|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
silnik krokowy czy to może coś innego |
Autor |
Wiadomość |
remo.afro
witamy nowego
Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 1 Skąd: ruda
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-02-2007, 20:49 silnik krokowy czy to może coś innego
|
|
|
Mam problem
Przy załączaniu zapłonu wysuwa się cały regulator obrotów w silniczku krokowym problem w tym że już nie wraca z powrotem i silnik pracuje cały czas na wysokich obrotach. Nie wiem czy jest to wina silnika krokowego czy może któregoś z czujników. Nie znam się na tyle by samemu zdiagnozować co jest przyczyną.
Dodam jeszcze zę po wyłączeniu zapłonu regulator pozostaje nadal wysunięty a wydaje mi się że powinien się schować.
Aha nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale przez jakiś czas (kilka dni) miałem zdjęte klemy z akumulatora.
Z góry dzięki |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-02-2007, 20:53
|
|
|
najpierw zrestetuj komputer... jak nie wiesz jak to poszukaj na forum bylo juz o tym ... jesli to nie pomoze to wtedy na 90 % znaczy ze krokowy jest rozdupcony..:D powodzenia...;) |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-02-2007, 23:11
|
|
|
Jeżeli reset nie pomoże, to nie krokowy tylko cpp lub centralka wtrysku. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-02-2007, 10:07
|
|
|
slavol napisał/a: | cpp lub centralka wtrysku. | chyba predzej ta centralka... ale najpierw zrob restet bo to najprostsze i najtansze"darmo " |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2007, 13:39
|
|
|
Jak w moim autku padła centralka wtrysku krokowiec w ogóle nie "pracował"a wtrysk lał paliwa ile chciał, zalany silnik nie odpalał.Okazało się że krokowiec był sprawny bo po wymianie kompa wszystko wróciło do normy i autko ładnie pali.W Twoim przypadku auto pali,wiec jeśli reset kompa nie pomoże to czeka Cie wymiana krokowca,lub jego czyszczenie, proponował bym też podmianke komputera na jakiś pewny żeby wykluczyć że to on takie jaja robi.... |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2007, 21:23
|
|
|
Spoko jest to do zrobienia stopień końcowy sterowania silnikiem krokowym lubi się upalić gdy np. urwie się lub nie łączy masa na kolektorze.... |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-02-2007, 22:43
|
|
|
Qmaty, dlaczego sądzisz że jeżeli krokowy się wysuwa a nie powraca to jego wymiana lub czyszczenie pomoże? Ewidentnie nawala jego sterowanie czyli centralka lub błąd spowodowany uszkodzonym cpp, dziura.arek, możesz mieć racje, często padają tranzystory wyjściowe sterowania krokowego i elektronik jakiś sobie poradzi. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-02-2007, 10:32
|
|
|
U mnie krokowy po rozgrzaniu chował się i już tak zostawał,nawet jak odpalałem zimny silnik co skutkowało baaaaardzo małymi obrotami.Po rozebraniu,wymyciu i nasmarowaniu,śmigam na nim do dziś.
Rozebrać go to naprawdę jest chwila,więc zaglądnąć do środka można bo przynajmniej wykluczy się jeden element. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-02-2007, 20:54
|
|
|
slavol w moim przypadku gdy padło jego sterowanie nie pracował w ogóle,jezeli jest np. zanieczyszczony może go coś blokować w pozycji wysunietej,czyszczenie i smarowanie może pomóc,czytaj post Zielony TBG.Nie wiem jak wyglada jego praca kiedy tak jak piszesz centralka łapie błędy od CPP.Reset kompa na pewno wyjaśni czy to jego sterowanie nawala. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|