Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z nawiewem...
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-09-2009, 22:49   Problem z nawiewem...

Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym zapytać co może być przyczyna nie działania nawiewu (działa tylko ten od na przednia szybę) i nie można go przełączyć na ten na kierowce i pasażerów... Dodam ze mam ten nawiew sterowany elektryka i po wyłączeniu nawiewu lub włączeniu tego guziczka ze strzałeczka słychać dziwne pykanie w okolicach schowka po prawej stronie... Do tego jest jeszcze taki problem ze po każdym ponownym włączeniu zapłonu temperatura automatycznie ustawia się na 24 stopnie. Mozę wie ktoś jak rozwiązać ten problem z góry dziekuje za wszystkie udzielone odpowiedzi.
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 26-09-2009, 22:58   

Keray69 napisał/a:
Do tego jest jeszcze taki problem ze po każdym ponownym włączeniu zapłonu temperatura automatycznie ustawia się na 24 stopnie. Mozę wie ktoś jak rozwiązać ten problem z góry dziekuje za wszystkie udzielone odpowiedzi.


AHS tak ma :)

Keray69 napisał/a:
Witam serdecznie wszystkich. Chciałbym zapytać co może być przyczyna nie działania nawiewu (działa tylko ten od na przednia szybę) i nie można go przełączyć na ten na kierowce i pasażerów..


Padła zębatka silniczka który steruje nawiewami - jest zrobiona z plastiku niestety.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Kriss_Lodz 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 27-09-2009, 08:13   

u mnie się nie przestawia na 24 stopnie cały cas mam tak jak zostawiłem dnia poprzedniego, u mnie też nie działają regulacje nawiewów, i po przełaczeniu np. z szyby na pasażerów nie ma żadnej reakcji, nie słychać nawet silniczka napędzającego zębatkę.
_________________
Nie masz co zrobić z kasą ?? ...... Zostań klientem stacji ASO :) ))
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-09-2009, 08:43   

ubek, ty chyba rozbierałeś ahs? gdzie jest ten silniczek? Bo u mnie jest jeszcze gorzej bo dmucha tylko na pasażerów i przy parujących szybach niema jazdy.... Da się dokupić tą zębatkę, czy trzeba na szrotach szukać?
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie

Wysłany: 27-09-2009, 09:59   

Keray69, jeżeli nie można kierować nawiewem to jest problem z silniczkiem który się tym zajmuje.Znajduje się on po stronie kierowcy za centralką AHS.Trzeba zanurkować pod kierownicę i odkręcić parę plastików.Zobaczysz dwa silniczki.Jeden bliżej pedałów i przy wężach gumowych który zamyka i otwiera ogrzewanie a drugi będzie bliżej panelu AHS.To jego trzeba rozebrać,ewentualnie sprawdzić poprawność połączenia przewodów.
Co do pykania za schowkiem po każdym włączeniu zapłonu to masz uszkodzony silniczek który otwiera lub zamyka wlot powietrza z zewnątrz.Ta usterka jest akurat normą i polecam Ci go odpiąć w takiej pozycji aby wlatywało powietrze z zewnątrz.
No i co do powracających 24 stopni po każdym wyłączeniu zapłonu to wygląda na to że nie masz podtrzymania na zasilaniu i po wyłączeniu zapłonu odcinasz całkiem prąd od centralki i gubi ona wszystkie ustawienia.Jak wyjmę u siebie akumulator lub go odepnę to też zawsze po włączeniu mam 24 stopnie.
Musisz wyjąć panel i sprawdzić wszystkie kable.Może któraś wtyka się wypięła i dlatego są te problemy.

EDIT:zaznaczyłem na czerwono w którym miejscu jest silniczek od kierunku nawiewu a na zielono silniczek od przełączania ciepło-zimno.Niestety ale jest to (FOTO) nawiew z regulacją manualną.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-09-2009, 10:54   

Jak będę rozbierał u siebie, to postaram się zrobić foto....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 28-09-2009, 23:36   

Dzięki bardzo chłopaki a szczególnie ZielonyTBG.

