|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
po wymianie termostatu |
Autor |
Wiadomość |
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-11-2009, 23:07 po wymianie termostatu
|
|
|
Kilka dni temu wymieniłem wkład termostatu ponieważ temp. silnika nie przekraczała 70, a po wymianie wkładu wacha się między 90-120*, jak stoi na jałowym to ma 95, jak jade to w zależnośći od stylu jazdy i czy nie stoję za dużo na światłach lub w korku to 90-120* Układ odpowietrzałem 3 razy, nie słychać żadnego bulgotania, nie burzy mi się płyn chłodzący jak odkręce korek, a wentylator się nie załącza mimo tego że działa(sprawdzałem zwierjąc go na krótko). Dodam że wkład był trochę inny, różnił się długościami.. wypustek, ale dla porównania oglądałem nowy termstat, był identyczny i miał wkład jak mój nowy. To wina wkładu termostatu? W sklepie powiedział mi że nie ma inych. |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-11-2009, 23:19
|
|
|
brynol69, może ci się ta wkładka zacina.. po zagrzaniu silnika sprawdź rurę idąca od termostatu do chodnicy! jak będzie chłodna to układ chodzi tylko na obiegu z nagrzewnica a termostat nie puszcza obiegu na chłodnice i dla tego wentylator się nie załącza. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-11-2009, 00:00
|
|
|
brynol69, niestety ale nawet różnica milimetra może mieć dużą różnicę w działaniu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-11-2009, 00:43
|
|
|
ZielonyTBG, no właśnie ... Ja mam niby oryginalny a dalej mam temp. około 70 stopni. Tyle, że przy niecałych 50 stopniach rura do chłodnicy już ciepła |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-11-2009, 00:48
|
|
|
Luczu, za szybko Ci otwiera....stad masz 70 stopni...
brynol69, Tobie proponuje zalozyc jeszcze raz nowy termostat.....albo dokladnie przepatrz, czy gdzies Ci sie nie przycina......kolegaZielonyTBG dobrze Ci napisal, nawet milimetr duzo tu zmienia.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-11-2009, 01:05
|
|
|
maniutek, wiem ... ale czemu Przecież we fiacie kupowany nowy. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 11:11
|
|
|
jak silnik zagrzeje się do 90* to normalnie ciepły płyn idzie na chłodnicę, czyli termostat działa jak należy, przynajmniej tak mi się wydaje:) jest jakiś sposób żeby sprawdzić czujnik temperatury? |
|
|
|
|
Przemek
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Lis 2007 Posty: 54 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-11-2009, 11:56
|
|
|
brynol69.Wygląda jakbyś miał padnięty czujnik temperatury na chłonicy. Jeśli niezałancza śię wentylator przy ponad 100-120 stopniach a na krutko chodzi to znaczy że sprawny tylko czujniki nie zwiera. Szwagier tak miał Reno 19 że się przycinał. Raz działał raz nie. Pojechał do mechanika bo wywaliło uszczelke pod głowicą. Zrobili odpalili samochód i go nagrzali a tam wentylator się nie załanczał. Układ odpowietrzony i inne żeczy. Wymienili czujnik i wszystko OK. |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie+gaz(Dolot i wydech Węglarski Motor Sport + BLOS) |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 14:40
|
|
|
jednak nieszczęścia chodzą parami, po wymianie czujnika temp. wszystko wróciło do normy:) |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 00:41
|
|
|
Panowie, a ja mam inne pytanie. Mi temperatura ciągle utrzymuje się w granicach 70*C, co robić... Wymieniać termostat? Może jakieś inne pomysły?
wkład? |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-03-2010, 00:43
|
|
|
Piotrek_Bukowno, nowy termostat to nie majątek - około 50 zł. Nie zaszkodzi wymienić. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 13:43
|
|
|
Luczu Dzięki za informacje. Głupie było to pytanie, ale ja dopiero ucze się tego wszystkiego i nie byłem do końca przekonany odnośnie tego termostatu
** Dodano: 20-03-2010, 00:47 **
Już sam nie wiem... jest szansa, że termostat może się zaciąć? pisałem ostatnio, że temp. nie przekraczała 70*C, dzisiaj stojąc w korku temperatura podskoczyła do 100 stopni i od tego czasu temperatura ukazuje się mniej więcej prawidłowo... zgłupiałem po prostu... |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|