|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
czujniki przy kolektorze dolotowym w 2.0 8v |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-09-2009, 13:45 czujniki przy kolektorze dolotowym w 2.0 8v
|
|
|
nie mogę ustalić do czego służą opisane na fotce czujniki
interesuję mnie czy żółty to czujnik temperatury czy przepływomierz ?
oraz co to jest ten fioletowy wężyk podciśnienia ? idzie on do tej czarnej osłony gdzie znajduję się przekaźnik chyba od pompy paliwa , wężyk wchodzi w taki plaski biało niebieski kwadrat ( nie mam pojęcia co to )
oraz co to jest to zaznaczone na błękitno rozgałęzienie, z którego jeden wężyk idzie chyba do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej
bardzo proszę o pomoc oraz ewentualne poprawki w moim chaotycznym opisie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-09-2009, 19:52 Re: czujniki przy kolektorze dolotowym w 2.0 8v
|
|
|
- interesuję mnie czy żółty to czujnik temperatury czy przepływomierz ? - czujnik temperatury zasysanego powietrza
- oraz co to jest ten fioletowy wężyk podciśnienia ? idzie on do tej czarnej osłony gdzie znajduję się przekaźnik chyba od pompy paliwa , wężyk wchodzi w taki plaski biało niebieski kwadrat ( nie mam pojęcia co to ) - wchodzi w MAP Sensor, jest to czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym, uzywany zamiast przeplywomierza, pozwala odczytac aktualne obciazenie silnika i dobrac skład mieszanki sterownikowi wtrysku
- oraz co to jest to zaznaczone na błękitno rozgałęzienie, z którego jeden wężyk idzie chyba do regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej - układ recyrkulacji spalin EGR - proponuja wyjscie z zaworu egr [grzyb na lewej stronie kolektora ssacego] zaslepic, pewnie juz puszcza non stop spaliny w kolektor ssacy, auto bedzie wtedy przymulone, wiecej palilo, moga swirowac wolne obroty
bardzo proszę o pomoc oraz ewentualne poprawki w moim chaotycznym opisie
][/quote] Mam nadzieję że pomogłem ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 00:24
|
|
|
cześć wężyków z EGR jest odłączona ( z tego dużego grzyba po lewej całkowicie pościągałem wężyki ) ponad to czujnik EGR wkręcony przy termostacie ( który się otwiera po rozgrzaniu silnika ) też z niego pościągałem węże
GrzesiekK., czyli dla pewności te węże zaznaczone na czerwono mogę zdjąć ?
te na niebiesko już odłączyłem
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 07:56
|
|
|
Leśniczy tam masz jeszcze odsysanie par paliwa, te lepiej zostaw, i wazne, wszystkie inne zdjete podcisnienia dobrze pozatykaj bo beda jajca ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 15:10
|
|
|
kurcze ja ju tam sporo na mieszałem ale raczej nic sie nie dzieje.
więc proszę wytłumacz mi które węże skąd zdjąć i pozaślepiać aby zawór EGR był odłączony
** Dodano: 14-09-2009, 16:25 **
zaznaczone na czerwono to węże zdjęte i zaślepione, czy w taki sposób EGR jest odłączony ?
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 16:41
|
|
|
Leśniczy, najlepiej miedzy zawór EGR a kolektor daj uszczelke zrobiona nawet z blachy z puszki po piwie i zloz od strony kolektora na sylikon aby bylo szczelnie. Samo odpiecie podciśnienia moze nic nie dac, zawor moze byc mechanicznie zaciety w pozycji otwartej a na to swietnie pomoze uszczelka. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 18:03
|
|
|
chyba zrobię jak mówisz , a jak będe miał czas to wogóle to gówno wyrzucę,
dziękuje za pomoc i pozdrawiam |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 18:50
|
|
|
Jeśli mogę zapytać
GrzesiekK. napisał/a: | tam masz jeszcze odsysanie par paliwa, te lepiej zostaw |
właśnie po co to jest,jest jakaś przeszkoda jak i to wywalę u siebie bo EGR-a to już dawno zaślepiłem |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2009, 21:03
|
|
|
dziura793@o2.pl, odsysanie par paliwa lepiej zostaw, moga pojawic sie problemy z zasysajacym sie zbiornikiem paliwa itp. Ogólnie to wymysl ekologów, nie chce mi sie teraz opisywac tego wynalazku ale jesli mocno chcesz jak zlapie wene to napisze |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-09-2009, 19:45
|
|
|
GrzesiekK., spox,referatu to akurat nie potrzebuję,tak tylko pytałem z ciekawości |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|