|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
brak hamulców |
Autor |
Wiadomość |
matiZST
Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 20 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 18-11-2006, 16:23 brak hamulców
|
|
|
Witam Wszystkich! Mam problem - brak hamulców. Od pewnego czasu zapalała mi się kontrolka od hamulca na desce, po dolaniu plynu ham. gasiła się. Jezdziłem tydzień, dwa znów się kontrolka zapalał, znów brakowało płynu, dolałem i zgasła. Dalej jezdziłem i wczoraj przed samym domem pedał hamulca zaczoł być mięki i wpdać w podłoge, udało się dojechałem na parking. Ogląd samochodu zrobiłem po paru godzinach, wyniki: prak płynu hamulcowego w pojemniku, tarcze hamulcowe i zaciski suche (czyli tłoczki trzymają). Mam Tipola z ABS, tarcze z przodu i tyłu. Gdzie jest reduktor siły hamowanie? Co może być? Poszły przewody czy coś innego. Pomożcie, bo muszę dojeżdzać do pracy. |
_________________ FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-11-2006, 17:15
|
|
|
musiały pęknąć gdzieś przewody... bo pompa wspomagania hmm... też możliwe, ale wpierw przewody musiasz od dołu dokładnie pooglądać, warto mieć kanał lub na podnośnik, by naprawdę dokładnie obejrzeć; regulator siły hamowania masz na środku, od dołu auta, tak w stronę tyłu, rodziela siłę przód-tył w zależności od obładowania auta... on Ci nie powinien nic nabruździć w tym; najprawdopodobniej skorodował Ci gdzieś metalowy odcinek przewodów hamulcowych, być może od tylnego koła któregoś, skorodował, miał malutkie pęknięcie aż 'poszedł'; elastyczne, 'gumowe' odcinki przewodów od zacisków do odcinków metalowych raczej nie pękają od tak tylko ze starości 'parcieją' i 'zatykają się od środka'; wtedy nie ma hamulców często, ale płyn Ci nie ucieknie;
brak płynu, brak ciśnienia = brak hamulców; brak płynu -> musiał którędyś uciec i nie ma wyjścia; przejżeć musisz cały układ; prawdopodobnie metalowy przewód któryś do wymiany, wtedy może od razu rozważ wymianę na miedziany! a jeśli nie metalowy to może jakoś przez pompę ucieka? ew jeśli Ci nie szkoda kilku zł to kup za 8 zeta płynu, nalej do pojemnika, podeptaj hamulec i popatrz którędy kapie, ucieka; pojmnik płynu za 8 zeta masz a starczy nadto; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2006, 17:57
|
|
|
Wlej płyn. Odpal auto stan na suchym podłożu. Wciśnij pedał hamulca pare dobrych razy. Płyn nie wyparuje, gdzieś musi uciekać. Napewno tak jak Unk pisał masz gdzieś uszkodzony przewód i tam leci. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
matiZST
Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 20 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 19-11-2006, 11:07
|
|
|
witam ponownie, dzięki za poprzednie rady. Dziś podniosłem tył, dolałem płynu i pompowałem paedałem hamulca i prawdopodobie płyn ucieka (powli) pierwszym przewodem metalowym który łączy się z przewodem elastycznym tylniego lewwgo koła. Nie mogłem zlokalizować dokładnie gdzie bo przewód idzie gdzieś za wachaczem i na lewarku ciężko oblukać. Pytanie ile może kostować ten odcinek przewodu metalowego ham. (do koąd on idzie, czy do regulatora siły hamowanie), jak się do tego zabrać - samemu czy odstawić na warsztat, orientacyjne koszty. Z góry dzięki |
_________________ FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-11-2006, 12:39
|
|
|
kolega ostatnio robił właśnie tylne lewe koło w Tipo takim, może to typowe? że tam pada wpierw?
wymienił od razu na miedziany, bo te alu po latach pękają; idzie do uchwytu gdzie się go łączy z elastycznym, a z drugiej strony dokręcasz go do regulatora rozdzielającego siłę hamowania; za przewód taki dorobiony, miedziany dał niedużo, ale konkretnie nie pamiętam ile; mogę strzelać że może 20-30 zeta; nakręcił go sam i jeździ i jest OK; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
matiZST
Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 20 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 28-11-2006, 18:32
|
|
|
Dzieki za odpowiedzi i sorki ze sie nie odzywałem ale nie bylo mnie jakis czas w domu.
