerooooo jazdy ponizej 4000 obrotow{od 4000 do 7500 bylo "ciekawie":)}, albo jedziesz w systemie 0-1-0-1, czyli pelna pi*da albo stoisz, albo auto gasnie na kazdych swiatlach jesli nie wcisniesz przynajmniej jednej trzeciej gazu zeby ruszyc.

Co kto lubi:) Ja bym raczej nie kupil nic powyzej najlepsze "fast road cams" :)

Ile kosztuja te walki Cat-a ?


tu masz seryjne walki z 16v, dumaj :) ten 10.15 to jest stare sedi, a 9.57 nowe sedi.

_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-01-2013, 09:54   

Catcams ze 3-3,5k. Za 8v kiedys 2,5k placilem, chyba.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2013, 19:40   

Catcam'sy zestaw 416 i najmocniejsze na drogę ok 3k

bart128, dzięki za opinię. Tabelkę dobrze znam :) to od niej zaczęło się knucie :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load