|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
pasek piszczy non stop |
Autor |
Wiadomość |
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 20:30 pasek piszczy non stop
|
|
|
chodzi o pasek wielorowkowy. wczesniej mialem boscha, ale po wymianie alternatora zbyt mocno naciagniety pasek uszkodzil lozysko rolki prowadzacej, w efekcie rolka stanela w miejscu i stopila sie niszczac pasek. Kupilem nowa rolke (taka sama jak mialem) i nowy pasek, ale ze wg sprzedawcy bosch nie robi tej dlugosci paskow (ciekawe skad sie u mnie wzial wczesniej? ) to wzialem jakis Dayco czy jakos tak za 33zl. I po zamontowaniu odrazu zaczal piszczec. Non stop, na cieplym, na zimnym, w mokre i suche dni. Regulowalem juz kilka mozliwych naciagow, odwracalem pasek (mimo ze producent nie podal kierunku), sikalem preparatem przeciwposlizgowym do pasow i nie ma zadnego efektu. Jedynie mydlo pomaga, ale tylko na kilka minut. Czy mozliwe, zeby pasek poprostu nie spasowywal sie rowkami z kolami pasowymi? Nie mam juz sil na to wycie, a przejechalem tak juz prawie 2000km, wiec nie ma raczej mowy o spasowaniu sie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 20:51
|
|
|
ciechu napisał/a: | Czy mozliwe, zeby pasek poprostu nie spasowywal sie rowkami z kolami pasowymi? | jak najbardziej,pojeździj kilka dni,powinien sie ułozyc,spróboj go jeszcze posypać... mąką ponoć pomaga... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 20:58
|
|
|
ego, no pomęczę się jeszcze kilka dni, a z maka... hmmm nie próbowałem, ale jutro można przetestować, tylko obawiam się że będzie to tak krótkotrwałe jak zabawa z mydłem. Ale zobaczymy. W razie jakby to nie wypaliło, to chyba do końca tygodnia zmienię pasek. Tylko jakiej marki jeszcze można wybrać? Co było fabrycznie do Fiatów wkładane? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 21:59
|
|
|
A alternator luźno się kręci? Jak rolka napinacza? Jak pompa wody się kręci?
Alternator potrafi stawiać dość duży opór przy generowaniu prądu, ale w stanie spoczynku powinień się luźno kręcić.
Możliwe, że warstwa styku paska wykonana jest z jakiejś "niskobudżetowej" gumy/kauczuku i przez to tak piszczy |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 22:16
|
|
|
miszko, altek i rolka kręcą się elegancko (wszystko to wymieniłem ), a pompa wody trochę ciężej, ale to chyba normalne, tym bardziej, że kręciłem nią razem z pompą wspomy, bo klinowy też kilka dni temu wymieniłem i nie chciałem juz tego ruszać. Właśnie odnośnie tego paska wydaje mi się że to jakiś badziew, choć cena na to nie wskazywała. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-03-2009, 01:36
|
|
|
ciechu, co do paska to miałem tej samej firmy w swoim i sprawował sie dobrze, sprawdz jeszcze tą pompe |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-03-2009, 19:30
|
|
|
egon., pasek pompy tez byl wymieniony, ale juz pozbylem sie problemu. Dzis kupilem pasek Gates, bo juz zbyt zwracalem uwage na siebie i nie wytrzymalem. Przed wymiana zauwazylem, ze ten stary (dwu tygodniowy ) mial zaokraglone/zjechane rowki, a wlasciwie te pasy dzielace rowki. Na nowym tego nie ma. Po zalozeniu przejechalem okolo 50-60km i nie zapiszczal ni razu. Dodam ze tamten piszczal od pierwszych minut po zalozeniu. Tak wiec metody na make nie zdazylem sprawdzic Tak wiec niespasowany byl i jakis niskobudzetowy |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-03-2009, 20:24
|
|
|
Też kupiłem pasek Dayco i ciągle mi pasek od altka piszczy. Już mnie coś bierze. Próbowałem regulowac, ale jak piszczał tak piszczy. Wczesniej miałem Gates i nic nie piszczało. Sprzedawca polecił mi Dayco - teraz bym mu coś musiał powiedziec |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-03-2009, 06:45
|
|
|
ciechu, aro, może trafiliście na jakąś wadliwą partię...jeżdżę na paskach Dayco i jest git |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-03-2009, 08:15
|
|
|
A ja śmigam na firmowym... od 1994 roku Taki mały offtop. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-03-2009, 21:19
|
|
|
miszko, z tego co mi we Fiacie powiedzieli to TT z taśmy schodziły właśnie z Gates'ami, dlatego taki mój wybór padł. Ale 15 lat na jednym pasku wyrobić... toż to cud jest |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-03-2009, 13:57
|
|
|
A tak od siebie może troszkę póżno ale od tych spray jest lepsza wazelina technicza i nia tez można smarować klemy i inne połaczenia elektryczne |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|