Jaka długość maja przewody hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
redjan
witamy nowego
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 8 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 29-12-2007, 14:46 Jaka długość maja przewody hamulcowe
|
|
|
Witam
jestem w trakcie remontu hamulców w moim Tipku i potrzebuje wymienic metalowe przewody hamulcowe i potrzebuje znać ich długość
Chodzi mi o przód, może ktoś wie ile mniej wiećej one mają abym mogł sobie zlecić wykonanie przewodów o odpowiedniej długości oczywiście prawa i lewa strona
Dziekuje i pozdrawiam
Grzesiek |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 20:55
|
|
|
Możesz spokojnie kupic w sklepie na dlugość. Z tego co pamiętam do koła od strony kierowcy dałem przewód 1,1m, a do prawego dałem z tego co pamiętam ponad 2 metry, gdyż ten przewó idzie do góry, później idzie pod uszczelką i dalej schodzi w dół do nadkola gdzie tam też znów idzie pod górę.
Najlepiej weź miarę i zobacz jak idą stare przewody i wymierz sobie. Jak nawet będzie więciej przewodu to nie ma się co szczypać, gorzej jak by zabrakło. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 21:58
|
|
|
redjan, i jak zmierzysz to napisz ile jest potrzebne dokładnie - będę (i nie tylko ja) Ci wdzięczny |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 22:03
|
|
|
Najlepiej zmierz sznurkiem, dodaj z 10cm i będziesz miał pewność. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
redjan
witamy nowego
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 8 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 29-12-2007, 22:08
|
|
|
Witam
dokładnie tak zrobie zmierze sznurkiem i dodam jakis zapas, spokojnie da się go gdzies upchać. i oczywiscie podam dlugosci jak jzu bede znał może komuś sie to przyda.
Z drugiej strony zaskoczylo mnie podlaczenie przewodów na pompie ( w innym watku ktos pisał ze są na przemian) czyli 1 sekcja lewy przod prawy tyl patrzac od przodu i pozniej 2 sekcja lewy tyl prawy przod) troche to dziwne jak dla mnie ale tak jest od nowosci a przynajmniej od czasu jak mam Tipo i czy rzeczywiscie tak ma być
Pozdrawiam
Grzesiek |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 22:13
|
|
|
to chyba dla bezpieczeństwa. jak się coś spieprzy to zawsze lepiej jest wyhamować jak hamulce działają "na krzyż" niż tylko "na jeden bok" |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-12-2007, 10:03
|
|
|
konikks napisał/a: | to chyba dla bezpieczeństwa. jak się coś spieprzy to zawsze lepiej jest wyhamować jak hamulce działają "na krzyż" niż tylko "na jeden bok" |
A to róznie bywa... W innych dają przód/tył.... Zależnie od producenta... Najlepiej jest w autobusach - jak braknie ciośnienia w układzi epneumatycznym blokuje mot napędowy i wóz sam zwalnia i zatrzymuje się..;) |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
redjan
witamy nowego
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 8 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 31-12-2007, 10:44
|
|
|
Witam
to tak wyjołem stare przewody i zmierzyłem je
lewy przód - ok 70 cm - w innym wątku znalazłem ze tez ktos miał 70 cm
prawy przód - ok 140 cm w innym wątku ktoś pisał ze wyszło mu 150 cm i to też wejdzie bo jest w razie czego gdzie go upchać
natomiast lewa strona nie ma za bardzo jak kombinowac gdy się wezmie za długi i 70 cm to tez już jest troszke dodane dla bezpieczeństwa
Natomiast podłaczenie przewodów na krzyż z jednej strony troche mnie dziwi bo jak pojdzie jedna sekcja w pompie to bede mial hamulce na kołach po przekątnej a co z sustuacja ze przeciez na przód powinna byc wieksza siła hamowania - bączek jak nic w obecnych warunkach
a z drugiej strony jezeli rozdzial siły jest jednakowy na tyl i przod to ma to logiczny sens
ale ze tak powiem nie jestem inzynierem mechanikiem i moze producent widzial w tym jakis sens zeby podłaczyc je po przekątnej
Pozdrawiam
Grzesiek |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-12-2007, 10:50
|
|
|
U mnie od nowości było podłączone tak, że przód był pod jedną sekcją, a tył po drugą sekcją.
Na tyle jest korektor siły hamowania, więc jeżeli by Ci przód wysiadł, to tył będzie hamował normalnie jak zawsze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-12-2007, 12:21
|
|
|
Cytat: | ale ze tak powiem nie jestem inzynierem mechanikiem i moze producent widzial w tym jakis sens zeby podłaczyc je po przekątnej |
Producent widział taki sens w tym że w razie wycieku nie pozbawia Cię powiedzmy 75% skuteczności hamowania jak padnie przód tylko masz 50% hamulców. Niestety ale sam tył bardzo słabo hamuje .... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-03-2009, 10:18
|
|
|
Odgrzewam kotleta, bo bede wymianiel u siebie przewody na tyl w temprze i wedlug katalogu sa one dlugosci 2,9m do korektora sily hamowania
Jak zamontuje to zdam relacje.
