Dmucha przez korek wlewu oleju |
Autor |
Wiadomość |
misiak
Wiek: 45 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-05-2006, 01:22 Dmucha przez korek wlewu oleju
|
|
|
witam
problem jak w temacie
jak odkece korek wlewu oleju to dość mocno dmucha w górę powietrze z kroplami oleju
auto ogólnie słabe i nie da się jechać z prędkością constans żeby ekonomizer nie graniczył conajmniej z czerwonym polem
rozpędza się max do 120 na LPG i 140 na Pb
Pali odpowiednio (trasa) 10-11 LPG i 9-10 Pb
Silnik 1.6 DOHC (149C2.046) który w czasach świetności osiągał 190 km/h
Obecnie przebieg to 204.550 km
Pisze bo jestem pzed wymianą oleju i tak nie bardzo wiem na co/ na wymianę czgo się nastawiać (i jakie mniejwięcej koszty)
Ubytków w oleju praktycznie żadnych (bez dolewek od wymiany do wymiany)
Obecnie 15W/40 (Lotos do aut z gazem)
Pytanie: CO TO MOŻE BYĆ???
czy pomiar sprężania coś tu da czy możcie już na wstępie coś mi podpowiedzieć?
Myślałem już nawet w ostateczności o wymianie "serca" ale nie znam kosztów ani jednego ani drugiego, a też nie wiadomo co się trafi i czy się trafi wogóle taki rarytasik jak 149C2.046 :yawinkle:
Także piszie jakie macie podejrzenia i co za tym idzie
THX |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-05-2006, 10:47
|
|
|
Sprawdź ciśnienie w cylindrach,z olejem i bez.Skoro masz przedmuchy to wygląda na pierścionki,ale piszesz że nie bierze oleju więc troche dziwne.Sprawdź jeszcze rozrząd czy jest dobrze. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
misiak
Wiek: 45 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-05-2006, 23:37
|
|
|
ok
jak sprawdze ciśnionko to napisze |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 17-05-2006, 19:54
|
|
|
Sprawdz tzw. odmę silnika czyli przewód odpowietrzający komorę korbową - taka rurka gumowa z komory silnika do układu ssącegio silnika (przed przepustnicę) W przewodzie tym winien być swobony przelot. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 45 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2006, 00:50
|
|
|
nie znalazłem jeszcze żadnego papudraka który mi sprawdzi ciśnienie
rozrząd niby oki doki bo przed wymianą paska w zeszłym roku były porobione "stygmaty" na kołach i bloku- niby się zgadza
co do odmy- wąż sprawdziłem i jest pusty jak mój porfel
chociaż nie wim jak dokładnie sprawdzić odmę, bo zdemontowałem wąż i dmuchnąłem
a jak sprawdzić czy to sitko nie jest przypchane?
bo jest jakieś sitko chyba co nie |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-05-2006, 06:43
|
|
|
To jest raczej filtr niż sitko (wygląda jak sitko nie ma co ukrywać), trzeba go wyciągnąć i przeczyścić, czyli wymyć w benzin. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 45 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 01:11
|
|
|
nie lada wyczyn wyjąć to ustrojstwo przy 1.6 DOHC
no ale wyczyściłem to baziewie w benzin a różnicy ni ma
nie moge nikogo znaleźć kto by mi sprawdził ciśnionko na tłokach, może by to coś pomogło
oglądałem silnik zewsząd i chyba wszystko jest szczelne, chyba że ssący, ale obroty bez zmian na cold & hot, na Pb i LPG więc to nie nieszczelności żadne (chyba)
p.s. jak wyciągne bagnet nic nie dmucha, ani toche |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
lisu
Wiek: 42 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 19 Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-05-2006, 11:40
|
|
|
no to pierścionki masz oki , a może trochę przewrażliwiony jesteś bo jak zdejmiesz korek oleju to tam masz wałek rozrządu i to od niego może dmuchać |
_________________ fiat tempra 1.6 media 93r. ,
kadett D 2.0 , 1982r |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 45 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 22:47
|
|
|
no to słowa otuchy wkońcu
tzn. że osłabł z innych powodów i że to nie żaden przedmuch
no nic, to szukam innych przyczyn, może świece, przewody itp chociaż ni strzela nic, tylko jest słaby
jak już znajde przyczynę to napisze |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 22:50
|
|
|
A silnik jak pracuje? trzesie sie czy rowno ? |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-05-2006, 05:11
|
|
|
Dmucha tylko na wolnych obrotach, czy jak dodasz gazu to słabnie podmuch? |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 45 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 23:31
|
|
|
pacuje równo, nie szarpie
czy podmuch słabnie sprawdze i zaraz napisze bo szczerze to nie wiem
zmierzyłem dziś ciśnionko
ponad 11 na każdym cylinderku, nie wiem czego tam 11 ale gość mówił że rzadko osiągany wynik w 16-letnim samochodzie
zasługa pewnie tego, że auto miało przez 14 lat jednego właściciela i jeździło po dobrych drogach i na dobrym paliwie... Cóż, nie w Polsce w końcu...
[ Dodano: 24-05-2006, 23:54 ]
sąsiad myślał że mi znowu auto kradną i wybiegł z domu...
w samych spodniach... Szkoda, że to nie sąsiadka, tak ubrana...
troche go przegazowałem z otwartym wlewem oleju i im wyższe obroty tym dmucha coraz mniej, tyle że coraz bardziej brudzi ale to chyba normalne że się tak rozrzuca z olejem
Czekam więc co dalej? Dobrze czy źle, że słabnie podmuch? |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-05-2006, 23:59
|
|
|
witam !
Czy to 'rzucanie olejem z walka rorzadu nie zaczelo sie po zmianie oleju na lotos ? Kompresje mierzyl w takiej kolejnosci - bez oleju wlanego do srodka zamiast benzyny i ewentualnei z olejem ? Z rury wydechowej jaki idzie dym ?
[ Dodano: 25-05-2006, 00:01 ]
Jeszcze jest dynamiczna proba sprezania...czasem ona pokazuje co jest nie tak! |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 45 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-05-2006, 01:05
|
|
|
przy mierzeniu ciśnienia ni byłem
a dymu właściwie nie ma
nie bierze oleju, petryga...
właściwie jedyne co dolewam to LPG i czasem Pb
ostatnio płyn do spryskiwaczy
nie wim na jakim oleju jeździł niemiec - ja zawsze lałem Lotos Gaz 15W/40
Prędzej takiego problemu nie zauważyłem
Nie zaglądałem zresztą pod korek wlewu olju, bo właściwi nie było po co...
Zaczynam się zastanawiać czy ide dobrym tropem i czy to dmuhanie i osłabienie auta są wogóle ze sobą powiązane
Mam takie pytanko: Czy na wałkach rozrządu są widoczne jakieś fabryczne znaki? Chodzi i o koła na których jest pask rozrządu.
Czy jak zdejmę osłonę paska to oś zobaczę? Czy każde koło na którym jesty pasek rozrządu ma fabryczny "cech"?
Bo mam podejrzenia że może pasek skiknął o jeden kieł |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-05-2006, 05:09
|
|
|
misiak napisał/a: | im wyższe obroty tym dmucha coraz mniej |
Tak ma być,niemasz sie czym przejmować.
Co do paska zarówno na pasku jak i na kołach są znaki (zawyczaj paski,strzałki).
Pozdrawiam |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
|