ZielonyTBG napisał/a:
Co do pykania za schowkiem po każdym włączeniu zapłonu to masz uszkodzony silniczek który otwiera lub zamyka wlot powietrza z zewnątrz.Ta usterka jest akurat normą i polecam Ci go odpiąć w takiej pozycji aby wlatywało powietrze z zewnątrz.


Mógłbyś sprecyzować jak mam to zrobić bo nie za bardzo wiem...

ZielonyTBG napisał/a:
No i co do powracających 24 stopni po każdym wyłączeniu zapłonu to wygląda na to że nie masz podtrzymania na zasilaniu i po wyłączeniu zapłonu odcinasz całkiem prąd od centralki i gubi ona wszystkie ustawienia.Jak wyjmę u siebie akumulator lub go odepnę to też zawsze po włączeniu mam 24 stopnie.


A to jak naprawić da sie wogóle jakos ? Niestety mysle że sam sobie z naprawa tego wszystkiego nie poradze :(
Ale z góry dziekuje za wszelka pomoc.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie

Wysłany: 29-09-2009, 00:14   

Keray69, co do silniczka za schowkiem to schyl się i zobaczysz po prawej stronie wtyczkę na dwa przewody.Rozłączasz i tyle.Tylko najpierw włącz zapłon i zrób tak aby przycisk z obiegiem powietrza (ten powyżej OFF) nie świecił się.

Słuchaj musisz po prostu wyjąć panel i zobaczyć czy wszystkie przewody są wpięte.Nie jest to trudne i na pewno dasz radę.Żeby wyjąć panel otwierasz popielniczkę i są tam 3 małe wkręty a na górze panel trzyma się na zatrzaskach metalowych.Kiedyś gdy jeszcze nie wiedziałem jak to jest zamontowane po mocniejszym pociągnięciu poszło bez problemu.
Na forum powinien być schemat z opisem przewodów.Jak nie znajdziesz to poszukam u siebie na HDD.Może ktoś tam za bardzo ingerował i popieprzył sprawę.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-09-2009, 20:21   

Siemka:D SIe podepne:D Z tym ze ja mam zwykly nawiew :D ale od dzis mi nie dziala :( bezpieczniki wszystkie sa ok, wiec co jest skopcone?? :sciana:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-09-2009, 20:27   

krzychTIPOspeed, w ogóle nie działa, czy tylko np. 4 bieg? Bo jak tylko 4 to bezpiecznik termiczny, a jak w ogóle nie działa to po pierwsze podepnij wiatrak "na krótko" i zobaczy czy działa, jak działa to kable, albo bajzel za skrzynką bezpieczników.
_________________
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-09-2009, 20:50   

wogole nie dmucha :sciana: a skad te kable wyprowadic?? gdzie to jest?? bo ja laik :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-09-2009, 20:54   

krzychTIPOspeed, żeby się dostać do wentylatora nawiewu najlepiej byłoby zdjąć schowek, bo on jest tak jakby za nim. jest tam czarna wtyczka na 2 przewody (brązowy i czarny jak pamiętam). Kable za skrzynką za skrzynką jakie idą zobacz w downloadzie (w schematach elektrycznych), albo poszukaj takiego tematu na forum. Mógł się jakiś kabel przepalić, albo rozlecieć z wiekiem. Ja miałem tak, że w ogóle wentylator nie działał, a jak otworzyłem i zamknąłem skrzynkę bezpieczników to załapywał. W końcu się rozwaliło całkiem, a winny był przewód dochodzący do skrzynki (jak się ruszyło to kontaktował).
_________________
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-09-2009, 21:02   

oki poszperam jutro :D a ty mi podeslij foto odnosnie innego posta.

** Dodano: 15-10-2009, 10:56 **
Były poluzowane kable od wiatraka :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load