|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Maglownica? |
Autor |
Wiadomość |
tipek 1.4
witamy nowego
Wiek: 32 Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: Zary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-08-2012, 21:57 Maglownica?
|
|
|
Witam wszystkich. Mam takie pytanko, od pewnego momęntu przy maksymalnym skręcie kół na wolnych obrotach silnika pojawiają sie dziwne piski. Czy to pompa czy maglownica? Tipo 1.4 i.e 94 rok. Z góry dziękuje za odpowiedzi |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-08-2012, 22:19
|
|
|
Pasek napedu pompy sie slizga i dlatego piszczy po skreceniu kol.Podciagnij lub wymien |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-08-2012, 23:42
|
|
|
Przy maksymalnym skręcie kół pompa wspomagania ciągle pompuje płyn chcąc skręcać, a na kierownicy/maglownicy nie ma już jak skręcić, więc załącza się zawór upustowy/ zawór bezpieczeństwa, żeby nie rozerwało pompy, który wydaje takie dźwięki. To normalne i nie ma się czym przejmować. Jeśli są zbyt donośne to znaczy, że masz pompę do wymiany.
Sprawdź poziom płynu wspomagania - powinno być 3/4 zbiorniczka wyrównawczego. Jeśli tak nie jest to dolej |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-08-2012, 01:28
|
|
|
meter30, skąd takie teorie wynajdujesz ???? piski występują z powodu nie prawidłowego naprężenia paska. wystarczy go poluzować i naciągnąć ponownie, a piski znikną ( ewentualnie wymienić na nowy jeśli wykazuje ślady zmęczenia )
w moim tipo ( pasek naciągnięty prawidłowo ) też było cos słychać przy max skręcie , po wymianie płynu wszystko ucichło ..
więc jeśli piszczy to poprawiamy pasek, jeśli przy max skręcie coś słychać to wymieniamy płyn na nowy.
no chyba, że ktoś ( podobnie jak meter30, uznał to za normalny objaw ) i płynu nie wymienił może się spodziewać zmęczenia pompy wspomagania. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-08-2012, 09:54
|
|
|
Najpierw wymień pasek a potem zajmij się ewentualnie pompą jeśli piski będą dalej występować. |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|