Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Tempra 1,6 problem bo odpala na 3 cyl a odpięcie 4
Autor Wiadomość
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2013, 12:47   [Benzyna] Tempra 1,6 problem bo odpala na 3 cyl a odpięcie 4

Witam kolejny problem z temprą
jak ktoś kojarzy to heble ogarnięte mięku pedał w podłodze niby hamuje ale i tak zapowietrzony ,,, sam muszę to zrobić ,,,

a od przed wczoraj autko po odpaleniu zaczęło nie palić na wszystkie gary i wiadomo strzelać w tłumik po rozgrzaniu i na wysokich obrotach było ok choć przemordowaliśmy kawałek po mieście i w drodze powrotnej zaczął szarpać mulić strzelać i na szczęście pod domem stanął i już nie odpalił ,,,wepchany na miejsce parkingowe doszliśmy do wniosku że czas już na kable i świece

po odkręceniu świec przerwa jak kanion kolorado wielka na 1,5 mm albo wiecej ,,

dostał wczoraj nowe świece denso + kable NGK

nie wiele to zmieniło bo kręci coś tam załapuje miedzy czasie strzeli i nic a wiem że szybko temprę można zalać i już wtedy nic nie pomaga wiec zostawiona ,,,

dziś próbowałem ją odpalać i nie ma szans to samo ewidentnie to iskra jest bo paliwo śmierdzi jak

kopułkę wyczyściłem nie jest taka najgorsza

i teraz palec też piękny nie był ,,,

teraz szybkie pytanie jaki powinien być opór rezystora w palcu u mnie wychodzi 1Kilo Ohm .....

ma ktoś serwisówkę albo kiedyś mierzył lub prośba by zmierzyć

** Dodano: 26-01-2013, 13:02 **
przekopałem jakieś tematy i wychodzi że palec dobry
zobacze na przewody choć nowe i ngk ,,,,
--------------------------------------------------------------------------------------------------
NOWE FAKTY JUZ ODPALA ????!!!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------


dziś nabiłem aku i jest tak że chodzi na 3 gary i odpięcie 4 cylindra --tego przy skrzyni biegów powoduje stabilne obroty ??????

Co może powodować wypadanie zapłonu czy co ?? zastanawiam sie nad modułem

** Dodano: 31-01-2013, 17:07 **
jak sprawdzić moduł
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-02-2013, 06:18   

Do poczytania

http://forum.tempra.org/t...wdzi%E6&start=0

http://forum.tempra.org/t...lex+sprawdzi%E6

http://forum.tempra.org/t...lex+sprawdzi%E6

http://forum.tempra.org/t...lex+sprawdzi%E6
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-02-2013, 10:21   

mialem tak w tipo 1.4, myslałem ze uszczelka pod głowicą ale nic nie pomogła wymiana, mozesz miec skopany digiplex lub wytarty wałek rozrządu, u mnie tak było, brat tak miał i ktos tu na forum tez to przerabiał, ale niech jeszcze ktos sie wypowie,


http://forum.tempra.org/r...m?view=previous

miłem jeszcze jeden temat o tym ale nie moge znalesc
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-02-2013, 10:51   

zaczne czytać ,,no problem taki że wałek sie nie wytrze za 10 km albo przez stanie w nocy ,,to sie stało z dnia na dzień czyli kierujecie mnie w ten moduł ,,

** Dodano: 01-02-2013, 11:38 **
Sprawa wygląda tak

auto odpala i bardzo nie równo pracuje trzeba trzymać gaz by chodził ale czuć że nie pali na wszystkie
po puszczeniu zaczyna telepać na wolnych w granicach 500 600 i zgaśnie ,,natomiast po odpięciu 4 cyl ten przy skrzyni najkrótszy
autko ma stabilne wmiarę 900 obrotów i można ruszyć z miejsca :evil:

Sprawa wyglądała tak ,,,po nocy i oblodzeniu odpalił ale nie chodził na wszystkie gary choć na wysokich tak jakby było ok objechaliśmy 10 km w te i s powrotem potem wracając do domu było coraz gorzej i w końcu kilka metrów padł i nie odpalił ,,,zostawiony na noc i nic aku zajechane i nie zapalił wcale ,,,
wymieniliśmy świece i kable czyszczona kopułka :sciana: + palec i odpala i chodzi na 3 gary ,, pospisuje te opory z cewki i choć jak odpala to raczej dobra ,,,

na co stawiać CPW ?

