Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
brak hamulców
Autor Wiadomość
matiZST 


Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 20
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 18-11-2006, 16:23   brak hamulców

Witam Wszystkich! Mam problem - brak hamulców. Od pewnego czasu zapalała mi się kontrolka od hamulca na desce, po dolaniu plynu ham. gasiła się. Jezdziłem tydzień, dwa znów się kontrolka zapalał, znów brakowało płynu, dolałem i zgasła. Dalej jezdziłem i wczoraj przed samym domem pedał hamulca zaczoł być mięki i wpdać w podłoge, udało się dojechałem na parking. Ogląd samochodu zrobiłem po paru godzinach, wyniki: prak płynu hamulcowego w pojemniku, tarcze hamulcowe i zaciski suche (czyli tłoczki trzymają). Mam Tipola z ABS, tarcze z przodu i tyłu. Gdzie jest reduktor siły hamowanie? Co może być? Poszły przewody czy coś innego. Pomożcie, bo muszę dojeżdzać do pracy.
_________________
FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-11-2006, 17:15   

musiały pęknąć gdzieś przewody... bo pompa wspomagania hmm... też możliwe, ale wpierw przewody musiasz od dołu dokładnie pooglądać, warto mieć kanał lub na podnośnik, by naprawdę dokładnie obejrzeć; regulator siły hamowania masz na środku, od dołu auta, tak w stronę tyłu, rodziela siłę przód-tył w zależności od obładowania auta... on Ci nie powinien nic nabruździć w tym; najprawdopodobniej skorodował Ci gdzieś metalowy odcinek przewodów hamulcowych, być może od tylnego koła któregoś, skorodował, miał malutkie pęknięcie aż 'poszedł'; elastyczne, 'gumowe' odcinki przewodów od zacisków do odcinków metalowych raczej nie pękają od tak tylko ze starości 'parcieją' i 'zatykają się od środka'; wtedy nie ma hamulców często, ale płyn Ci nie ucieknie;
brak płynu, brak ciśnienia = brak hamulców; brak płynu -> musiał którędyś uciec i nie ma wyjścia; przejżeć musisz cały układ; prawdopodobnie metalowy przewód któryś do wymiany, wtedy może od razu rozważ wymianę na miedziany! a jeśli nie metalowy to może jakoś przez pompę ucieka? ew jeśli Ci nie szkoda kilku zł to kup za 8 zeta płynu, nalej do pojemnika, podeptaj hamulec i popatrz którędy kapie, ucieka; pojmnik płynu za 8 zeta masz a starczy nadto;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-11-2006, 17:57   

Wlej płyn. Odpal auto stan na suchym podłożu. Wciśnij pedał hamulca pare dobrych razy. Płyn nie wyparuje, gdzieś musi uciekać. Napewno tak jak Unk pisał masz gdzieś uszkodzony przewód i tam leci.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
matiZST 


Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 20
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 19-11-2006, 11:07   

witam ponownie, dzięki za poprzednie rady. Dziś podniosłem tył, dolałem płynu i pompowałem paedałem hamulca i prawdopodobie płyn ucieka (powli) pierwszym przewodem metalowym który łączy się z przewodem elastycznym tylniego lewwgo koła. Nie mogłem zlokalizować dokładnie gdzie bo przewód idzie gdzieś za wachaczem i na lewarku ciężko oblukać. Pytanie ile może kostować ten odcinek przewodu metalowego ham. (do koąd on idzie, czy do regulatora siły hamowanie), jak się do tego zabrać - samemu czy odstawić na warsztat, orientacyjne koszty. Z góry dzięki :piwko:
_________________
FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-11-2006, 12:39   

kolega ostatnio robił właśnie tylne lewe koło w Tipo takim, może to typowe? :P że tam pada wpierw?
wymienił od razu na miedziany, bo te alu po latach pękają; idzie do uchwytu gdzie się go łączy z elastycznym, a z drugiej strony dokręcasz go do regulatora rozdzielającego siłę hamowania; za przewód taki dorobiony, miedziany dał niedużo, ale konkretnie nie pamiętam ile; mogę strzelać że może 20-30 zeta; nakręcił go sam i jeździ i jest OK;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
matiZST 


Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 20
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 28-11-2006, 18:32   

Dzieki za odpowiedzi i sorki ze sie nie odzywałem ale nie bylo mnie jakis czas w domu.
Zaprowadziełm gol do mechaniora - czarozdieja i zaczynają sie czary mary za robocizne dwa przewody od tylnich kół do reduktora siły hamowania zawołał 150pln bo niby trzeba zbiornik paliwa wymontaować, podobno mocowania zardzeiałe i podobno cięzkie dojcie. A ja nie mam dojscia do kanału i go u niego zostawiłe gościu-mechanior mnie nakręca ale nie mam wyboru. Pytanko jest takie gdzie w TIPO 1.6 94r z ABS jest reduktor siły hamowania i czy naprawde tak trudno się dobrać do przewodów ham. od reduktora siły ham. i drgie pytanie czy tylnie wahacze są takie same w Tipolach z ABS i bez ABS i czy różniły się w poszczególnych rocznikach. Z góry dzięki.
_________________
FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-11-2006, 12:04   

Tylne wahacze sa takie same przy ABS i jego braku, rozni sie jedynie piasta.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
matiZST 


Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 20
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 30-11-2006, 16:04   

Dzięki, bo będe musiał chyba zainwestować w tylni prawy tylni wahacz - ciekawe ile kosztuje i ile za robocizne?
_________________
FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2006, 20:17   

jakoś nie wieżę w te texty mechaniora... jeśi chodzi Ci o przewody elastyczne - gumowe odcinki od bębna do przewodu metalowego (wężyki) to kosztują w sumie ok 35 zeta za komplet jak poszukasz, a wymiana jest prosta; jeśli chodzi o metalowe to więcej zabawy, ale kumpel w tipo jeden metalowy z tyłu wymieniał jakoś sam, robił to na podnośniku pod blokiem, i jakoś nie demontował zbiornika ani nic; mechaniorowi się po prostu nie opłaca chcieć robić za mniej niż 150...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
matiZST 


Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 20
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 30-11-2006, 21:03   

Juz po ptakach, odebrałem Tipola od czarodzieja, jak mnie kasował to się czułem jak małolat z podstawówki który dostał kopa w du... od pana z w-fu, za materiał czyli: 5m przewódu miedzianego + złączki + płyn hamul. = 110 zł, za robocizne 220 zł - przewody matalowe wymienione cały tył do połowy samochodu (gdzie tama jest złączka?). Twierdził że trzeba było wyciągać zbiornik paliwa i wszystko pordzewiałe, przewody wymontowane wydziałem wyglądały okropnie - pruchno. Ale mnie skasował :sciana: jak dziw... w Mariocie. A zawsze twierdziełem ze lepiej samemu grzebać i robić w samochodzie i tak się dałem nakręcić. Mam jeszcze przód do robienia ale to już sam postaram się zrobić. Mam pytanko gdzie dokładnie jest reduktor siły hamowania i złączka w Tipo i jaka jest średnica przewodów ham. i paprametry gwintu w złączkach przewódów i czy samemu można zarobić przewód do złączki.
_________________
FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2006, 22:15   

średnic nie pamiętam, może jak poszukasz po forum to znajdziesz a chodzi Ci może o korektor siły hamowania? który powinien rozkłada siłę hamowania przód-tył w zależ. od obciążenia? o nim też znajdziesz info już na ofrum; bodajże jest połączony z zawieszeniem tyłu, jak tył 'siada' (pełny bagażnik+pasażerowie) to większą siłą tył hamuje niby (więcej puszcza); cały ten korektor jest mniej więcej na środku auta między bokami, ale 2/3 od przodu; pod autem konkretnie go zobaczysz, bo przewody motelowe hamulcow przez niego na tył idą; można go wywalić jak szwankuje i wielkich odczuwalnych różnic nie ma;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load