|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Numer modelu komputera tipo 1,4dgt 1991 i opis usterki. |
Autor |
Wiadomość |
WKrejestracjaws
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: szamotuły
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-07-2012, 16:08 Numer modelu komputera tipo 1,4dgt 1991 i opis usterki.
|
|
|
Opisze od początku.
Szukałem auta 5drzwiowy hatchback 1,4-1,8 el.szyby,centralny zamek,białe,regulowana kierownica, wspomaganie niekoniecznie... do 1300zł, nie fiat, ford,daihatsu, skoda.
Nie znalazłem nic takiego ale Mamusia znalazła mi na tablicy.pl
Fiat tipo 1991 1,4dgt 200tys. 1200zł.
więc pojechałem kupiłem za 1100.
Zaraz po tygodniu wysiadł centralny zamek. okazało sie ze 1 mechanizm sie zatarł w tylnych dzwiach i poszedł bezpiecznik ale to zostawiamy na później.
Następnie auto zrobiło (jestem spokojnym kierowcą, niejeden emeryt mnie wyprzedza, max do 3500rpm i 110) auto zrobiło jakieś 5tys. olej itp na czas wszystko ok.
Zaczęły się dziać dziwne rzeczy a dokładniej zaczęła sie udręka
Auto jechało i nagle gasło. czy silnik gorący zimny ostro łagodnie 50-110 nagle w pewnym momencie brak silnik tracił moc i brak reakcji na pedał...zgasł...
Więc zaprowadziłem do mechanika... i elektryka. nie znaleźli żadnej przyczyny.
Że trzeba było jeździć no to jeździłem i gasło coraz częściej...
była większa trasa miało 20litrów paliwa i 400kg+2 pasażerów to nie zgasło przez 100km wcale
2 motyw - holowałem 25km renault19 i też nie zgasło
pewnego dnia przy skręcie w lewo, silnik zaczął przerywać, zaświeciły sie dosłownie wszystkie kontrolki na tablicy silnik zgasł i myślałem ze to juz koniec. ale odpaliłem jedzie dalej....
później juz doszło do tego ze gasnął co chwila. odstawiłem na warsztat.
mechanik (ja niemam pojęcia) stwierdził ze to wina wtrysku. ok.. zgłębiłem temat
wg. ksiązki wydawnictwa WKL-sam naprawiam tipo1,4 na monowtrysku pojawiło sie dopiero w 1992. w moich dokumentach bite jest 1991.. coś tu nie gra.
przy zakupie facet powiedział ze zakupił auto od dziadka ale trafił zaraz lepsze clio1.8 i tipo mół na sprzedaż. Na koniec jak już odjeżdzałem dodał "Spokojnie jeżdząc jeszcze całą polske zwiedzisz.. " zabrzmiało to SPOKOJNIE jak "coś jest zj czego nie powiedział ale nie bedziesz cisnał to pozyje"
Teraz na koniec pytanie. Bo sądze że auto jest składakiem. Teraz po wymianie elementów wtrysku paliwa szukam komputer. jednakże chce sie dowiedzieć numer komputera do tipo 1991 1,4dgt monowtrysk 70koni.
możliwe że składak i nieodpowiedni komputer siedzi w aucie.. prosze o odpowiedzi. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-07-2012, 16:38
|
|
|
Tak między nami kolego, to nie stworzone historie tutaj opowiadasz. Albo coś na prawdę jest nie 'halo' z twoim Tipkiem lub po prostu dałeś się nabić w przysłowiową butelkę. Mamusia szukała samochodu, to teraz masz efekty, to nie są autka od tak sobie do jeżdżenia, no chyba że bardziej nastawiałeś się na zajeżdżenie Po czym reasumujesz, iż twoja wersja to 'składak' ? Możliwe, że przyczyna tkwi zupełnie gdzie indziej, a Ty narażasz się tylko na nie potrzebne koszta. Proponuje również zapoznać się z wieloma tematami na forum, to nie boli |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-07-2012, 18:45
|
|
|
Masa... a raczej jej brak\braki |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-07-2012, 19:22
|
|
|
WKrejestracjaws, 1.4 wyposażone we wtrysk paliwa były produkowane od 1988 roku.
ewentualnie znając kod silnika i zaglądając tu dowiesz się co masz.