** Dodano: 01-02-2013, 16:36 **
gdzie ten czujnik jest ? :sciana:
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2013, 20:42   

Miałem podobną historię i winna była kopułka.Silnik pracował normalnie i w czasie jazdy zaczął pracować na trzy cylindry,odpięcie niepracującego cylindra powodowało że dało się jako tako jechać.Cały tydzień mi zajęło zanim do tego doszedłem...kopułka padła w taki sposób że miała przebicie i zamiast podawać iskrę na jeden cylinder w jednym położeniu dawała ją na dwa.Może twoja padła podobnie.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-02-2013, 20:47   

piotr1, CPW masz przy kole pasowym walu korbowego.Tym co napedza alternator.

Moze rozrzad sie przestawil (wypadalo by sprawdzic czy jest na znakach)Kiedys mi o 3 zabki przeskoczyl i tez cyrki byly choc dalo sie jezdzic.Najwiekszy problem byl z wolnymi obrotami i obnizona moca silnika.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2013, 00:32   

a mierzyłeś kopułkę bo ją też podjeżdżam i jest dokładnie tak jak mówisz przemierzyłem na zwarcie kopułkę ale ale to może być tak jak mówisz przeskok iskry ,, n CPW to nie wygląda bo by nic nie działało ,,pójdę w stronę kopułki ,,

wrazie co mam do sprzedania kable ngk ,, i nie warto iść w boscha czy janmora bo ta sama cena ,,
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2013, 21:08   

Nie mierzyłem kopułki miałem inną starą na podmianę,tamtą wyrzuciłem.Pamiętam że jak mi się to stało to strzelał w dolot bo dostawał iskrę na cylinder który aktualnie miał suw ssania,jego odpięcie uspokajało trochę pracę silnika.Pisałeś że wymieniałeś kable...nie pomyliłeś się przy ich przekładaniu
  
 
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2013, 10:34   

nie sądzę , na 3 garach chodzi prawie jak trzeba ,,
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2013, 12:32   

piotr1, spotkalem sie ostatnio z taka sytuacja w silniku forda.Na trzech cylindrach ladnie odpalal i chodzil az do zagrzania a na czterech tylko lapal ale o odpaleniu nie bylo mowy.Wystarczyla tylko zdjac kabel z 1-cyl i juz odpalal.Okazalo sie ze na tym 1 cylindrze bylo tylko 5bar cisnienia a na pozostalych po 10bar.Wnioskuje ze ten na ktorym bylo tylko 5 bar poprostu przeszkadzal.Proponuje wiec zmierzyc cisnienie-to napewno nie zaszkodzi.Ostatnio mierzylem u mnie w tipo na zimnym i bylo rowno cos okolo 14 bar na kazdym :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2013, 17:49   

To ładnie ale przed sekundą wsadziłem kopułkę i to jest to

-------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Wiec JAK SILNIK DZIAŁA NA 3 GARACH A SZARPIE NA 4 RECH TO WINNA JEST KOPUŁKA !!!!!!

CHOĆ NIE MA ZWARCIA W ŻADNĄ STRONĘ !!!!!!!!!!!!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ROZDAŁEM + iki

DZieki za pomoc mam nadzieje że tempra jeszcze pośmiga ,
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2013, 22:36   

Cieszę się że mogłem pomóc,mnie ta awaria kosztowała przekładkę silnika bo byłem pewien że jeden zawór upaliło bo auto na lpg śmigało od 10 lat.Wyobraźcie sobie moją minę jak po włożeniu pewnego silnika auto odpala mi na trzy gary....myślałem że mnie trafi jak doszedłem do tego że to cholerna kopułka takiego psikusa robi.
  
 
 
piotr1 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 77
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2013, 09:42   

no a ja z ojcem sobie w pysk plujemy żeśmy kable kupili ,,, :roll:

Dzieki jeszcze raz oglądałem kopułkę dokładnie i przemierzyłem nie da sie tego stwierdzić ani zobaczyć
_________________
Fiat Tempra 1,6 SW 1995
zielony moc 78 KM

Stag 200
Zavoli N
2 cewki z MAtrixa 5xx
FLo2
4 generacja wtrysku LPG w Monowtrysku ,,
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load