Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dwururka - złacze (metalowy pierścień, sprężyny) - tlumik
Autor Wiadomość
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2006, 21:20   dwururka - złacze (metalowy pierścień, sprężyny) - tlumik

Problem jest w tempra 1.6 gaznik.
Rozleciała mi sie dwururka (inaczej rura kolektorowa albo rura wydechowa)
Kupiłem z Polmostrow taką (70 zł alu). W/g ich katalogu pomiędzy tą rurą a pierwszym tłumikiem ma być połączenie na śrubach natomiast w/g eper (i mnie też sie tak wydaje) powinien być taki pierscień z siatki metalowej (nie mylić ze złaczem elastycznym przy katalizatorze) , jak ktoś miał poloneza caro to wie o co chodzi ;)
U mnie w aucie tego nie było i podejrzewam że dlatego mogła mi sie ta rura ułamać ( ułamała mi sie właśnie przy samym złączu).
Więc, jest ten pierscień metalowy do tego sruby i dwie sprezyny, ma to umożliwiać drobne ruchu pomiędzy tą rurą a pierwszym tłumikiem, zabezpieczając przed przenoszeniem drgań (w zasadzie to myślę że raczej poruszeń silnika) na resztę układu.
No i nie wiem co mam zrobić czy wiecie czy taki pierscień metalowy da sie swobodnie gdzieś kupić lub założyć np. z poloneza (czy będą pasowały średnice)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-07-2006, 21:41   

Da sie kupic bez problemu. Idz do jakiegos sklepu motoryzacyjnego. Wiem, ze w jakis wersjach silnikowych byly stosowane takie "ruchome" rurki. Jedynie co musial bys zrobic to wspawać w rure ta przelotkę.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2006, 21:50   

hmm nie wiem czy sie rozumiemy - JA NIE MAM KATALIZATORA
Przesle skład mojego układu w/g eper
A chodzi mi o ten pierscień metalowy i te sprężynki - czy ja to gdzieś kupię i czy podesżloby np. z poloneza.
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-07-2006, 22:21   

Najlepiej jak spiszesz sobie numer wg FIAT i udasz się do ASO Fiata sądzę, że mona taką tuleję kupić za małe piniądze. Zawsze też można dorobić tylko czy się będzie opłacać. sądze, że więcej jak 10 - 15 zł nie powinni z ciebie zedrzeć :)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-07-2006, 20:14   

Potwierdzam pasuje z Poloneza :-) sprężynki też pasują, nie mialem czasu jeżdzić za cześćiami do tempry a poloneza to mają wszędzie. Co prawda jest to ciut inne bo z drutu stalowego a w temprze faktycznie jest to krążek metalowy.
Koszt: spreżynki po 6 zł i ten pierścień też 6 zł. Jedynie co nie pasuje z poloneza to śruby - gdyż są wiekszej średnicy i do tego ciut za krótkie.
  
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-07-2006, 20:28   

Znaczy że uszczela też pasuje z poloneza między dwururke a tłumik ??
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-07-2006, 20:54   

bob96 napisał/a:
Znaczy że uszczela też pasuje z poloneza między dwururke a tłumik ??

hmmm tam właśnie nie ma uszczelki ani w polonezie ani w temprze (przynajmniej w wersji gaźnikowej) takiej typowej uszczelki - tam jest złacze ruchome, niestety nuie znam fachowej nazwy. Zerknij zamieściłem w poprzednim swoim poście wydruk z eper skład układu wydechowego w temprze.
W każdym bądź razie to co jest między dwururką a tłumikiem pasuje z poloneza, konkretnie pierscień uszczelniający (pierscień z drutu) i spreżynki.
  
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-07-2006, 22:14   

Miałem to samo w swojej Temprze. Kupiłem ją 2 tygodnie temu i zaraz rozleciał się wydech. Popredni magik wyciął połączenie z tym pierścieniem i wpawał rurkę która zaraz pękła dlatego musiałem wymienić portki i tłumik środkowy. Pierścień można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym trzeba tylko znać średnicę(ja poszedłem z dwururką). Sprężyny faktycznie pasują od poloneza, tylko śruby trzeba dokupić bo w poldku jest gwint na tłumiku i dlatego starczają krótsze. Mnie jeszcze został tłumik końcowy ale jego najmniej słychać więc poczekam jeszcze troche(chyba niedługo bo od dzisiaj Temperówka jeździ zagazowana).
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-07-2006, 22:17   

Tak wogóle to ten wydech w temprze to jedna wielka KUPA. Wydaje mi sie ze ktoś popełnił"delikatny" bład konstrukcyjny.
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-07-2006, 22:23   

Nie strasz mnie. Na razie wydałem na wydech dwie stówy, szykuje się jeszcze półtorej a Ty mówisz że to KUPA!!
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-07-2006, 22:27   

heh umnie juz siedzi 3 z kolei, pierwszy był bosala,drugi asmeta, a ten ostatni jakiś najtańszy i odziwo trzyma sie najlepiej z nich wszystkich ;)
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-07-2006, 22:37   

Prawdę mówiąc w poprzednim uno 1.0 na gazniku była tylko dwururka z długą rurą która na sztywno łączyła się jedynym tłumikiem końcowym i przez trzy lata nic nie pękało. To co widzę w temprze nie wygląda tak dobrze i pewnie z tą kupą masz rację bo lepiej chyba spisywałby się łącznik siatkowy niż ten wynalazek.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-07-2006, 21:22   

Zawsze można na siatkowy przerobić, wyciąć obecne połączenie i wspawać siatkę, lub zastosować siatkowy na obejmach.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-07-2006, 21:51   

Niewiem tylko czy pomoże to na rezonans w okolicy 2k rpm :/
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-07-2006, 07:31   Re: dwururka - złacze (metalowy pierścień, sprężyny) - tlu

Pierwszy lepszy tłumikarz powinien mieć pierścień i resztę. Pierścień w ASO kosztuje o ile pamiętam ponad 30 zł - jest ceramiczny, natomiast zamiennik z drutu kosztuje coś koło 15 zł.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-08-2006, 09:44   

aristo napisał/a:
W/g ich katalogu pomiędzy tą rurą a pierwszym tłumikiem ma być połączenie na śrubach natomiast w/g eper (i mnie też sie tak wydaje) powinien być taki pierscień z siatki metalowej

Ja właśnie wymieniłem wydech ... poszła dwururka i środkowy się wypalił ... wg Fiata pomiędzy nimi powinien byc pierścień metalowy ... ale rzemieślnicy produkujący tańsze wydechy obeszli te konstrukcję profilując końcówki tłumika i dwururki oraz dokładając mocowanie na śruby szersze niż normalnie czego efektem jest (przynajmnij u mnie) jest to, że nie potrzeba pierścienia ale konsekwencją uboczną to, że zestaw śrub do skręcania ww. częsci wydechu nie pasuje bo jest za krótki. Trzeba zatem kupić normalne śruby na składzie budowlanym ale zostawić sprężyny z oryginalnego zestawu naprawczego. ... kolejną wadą tego jest to że trzeba obciąć trochę rukę środkowego tłumika wchodzą w rurę tłumika końcowego ... bo nie złozy się całości albo wydech będzie za bardzo wystawał za zderzak.
To oczywiście moje doświadczenia ... bo są rózni lokalni rzemieślnicy zaopatrujący w wydech lokalne sklepy.
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load