|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kilka pytan w sprawie ukladu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 18:01 Kilka pytan w sprawie ukladu hamulcowego
|
|
|
Witam.
W zwiazku z tym ze regeneruje sobie zaciski z tylu bo dzwigienki od recznego sa zapieczone nachodza mnie rozne pytania. Widzac jak delikatnie jest to w srodku zrobione, np seger ktory trzyma koszyczek i sprezyne w zacisku u mnie kilkakrotnie wystrzelil. Teraz go wlozylem dobrze, dopchalem jeszcze srubokretem i troche mlotkiem i jest ok.
Mam takie pytanie co sie stanie gdy np ten seger wystrzeli po drodze to czy strace od razu hamulce w calym samochodzie z racji spadku cisnienia?
Czy sa jakies mechanizmy ktore pozwola na hamowanie tylko przodem ?
Mam hamulce tarczowe z przodu jak i z tyłu. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2009, 20:22
|
|
|
W teorii pompa hamulcowa w temprze/tipo jest dwuobiegowa...przekladajac to na jezyk polski mozna wywnioskowac, ze gdy jeden obieg wysiadzie, nadal hamuje drugi obieg....w praktyce w moim przypadku to sie nie sprawdzilo, gdy strzelil mi (na VI zlocie TTT) przewod, pedal wpadl w podloge i od razu stracilem hamulce....tyle ode mnie |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:21
|
|
|
Ja w zeszłym roku regenerowałem zaciski w T/T i jak do tej pory nie ma z nimi problemów.a tak ze swojego doświadczenia z tymi zaciskami to chyba nic tam nie ma prawa samo z siebie wyskoczyć. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:22
|
|
|
maniutek napisał/a: | W teorii pompa hamulcowa w temprze/tipo jest dwuobiegowa | niestety to tylko teoria....zbiorniczek niby dzielony, ale jest tylko jeden i w razie wycieku płyn ze szczelnej sekcji przepłynie do nieszczelnej, a co za tym idzie w razie wycieku tak samo uleci.
Rozwiązaniem byłoby zastosowanie 2 mniejszych zbiorniczków jakie niekiedy miały duże fiaty z tego co pamiętam. |
_________________
|
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:28
|
|
|
TO jak tu zahamowac przy predkosci 90 km/h gdy strzeli przewod elastyczny ? Scykalem sie jak sobie pomysle ze jeden przewod pojdzie albo cos sie stanie ze plyn wycieknie i bedzie masakra.
poul1987, jak seger jest zle wlozony albo jest wyrobiony to moze to wyskoczyc. Co ja sie nameczylem zeby go poprawnie wlozyc. Mialem szczypce specjalne do tego ale nie dalo sie włozyc bo tam malo miejsca do manewru. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 21:43
|
|
|
ja pamiętam że się z jednym zaciskiem męczyłem ze 4h żeby go poskładać żeby wszystko bez zarzutów chodziło i jak widać wyszło mi to dobrze.a i taka rada ode mnie, w ten trzpień od linki hamulca ręcznego co popycha cylinderek wepchnij sobie trochę smaru,będzie Ci długo hamulec działał |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 22:00
|
|
|
smar to wiadomo. Jest jego sporo. Z tym nie bylo problemow. Najgorzej to bylo z wlozeniem segera. Nameczylem sie strasznie bo ciagle wyskakiwal ale teraz jest dobrze. Musze teraz tylko kupic ten zestaw regeneracyjny i bedzie cacy.
poul1987, a tloczek tez rozbierales czy nie ? Moj wyglada dobrze ale nie wiem co w srodku. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|