http://tempra.org/dane_techniczne.php
daj numerki z tabliczki znamionowej, ewentualnie z silnika i/lub VIN to się zobaczy co to wogóle za motor i co może być przyczyną.
maxi, no chyba jak gościowi auto gaśnie w losowych momentach to raczej jest z nim nie tak ... a to że sprzedający był oszustem i coś tam ulepił na sztukę, żeby tylko ujechało 100km to również możliwe ...
przypominam również, że nie każdy rozebrał fiata tipo na części pierwsze i poskładał go z powrotem 5 razy, nie każdy wie doskonale na co patrzeć przy zakupie i jak nie dać się oszukać.
w każdym razie witamy nowego użytkownika i spróbujemy coś pomóc |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
WKrejestracjaws
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: szamotuły
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-07-2012, 21:59
|
|
|
dzięki że znalazł sie normalny człowiek na dodatek czytający ze zrozumieniem że niemam pojęcia o mechanice.
małe sprostowanie. niewiem czy to jest AGT czy DGT auto stoi na warsztacie juz miesiac i nie pamiętam jak wygląda.
sam już to wymyśliłem co mi napisałeś. jutro jade spisać numery silnika. dzięki.
dla innych
po 1 - jeszcze nie jestem twoim kolegą
2 - historia jest 100% wiarygodna
3 - dałem sie nabić w butelke
4 - nic innego nie znalazłem w tej cenie 1100zł a matka podała mi tylko link. więc skoro piszesz na forum tipo\tempra to nie mów że "mam" Ford g. wort. fiat jego brat. bo tak to zabrzmiało.
5 - od tak do jeżdzenia tylko od inaczej do jeżdzenia.. h wie co to znaczy i co chciałeś powiedzieć. dbałem o niego bo 1szego zajechałem bo mechanik mi zbagatelizował\ powiedział ze sie nic nie stanie... to był AX1.0i Jakbym go zatarł albo "zajechał" panie inteligentny to bym wiedział co mu sie stało i nie wstawiał nowego wątku\szukał pomocy\tylko oddał na złom za 300zł jak AX'a bo tyle samo warte jest tipo 800zł a silnik 300.
6 - zapoznałem sie z tematami, ksiązką serwisową, 4 mechanikami, 2 elektrykami samochodowymi i nikt nie wymyślił przyczyny ze auto gaśnie od tak bez powodu.
7 - żeby było panie maxi to napisze tutaj a później uzupełnie dane:
Fiat tipo 1.4ie 1991 200tys 70km warsztat
audio naviheaven tv\mp3\usb\divx\rmvb\aux\subout\4x80 subwofer creative 70rms
Renault 19 1992 1,8gts hatchback 170tys 110km
Mercedes 124 1989 2,5d sedan 380tys warsztat
Baccari X-flash 2010 50cc 37tys. 4km audio creative2x50rms + 1x70rms sub i diody podswietlenie kuferka halogen i takie pierdoły...
Daweo Lublin1 2,9gaz - firmowy
Opel Astra1 1996 1,6 16v - firmowy
** Dodano: 17-07-2012, 23:26 **
to pewnie niema nic do rzeczy ale ze sie dałem nabić w butelke to fakt.. też po 5tys. slizga sie sprzęgło i była mała korozja chciałem zeszlifować papierkiem i zamalować ale wpadło do środka....
przy okazji pytanie. przy skręcie czułem jakby auto uciekało\przesuwało się\ na ?? kolumnie?? uczucie jakby przód tracił przyczepność lub kładły się koła//.. niewiem. trudne do opisania. pisze ze zastosowano zawieszenie pseudo mcperson\\ mcp widziałem wiem jak działa... a pseudo? co to może mieć do rzeczy? może raczej zgnilizna?
** Dodano: 17-07-2012, 23:38 **
czytałem coś o położeniu wału... możliwe
czytałem o przepustnicy obroty coś tam...
silniczek krokowy.. coś sie może dziać. ale to nie to. waha sie na zimnym silniku 950-1050rpm +- +- +-
!! Silnik pracował jak powinien!! !! Zbierał sie jak powinien!! Nie przerywał !! Nie gasł na niskich !! lekkie wahania o 50rpm !!
wymieniłem filtry powietrza i oleju + zmiana oleju. nowe świece NGK wg silnika, filtr paliwa ok. pompa ok, wtrysk ok,
jest tez jedna kolejna usterka. Pokazuje że alternator ładuje słabo lub wcale a nieraz normalnie (zapewne szczotki) ale tez dziwne bo nawet zima jak stał tydzien to odpalilem bez problemu.