BTW-
Jak zdemontowac zbiorniczek plynu hamulcowego? Bedzie mi latwiej odkrecic przewody, a nie chcialbym czegos urwac
Za jeden przewod dlugosci 2,9m zaplace 34zl , bo czytalem w innych tematach, ze za metr ktos wola 60zl
Cytat: | Producent widział taki sens w tym że w razie wycieku nie pozbawia Cię powiedzmy 75% skuteczności hamowania jak padnie przód tylko masz 50% hamulców. Niestety ale sam tył bardzo słabo hamuje .... |
dodatkowo na zakrecie hamujac samym tylem mozna... |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 06-09-2009, 13:42
|
|
|
Podłącze sie. Wczoraj po regeneracji wahacza odkryłem ze cieknie mi płyn z przewodu miedzianego. Prawdopodobnie jest to przewód idący od korektora do lewego tylnego koła, tylko niech mi ktos powie czy te przewody, które są narysowane w eperze mają faktycznie takie kształty jak na rysunku poniżej bo z tego co widziałem to ten przewód idzie w pionie i z tąd moje pytanie...
|
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-09-2009, 14:07
|
|
|
tipacz, tydzień temu przerabiałem to samo. Ogólnie to one są bardziej pozawijane niż na tym rysunku ( ja miałem jeszcze oryginalne fabryczne przewody ) Ciężko jest z wymianą. Ja tylko ściągnąłem koło i jakoś się zrobiło. Później przy odpowietrzaniu walnął mi 2 przewód Po wyjęciu przewodu biegłem do serwisu fiata i brałem miedziane o około 5 cm dłuższe i formowałem na wzór oryginałów.
Powodzenia :] |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 06-09-2009, 14:15
|
|
|
A zna ktos długosc |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-09-2009, 14:23
|
|
|
Nie pamiętam dokładnie ale jeden coś koło 45cm ( numer 4 na rys.) a drugi 50cm ( chyba to ten z numerem 1 ) . Oczywiście to nie są dokładne długości ale coś koło tego. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 06-09-2009, 16:35
|
|
|
Własnie chodzi mi o dokładną długosc, bo jak by nie mieli w sklepie dedykowanego to musze kupic zamiennik. Chodzi o przewód idący z korektora do lewego tylnego koła. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-09-2009, 20:20
|
|
|
wejdz pod samochod z miarka....co za problem, ja jak wymienialem u siebie to pomierzylem miarka, wymienialem wszytskie przewody na miedziane i gumowe tez poszly do wymiany, jednym slowe wszystkie, dorabiali mi je na zamowienie na metry, jak wezmiesz 10cm wiecej to sie nic nie stanie, jakos tam je ulozysz....pozdr
** Dodano: 06-09-2009, 21:21 **
w omedze tez wsyztskie wymienialem i zrobilem dokladnie tak samo....zalozenie nowych przewodow w temprze zajelo mi 40 minut, w omedze chyba niecala godzine z odpowietrzeniem.....pozdr |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-09-2009, 21:06
|
|
|
tipacz, ja u siebie jak wymieniałem z tyłu prawy przewód to koncówka w korektorze była wieksza niz koło koła |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-09-2009, 23:01
|
|
|
tipacz napisał/a: | Własnie chodzi mi o dokładną długosc, bo jak by nie mieli w sklepie dedykowanego to musze kupic zamiennik. |
a weź rzesz kup miedziany na metry pozaginasz go i będzie git |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-09-2009, 23:24
|
|
|
Luczu napisał/a: | a weź rzesz kup miedziany na metry pozaginasz go i będzie git |
dokladnie
tymek napisał/a: | koncówka w korektorze była wieksza niz koło koła |
to akurat prawda, tylko powiedzcie mi, czy te korektory u Was w ogole jeszcze dzialaja? ja u siebie cakiem wywalilem..... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 09:36
|
|
|
Nie wiem czy dostaniesz coś pod wymiar, bo ja poszedłem się spytać kiedyś to tylko powiedzieli mi, że mają miedziaki i niech sobie pomierzę, a oni takie zamówią. Tak też zrobiłem, pomierzyłem, pokombinowałem i jest spokój. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 10:20
|
|
|
tipacz, jest firma która robi przewody na wymiar:
http://www.pwp.pwpnet.pl/...el=Tipo&lok=aaa
nawet masz końcówki zarobione odpowiednio |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 07-09-2009, 11:11
|
|
|
U mnie końcówki sa takie same a długość przewodu jak by ktos potrzebował to 55cm. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
zenopol
witamy nowego
Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 6 Skąd: gdansk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 18:16
|
|
|
kup miedziane na oko zawsze mozesz zagiac ale nie za duzo tez |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-11-2009, 18:25
|
|
|
zenopol, możesz przestać spamować ? Zobacz na daty postów. I nie chodzi mi tu tylko o ten temat ale i inne |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|