Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana uszczelniaczy zaworów
Autor Wiadomość
Janusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 21
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-08-2006, 20:07   Wymiana uszczelniaczy zaworów

Witam serdecznie,
co prawda mam Cromę, ale silnik 1929 cm^3 jest podobny do silnika montowanego w niektórych wersjach Tipo i Tempry. Chcę wymienić uszczelniacze zaworów, czy ktoś to robił samodzielnie, jakie moga być problemy? Najbardzie niepokoi mnie fragment z opisu z książki napraw Tipo/Tempra, że demontaż wałka rozrządu wymaga użycia przyrządu specjalnego, przykręcanego w pewnym momencie zamiast pokryw środkowych panewek wału rozrządu. Czy można bez tego? Do czego własciwie ten przyrząd jest potrzebny?
Pozdrawiam. Janusz.
  
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-08-2006, 23:28   Re: Wymiana uszczelniaczy zaworów

Janusz gdyby każdy warsztat posiadał narzedia opisane w książkach serwisowych to w warsztacie nie bylo by miejsca na żadne auto :) . Jesli chodzi o wymiane uszczelniaczy to jest pewien problem. Żeby wymienic uszczelniacze musisz rozpiąć zawory. Jest to dość trudne bez zdemontowania głowicy. Jedną z metod na wymiane uszczelniaczy bez rozbierania glowicy jest doprowadzenie do cylindra poprzez gniazdo swiecy żarowej sprężonego powietrza które zablokuje zawór w pozycji zamknietej. Ogolnie jeśli nie jesteś "mocnym zawodnikiem" w mechanice, to raczej nie uda Ci sie zrobić tego bez zdjęcia głowicy.
Pozdrawiam.
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-08-2006, 16:32   

Ewentualnie możesz podeprzeć zawór tłokiem ustawiając go w GMP.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Janusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 21
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-09-2006, 10:21   

ZielonyTBG napisał/a:
Ewentualnie możesz podeprzeć zawór tłokiem ustawiając go w GMP.

Znalazlem w końcu zakład, który podjął się zrobienia bez demontazu głowicy, żeby zrobić samemu trzeba by mieć przyrząd do ściskania zaworów i kleszcze do ściągania starych uszczelniaczy. Koszt dokupienia tych narzędzi przewyższylby koszt całej naprawy w tym zakładzie. Własnie teraz trwa naprawa. Napiszę jeszcze o efektach.
Pozdrawiam. Janusz.

** Dodano: 16-11-2006, 12:25 **
Sorry, ze dopiero teraz, ale nie ma sie czym pochwalić. Po wymianie uszczelniaczy zaworow nic sie nie zmienilo (dobrze, ze sie nie pogorszylo), silnik nadal czasem dymi na wolnych obrotach, szczególnie, jak doda sie gazu, uruchamia sie z pewnym trudem, trzeba naciskać pedał gazu przy uruchamianiu. Świece żarowe oczywiście sprawdzałem, dobre. Pogorszenia osiagów nie zauwazam. Pewnie jednak pierscienie. Już kupiłem nowe pierścienie, uszczelki i w najbliższych dniach wymiana. Trochę boję się, żeby ta naprawa czegos nie zepsula, tyle sie czyta o roznych problemach.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load