dwururka - złacze (metalowy pierścień, sprężyny) - tlumik |
Autor |
Wiadomość |
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2006, 21:20 dwururka - złacze (metalowy pierścień, sprężyny) - tlumik
|
|
|
Problem jest w tempra 1.6 gaznik.
Rozleciała mi sie dwururka (inaczej rura kolektorowa albo rura wydechowa)
Kupiłem z Polmostrow taką (70 zł alu). W/g ich katalogu pomiędzy tą rurą a pierwszym tłumikiem ma być połączenie na śrubach natomiast w/g eper (i mnie też sie tak wydaje) powinien być taki pierscień z siatki metalowej (nie mylić ze złaczem elastycznym przy katalizatorze) , jak ktoś miał poloneza caro to wie o co chodzi
U mnie w aucie tego nie było i podejrzewam że dlatego mogła mi sie ta rura ułamać ( ułamała mi sie właśnie przy samym złączu).
Więc, jest ten pierscień metalowy do tego sruby i dwie sprezyny, ma to umożliwiać drobne ruchu pomiędzy tą rurą a pierwszym tłumikiem, zabezpieczając przed przenoszeniem drgań (w zasadzie to myślę że raczej poruszeń silnika) na resztę układu.
No i nie wiem co mam zrobić czy wiecie czy taki pierscień metalowy da sie swobodnie gdzieś kupić lub założyć np. z poloneza (czy będą pasowały średnice) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-07-2006, 21:41
|
|
|
Da sie kupic bez problemu. Idz do jakiegos sklepu motoryzacyjnego. Wiem, ze w jakis wersjach silnikowych byly stosowane takie "ruchome" rurki. Jedynie co musial bys zrobic to wspawać w rure ta przelotkę. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2006, 21:50
|
|
|
hmm nie wiem czy sie rozumiemy - JA NIE MAM KATALIZATORA
Przesle skład mojego układu w/g eper
A chodzi mi o ten pierscień metalowy i te sprężynki - czy ja to gdzieś kupię i czy podesżloby np. z poloneza. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-07-2006, 22:21
|
|
|
Najlepiej jak spiszesz sobie numer wg FIAT i udasz się do ASO Fiata sądzę, że mona taką tuleję kupić za małe piniądze. Zawsze też można dorobić tylko czy się będzie opłacać. sądze, że więcej jak 10 - 15 zł nie powinni z ciebie zedrzeć |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-07-2006, 20:14
|
|
|
Potwierdzam pasuje z Poloneza :-) sprężynki też pasują, nie mialem czasu jeżdzić za cześćiami do tempry a poloneza to mają wszędzie. Co prawda jest to ciut inne bo z drutu stalowego a w temprze faktycznie jest to krążek metalowy.
Koszt: spreżynki po 6 zł i ten pierścień też 6 zł. Jedynie co nie pasuje z poloneza to śruby - gdyż są wiekszej średnicy i do tego ciut za krótkie. |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-07-2006, 20:28
|
|
|
Znaczy że uszczela też pasuje z poloneza między dwururke a tłumik ?? |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-07-2006, 20:54
|
|
|
bob96 napisał/a: | Znaczy że uszczela też pasuje z poloneza między dwururke a tłumik ?? |
hmmm tam właśnie nie ma uszczelki ani w polonezie ani w temprze (przynajmniej w wersji gaźnikowej) takiej typowej uszczelki - tam jest złacze ruchome, niestety nuie znam fachowej nazwy. Zerknij zamieściłem w poprzednim swoim poście wydruk z eper skład układu wydechowego w temprze.
W każdym bądź razie to co jest między dwururką a tłumikiem pasuje z poloneza, konkretnie pierscień uszczelniający (pierscień z drutu) i spreżynki. |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-07-2006, 22:14
|
|
|
Miałem to samo w swojej Temprze. Kupiłem ją 2 tygodnie temu i zaraz rozleciał się wydech. Popredni magik wyciął połączenie z tym pierścieniem i wpawał rurkę która zaraz pękła dlatego musiałem wymienić portki i tłumik środkowy. Pierścień można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym trzeba tylko znać średnicę(ja poszedłem z dwururką). Sprężyny faktycznie pasują od poloneza, tylko śruby trzeba dokupić bo w poldku jest gwint na tłumiku i dlatego starczają krótsze. Mnie jeszcze został tłumik końcowy ale jego najmniej słychać więc poczekam jeszcze troche(chyba niedługo bo od dzisiaj Temperówka jeździ zagazowana). |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-07-2006, 22:17
|
|
|
Tak wogóle to ten wydech w temprze to jedna wielka KUPA. Wydaje mi sie ze ktoś popełnił"delikatny" bład konstrukcyjny. |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-07-2006, 22:23
|
|
|
Nie strasz mnie. Na razie wydałem na wydech dwie stówy, szykuje się jeszcze półtorej a Ty mówisz że to KUPA!! |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-07-2006, 22:27
|
|
|
heh umnie juz siedzi 3 z kolei, pierwszy był bosala,drugi asmeta, a ten ostatni jakiś najtańszy i odziwo trzyma sie najlepiej z nich wszystkich |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-07-2006, 22:37
|
|
|
Prawdę mówiąc w poprzednim uno 1.0 na gazniku była tylko dwururka z długą rurą która na sztywno łączyła się jedynym tłumikiem końcowym i przez trzy lata nic nie pękało. To co widzę w temprze nie wygląda tak dobrze i pewnie z tą kupą masz rację bo lepiej chyba spisywałby się łącznik siatkowy niż ten wynalazek. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-07-2006, 21:22
|
|
|
Zawsze można na siatkowy przerobić, wyciąć obecne połączenie i wspawać siatkę, lub zastosować siatkowy na obejmach. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-07-2006, 21:51
|
|
|
Niewiem tylko czy pomoże to na rezonans w okolicy 2k rpm :/ |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-07-2006, 07:31 Re: dwururka - złacze (metalowy pierścień, sprężyny) - tlu
|
|
|
Pierwszy lepszy tłumikarz powinien mieć pierścień i resztę. Pierścień w ASO kosztuje o ile pamiętam ponad 30 zł - jest ceramiczny, natomiast zamiennik z drutu kosztuje coś koło 15 zł. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-08-2006, 09:44
|
|
|
aristo napisał/a: | W/g ich katalogu pomiędzy tą rurą a pierwszym tłumikiem ma być połączenie na śrubach natomiast w/g eper (i mnie też sie tak wydaje) powinien być taki pierscień z siatki metalowej |
Ja właśnie wymieniłem wydech ... poszła dwururka i środkowy się wypalił ... wg Fiata pomiędzy nimi powinien byc pierścień metalowy ... ale rzemieślnicy produkujący tańsze wydechy obeszli te konstrukcję profilując końcówki tłumika i dwururki oraz dokładając mocowanie na śruby szersze niż normalnie czego efektem jest (przynajmnij u mnie) jest to, że nie potrzeba pierścienia ale konsekwencją uboczną to, że zestaw śrub do skręcania ww. częsci wydechu nie pasuje bo jest za krótki. Trzeba zatem kupić normalne śruby na składzie budowlanym ale zostawić sprężyny z oryginalnego zestawu naprawczego. ... kolejną wadą tego jest to że trzeba obciąć trochę rukę środkowego tłumika wchodzą w rurę tłumika końcowego ... bo nie złozy się całości albo wydech będzie za bardzo wystawał za zderzak.
To oczywiście moje doświadczenia ... bo są rózni lokalni rzemieślnicy zaopatrujący w wydech lokalne sklepy. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
|