3. Przy wyłączonym kluczyku nic nie działa. (np.żadne swiatła zewnętrzne) Przekrecam kluczyk szyby działają. Lub otwieram drzwi bez kluczyka i szyby tez działają ale nic pozatym\ no jeszcze lampka w środku i zapalniczka (radio)
przy wcisnieciu sprzegła na niskich obrotach coś dzwoni pod maską jakby lużna śruba lub coś stalowego.... nie pierścienie!!! maxi
** Dodano: 17-07-2012, 23:41 **
pierscienie zawory wiem jak dzwonią - objawia się to gdy AX1.0ie gada jak ford transit 2,5d i zostaje za nim niebieskoczarna chmurka...
Tipo nie kopci. yhmm... wstyd mi troche..
Tipo nie posiada też tłumika końcowego. odpadł za katalizatorem...
** Dodano: 17-07-2012, 23:48 **
yhm... a patrząc na wtrysk to leje jakby silnik miał zapotrzebowanie jak cammaro 5,4litra.
więc myśle ze komputer jest przyczyną. dobra. jutro spisze numer i sprawdze co ma być i czy komputer jest odpowiedni. Zresztą itak komputer kupie nowy używke.
dzięki. prosze o jakieś rady.
** Dodano: 17-07-2012, 23:52 **
wg ksiazki WKL w tej wersji z seryjnymi szybami szyberdachem i centralką pojawił sie wtrysk w 1992
** Dodano: 18-07-2012, 00:00 **
Auto paliło cały czas 7-8litra. Troche dużo jak na 1.4 przy spokojnej jeździe
8-14 to mi pali Renault 19 1.8gts jak jade.... fajnie ryczy.. bez katalizatora i tłumika końcowego może coś w tym jest... bo w ax przepaliłem... 45km
Przy delikatnej jeździe tipo temperatura stoi na 80.
przy takiej samej delikatnej jeździe R19 1.8 ledwo co sie wskazówka unosi (ale tam schrzaniony termostat) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-07-2012, 20:13
|
|
|
WKrejestracjaws, z tyłu do kolektora ssącego przykręcone są dwa przewody masowe.Między innymi jest to masa sterownika i takie cyrki mogą być.Pociągnij za przewody mocno czy aby nie trzymają się tylko na koszulce.
Jeżeli to masz dobrze to odczep wtyczkę z modułu zapłonowego Digiplex i dokładnie przeczyść i popraw te blaszki we wtyce bo tam też miałem podobny numer.Luźny był czarny przewód (masowy) i też palił kiedy chciał. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-07-2012, 22:25
|
|
|
Co do gaśnięcia wozu w nieprzewidzianych sytuacjach to przytoczę mój przypadek z Tipo 1.4 na wtrysku - gasł w trakcie jazdy tak jakby mu zapłon odcięło, jadąc normalnie na biegu, ponowne uruchomienie silnika i wszystko ok. Niekiedy miał tak, że przy przyspieszaniu dusił się, dławił, obroty skakały i spadały. Wymiana CPW (czujnika położenia wału) i jak ręką odjął. Jest on umieszczony prawdopodobnie na łączeniu silnika ze skrzynią biegów z tyłu silnika, tak aby magnes był ustawiony na zęby koła zamachowego |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
WKrejestracjaws
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: szamotuły
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-07-2012, 23:10
|
|
|
jutro będzie zamontowany komputer. dzisiaj juz nie dałem rady. jak nie komputer to czujnik położenia wału. dzieki. zobaczymy.
cokolwiek ten mój tipo przy przyspieszaniu nie dusił się, nie dławił, obroty nie skakały i nie spadały. Po prostu w pewnym momencie bez przyczyny silnik dzialal ale zero mocy zero reakcji na pedał aż obroty spadły i zgasł.
