Problem z nagrzewnicą ? |
Autor |
Wiadomość |
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 15:37 Problem z nagrzewnicą ?
|
|
|
Panowie,
Mam niezłą zagadkę, od początku zimy moja Tempra się nie dogrzewa, tj. Temperatura płynu chłodzącego podczas jazdy nie przekracza 45st. (chyba, że w korkach - wtedy dochodzi do 90 i natychmiast załącza się wentylator). Zasłoniłem do połowy chłodnicę, nic nie dało. Do tego temp. wewnątrz auta również nie za wysoka.
Pomyślałem - Termostat (choć to dziwne bo rok temu w marcu wymieniałem), odstawiłem Temprę do mechanika. Facet pogrzebał i po 1 dniu stwierdził, że termostat jest ok a problem mam z nagrzewnicą. Polecił mi abym przepłukał cały układ jakimś płynem bo najprawdopodobniej jest zasyfiona.
Myślę sobie ok, ale czy zasyfiona nagrzewnica może mieć wpływ na samą temp. silnika ? Mechanik sam jeździ temprą, więc chyba zna te auta na wylot
Dodam tylko, że nawet jak temp. w korku dochodzi do 90st. to powietrze z nawiewu jest raczej letnie niż ciepłe.
Macie Jakieś pomysły ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 15:47
|
|
|
canguru, to tak napewno masz uszkodzony termostat to raz dwa nagrzewnica hmm moze masz problem z panelem nawiewów i nie otwiera klapki od ciepłego powietrza do konca ??? |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 18:17
|
|
|
canguru napisał/a: | Mam niezłą zagadkę, od początku zimy moja Tempra się nie dogrzewa, tj. Temperatura płynu chłodzącego podczas jazdy nie przekracza 45st. (chyba, że w korkach - wtedy dochodzi do 90 i natychmiast załącza się wentylator). | typowy objaw uszkodzonego termostatu
canguru napisał/a: | Dodam tylko, że nawet jak temp. w korku dochodzi do 90st. to powietrze z nawiewu jest raczej letnie niż ciepłe. | a czy powietrze leci tak samo intensywnie na ciepłym jak i na zimnym? Czy może na ciepłym ma zdecydowanie trudniej? Jeśli tak, to zasyfiona śmieciami będzie nagrzewnica. Jeśli nie to prawdopodobnie jest zapowietrzona. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 11:14
|
|
|
Dzięki Panowie za pomoc,
Czyli najprawdopodobniej borykam się z dwiema awariami.
1. zauważyłem, że przy temp. ok. 45 st. termostat wpuszcza wodę do chłodnicy. (chłodnica robi się ciepła). Czy jest to prawidłowe ? Przy jakiej temp. otwiera się sprawnie działający termostat ?
2. Co do nagrzewnicy, to może być coś na rzeczy. Nawiew pracuje jednakowo przy ustawieniu ciepłym i zimnym ale zdecydowanie słabiej niż kiedyś. Latem zostawiłem kiedyś samochód pod drzewem, spadł deszcz a na temprę osiadło niewyobrażalnie dużo białego puchu i jakiejś tłustej substancji. Pamiętam, że jak włączyłem nawiew to te cholerstwo wleciało mi do środka. Podejrzewam, że coś w środku może być teraz ostro zasyfione.
Jak dojść do Panelu nawiewów, żeby go przeczyścić ? Jak odpowietrzyć nagrzewnicę ?
Cytat: | dwa nagrzewnica hmm moze masz problem z panelem nawiewów i nie otwiera klapki od ciepłego powietrza do konca ??? |
Albert, co to za klapka ? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-02-2010, 11:20
|
|
|
canguru, jeżeli wąż do chłodnicy robi się ciepły już przy temp. 45 stopni to na bank poszedł termostat.Termostat zaczyna się otwierać po przekroczeniu 80 stopni a chyba przy 86 ma pełne otwarcie.
A co do klapek,to kręcąc pokrętłami na panelu,zmieniasz pozycję różnych przesłon które kierują powietrze w odpowiednie miejsce przy odpowiednim ustawieniu.Dobrze by było jak byś zdjął osłonę pod kierownicą i sprawdził czy nie masz połamanych uchwytów przy linkach i czy dobrze Ci to działa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 11:51
|
|
|
1. ok, Wymienię termostat.
2. Jak dojść do nagrzerwnicy i panelu nawiewów ? Czy wystarczy zdjąć deskę rozdzielczą ?
Spróbuję dzisiaj zajrzeć do klapek. |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2010, 12:19
|
|
|
canguru, nagrzewnica jest za schowkiem, a żeby dobrać się za panel wystarczy wykręcić sam panel ew. konsole dolną całą. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 13:28
|
|
|
canguru napisał/a: | Jak odpowietrzyć nagrzewnicę ?
| http://forum.tempra.org/t...=odpowietrzanie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-02-2010, 15:13
|
|
|
Bdm, żeby kolega za dużo nie rozbierał to napiszę że nagrzewnica jest za konsolą centralną,a dojście do niej jest od strony kierowcy.Trzeba zdjąć plastik pod kierownicą i będzie git.Uzyska się od razu dostęp do cięgien od klap. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 15:24
|
|
|
a ja podpowiem tyle ze zawsze jak przełaczasz ciepłe zimne to bedzie róznica w sile nadmuchu bo jak by nie było wiatr idzie dodatkowo przez nagrzenice która troche daje oporu wiec jak nie ma zadnej zmiany to obstawiał bym jednak ciegna klapki |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 15:39
|
|
|
Dzięki chłopaki,
Dam wymienię termostat, zobaczę te linki i dam znać jakie są efekty.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 17:02
|
|
|
albert1991 napisał/a: | a ja podpowiem tyle ze zawsze jak przełaczasz ciepłe zimne to bedzie róznica w sile nadmuchu bo jak by nie było wiatr idzie dodatkowo przez nagrzenice która troche daje oporu wiec jak nie ma zadnej zmiany to obstawiał bym jednak ciegna klapki |
canguru napisał/a: | Nawiew pracuje jednakowo przy ustawieniu ciepłym i zimnym ale zdecydowanie słabiej niż kiedyś. |
|
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 11:32
|
|
|
Termostat wymieniony - widać znaczną poprawę, temp. dochodzi do ok 80st. (przy zasłoniętej do połowy chłodnicy). Szkoda, że nie do 90. Mam wrażenie, że coś jeszcze jest nie tak. Czy instalacja gazowa może mieć wpływ na odprowadzanie temperatury ?
Linek jeszcze nie sprawdziłem, wygląda to na grubszą robotę a aura póki co nie sprzyja.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-03-2010, 11:52
|
|
|
canguru napisał/a: | Czy instalacja gazowa może mieć wpływ na odprowadzanie temperatury ? | ma wpływ, ale aż tak bardzo się tego nie odczuwa. Wszystko powinno być cacy przy -15'c i odsłoniętej chłodnicy... Czyli 85-90'c w czasie jazdy. Układ odpowietrzony jak się należy? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 17:18
|
|
|
ciechu napisał/a: | . Układ odpowietrzony jak się należy? |
Sprawdzę
** Dodano: 06-06-2010, 00:23 **
Próbowałem odpowietrzyć. Niestety nie znalazłem żadnego zaworu z boku chłodnicy.
Czy można odpowietrzyć w jakiś inny sposób ? |
|
|
|
|
|