Zaprowadziełm gol do mechaniora - czarozdieja i zaczynają sie czary mary za robocizne dwa przewody od tylnich kół do reduktora siły hamowania zawołał 150pln bo niby trzeba zbiornik paliwa wymontaować, podobno mocowania zardzeiałe i podobno cięzkie dojcie. A ja nie mam dojscia do kanału i go u niego zostawiłe gościu-mechanior mnie nakręca ale nie mam wyboru. Pytanko jest takie gdzie w TIPO 1.6 94r z ABS jest reduktor siły hamowania i czy naprawde tak trudno się dobrać do przewodów ham. od reduktora siły ham. i drgie pytanie czy tylnie wahacze są takie same w Tipolach z ABS i bez ABS i czy różniły się w poszczególnych rocznikach. Z góry dzięki. |
_________________ FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-11-2006, 12:04
|
|
|
Tylne wahacze sa takie same przy ABS i jego braku, rozni sie jedynie piasta. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
matiZST
Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 20 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 30-11-2006, 16:04
|
|
|
Dzięki, bo będe musiał chyba zainwestować w tylni prawy tylni wahacz - ciekawe ile kosztuje i ile za robocizne? |
_________________ FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2006, 20:17
|
|
|
jakoś nie wieżę w te texty mechaniora... jeśi chodzi Ci o przewody elastyczne - gumowe odcinki od bębna do przewodu metalowego (wężyki) to kosztują w sumie ok 35 zeta za komplet jak poszukasz, a wymiana jest prosta; jeśli chodzi o metalowe to więcej zabawy, ale kumpel w tipo jeden metalowy z tyłu wymieniał jakoś sam, robił to na podnośniku pod blokiem, i jakoś nie demontował zbiornika ani nic; mechaniorowi się po prostu nie opłaca chcieć robić za mniej niż 150... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
matiZST
Dołączył: 30 Maj 2006 Posty: 20 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 30-11-2006, 21:03
|
|
|
Juz po ptakach, odebrałem Tipola od czarodzieja, jak mnie kasował to się czułem jak małolat z podstawówki który dostał kopa w du... od pana z w-fu, za materiał czyli: 5m przewódu miedzianego + złączki + płyn hamul. = 110 zł, za robocizne 220 zł - przewody matalowe wymienione cały tył do połowy samochodu (gdzie tama jest złączka?). Twierdził że trzeba było wyciągać zbiornik paliwa i wszystko pordzewiałe, przewody wymontowane wydziałem wyglądały okropnie - pruchno. Ale mnie skasował jak dziw... w Mariocie. A zawsze twierdziełem ze lepiej samemu grzebać i robić w samochodzie i tak się dałem nakręcić. Mam jeszcze przód do robienia ale to już sam postaram się zrobić. Mam pytanko gdzie dokładnie jest reduktor siły hamowania i złączka w Tipo i jaka jest średnica przewodów ham. i paprametry gwintu w złączkach przewódów i czy samemu można zarobić przewód do złączki. |
_________________ FIAT TIPO '94 1.6 i.e 835c1.000 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2006, 22:15
|
|
|
średnic nie pamiętam, może jak poszukasz po forum to znajdziesz a chodzi Ci może o korektor siły hamowania? który powinien rozkłada siłę hamowania przód-tył w zależ. od obciążenia? o nim też znajdziesz info już na ofrum; bodajże jest połączony z zawieszeniem tyłu, jak tył 'siada' (pełny bagażnik+pasażerowie) to większą siłą tył hamuje niby (więcej puszcza); cały ten korektor jest mniej więcej na środku auta między bokami, ale 2/3 od przodu; pod autem konkretnie go zobaczysz, bo przewody motelowe hamulcow przez niego na tył idą; można go wywalić jak szwankuje i wielkich odczuwalnych różnic nie ma; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|