Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Maglownica?
Autor Wiadomość
tipek 1.4 
witamy nowego


Wiek: 32
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 4
Skąd: Zary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 24-08-2012, 21:57   Maglownica?

Witam wszystkich. Mam takie pytanko, od pewnego momęntu przy maksymalnym skręcie kół na wolnych obrotach silnika pojawiają sie dziwne piski. Czy to pompa czy maglownica? Tipo 1.4 i.e 94 rok. Z góry dziękuje za odpowiedzi
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-08-2012, 22:19   

Pasek napedu pompy sie slizga i dlatego piszczy po skreceniu kol.Podciagnij lub wymien :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-08-2012, 23:42   

Przy maksymalnym skręcie kół pompa wspomagania ciągle pompuje płyn chcąc skręcać, a na kierownicy/maglownicy nie ma już jak skręcić, więc załącza się zawór upustowy/ zawór bezpieczeństwa, żeby nie rozerwało pompy, który wydaje takie dźwięki. To normalne i nie ma się czym przejmować. Jeśli są zbyt donośne to znaczy, że masz pompę do wymiany.
Sprawdź poziom płynu wspomagania - powinno być 3/4 zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli tak nie jest to dolej
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-08-2012, 01:28   

meter30, skąd takie teorie wynajdujesz ???? piski występują z powodu nie prawidłowego naprężenia paska. wystarczy go poluzować i naciągnąć ponownie, a piski znikną ( ewentualnie wymienić na nowy jeśli wykazuje ślady zmęczenia )
w moim tipo ( pasek naciągnięty prawidłowo ) też było cos słychać przy max skręcie , po wymianie płynu wszystko ucichło ..

więc jeśli piszczy to poprawiamy pasek, jeśli przy max skręcie coś słychać to wymieniamy płyn na nowy.
no chyba, że ktoś ( podobnie jak meter30, uznał to za normalny objaw ) i płynu nie wymienił może się spodziewać zmęczenia pompy wspomagania.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-08-2012, 09:54   

Najpierw wymień pasek a potem zajmij się ewentualnie pompą jeśli piski będą dalej występować.
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load