Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dmucha przez korek wlewu oleju
Autor Wiadomość
misiak 



Wiek: 45
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-05-2006, 01:22   Dmucha przez korek wlewu oleju

witam
problem jak w temacie :(
jak odkece korek wlewu oleju to dość mocno dmucha w górę powietrze z kroplami oleju
auto ogólnie słabe i nie da się jechać z prędkością constans żeby ekonomizer nie graniczył conajmniej z czerwonym polem
rozpędza się max do 120 na LPG i 140 na Pb
Pali odpowiednio (trasa) 10-11 LPG i 9-10 Pb
Silnik 1.6 DOHC (149C2.046) który w czasach świetności osiągał 190 km/h
Obecnie przebieg to 204.550 km
Pisze bo jestem pzed wymianą oleju i tak nie bardzo wiem na co/ na wymianę czgo się nastawiać (i jakie mniejwięcej koszty)
Ubytków w oleju praktycznie żadnych (bez dolewek od wymiany do wymiany)
Obecnie 15W/40 (Lotos do aut z gazem)

Pytanie: CO TO MOŻE BYĆ???

czy pomiar sprężania coś tu da czy możcie już na wstępie coś mi podpowiedzieć?
Myślałem już nawet w ostateczności o wymianie "serca" ale nie znam kosztów ani jednego ani drugiego, a też nie wiadomo co się trafi i czy się trafi wogóle taki rarytasik jak 149C2.046 :yawinkle:

Także piszie jakie macie podejrzenia i co za tym idzie

THX
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-05-2006, 10:47   

Sprawdź ciśnienie w cylindrach,z olejem i bez.Skoro masz przedmuchy to wygląda na pierścionki,ale piszesz że nie bierze oleju więc troche dziwne.Sprawdź jeszcze rozrząd czy jest dobrze.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
misiak 



Wiek: 45
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-05-2006, 23:37   

ok
jak sprawdze ciśnionko to napisze
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-05-2006, 19:54   

Sprawdz tzw. odmę silnika czyli przewód odpowietrzający komorę korbową - taka rurka gumowa z komory silnika do układu ssącegio silnika (przed przepustnicę) W przewodzie tym winien być swobony przelot.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
misiak 



Wiek: 45
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-05-2006, 00:50   

nie znalazłem jeszcze żadnego papudraka który mi sprawdzi ciśnienie
rozrząd niby oki doki bo przed wymianą paska w zeszłym roku były porobione "stygmaty" na kołach i bloku- niby się zgadza

co do odmy- wąż sprawdziłem i jest pusty jak mój porfel :(
chociaż nie wim jak dokładnie sprawdzić odmę, bo zdemontowałem wąż i dmuchnąłem
a jak sprawdzić czy to sitko nie jest przypchane?
bo jest jakieś sitko chyba co nie :?:
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-05-2006, 06:43   

To jest raczej filtr niż sitko (wygląda jak sitko nie ma co ukrywać), trzeba go wyciągnąć i przeczyścić, czyli wymyć w benzin.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
misiak 



Wiek: 45
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-05-2006, 01:11   

nie lada wyczyn wyjąć to ustrojstwo przy 1.6 DOHC :|
no ale wyczyściłem to baziewie w benzin a różnicy ni ma :(

nie moge nikogo znaleźć kto by mi sprawdził ciśnionko na tłokach, może by to coś pomogło

oglądałem silnik zewsząd i chyba wszystko jest szczelne, chyba że ssący, ale obroty bez zmian na cold & hot, na Pb i LPG więc to nie nieszczelności żadne :roll: :?: (chyba)

p.s. jak wyciągne bagnet nic nie dmucha, ani toche
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
lisu 


Wiek: 42
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 19
Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-05-2006, 11:40   

no to pierścionki masz oki , a może trochę przewrażliwiony jesteś bo jak zdejmiesz korek oleju to tam masz wałek rozrządu i to od niego może dmuchać
_________________
fiat tempra 1.6 media 93r. ,
kadett D 2.0 , 1982r
  
 
 
misiak 



Wiek: 45
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-05-2006, 22:47   

no to słowa otuchy wkońcu
tzn. że osłabł z innych powodów i że to nie żaden przedmuch
no nic, to szukam innych przyczyn, może świece, przewody itp chociaż ni strzela nic, tylko jest słaby :(
jak już znajde przyczynę to napisze
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-05-2006, 22:50   

A silnik jak pracuje? trzesie sie czy rowno ?
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-05-2006, 05:11   

Dmucha tylko na wolnych obrotach, czy jak dodasz gazu to słabnie podmuch?
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
misiak 



Wiek: 45
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-05-2006, 23:31   

pacuje równo, nie szarpie
czy podmuch słabnie sprawdze i zaraz napisze bo szczerze to nie wiem

zmierzyłem dziś ciśnionko :D
ponad 11 na każdym cylinderku, nie wiem czego tam 11 ale gość mówił że rzadko osiągany wynik w 16-letnim samochodzie
zasługa pewnie tego, że auto miało przez 14 lat jednego właściciela i jeździło po dobrych drogach i na dobrym paliwie... Cóż, nie w Polsce w końcu...

[ Dodano: 24-05-2006, 23:54 ]
sąsiad myślał że mi znowu auto kradną i wybiegł z domu... :lol:
w samych spodniach... :D Szkoda, że to nie sąsiadka, tak ubrana... ;D
troche go przegazowałem z otwartym wlewem oleju i im wyższe obroty tym dmucha coraz mniej, tyle że coraz bardziej brudzi :D ale to chyba normalne że się tak rozrzuca z olejem
Czekam więc co dalej? Dobrze czy źle, że słabnie podmuch?
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-05-2006, 23:59   

witam !

Czy to 'rzucanie olejem z walka rorzadu nie zaczelo sie po zmianie oleju na lotos ? Kompresje mierzyl w takiej kolejnosci - bez oleju wlanego do srodka zamiast benzyny i ewentualnei z olejem ? Z rury wydechowej jaki idzie dym ?

[ Dodano: 25-05-2006, 00:01 ]
Jeszcze jest dynamiczna proba sprezania...czasem ona pokazuje co jest nie tak!
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
misiak 



Wiek: 45
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-05-2006, 01:05   

przy mierzeniu ciśnienia ni byłem :(
a dymu właściwie nie ma
nie bierze oleju, petryga...
właściwie jedyne co dolewam to LPG i czasem Pb
ostatnio płyn do spryskiwaczy :lol:
nie wim na jakim oleju jeździł niemiec - ja zawsze lałem Lotos Gaz 15W/40
Prędzej takiego problemu nie zauważyłem
Nie zaglądałem zresztą pod korek wlewu olju, bo właściwi nie było po co...
Zaczynam się zastanawiać czy ide dobrym tropem i czy to dmuhanie i osłabienie auta są wogóle ze sobą powiązane
Mam takie pytanko: Czy na wałkach rozrządu są widoczne jakieś fabryczne znaki? Chodzi i o koła na których jest pask rozrządu.
Czy jak zdejmę osłonę paska to oś zobaczę? Czy każde koło na którym jesty pasek rozrządu ma fabryczny "cech"?
Bo mam podejrzenia że może pasek skiknął o jeden kieł :?:
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2006, 05:09   

misiak napisał/a:
im wyższe obroty tym dmucha coraz mniej


Tak ma być,niemasz sie czym przejmować.
Co do paska zarówno na pasku jak i na kołach są znaki (zawyczaj paski,strzałki).
Pozdrawiam
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load