Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czujniki przy kolektorze dolotowym w 2.0 8v
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-09-2009, 13:45   czujniki przy kolektorze dolotowym w 2.0 8v

nie mogę ustalić do czego służą opisane na fotce czujniki

interesuję mnie czy żółty to czujnik temperatury czy przepływomierz ?
oraz co to jest ten fioletowy wężyk podciśnienia ? idzie on do tej czarnej osłony gdzie znajduję się przekaźnik chyba od pompy paliwa , wężyk wchodzi w taki plaski biało niebieski kwadrat ( nie mam pojęcia co to )
oraz co to jest to zaznaczone na błękitno rozgałęzienie, z którego jeden wężyk idzie chyba do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej

bardzo proszę o pomoc oraz ewentualne poprawki w moim chaotycznym opisie :)

  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-09-2009, 19:52   Re: czujniki przy kolektorze dolotowym w 2.0 8v

- interesuję mnie czy żółty to czujnik temperatury czy przepływomierz ? - czujnik temperatury zasysanego powietrza

- oraz co to jest ten fioletowy wężyk podciśnienia ? idzie on do tej czarnej osłony gdzie znajduję się przekaźnik chyba od pompy paliwa , wężyk wchodzi w taki plaski biało niebieski kwadrat ( nie mam pojęcia co to ) - wchodzi w MAP Sensor, jest to czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym, uzywany zamiast przeplywomierza, pozwala odczytac aktualne obciazenie silnika i dobrac skład mieszanki sterownikowi wtrysku


- oraz co to jest to zaznaczone na błękitno rozgałęzienie, z którego jeden wężyk idzie chyba do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej - układ recyrkulacji spalin EGR - proponuja wyjscie z zaworu egr [grzyb na lewej stronie kolektora ssacego] zaslepic, pewnie juz puszcza non stop spaliny w kolektor ssacy, auto bedzie wtedy przymulone, wiecej palilo, moga swirowac wolne obroty

bardzo proszę o pomoc oraz ewentualne poprawki w moim chaotycznym opisie :)
][/quote] Mam nadzieję że pomogłem ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-09-2009, 00:24   

cześć wężyków z EGR jest odłączona ( z tego dużego grzyba po lewej całkowicie pościągałem wężyki ) ponad to czujnik EGR wkręcony przy termostacie ( który się otwiera po rozgrzaniu silnika ) też z niego pościągałem węże

GrzesiekK., czyli dla pewności te węże zaznaczone na czerwono mogę zdjąć ?

te na niebiesko już odłączyłem

_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-09-2009, 07:56   

Leśniczy tam masz jeszcze odsysanie par paliwa, te lepiej zostaw, i wazne, wszystkie inne zdjete podcisnienia dobrze pozatykaj bo beda jajca ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-09-2009, 15:10   

kurcze ja ju tam sporo na mieszałem ale raczej nic sie nie dzieje.
więc proszę wytłumacz mi które węże skąd zdjąć i pozaślepiać aby zawór EGR był odłączony

** Dodano: 14-09-2009, 16:25 **
zaznaczone na czerwono to węże zdjęte i zaślepione, czy w taki sposób EGR jest odłączony ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-09-2009, 16:41   

Leśniczy, najlepiej miedzy zawór EGR a kolektor daj uszczelke zrobiona nawet z blachy z puszki po piwie i zloz od strony kolektora na sylikon aby bylo szczelnie. Samo odpiecie podciśnienia moze nic nie dac, zawor moze byc mechanicznie zaciety w pozycji otwartej a na to swietnie pomoze uszczelka.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-09-2009, 18:03   

chyba zrobię jak mówisz , a jak będe miał czas to wogóle to gówno wyrzucę,
dziękuje za pomoc i pozdrawiam
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-09-2009, 18:50   

Jeśli mogę zapytać
GrzesiekK. napisał/a:
tam masz jeszcze odsysanie par paliwa, te lepiej zostaw

właśnie po co to jest,jest jakaś przeszkoda jak i to wywalę u siebie :?: bo EGR-a to już dawno zaślepiłem ;D
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-09-2009, 21:03   

dziura793@o2.pl, odsysanie par paliwa lepiej zostaw, moga pojawic sie problemy z zasysajacym sie zbiornikiem paliwa itp. Ogólnie to wymysl ekologów, nie chce mi sie teraz opisywac tego wynalazku ale jesli mocno chcesz jak zlapie wene to napisze :D
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-09-2009, 19:45   

GrzesiekK., spox,referatu to akurat nie potrzebuję,tak tylko pytałem z ciekawości :D
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load