** Dodano: 19-07-2012, 00:11 **
odrazu nie odpalał. trzba był poczekać z minute 2 obroty rozrusznika i pali jakby nigdy nic.
** Dodano: 19-07-2012, 00:13 **
kiedyś go pokręciłem na lewarku i wdusiłem bak. !! a sąsiad który wziął tipo dla silnika mówi ze bak w tipo jest plastikowy???
hę??!! (zakładając ze zassał syf, silnik zgasnął, syf opadł, jedzie dalej)???
** Dodano: 19-07-2012, 00:49 **
silnik gasnął również przy skręcie lewo odrazu prawo. (parking.)
** Dodano: 19-07-2012, 12:32 **
mechanik\przyjaciel rodziny sie pośpieszył znalazł uno na szrocie, komputer ponoć taki sam. zamontował auto gada jak nowe,, ponoć.. okaże się na jeździe 10km do domu
** Dodano: 19-07-2012, 12:35 **
teraz czas zająć się rozbiórką alternatora, centralnym zamkiem, tłumik za 190 wiem jak zamontować. Chyba że ktoś zna miejsce niedaleko poznań szamotuły wronki gdzie stoją dawcy marki fiat tipo.. Szukam również aluski tipo z oponami 5 ramienne
** Dodano: 19-07-2012, 12:41 **
ile palą wasze tipo? bo mój przed awarią przy delikatnej jeździe 7-8 zresztą inaczej sie tym nieda jeździć niż delikatnie.
** Dodano: 19-07-2012, 13:52 **
juz znam przyczyne awarii. nowy komputer spalony. alternator podaje 20v. regulator napięcia mam nadzieje tylko to za komputer dałem 40 to nastepny ... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 19-07-2012, 17:35
|
|
|
WKrejestracjaws napisał/a: | ile palą wasze tipo? bo mój przed awarią przy delikatnej jeździe 7-8 zresztą inaczej sie tym nieda jeździć niż delikatnie. |
tipo nie palą mało takie spalanie jest jak najbardziej w normie.
WKrejestracjaws napisał/a: | juz znam przyczyne awarii. nowy komputer spalony. alternator podaje 20v. regulator napięcia mam nadzieje tylko to za komputer dałem 40 to nastepny ... |
dziwne, że mechanik w pierwszej kolejności nie sprawdził ładowania |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-07-2012, 18:36
|
|
|
7-8l/100km to rewelacyjny wynik. Nawet wynik około 10L nie powinno martwić.
Ps.: nie pisz postu pod postem, bo to słabo wygląda, edytuj posty
Jakby co, to takie posty nie są liczone ani nie są widoczne w nieprzeczytanych. Jak chcesz, żeby dopisany post był widoczny, to poproś kogoś o podbicie tematu (najlepiej któregoś moderatora, ale to nie ma przymusu) albo daj znać na ShoutBox wklejając link z krótką informacją o uzupełnieniu tematu. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
WKrejestracjaws
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: szamotuły
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-07-2012, 23:54
|
|
|
1 nieznam sie na forach. to jest 1 forum w ktorym uczestnicze. 2 niemam czasu. niekiedy nawet niemam czasu sie wykąpać czy jeść... kawke z rana pije powoli ale nerwowo... 2gą duszkiem... sorki ale niewiem o co chodzi.. tak wogóle jelcyn.
3, pier posty. chodzi o auto
** Dodano: 20-07-2012, 00:56 **
jest 00:54 własnie sie ogarnałem i miałem chwile dla kompa... nawet go nie wyłaczam bo za długo sie uruchamia. niemam na to czasu... takie zycie. takie zycie ze tipo to g! miałem teraz astre1,6 16v (3tys zł) pali jakieś 6,5-7 |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-07-2012, 18:05
|
|
|
Kolego nam Twoje opowieści naprawdę nie są potrzebne... Pisz konkretnie bez tych filozofii...
Co do gaśniecia silnika tak jak było pisane posprawdzaj masę...
Co do uciekania auta, końcówki drążków do wymiany, bądź słabe amory skaczą i czujesz taki efekt.
Sprzęgło się ślizga? Opuść linkę, pedał sprzęgła powinien być na równi z pedałem hamulca, jeśli się nie da sprzęgło do wymiany.
Krótko a zwięźle.
Pozdro |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|