|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wymiana uszczelniaczy zaworów |
Autor |
Wiadomość |
Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 21 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-08-2006, 20:07 Wymiana uszczelniaczy zaworów
|
|
|
Witam serdecznie,
co prawda mam Cromę, ale silnik 1929 cm^3 jest podobny do silnika montowanego w niektórych wersjach Tipo i Tempry. Chcę wymienić uszczelniacze zaworów, czy ktoś to robił samodzielnie, jakie moga być problemy? Najbardzie niepokoi mnie fragment z opisu z książki napraw Tipo/Tempra, że demontaż wałka rozrządu wymaga użycia przyrządu specjalnego, przykręcanego w pewnym momencie zamiast pokryw środkowych panewek wału rozrządu. Czy można bez tego? Do czego własciwie ten przyrząd jest potrzebny?
Pozdrawiam. Janusz. |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-08-2006, 23:28 Re: Wymiana uszczelniaczy zaworów
|
|
|
Janusz gdyby każdy warsztat posiadał narzedia opisane w książkach serwisowych to w warsztacie nie bylo by miejsca na żadne auto . Jesli chodzi o wymiane uszczelniaczy to jest pewien problem. Żeby wymienic uszczelniacze musisz rozpiąć zawory. Jest to dość trudne bez zdemontowania głowicy. Jedną z metod na wymiane uszczelniaczy bez rozbierania glowicy jest doprowadzenie do cylindra poprzez gniazdo swiecy żarowej sprężonego powietrza które zablokuje zawór w pozycji zamknietej. Ogolnie jeśli nie jesteś "mocnym zawodnikiem" w mechanice, to raczej nie uda Ci sie zrobić tego bez zdjęcia głowicy.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-08-2006, 16:32
|
|
|
Ewentualnie możesz podeprzeć zawór tłokiem ustawiając go w GMP. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 21 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-09-2006, 10:21
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Ewentualnie możesz podeprzeć zawór tłokiem ustawiając go w GMP. |
Znalazlem w końcu zakład, który podjął się zrobienia bez demontazu głowicy, żeby zrobić samemu trzeba by mieć przyrząd do ściskania zaworów i kleszcze do ściągania starych uszczelniaczy. Koszt dokupienia tych narzędzi przewyższylby koszt całej naprawy w tym zakładzie. Własnie teraz trwa naprawa. Napiszę jeszcze o efektach.
Pozdrawiam. Janusz.
** Dodano: 16-11-2006, 12:25 **
Sorry, ze dopiero teraz, ale nie ma sie czym pochwalić. Po wymianie uszczelniaczy zaworow nic sie nie zmienilo (dobrze, ze sie nie pogorszylo), silnik nadal czasem dymi na wolnych obrotach, szczególnie, jak doda sie gazu, uruchamia sie z pewnym trudem, trzeba naciskać pedał gazu przy uruchamianiu. Świece żarowe oczywiście sprawdzałem, dobre. Pogorszenia osiagów nie zauwazam. Pewnie jednak pierscienie. Już kupiłem nowe pierścienie, uszczelki i w najbliższych dniach wymiana. Trochę boję się, żeby ta naprawa czegos nie zepsula, tyle sie czyta o roznych problemach. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|