|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Do czego służy elektrozawór Lovato |
Autor |
Wiadomość |
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-12-2007, 21:31 Do czego służy elektrozawór Lovato
|
|
|
Witam.
Mam może banalne pytanie... Do czego służy oprócz zamykania dopływu gazu ( o ile do czegoś jeszcze )elektrozawór zamontowany na reduktorze Lovato ? z zdjęcia poniżej. Pozdrawiam |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-12-2007, 22:40
|
|
|
Tylko i wyłącznie do zamykania dopływu gazu do reduktora. W nowszych instalacjach montuje się po dwa takie elektrozawory. Jeden na reduktorze, drugi koło butli na wielozaworze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-12-2007, 22:50
|
|
|
Właśnie mnie to zmyliło ,gdyż mam na butli elektrozawór następny przy filtrze gazu i ten jest trzeci na reduktorze. Dzięki. |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-12-2007, 10:52
|
|
|
Cytat: | Tylko i wyłącznie do zamykania dopływu gazu do reduktora. W nowszych instalacjach montuje się po dwa takie elektrozawory. Jeden na reduktorze, drugi koło butli na wielozaworze. |
to jest uwarunkowane przepisami. bodajże wszystkie instalacje od roku 2004 (?) muszą mieć elektrozawór przy butli. ja mam instalację z 2002 i nie mam elektrozaworu przy butli.
aczkolwiek wydaje mi się (nawet jestem pewny) że mam taki zaworek gdzieś pomiędzy butlą a filterkiem gazu. ostatnio jak zmieniałem filterek to po odpięciu tego elektrozaworu przy filterku gaz nie uciekał. nie mogłem tego dokładnie sprawdzić bo zaczął się wyciek gazu z reduktora przy butli (ok15l w powietrze). |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-12-2007, 11:33
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie przy reduktorze lovato ( tym co na foto ) jest w okolicach elektrozaworu mosiężna śruba na której w czasie wymiany membrm wymieniłem oring gumowy.Śruba ta jest po wykręceniu doś długa i ma kształt iglicy, ja ją miałem całkowicie dokręconą. Proszę o podpowiedź czy śruba ta służy do regulacji czegoś (ciśnienia?) czy ma ona być całkowicie dokręcona.Pozdrawiam. |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-12-2007, 15:17
|
|
|
zmieniasz tym ilość gazu w mieszance, koniecznie ją dokręć i pojedź do gaziarza na ustawienie mieszanki, od zbyt bogatej będziesz miał spalanie stukowe i problemy... nie licząc tego ile ci wciągnie gazu. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-12-2007, 18:43
|
|
|
andkasz, zobacz sobie mój temat o wymiane membran w reduktorze Tomasetto.
Ta śruba służy do regulowania naprężenia membrany. Zła regulacja może spowodować objawy opisane w powyższym poście. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-12-2007, 19:20
|
|
|
miszko napisał/a: | andkasz, zobacz sobie mój temat o wymiane membran w reduktorze Tomasetto.
Ta śruba służy do regulowania naprężenia membrany. Zła regulacja może spowodować objawy opisane w powyższym poście. | Przejrzałem ten post ale nic nie znalazłem o regulacji tej śruby ( może coś przegapiłem) Czy jest możliwość wyregulowania we własnym zakresie? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-12-2007, 19:38
|
|
|
Zobacz 3 ostatnie fotki. Jak popatrzysz zrozumie o co chodzi |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-12-2007, 19:51
|
|
|
Faktycznie w tym reduktorze śruba ta dociska języczek, ale u mnie pod tę śrubką nie było sprężynki ( śruba była przed rozkręceniem całkowicie dokręcona ) . . Języczek dociskała za to śruba do regulacji wolnych obrotów i ta była ze sprężynką. Jóż nie wiem co o tym myśleć
** Dodano: 09-12-2007, 20:16 **
Znalazłem taki oto opis :http://www.capri.pl/forum/52316 co o tym sądzą koledzy?
** Dodano: 03-02-2008, 15:18 **
Witam . Dawno nic nie pisałem.. ale wracając do tematu to gazownik w warsztacie powiedział mi że śrubka ta służy do wyregulowania wolnych obrotów , a dokładnie to reguluje się nią gdy skaczą obroty, i że gdy obroty da się wyregulować plastikowym pokrętłem to srubkę tę można pozostawić całkowicie dokręconą. Pozdro. |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|