Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dolewanie wody destylowanej
Autor Wiadomość
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-10-2009, 11:58   Dolewanie wody destylowanej

Cześć, chcę uzupełnić poziom wody destylowanej w akumulatorze, jednakże nigdy wcześniej tego nie robiłem. Czy są jakieś wskazówki, jakieś rzeczy na które trzeba uważać? Czy klemy muszą być zdjęte oraz do jakiego poziomu zalać płytki?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz.
_________________
Tipo 1,6 DOHC 90KM
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 26-10-2009, 12:03   

Iwan napisał/a:
Czy klemy muszą być zdjęte oraz do jakiego poziomu zalać płytki?


Nie muszą być zdjęte. Zalewasz aż płytki zostaną przykryte wodą. Ogólnie nic trudnego w tym nie ma.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-10-2009, 14:56   

płyty mają być zanurzone ok 5-10mm
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-10-2009, 15:15   

http://www.akumulatory.auto.pl/porady.htm przyda się
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-10-2009, 23:27   

ubek napisał/a:
Iwan napisał/a:
Czy klemy muszą być zdjęte oraz do jakiego poziomu zalać płytki?


Nie muszą być zdjęte. Zalewasz aż płytki zostaną przykryte wodą. Ogólnie nic trudnego w tym nie ma.


Tak, ale potem leciutko poruszaj akumulatorem zeby sie troche wymieszalo z wczesniejszym elektrolitem a potem 2x naladuj krotko akumulator (zalezy od prostownika) :) tak zeby go nie przeladować
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-10-2009, 11:53   

matt214 napisał/a:

Tak, ale potem leciutko poruszaj akumulatorem zeby sie troche wymieszalo z wczesniejszym elektrolitem a potem 2x naladuj krotko akumulator (zalezy od prostownika) :) tak zeby go nie przeladować


wraz ze stopniem naładowania wzrasta oporność własna akumulatora i tym samym spada prąd ładowania, dlatego kiedy akumulator jest naładowany prąd spada poniżej 1A, a w nowym akumulatorze nawet do 100-200mA. przeładowania akumulatora zwykłym prostownikiem jest praktycznie niemożliwe. no chyba że ktoś ma pół mózgu i ładownie zaczyna od 10 lub więcej amper wtedy jest możliwe przeładowanie ale już sam początek ładowania takim prądem "zabija" akumulator
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-10-2009, 12:00   

prąd ładowania na początku powinien wynosić 1/10 całkowitej pojemności akumulatora, to znaczy 60Ah ładujesz prądem 6A, 45Ah prądem 4-5A itd. Innym wyznacznikiem jest obserwowanie jak zachowuje się elektrolit, powinien być bezbarwny i klarowny, taki akumulator można ładować i należy pilnować, żeby nie uchodziły pęcherzyki gazu. To znaczy takie drobne jak w wodzie gazowanej są jeszcze dopuszczalne, ale wtedy należy zmniejszyć prąd, żeby go nie ,,ugotować''. Opisuję to z własnego doświadczenia, nowy akumulator kosztował mnie 270zł
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-10-2009, 12:00   

Iwan, jeżeli masz prostownik z regulacją to ustaw prąd ładowania na 3-4A i zostaw akumulator na 15 godzin.
jeśli masz prostownik bez regulacji podłącz aku na 24 godziny. jeżeli masz prostownik elektroniczny możesz ładować ile chcesz w sumie kontrolki na owym prostowniku powinny wskazywać poziom naładowania. i co prawda w korkach są odpowietrzniki ale zaleca całkiem się poluzować korki przy ładowania
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-10-2009, 12:07   

Leśniczy napisał/a:
zaleca całkiem się poluzować korki
ja bym zalecał całkiem zdjąć i obserwować elektrolit
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-10-2009, 12:11   

jelcyn, lekkie bulgotanie powinno występować przy ładowaniu a wręcz musi bo w taki sposób wiadomo że cele są sprawne i pracują . zabarwienie elektrolitu to już inna bajka, należy wstrząsnąć akumulator i dokonać pomiaru arometrem gdzie odrazu widać zabarwienie elektrolitu( dodatkowo arometrem sprawdzamy stężenie elektrolitu . kolor szary oznacza obsypywanie sie płyt ujemnych i wskazuje powolną śmierć akumulator, kolor brunatny oznaczanie odsypywanie się płyt dodatnich i oznaczana gwałtowną śmierć akumulator ( taki akumulator może już nie przeżyć zimy )

** Dodano: 27-10-2009, 13:00 **
a i proponuję szczególną ostrożność przy czynnościach z elektrolitem :)
efekty nie będą widoczne od razu ale kropelka na masce może wyglądać nie ciekawie dzień później :D
  
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 27-10-2009, 22:24   

do spawdzania elektrolitu jest jeszcze pipeta mozna ja kupic na stacjii benzynowej. Jest to szklana rurka, ktora w sroku ma szklany plywak z podzialka zielona i czerwona i pobierasz tym elektrolit i patrzysz czy jest na zielonym czy na czerwonym. Wiadomo ze jak na czerwonym to elektrolit sie nie nadaje
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-10-2009, 22:57   

Leśniczy, na ubraniu jeszcze gorzej :P
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-10-2009, 23:08   

pawelF1 napisał/a:
do spawdzania elektrolitu jest jeszcze pipeta mozna ja kupic na stacjii benzynowej. Jest to szklana rurka, ktora w sroku ma szklany plywak z podzialka zielona i czerwona i pobierasz tym elektrolit i patrzysz czy jest na zielonym czy na czerwonym. Wiadomo ze jak na czerwonym to elektrolit sie nie nadaje


to się nazywa areometr :) służy do mierzenie gęstości elektrolitu i przy okazji widać kolor elektrolitu
  
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-10-2009, 12:16   

Iwan jesli masz akumulator bezobsługowy ( Varta lub centra futura ) wtedy bym sie nie bawił w dolewanie bo stracisz gwarancje.
A Jesli normalny obslugowy to zastosuj sie do rad kolegow wyzej 8)
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load