|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pękła lina licznika |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2009, 21:56 Pękła lina licznika
|
|
|
Dziś bezczelnie pękła mi linka od prędkościomierza. Najpierw wskazówka mocno latała włoku aktualnej prędkości, przy czym było słychać głośne cykanie jak w zegarku tylko że szybciej, aż w końcu zacząłem poruszać się z prędkością 0km/h Trochę się przestraszyłem że uszkodził się licznik albo coś, ale po ściągnięciu deski i załapaniu za koniec linki okazało się że pękła (bez oporu wyjąłem taki 10 cm kawałek stalowej linki z plastikowym króćcem). Naprawa okazała się banalna prosta. Podjechałem zaraz po pracy do sklepu lineczka kosztowała 18zł a pracy przy tym było na 10 min góra. Nie porobiłem nawet zdjęć bo tak szybko poszło Kombinerkami odkręcamy linkę ze skrzyni biegów, następnie podważamy płaskim śrubokrętem gumową uszczelkę na grodzi tak żeby wyszła i wyciągamy starą linkę. Moja nowa linka miała już uszczelkę która idealnie pasowała, ale gdyby ktoś kupił bez można ją rozciąć i założyć na nową. Przekładanie jest bajecznie proste. Linka wyszła nad pedałami wystarczyło ją przeciągnąć do góry potem tyko poustawiać żeby nie była nigdzie zagięta itp. podłączyć (mocowanie przy liczniku jest na zatrzask) i skręcić zegary z powrotem i taaa daaa Właściwie to nawet nie ma co opisywać, ale napisałem ten tematy żeby przyszłe potencjalne ofiary pękających linek się nie martwiły, że to coś super skomplikowanego. Dodam że taka usługa w warsztacie to wydatek około 40zł bo podkusiło mnie żeby spytać jak jechałem po cześć. Mam tylko malutkie pytanie. Czy jak jedziemy na wstecznym to co wam pokazuje licznik analogowy? Mnie prędkość spada poniżej 0 i szczerze nie zwróciłem na to wcześniej uwagi czy tak ma być? Ponoć tak ale wolę się upewnić. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 11-05-2009, 22:00
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Mnie prędkość spada poniżej 0 |
i tak ma być |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Grigoriii
witamy nowego
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 8 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 30-05-2009, 18:53
|
|
|
mam taki problem kupiłem już trzy linki i po przejechaniu 50 m linka mi pęka co to może być?? |
_________________ Tempra!! |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 30-05-2009, 21:50
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Mnie prędkość spada poniżej 0 i szczerze nie zwróciłem na to wcześniej uwagi czy tak ma być? Ponoć tak ale wolę się upewnić. |
Tak ma być, linka przecież kręci się w odwrotną stronę. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-05-2009, 21:52
|
|
|
ubek napisał/a: | Tak ma być, linka przecież kręci się w odwrotną stronę. |
To jest własnie podstawowa róznica miedzy analogiem a digitalem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2009, 14:57
|
|
|
Grigoriii, źle zamontowana lub dobrana linka, uszkodzony mechanizm w liczniku, uszkodzony ślimak napędowy linki.
A tu mój winowajca
ubek napisał/a: | Tak ma być, linka przecież kręci się w odwrotną stronę. | a pytałem bo mógł by być jakiś sprytny mechanizm dla wstecznego odwracający pracę ślimaka |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Grigoriii
witamy nowego
Dołączył: 02 Lut 2009 Posty: 8 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 31-05-2009, 22:10
|
|
|
JAM_BELFEGOR a jak sprawdzić czy mechanizm w liczniku jest uszkodzony lub sprawny ? albo ślimak napędowy ? |
_________________ Tempra!! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2009, 23:49
|
|
|
hmmm... mechanizm licznika nie może być zablokowany. Sprawdzisz to albo rozbierając zegary i po odkręceniu prędkościomierza masz dostęp do mechanizmu, lub mniej inwazyjnie znaleźć śrubokręt o końcówce pasującej w otwór po lince i próbować obracać jeśli pójdzie z lekkim oporem to jest ok. Nie wiem czy jest możliwość skontrolowania ślimaka przez otwór po lince. Na temat napędu prędkościomierza w skrzyni b. ci nic nie powiem, bo nie wiem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|