Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytan w sprawie ukladu hamulcowego
Autor Wiadomość
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-03-2009, 18:01   Kilka pytan w sprawie ukladu hamulcowego

Witam.
W zwiazku z tym ze regeneruje sobie zaciski z tylu bo dzwigienki od recznego sa zapieczone nachodza mnie rozne pytania. Widzac jak delikatnie jest to w srodku zrobione, np seger ktory trzyma koszyczek i sprezyne w zacisku u mnie kilkakrotnie wystrzelil. Teraz go wlozylem dobrze, dopchalem jeszcze srubokretem i troche mlotkiem i jest ok.

Mam takie pytanie co sie stanie gdy np ten seger wystrzeli po drodze to czy strace od razu hamulce w calym samochodzie z racji spadku cisnienia?

Czy sa jakies mechanizmy ktore pozwola na hamowanie tylko przodem ?

Mam hamulce tarczowe z przodu jak i z tyłu.
_________________
A4
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-03-2009, 20:22   

W teorii pompa hamulcowa w temprze/tipo jest dwuobiegowa...przekladajac to na jezyk polski mozna wywnioskowac, ze gdy jeden obieg wysiadzie, nadal hamuje drugi obieg....w praktyce w moim przypadku to sie nie sprawdzilo, gdy strzelil mi (na VI zlocie TTT) przewod, pedal wpadl w podloge i od razu stracilem hamulce....tyle ode mnie
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2009, 21:21   

Ja w zeszłym roku regenerowałem zaciski w T/T i jak do tej pory nie ma z nimi problemów.a tak ze swojego doświadczenia z tymi zaciskami to chyba nic tam nie ma prawa samo z siebie wyskoczyć.
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-03-2009, 21:22   

maniutek napisał/a:
W teorii pompa hamulcowa w temprze/tipo jest dwuobiegowa
niestety to tylko teoria....zbiorniczek niby dzielony, ale jest tylko jeden i w razie wycieku płyn ze szczelnej sekcji przepłynie do nieszczelnej, a co za tym idzie w razie wycieku tak samo uleci.

Rozwiązaniem byłoby zastosowanie 2 mniejszych zbiorniczków jakie niekiedy miały duże fiaty z tego co pamiętam.
_________________
     Moneta
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-03-2009, 21:28   

TO jak tu zahamowac przy predkosci 90 km/h gdy strzeli przewod elastyczny ? Scykalem sie jak sobie pomysle ze jeden przewod pojdzie albo cos sie stanie ze plyn wycieknie i bedzie masakra.
poul1987, jak seger jest zle wlozony albo jest wyrobiony to moze to wyskoczyc. Co ja sie nameczylem zeby go poprawnie wlozyc. Mialem szczypce specjalne do tego ale nie dalo sie włozyc bo tam malo miejsca do manewru.
_________________
A4
  
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2009, 21:43   

ja pamiętam że się z jednym zaciskiem męczyłem ze 4h żeby go poskładać żeby wszystko bez zarzutów chodziło i jak widać wyszło mi to dobrze.a i taka rada ode mnie, w ten trzpień od linki hamulca ręcznego co popycha cylinderek wepchnij sobie trochę smaru,będzie Ci długo hamulec działał
  
 
 
Kali 


Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 173
Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-03-2009, 22:00   

smar to wiadomo. Jest jego sporo. Z tym nie bylo problemow. Najgorzej to bylo z wlozeniem segera. Nameczylem sie strasznie bo ciagle wyskakiwal ale teraz jest dobrze. Musze teraz tylko kupic ten zestaw regeneracyjny i bedzie cacy.
poul1987, a tloczek tez rozbierales czy nie ? Moj wyglada dobrze ale nie wiem co w srodku.
_________________
A4
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load